Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: Nemesis
Kolejna gra po Lords of Hellas ze źle zaprojektowanym pudełkiem. Czy Oni się kiedys nauczą?Ramzeseba pisze: ↑18 paź 2018, 17:41 Unboxing
https://www.youtube.com/watch?v=eiFWkWw ... ET35T8eDlw
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 668
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Nie no, ale chyba to tak wygląda przed wyciśnięciem żetonów z wyprasek. Trochę gier takich dostałem nowych z niedomykającym się pudełkiem, ale po wywaleniu wyprasek jest wszystko OK. Może tutaj tez tak będzie.
Re: Nemesis
@edit: a, to przepraszam
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 22:22 przez RunMan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: Nemesis
Nie, @longmen76 ma rację. LoH tez się nie domykało i tez każdy myślał, że się będzie domykało po wywaleniu wypraski, ale się jednak nie domyka. Nie to , że nie mam wiary w ludzi, ale to pewnie tez się nie będzie domykać.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Nemesis
Na pierwszy rzut oka, plansza jest moim zdaniem zbyt ciemna. Z pewnością będzie to miało pozytywny wpływ na atmosferę, ale miejsca na położenie pomieszczeń mogli bardziej podkreślić. Może po prostu takie wrażenie sprawia to na filmiku, a na żywo będzie wyglądało lepiej.Ramzeseba pisze: ↑18 paź 2018, 17:41 Unboxing
https://www.youtube.com/watch?v=eiFWkWw ... ET35T8eDlw
Świetnie, że wykorzystali obie strony planszy, by zrobić mapę podstawową i zaawansowaną - znacznie zwiększy to regrywalność.
Pudełko ogólnie wygląda na dobrze rozplanowane - nie trzeba się na przykład martwić, że po włożeniu kart do koszulek będzie problem z umieszczeniem ich w środku.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis
Mi się LoH domyka tylko kombinowania było sporo. Fakt, że zrobiłem sobie insert do dodatku z miastami i tam trzymam dodatkowo hoplitów.
Nemesis zrobił na mnie ogromne wrażenie i nie mogę się doczekać aż dostanę go w swoje ręce.
Nemesis zrobił na mnie ogromne wrażenie i nie mogę się doczekać aż dostanę go w swoje ręce.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
W finalną, anglojęzyczną wersję Nemesisa można było zagrać na festiwalu Gratislavia, który odbywał się wczoraj i przedwczoraj we Wrocławiu. Zrobiłem kilka fotek:
https://www.boardgamegeek.com/image/4405993/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405994/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405995/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405997/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405998/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405999/nemesis
Polską wersję przygotowuje Rebelianci i to ich należy pytać o wszystkie szczegóły z nią związane. Ciekawi mnie szczególnie tłumaczenie. Jest sporo miejsc, gdzie można się wykrzaczyć.
https://www.boardgamegeek.com/image/4405993/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405994/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405995/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405997/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405998/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405999/nemesis
Polską wersję przygotowuje Rebelianci i to ich należy pytać o wszystkie szczegóły z nią związane. Ciekawi mnie szczególnie tłumaczenie. Jest sporo miejsc, gdzie można się wykrzaczyć.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dobrze mi się wydaje, że grałeś na zaawansowanej stronie planszy? Jak wrażenia?vojtas pisze: ↑12 lis 2018, 13:29 W finalną, anglojęzyczną wersję Nemesisa można było zagrać na festiwalu Gratislavia, który odbywał się wczoraj i przedwczoraj we Wrocławiu. Zrobiłem kilka fotek:
https://www.boardgamegeek.com/image/4405993/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405994/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405995/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405997/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405998/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405999/nemesis
Polską wersję przygotowuje Rebelianci i to ich należy pytać o wszystkie szczegóły z nią związane. Ciekawi mnie szczególnie tłumaczenie. Jest sporo miejsc, gdzie można się wykrzaczyć.
Jaka jest Twoja opinia jeśli chodzi o miniaturki (jakość, pomalowanie)?
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Grałem na planszy podstawowej. Zmiany w fazie graczy a szczególnie reguła "do dwóch akcji postaci na turę i/lub pass" wyraźnie zmniejszyła downtime. Gdy grałem w prototyp rok temu, trzeba było wykonywać wszystkie swoje akcje w rundzie, jedna za drugą (a więc maksymalnie 6) - w przypadku małej grupy było to lekko denerwujące, ale w grze 5-osobowej - nieznośne. Teraz wykonuję po prostu 2 akcje i już może działać następny gracz - limit kart na ręce również jest niższy o jeden (czyli pięć). W talii każdego gracza jest więcej indywidualnych akcji - użyte we właściwym momencie mogą całkowicie zmienić sytuację na planszy. Nawiasem mówiąc ilustracje na kartach są fantastyczne.
Jeśli chodzi o figurki to najlepsze są modele intruzów. Jeśli chodzi o sundrop - również potworki prezentują się najlepiej. Ja mam zamówione szaraki, bo wolę malować samodzielnie. Postacie graczy jakoś na kolana mnie nie rzuciły, ale to chyba raczej wynika z faktu, że są tylko pobieżnie chlapnięte farbą.
Jeśli chodzi o figurki to najlepsze są modele intruzów. Jeśli chodzi o sundrop - również potworki prezentują się najlepiej. Ja mam zamówione szaraki, bo wolę malować samodzielnie. Postacie graczy jakoś na kolana mnie nie rzuciły, ale to chyba raczej wynika z faktu, że są tylko pobieżnie chlapnięte farbą.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
@vojtas
Dobrze wiedzieć. Dzięki
A jak sprawa wygląda z walką i zmieniającymi się punktami życia każdego stworka? Czy element ten jest dobrze zrealizowany i czy odniosłeś wrażenie, że ma on tematyczny sens?
Dobrze wiedzieć. Dzięki
A jak sprawa wygląda z walką i zmieniającymi się punktami życia każdego stworka? Czy element ten jest dobrze zrealizowany i czy odniosłeś wrażenie, że ma on tematyczny sens?
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ten pomysł uważam za dobry, bo wprowadza sporo niepewności - nawet żołnierz uzbrojony po zęby z pięcioma akcjami może mieć spore problemy. W mojej grze zwykły intruz doznał aż sześciu pktów obrażeń i uciekł. To przypadek ekstremalny, rzadko kiedy tak się dzieje, ale to możliwe. Tak czy siak dopadliśmy go. Ale może być też tak, że królowa zginie po otrzymaniu 3 obrażeń, choć to mało prawdopodobne - zależy jakie karty podejdą. Nigdy nie masz pewności, z czym przyjdzie Ci się zmierzyć, czy obcy Cię nie ubiegnie. Dlatego walka powinna być ostatecznością, a nie celem samym w sobie. Amunicja jest na wagę złota. Jeśli znajdziesz nową broń, to i tak w magazynku jest tylko jeden nabój.Confidential pisze: ↑12 lis 2018, 16:02A jak sprawa wygląda z walką i zmieniającymi się punktami życia każdego stworka? Czy element ten jest dobrze zrealizowany i czy odniosłeś wrażenie, że ma on tematyczny sens?
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Miałbym co do tego pytania, ale wolę sam sprawdzić. W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Confidential pisze: ↑12 lis 2018, 21:33Miałbym co do tego pytania, ale wolę sam sprawdzić. W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy.
W tej grze jak od początku było mówione, gracze mają być w ciągłym "stresie", w niepewności. Obcy z którym przyjdzie się zmierzyć, również będzie w dużym stopniu niewiadomą. To wymusza na graczach innego podejścia do gry. Na pewno ciężko będzie sie tu "zbudować" i tak od poprostu pójść w pewnym momencie w ogień. Mam nadzieję, że finalnie wszystkie dodatkowe bonusy dla graczy będą miały sens w wykorzystaniu ich przeciwko obcym.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Zawsze jest jeden nabój? Żadnego zróżnicowania? Trochę to mało klimatyczne.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Broń, którą można znaleźć w talli przedmiotów militarnych, to dobre prototypowe giwery, dlatego warto ich poszukać. Eksploracja w tej grze jest bardzo ważna - problem w tym, że również ryzykowna. Idealna w tej roli jest zwiadowczyni. Nie dość, że może się poruszać bezszelestnie (akcja rekonesans), to jeszcze w swojej talii ma aż trzy akcje przeszukania - jedna z nich pozwala pobierać przedmioty nawet jeśli ich licznik w danym pomieszczeniu wskazuje zero.Confidential pisze: ↑12 lis 2018, 21:33 W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy
Do pełna masz "zatankowaną" tylko broń startową. Są w sumie 3 rodzaje amunicji:playerator pisze: ↑12 lis 2018, 22:28Zawsze jest jeden nabój? Żadnego zróżnicowania? Trochę to mało klimatyczne.
- energy ammo (ciekawym jak to zostanie przetłumaczone) wymagana jest przez 95% broni palnej w tej grze. Jest ukryta w pomieszczeniach z czerwoną i białą etykietą, a konkretnie w talii przedmiotów militarnych. W zbrojowni można załadować tylko broń energetyczną: jedna akcja = 2 pociski.
- amunicja klasyczna, wymagana do posiadanego przez kapitana, sześciostrzałowca. który jest odpowiednikiem magnum Brudnego Harry'ego. Klasycznej amunicji nie można znaleźć - używa jej tylko kapitan, a tenże ma najwyraźniej cały pas z nabojami. Kpt. posiada indywidualną akcję ładowania sześciostrzałowca, ale na raz ładuje tylko 1 nabój.
- paliwo do miotacza ognia. Również dostępne w talii przedmiotów militarnych, ale miotacz trzeba sobie samodzielnie zrobić z innych przedmiotów.
W instrukcji stoi, że każda znaleziona broń ma na starcie tylko jeden pkt amunicji. Resztę musisz doładować, ale i tak tylko do limitu magazynka. Limit magazynka każdej broni palnej można zwiększyć o 2, ale potrzebny jest dodatkowy przedmiot/modyfikacja - powiększony magazynek. Żołnierz ma też przedmiot fabularny (wymagana aktywacja w zbrojowni), podajnik automatyczny (modyfikacja broni energetycznej), który zwiększa limit o 1 i umożliwia ładowanie magazynków bez opłacania kosztu (normalnie załadowanie amunicji kosztuje jedną kartę).
Co do klimatu - gra ma go mnóstwo, ale nie wszystko jest superlogiczne. Cóż, czasem trzeba coś poświęcić w imię lepszego zbalansowania rozgrywki.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
@vojtas
A jakie masz odczucia co do regrywalności?
@odi
Jasne, przepraszam.
A jakie masz odczucia co do regrywalności?
@odi
Jasne, przepraszam.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 13:57 przez Ziemowit, łącznie zmieniany 1 raz.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
BARDZO proszę o niecytowanie całych postów!
Odnosimy się do konkretnego zdania, lub piszemy "nick->..."
Odnosimy się do konkretnego zdania, lub piszemy "nick->..."
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Gra ma dużą regrywalność. Postacie i tajne cele całkowicie zmieniają Twoją taktykę w danej rozgrywce. Ten sam cel będzie się osiągać ciut inaczej, jeśli wybierzesz taką, a nie inną postać. Wszystkie one mają 6 wspólnych akcji (z 10): odpoczynek, 2x przeszukanie, powstrzymanie, demolka i naprawa. Dwie akcje są wspólne dla trzech postaci: "ogień zaporowy" ma zwiadowca, żołnierz, kapitan, a z "informatyki" może korzystać mechanik, naukowiec i pilot. Jednak prawdziwą siłą są karty akcji indywidualnych, które naprawdę mogą zdziałać cuda z krytycznych sytuacjach. Jeśli po statku poruszamy się w grupach, to współpraca generuje fajne kombosy - niekiedy celowe, niekiedy nie. Oczywiście wiele zależy też od współgraczy - Nemesis nie jest grą dla ludzi, których mierzi widok kości i wielu zakrytych stosów kart.
No a do tego dojdzie jeszcze sanitariuszka/lekarka w drugim rzucie. Do tego kampania co-op, komiksowa księga skryptów i dwa dodatki. Pytanie nie brzmi, czy gra ma wystarczającą regrywalność, tylko czy nie zmęczy Cię tematyka SF/Obcego. Bo to jest bardziej prawdopodobne. Ciekawią mnie dodatki - jeden będzie inspirowany Lovecraftem, a drugi Dead Space. Na pewno oba dodadzą więcej finezji znanym zagrożeniom Nemesisa.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
https://www.boardgamegeek.com/thread/21 ... te-and-pla
Jeśli to prawda, to AR może mieć problem. Oby nie było z tego powodu kolejnych "niespodziewanych" opóźnień wersji językowych pierwszej fali (i całej drugiej). A przecież zwracano im na to podobieństwo uwagę już w czasie kampanii i wtedy AR chyba się zarzekało, że mają poparcie właścicieli praw do Obcego. Inna sprawa, że jeśli tak jest to Fox nieco późno się obudził, bo już 11 miesięcy od kampanii prawie minęło.
edit:
Jeśli to prawda, to AR może mieć problem. Oby nie było z tego powodu kolejnych "niespodziewanych" opóźnień wersji językowych pierwszej fali (i całej drugiej). A przecież zwracano im na to podobieństwo uwagę już w czasie kampanii i wtedy AR chyba się zarzekało, że mają poparcie właścicieli praw do Obcego. Inna sprawa, że jeśli tak jest to Fox nieco późno się obudził, bo już 11 miesięcy od kampanii prawie minęło.
edit:
AR oficjalnie stwierdziło na BGG, że nic nie dostało JESZCZE, więc to jeszcze nie przesądza sprawy.Hey guys!
We just wanted to officially comment that so far we have received no official document or were contacted by Fox (or anyone) in regards of intellectual dispute.
Furthermore, we believe that we have put TONS of creative content into the game, from the early design stages up to the final product and were definitely not intentionally plagiarise anything
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dla mnie to jest szyte zbyt grubymi nićmi. Gość, który styka się z licencjami, powinien wiedzieć, że zdradzanie poufnych informacji handlowych grozi olbrzymią karą. Nikt rozsądny by tego nie zrobił.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dlatego założył nowe konto.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie jest to wielka przeszkoda. W firmach związanych z licencjami wszelkie poufne informacje są pilnie strzeżone, a jakiekolwiek wycieki bacznie badane.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jeśli faktycznie coś jest na rzeczy to Fox=Disney a Di$ney nie odpuści kasy za licencję