Troyes - pytania i wątpliwości
Re: Troyes
Wg mnie jasno napisane jest, że możemy wypchnięte z budynków meeple zabrać po to, żeby je w tej samej rundzie umieścić gdzie indziej (nawet do tego samego budynku).
A to, że zostają obok budynku z którego zostały wypchnięte do końca tury, jedynie zabezpiecza nas przed tym, żeby kolejny nasz ludzik nie spadł z tej budowli.
Czyli to raczej przywilej niż nakaz.
A to, że zostają obok budynku z którego zostały wypchnięte do końca tury, jedynie zabezpiecza nas przed tym, żeby kolejny nasz ludzik nie spadł z tej budowli.
Czyli to raczej przywilej niż nakaz.
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
takim trzeba wpychać go do gardła
Re: Troyes
Tak, jeśli zabierzemy to nie jesteśmy chronieni.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Troyes
Jesteś tego pewien?palladinus pisze:Oczywiście, że tak, chyba że to jest karta z klepsydrą i posiada tam jeszcze niezużyte kosteczki.traxek pisze:Witam,
5) Jak gracz zabierze swojego ludzika z karty działań to jak jeszcze raz będzie chciał aktywować tą kartę to musi ponownie zapłacić za umieszczenie najemnika/pracownika?
Wydaje mi się, że jak zdejmiesz ludzika z karty akcji, to, mimo, że masz tam sześcianiki, nadal trzeba zapłacić za handlowca. Gy dochodzi do sytuacji, że nie masz handlowca, a nadal masz sześciany, to najzwyczajniej nie możesz ich użyć.
Tak ja to rozumiem.
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Troyes
Hmm w instrukcji nie ma słowa o konieczności posiadania kupca na karcie, ani zablokowanych sześcianików w przypadku zdejmowania kupca, więc idąc tropem wcześniejszych niedomówień w instrukcji, myślę, że jest to za daleko posunięte założenie, że nie można ich używać.
BGG nie jest wyrocznią, ale znalazłem jeden wątek:
http://www.boardgamegeek.com/thread/643 ... g-does-the
BGG nie jest wyrocznią, ale znalazłem jeden wątek:
http://www.boardgamegeek.com/thread/643 ... g-does-the
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: Troyes
handlowiec jest niezbędny do aktywowania karty, czyli w przypadku kart z klepsyderką, ustawienia odpowiedniej ilości kosteczek.
Zdejmowanie kosteczek nie jest jej aktywacją - ergo nie potrzeba do tej akcji handlowca.
tak mi się wydaję na logikę
Zdejmowanie kosteczek nie jest jej aktywacją - ergo nie potrzeba do tej akcji handlowca.
tak mi się wydaję na logikę
Re: Troyes
Ja również tak to interpretuję.iscariot pisze:Jesteś tego pewien?palladinus pisze:Oczywiście, że tak, chyba że to jest karta z klepsydrą i posiada tam jeszcze niezużyte kosteczki.traxek pisze:Witam,
5) Jak gracz zabierze swojego ludzika z karty działań to jak jeszcze raz będzie chciał aktywować tą kartę to musi ponownie zapłacić za umieszczenie najemnika/pracownika?
Wydaje mi się, że jak zdejmiesz ludzika z karty akcji, to, mimo, że masz tam sześcianiki, nadal trzeba zapłacić za handlowca. Gy dochodzi do sytuacji, że nie masz handlowca, a nadal masz sześciany, to najzwyczajniej nie możesz ich użyć.
Tak ja to rozumiem.
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Troyes
Moja logika działa tak samo.cezaras pisze:handlowiec jest niezbędny do aktywowania karty, czyli w przypadku kart z klepsyderką, ustawienia odpowiedniej ilości kosteczek.
Zdejmowanie kosteczek nie jest jej aktywacją - ergo nie potrzeba do tej akcji handlowca.
tak mi się wydaję na logikę
Swoją drogą jakieś FAQ by się przydało.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Troyes
Może mi ktoś powiedzieć po co ustawia się na planszy w kupce karty z nr rund ?
Chodzi mi o to że na polu 1 kładzie się 1 kartę, na polu 2 - 2 karty i na polu 3 - 3 karty skoro w rundach 1-3 odkrywamy po karcie i co dalej ? Po co jest ta kupka pod spodem ?
Zupełnie tego nie rozumiem, nie wiem po co tak się ustawia a nie wybiera po prostu po jednej i tyle.
Kolejna sprawa, czy podczas swojej kolejki fazy akcji mogę :
kupić za wpływy ludzika, postawić go na karcie jako handlowca - płacąc oczywiście ile trzeba, kupić dwie kostki od innych graczy płacąc po 4 za każdą ( używam jeszcze jednej swojej ), odpalić DOPALACZ z karty z klepsydrą podwójnie która da mi plus 2 do każdej z posiadanych kości więc z trzech użytych każda ma plus 4 i dopiero aktywować ileś razy zdolność karty z moim handlowcem ??
Jest taka karta wydarzeń, która usuwa jedną kostkę z najwyższego poziomu katedry, czy jeśli wszystkie kostki znajdują się na tym samym poziomie to nie zdejmuję żadnej czy zdejmuję tą o najwyższym numerze np 6 ?
Dzięki za pomoc, jestem po pierwszej rozgrywce i nie wiem czy dobrze załapałem zasady.
Chodzi mi o to że na polu 1 kładzie się 1 kartę, na polu 2 - 2 karty i na polu 3 - 3 karty skoro w rundach 1-3 odkrywamy po karcie i co dalej ? Po co jest ta kupka pod spodem ?
Zupełnie tego nie rozumiem, nie wiem po co tak się ustawia a nie wybiera po prostu po jednej i tyle.
Kolejna sprawa, czy podczas swojej kolejki fazy akcji mogę :
kupić za wpływy ludzika, postawić go na karcie jako handlowca - płacąc oczywiście ile trzeba, kupić dwie kostki od innych graczy płacąc po 4 za każdą ( używam jeszcze jednej swojej ), odpalić DOPALACZ z karty z klepsydrą podwójnie która da mi plus 2 do każdej z posiadanych kości więc z trzech użytych każda ma plus 4 i dopiero aktywować ileś razy zdolność karty z moim handlowcem ??
Jest taka karta wydarzeń, która usuwa jedną kostkę z najwyższego poziomu katedry, czy jeśli wszystkie kostki znajdują się na tym samym poziomie to nie zdejmuję żadnej czy zdejmuję tą o najwyższym numerze np 6 ?
Dzięki za pomoc, jestem po pierwszej rozgrywce i nie wiem czy dobrze załapałem zasady.
Re: Troyes
Kładziesz po jednej karcie na każdym polu. Tam te liczby 1 2 i 3 faktycznie dosyć nieszczęśliwie są napisane, ale po każdej cyfrze następuje rzeczownik w liczbie pojedynczej. Zamiast 1 2 3 powinno być napisane I, II, III
Prawie wszystko się zgadza - tzn. faktycznie możesz zrobić te wszystkie rzeczy, bo tak naprawdę są to albo przygotowania albo "dopalenia" jednej akcji - odpalenia karty za pomocą grupy kości. Jedyne "ale" do Twojego opisu to:
a. jesli używasz grupy 3 kości, to za każdą obcą płacisz 6, a nie 4
b. możesz użyć maksymalnie jednej kostki "dopalającej" - czyli możesz dodać tylko +2 do każdej wykorzystanej kości
Jeśli na najwyższym poziomie katedry jest kilka kostek, ściągasz tę będącą najbardziej na prawo (nad najwyższą wartością)
Prawie wszystko się zgadza - tzn. faktycznie możesz zrobić te wszystkie rzeczy, bo tak naprawdę są to albo przygotowania albo "dopalenia" jednej akcji - odpalenia karty za pomocą grupy kości. Jedyne "ale" do Twojego opisu to:
a. jesli używasz grupy 3 kości, to za każdą obcą płacisz 6, a nie 4
b. możesz użyć maksymalnie jednej kostki "dopalającej" - czyli możesz dodać tylko +2 do każdej wykorzystanej kości
Jeśli na najwyższym poziomie katedry jest kilka kostek, ściągasz tę będącą najbardziej na prawo (nad najwyższą wartością)
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
takim trzeba wpychać go do gardła
Re: Troyes
Tak, wiem że tak się płaci, źle to ująłem
Nie rozumiem tego kładzenia kart bo w instrukcji :
Przepraszam... czytałem instrukcję w czerni i bieli a teraz chciałem przekopiować z pdf u i już się zgadza - wiem jak się układa karty
Patrzyłem na zły obrazek hehe !
Dziekuje
P.S. Jak rozstrzygać sprawę z pieniędzmi za kupowane kości ? Kładziemy je na pola rynku, ale kiedy je zbieramy ?
Nie wiem czy grać ale jedna partia była ze zbieraniem tej kasy NA KONIEC rundy, grało się dobrze choć ciężko z kasą... Drugą graliśmy że pieniądze można było zebrać od razu i jeszcze w tej samej rundzie ich użyć, też grało się dobrze choć było w grze sporo kasy i nie ważne czy miałeś swoje czy nie - prawie każdego było stać na podkupowanie ich.
Nie rozumiem tego kładzenia kart bo w instrukcji :
Przepraszam... czytałem instrukcję w czerni i bieli a teraz chciałem przekopiować z pdf u i już się zgadza - wiem jak się układa karty
Patrzyłem na zły obrazek hehe !
Dziekuje
P.S. Jak rozstrzygać sprawę z pieniędzmi za kupowane kości ? Kładziemy je na pola rynku, ale kiedy je zbieramy ?
Nie wiem czy grać ale jedna partia była ze zbieraniem tej kasy NA KONIEC rundy, grało się dobrze choć ciężko z kasą... Drugą graliśmy że pieniądze można było zebrać od razu i jeszcze w tej samej rundzie ich użyć, też grało się dobrze choć było w grze sporo kasy i nie ważne czy miałeś swoje czy nie - prawie każdego było stać na podkupowanie ich.
Re: Troyes
Gdy kupujesz kości od razu za nie płacisz właścicielowi - przeciwnikowi (który jak tylko dojdzie do niego kolejka może ich użyć) lub miastu.77rpm pisze:P.S. Jak rozstrzygać sprawę z pieniędzmi za kupowane kości ? Kładziemy je na pola rynku, ale kiedy je zbieramy ?
Nie wiem czy grać ale jedna partia była ze zbieraniem tej kasy NA KONIEC rundy, grało się dobrze choć ciężko z kasą... Drugą graliśmy że pieniądze można było zebrać od razu i jeszcze w tej samej rundzie ich użyć, też grało się dobrze choć było w grze sporo kasy i nie ważne czy miałeś swoje czy nie - prawie każdego było stać na podkupowanie ich.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Troyes
Witam!wc pisze:Kładziesz po jednej karcie na każdym polu. Tam te liczby 1 2 i 3 faktycznie dosyć nieszczęśliwie są napisane, ale po każdej cyfrze następuje rzeczownik w liczbie pojedynczej. Zamiast 1 2 3 powinno być napisane I, II, III
Fragment z instrukcji ściągniętej z Rebela:
Uporządkuj karty działania według ich koloru oraz numeru rundy w której wchodzą do gry (numer na rewersie karty). Dla każdego koloru, nie patrząc na karty, umieść zakrytą: 1 kartę na pierwszym polu odpowiedniego koloru, 2 karty na drugim polu, 3 karty na trzecim polu. Odłóż nieużyte karty do pudełka (nie patrząc na nie).
No, ale jeśli kładzie się tylko po jednej karcie to wszystko jest OK.
Pozdrawiam
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Troyes
Ja tam tasuję, kładę wszystkie zakryte i odkrywam górną. Przynajmniej szybciej się pakuje grę, jak nie trzeba szukać w pudełku reszty nie użytych kart
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Troyes
Banan2 pisze:Witam!wc pisze:Kładziesz po jednej karcie na każdym polu. Tam te liczby 1 2 i 3 faktycznie dosyć nieszczęśliwie są napisane, ale po każdej cyfrze następuje rzeczownik w liczbie pojedynczej. Zamiast 1 2 3 powinno być napisane I, II, III
Fragment z instrukcji ściągniętej z Rebela:
Uporządkuj karty działania według ich koloru oraz numeru rundy w której wchodzą do gry (numer na rewersie karty). Dla każdego koloru, nie patrząc na karty, umieść zakrytą: 1 kartę na pierwszym polu odpowiedniego koloru, 2 karty na drugim polu, 3 karty na trzecim polu. Odłóż nieużyte karty do pudełka (nie patrząc na nie).
No, ale jeśli kładzie się tylko po jednej karcie to wszystko jest OK.
Pozdrawiam
Tak rzeczywiście niezbyt fortunne to tłumaczenie-po angielsku było ok.
- gath
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Troyes
Czy biała kostka leżąca w naszej dzielnicy po użyciu sześcianu z karty Templariusz da nam 2 czerwone kości do dzielnicy by użyć ich na karcie Kawaleria (do położenia sześcianów na kartach wydarzeń, a nie do odpalenia Kawalerii)? Przyjmując, że kupowane od kogoś kości nie lądują w naszej dzielnicy jest sens kupić białą kość od kogoś tylko do odpalenia Kawalerii.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Troyes
Zakładając że ta tajemnicza 'kawaleria' to karta Chivalry... ('boskie' tłumacznie )
Nie da się wykorzystać Chivalry aby położyć klocki na wydarzeniach bez uruchomienia samego Chivalry!
Dodatkowo, dwie wirtualne czerwone kostki otrzymane od Templara musisz wykorzystać na jakąś akcję, nie możesz ich 'chomikować' - czyli nie lądują w ogóle w twojej dzielnicy.
Ale kombinacja i tak dość przydatna - zakładając że masz kilka czerwonych u siebie na dzielni, korzystniej będzie szybko wykorzystać białą kostkę, zamienić Templarem na 2 wirtualne czerwone i odpalić nimi Chivalry (2 lub 3-krotnie) - wtedy twoje prawdziwe czerwone kostki zasypią wydarzenia sześcianikami. Trzy czerwone kostki na dzielni plus jedna biala szóstka (dla Templara) = 3 aktywacje Chivalry, każda kładzie po 3 sześcianiki.
Nie da się wykorzystać Chivalry aby położyć klocki na wydarzeniach bez uruchomienia samego Chivalry!
Dodatkowo, dwie wirtualne czerwone kostki otrzymane od Templara musisz wykorzystać na jakąś akcję, nie możesz ich 'chomikować' - czyli nie lądują w ogóle w twojej dzielnicy.
Ale kombinacja i tak dość przydatna - zakładając że masz kilka czerwonych u siebie na dzielni, korzystniej będzie szybko wykorzystać białą kostkę, zamienić Templarem na 2 wirtualne czerwone i odpalić nimi Chivalry (2 lub 3-krotnie) - wtedy twoje prawdziwe czerwone kostki zasypią wydarzenia sześcianikami. Trzy czerwone kostki na dzielni plus jedna biala szóstka (dla Templara) = 3 aktywacje Chivalry, każda kładzie po 3 sześcianiki.
- gath
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: Troyes
Na podstawie poprzednich dyskusji na forum domyśliłem się, że kości kupowane od innych nie zasilają naszej dzielnicy, ale myślałem, że własna kość zamieniona przez sześcian na inne kości podlega innym zasadom i stąd moje pytanie. Teraz się to wyjaśniło.
Sięgając do powyższego przykładu mam jeszcze jedno pytanie: czy można do 2 czerwonych kości z Templariusza dokupić od kogoś trzecią aby aktywować Chivalry? (biała szóstka zamieniona na dwie szóstki czerwone + dokupienie czwórki czerwonej = 4 aktywacje Chivalry - czy to już niezgodne z zasadami?)B pisze:Ale kombinacja i tak dość przydatna - zakładając że masz kilka czerwonych u siebie na dzielni, korzystniej będzie szybko wykorzystać białą kostkę, zamienić Templarem na 2 wirtualne czerwone i odpalić nimi Chivalry (2 lub 3-krotnie) - wtedy twoje prawdziwe czerwone kostki zasypią wydarzenia sześcianikami. Trzy czerwone kostki na dzielni plus jedna biala szóstka (dla Templara) = 3 aktywacje Chivalry, każda kładzie po 3 sześcianiki.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Troyes
Sekwencja używania 'kostek' wygląda tak:
1. tworzymy pulę kości do odpalenia jakiejś karty (nasze lub/i kupione kości)
2. zrzucamy naszą drewnianą kosteczkę z karty 'dopalającej' i zyskujemy efekt
3. uruchamiamy wybraną w punkcie 1 kartę
Nie można, po zmodyfikowaniu rezultatu (punkt 2) dodawać do puli żadnych nowych kości. Templar działa tylko na 1 białą kostkę, więc przykładowo może wyglądać to tak:
1. kupujemy 1 białą '6' od kogoś, płacimy mu, deklarujemy, że idziemy w chivalry
2. zrzucamy kostkę z templara, białe '6' zamienia się w dwa czerwone '6'
3. uruchamiamy chivalry trzykrotnie
1. tworzymy pulę kości do odpalenia jakiejś karty (nasze lub/i kupione kości)
2. zrzucamy naszą drewnianą kosteczkę z karty 'dopalającej' i zyskujemy efekt
3. uruchamiamy wybraną w punkcie 1 kartę
Nie można, po zmodyfikowaniu rezultatu (punkt 2) dodawać do puli żadnych nowych kości. Templar działa tylko na 1 białą kostkę, więc przykładowo może wyglądać to tak:
1. kupujemy 1 białą '6' od kogoś, płacimy mu, deklarujemy, że idziemy w chivalry
2. zrzucamy kostkę z templara, białe '6' zamienia się w dwa czerwone '6'
3. uruchamiamy chivalry trzykrotnie
Re: Troyes
Super wątek sporo mi się wyjaśniło:) ale jedno pytanie i tak pozostało
Jest karta the miller która pozwala dostać za każdego mieszkańca (ludka czy jak go zwał) w Pałacu lub Biskupstwie 2 denary. Jak rozumieć ostatnie zdanie ?
"You may choose differently each activation." w wyjaśnieniu karty.
Jeśli traktować to zdanie że należy wybrać podczas kolejnej aktywacji inny z tych dwóch budynków to rozumiem po co ono jest. Ale jeśli zdanie to mówi że mogę wybrać przy każdej aktywacji inny budynek to nie ma ono sensu gdyż wiadomo że skoro mogę a nie musze to wybiorę np trzy razy ten sam budynek w którym mam więcej mieszkańców.
dajcie znać jak to interpretować ?
rhcorvin
Jest karta the miller która pozwala dostać za każdego mieszkańca (ludka czy jak go zwał) w Pałacu lub Biskupstwie 2 denary. Jak rozumieć ostatnie zdanie ?
"You may choose differently each activation." w wyjaśnieniu karty.
Jeśli traktować to zdanie że należy wybrać podczas kolejnej aktywacji inny z tych dwóch budynków to rozumiem po co ono jest. Ale jeśli zdanie to mówi że mogę wybrać przy każdej aktywacji inny budynek to nie ma ono sensu gdyż wiadomo że skoro mogę a nie musze to wybiorę np trzy razy ten sam budynek w którym mam więcej mieszkańców.
dajcie znać jak to interpretować ?
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Troyes
Karta jest po to, by zarabiać denary, więc dlaczego nie wybierać budynku, na którym zarobi się najwięcej? Pamiętaj, że liczba ludków w tych budynkach może się zmieniać, więc alternatywa daje nam większe możliwości.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Troyes
No way, 15 do mucha mać, toć w set upie na wstępie piąteczka myka do skarbony, a później każdy dostaje 10 przychodu, wiec 15, tylko 15 i xv de fuckto notabane !!!melee pisze:Nie 10, tylko 10 i x, i raczej na pewno tyle, nie dwukrotnie więcej. Tak graliśmy i większa ilość gotówki popsułaby grę.
Czepiacie sie gościa, że nie czyta instrukcji a potem sami walicie byki z księżyca, choć wszystko jaśniutko opisane....
pozdrawiam
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Troyes
Pytanie do karty Pielgrzymka- "Pilgrimage", czy do aktywacji tej karty mogę użyć np. dwóch żółtych kostek i jednej białej czy raczej każda musi być innego koloru?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl