Strona 14 z 34

Re: Odp: Netrunner

: 25 lip 2013, 08:27
autor: djedi gamer
Ja też liczę od 1 do 3. Po wykorzystaniu kładę znacznik na karcie, ale na puste miejsce.

Re: Netrunner

: 25 lip 2013, 08:33
autor: xel4
Gdy rozpoczyna się Twoja tura, znacznik klików powinien znajdować się poza torem klików.
Dla przykładu(tura corp)
-początek tury - znacznik poza polem
- wykorzystuje klik na dobranie kredytu -przesuwam znacznik na 1 pole
- wykorzystuje klik na dobranie kolejnego kredytu - przesuwam znacznik na 2 pole
- wykorzystuje klik na zainstalowanie ice'a - przesuwam znacznik na ostatnie 3 pole
- po fazie discardu - usuwam znacznik z toru

Przynajmniej tak wygląda to u mnie;)

Re: Netrunner

: 25 lip 2013, 08:49
autor: Andy
melee pisze:Moje kiedyś budziło :)
Moją kiedyś też. :) Ale przełamałem się w momencie gdy dotarło do mnie, że czym innym jest OMIJANIE lodu, a czym innym
łamanie podprogramów lodu, czyli wchodzenie z tym lodem w interakcję. :)

Dlatego tak lubię i wciąż polecam tę stronę: http://netrunnercards.info/ Przy poszczególnych kartach umieszczono odpowiednie fragmenty FAQ-u, co ułatwia rozwiewanie wątpliwości. Chociaż - jak widać - nie zawsze i nie wszystkich. ;)

Co do liczenia klików, to chyba wszystko jedno czy liczymy w górę czy w dół? My coraz częściej w ogóle nie korzystamy z licznika (zwłaszcza korporacja i szczególnie przy powtarzalnych akcjach). Ale zasadniczo liczymy od 1 do 3(4).

Re: Netrunner

: 25 lip 2013, 10:53
autor: Bea
Karit pisze:Mam takie trochę dziwne pytanie:

Jak się prawidłowo odlicza Clicki?
Raz grałem z dziewczyną i robiliśmy od 3 do 0 (od 4 dla runnera) = ile clicków nam pozostało
potem zagrałem z kumplem i on proponował aby liczyć od 0 do 3(4) = ile clicków wykorzystaliśmy
Jaka jest poprawna/turniejowa wersja?
Szkoda że nie ma np. "0" na karcie z liczą clików.
Jeśli na to samo wychodzi to chyba nie ma znaczenia. Wiele osób w ogóle nie używa licznika klików tylko liczy w pamięci (nie polecam, po przy dłuższych akcjach jednak można się pomylić) lub używa 4 lub 3 żetonów złej prasy, które po zrobieniu ruchu odwraca na druga stronę. W zasadach turniejowych chyba nie ma nic o tym (nie czytałam jeszcze tych nowych zasad) a w instrukcji pisze, że karta klików jest opcjonalna.

Re: Netrunner

: 25 lip 2013, 10:58
autor: Inermis
Na turniejach nie wykorzystujemy kart klik trackerów bo właśnie budzą takie podejrzenia - jak ktoś kładzie znaczniki na nich.

Dla korpa przeważnie liczmy głośno od 1 do 3.
Dla runnera używamy 4 znaczników (tagów/BP, click trackerów promo) przekręcając je na drugą stronę. Podczas runów łatwo można zapomnieć ile Runnerowi pozostało klików, dlatego lepiej oznaczać niż liczyć.

Re: Netrunner

: 25 lip 2013, 11:07
autor: Bea
Inermis pisze:Na turniejach nie wykorzystujemy kart klik trackerów bo właśnie budzą takie podejrzenia - jak ktoś kładzie znaczniki na nich.
Gdyby ktoś kładąc znacznik kliku na polu liczył oprócz tego głośno, nie byłoby problemów. Ja tam takich problemów nie widzę - jedno pole, jeden klik = jedna akcja. Tylko nie wolno się zagadać, bo można nie pamiętać czy się znacznik przesunęło czy nie ;) Mnie się to zdarza. :lol: Ale rodzaj znacznika już raczej nie ma na to wpływu...

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 08:36
autor: autoexec
http://netrunnercards.info/card/01101/en.html

dobrze to rozumiem?
dodatkowy koszt zrezowania lodu to poświęcenie zapunktowanej już agendy?

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 08:57
autor: mat_eyo
Tak i najlepiej się tu wprawdzają agendy jednopuntowe.

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 09:33
autor: Andy
...zwłaszcza te "dwuawansowe", które można wystawić i zapunktować w ciągu jednej tury, na zupełnie gołym serwerze zdalnym! :)

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 12:57
autor: autoexec
mam jeszcze jedno pytanie,
dajmy na to mamy dwa lody broniące serwer, gdy lód z pozycji 1 (najbliżej serwera) zostaje strashowany to ile kosztuje położenie następnego loda chroniącego ten serwer?

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 12:59
autor: Andy
Będzie to kosztować 1 kredyt, bo dotychczasowy "najdalszy" lód stanie się tym najbliższym.

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 13:02
autor: mat_eyo
Tyle, ile lodów już się znajduje na serwerze. Jeśli jeden (obojętnie który) zostanie skasowany to w Twoim przykładzie dołożenie kolejnego kosztuje 1.

Mała uwaga, żeby była jasność. Powiedzmy, że mamy 3 lody, A, B i C gdzie A jest najbliżej serwera. Jeśli lód A zostanie skasowany to lody B i C przesuwa się bliżej serwera a nowy lód D kładzie najdalej (runner będzie go spotykał jako pierwszy). Nie ma możliwości, żeby nowy lód D zapełnił "dziurę" po A.

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 13:33
autor: Andy
mat_eyo pisze:Nie ma możliwości, żeby nowy lód D zapełnił "dziurę" po A.
Dokładniej: "na razie nie ma możliwości". Nie wykluczałbym, że w piątym dodatku czternastego cyklu będzie karta, która umożliwi i taki numer. :mrgreen:

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 14:01
autor: Brylantino
mat_eyo pisze:Tyle, ile lodów już się znajduje na serwerze. Jeśli jeden (obojętnie który) zostanie skasowany to w Twoim przykładzie dołożenie kolejnego kosztuje 1.

Mała uwaga, żeby była jasność. Powiedzmy, że mamy 3 lody, A, B i C gdzie A jest najbliżej serwera. Jeśli lód A zostanie skasowany to lody B i C przesuwa się bliżej serwera a nowy lód D kładzie najdalej (runner będzie go spotykał jako pierwszy). Nie ma możliwości, żeby nowy lód D zapełnił "dziurę" po A.
Jak nie ma, jak jest? Karta "sunset" z DB Cyber Exodus.

Obrazek

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 14:20
autor: mat_eyo
Chodzi mi o instalowanie nowego lodu.W sumie chciałem pytającemu koledze zakorzenić mechanizm, że w przypadku skasowania lodu resztę dosuwamy i nie zostawiamy wolnych miejsc.

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 14:40
autor: Banan2
Ja mam pytanie o kartę Portal komórkowy (Jinteki). Jak to właściwie działa?
Pozdrawiam

Re: Netrunner

: 26 lip 2013, 14:42
autor: mat_eyo
Bardzo prosto, zmusza runnera do spotkania z lodem najdalszym od serwera. W skrócie runner musi od początku łamać wszystkie lody.

Re: Netrunner

: 27 lip 2013, 13:00
autor: Curiosity
Cztery Sześć Cztery pytania beginnera :)

1. Jeśli projekt zostanie zapunktowany i zdjęty z serwera zdalnego, to co się dzieje z chroniacym go Lodem i ewentualnie upgrade'ami? Zostają, czy trzeba je zdjąć?

2. Czy w podstawce wykorzystuje się jakoś żetony złej prasy? Nie kojarzę, żebym znalazł coś na ten temat w instrukcji.

3. Czy aktywa można zrezować w dowolnej chwili (nawet w czasie skoku)?

4. Czy można (i czy ma to sens) rezować projekty?

EDIT:

5. Jeśli runner przebije się przez cały Lód, to ogląda wszystkie projekty/aktywa i upgrade'y na danym serwerze i każdy z nich może odrzucić? A może tylko zrezowane?

EDIT 2:

6. Czy w trakcie skoków, runner może wykorzystywać jedną kartę (np. ten sam program) do łamania zabezpieczeń kolejnego Lodu, nawet, jeśli już to w tym skoku zrobił? A może każdej karty można użyć raz na skok?

Re: Netrunner

: 27 lip 2013, 13:38
autor: melee
Ad.2. Każde 1 BP dla corp oznacza +1 wirtualnej kasy dla runner'a przy każdym skoku

Ad.3. Tak. W odpowiednich momentach, zobacz schemat skoku.

Ad.4. Generalnie po prostu punktujesz, gdy już możesz.

Ad.6. Dowolnie. Wręcz niektóre icebreaker'y mają bonusy przy kolejnych lodach.

Re: Netrunner

: 27 lip 2013, 14:06
autor: Andy
Projektów rezować nie wolno i nawet się nie da (nie mają kosztu rezowania).

Nie miałoby to zresztą sensu: po co ujawniać runnerowi czy zainstalowana karta to projekt, zasoby (np. zasadzka) czy upgrade?

Re: Netrunner

: 27 lip 2013, 15:34
autor: mat_eyo
melee pisze:Ad.2. Każde 1 BP dla corp oznacza +1 wirtualnej kasy przy każdym skoku runnera.
Każdy żeton złej prasy dodaje runnerowi jeden kredyt do wykorzystania podczas każdego skoku.

Z odpowiedzi melee można było wywnioskować, że dodatkowy kredyt otrzymuje korp ;)

Re: Android: Netrunner - zasady

: 27 lip 2013, 19:07
autor: melee
Doprecyzowałem. Ale polecam tę sztuczkę do oszustw z początkującymi!

Re: Android: Netrunner - zasady

: 27 lip 2013, 22:04
autor: Curiosity
Pytanie o kartę Yog.0

Obrazek

Jeśli dobrze rozumiem, to tym programem można kasować nieograniczenie wiele podprogramów lodu typu "Brama Kodowa"? Bo przecież można używać wielokrotnie zdolności karty, płacąc jej koszt (a tu koszt zero).

Re: Android: Netrunner - zasady

: 27 lip 2013, 22:17
autor: Brylantino
Można, pod warunkiem iż ICE ma siłę mniejszą bądź równą 3.

Re: Android: Netrunner - zasady

: 27 lip 2013, 22:27
autor: Curiosity
Przegięta karta.