Kemet - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
zomboni
Posty: 143
Rejestracja: 12 maja 2013, 13:55
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: zomboni »

Sir-Rafał pisze:Z tego co wiem to bonusy z kafelków nie kumulują się. Tak jest na pewno jak się ma bonusy typu kupić coś taniej-wtedy działa wybrany. Sugerując się tym w Twoim przypadku miałbyś 5 punktów modlitwy, a nie 7.
Z instrukcji, strona 5:
Important!
A player cannot purchase and will never gain 2 identical Power tiles.

This includes all Powers with the same effects and illustrations, even if they are of different colors like Divine Action and Victory Point.
Z jednej strony jest mowa o IDENTYCZNYCH płytkach mocy a dalej, że wlicza się w to ten sam EFEKT i ILUSTRACJĘ. Na logikę, w poruszonym wcześniej przykładzie High Priest (+2 Ankh) i Priest of Amon (+5 Ankh) efekt jest z grubsza ten sam, ale różne ilustracje czyli nie są spełnione oba warunki. Jak dla mnie nie ma problemu żeby posiadacz obu płytek skorzystał z ich efektów jednocześnie. Zasada ta (moc i obrazek) dotyczy kafli z pierwszych poziomów i płytek z VP.
Kajak pisze:Czy jest nakaz korzystania z Mocy czy tez jak mi nie pasuję to nie muszę jej używać?
Dziwne pytanie, możesz podać konkretny przykład? Potwory mają taką opcję, dostawiasz do oddziału lub trzymasz przed sobą na kafelku reprezentującym daną kreaturę wstrzymując się od wykorzystania.

Co do pozostałych płytek, z instrukcji:
The Power effects are immediate. However, some Powers will take effect only at certain times during the game (Example: Battle Powers, Priests, or powers which resolve during the Night phase).
Efekty działania mocy są natychmiastowe (interpretuję to jako: od chwili zakupu działają do końca gry). Jednakże niektóre z nich działają tylko w określonych fazach gry (dzień, noc, bitwa). Nie ma wzmianki mówiącej o wstrzymywaniu się od skorzystania.
Po co kupować kafelek jeśli nie chcesz z niego korzystać?

W tym poście są polskie tłumaczenia kafelków mocy.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Mnie się podoba interpretacja zomboniego, że nie można używać kafli które mają tę samą ilustrację.
Podane w instrukcji przykłady Victory Points i Divine Action występujące w kolorze każdej z trzech mocy mają ten sam rysunek.
Dorzuciłbym do tego w zasadzie pierwszopoziomowe kafle które są ewidentnie podwójne, jak: Atak, Obrona, Kapłanka, Kapłan i chyba tyle.
Gdyby przyjąć interpretację, że bonusy z kafli się nie kumulują (czyli w danym momencie działa tylko jeden) to np. nie można by łączyć działania stwora dającego +1 do siły/ruchu oraz takiego samego kafla. A z taką interpretacją się jeszcze nie zetknąłem. Tak gracie? To pytanie tyczy się osób skłaniających się do niełączenia mocy kafli.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Sir-Rafał pisze:Bonusy z kafli nie sumują się: nie można mieć czegoś np. o 2 taniej nawet jeśli teoretycznie kafle na to pozwalają. Wybieramy sobie jaki bonus używamy, ale nie sumujemy.
Mam wątpliwości do takiej interpretacji.
Np. w wyjaśnieniach jak działa przykładowa bitwa (to italikiem na marginesie) jest opisane jak SUMUJĄ się kafle dające +1 do siły gdy się atakuje, oraz +1 do siły we wszystkich bitwach.
Gdy opisywany jest przykładowy ruch, również jest zsumowany bonus z kafla oraz stwora [a to w końcu też kafel ;) ].
Jedyne co jest w przepisach napisane to, że nie można mieć dwóch kafli z takim samym rysunkiem i tak samo działających. Więc wg mnie nie można mieć 2 kafli ATAK (bo są dostępne dwa), 2 kafli WERBOWNIK (bo są w grze dwa) , 2 kafli OBRONA (także są dwie), 2 KAPŁANÓW czy też 2 KAPŁANEK. Oraz tych wymienionych z nazwy: dających punkt zwycięstwa i srebrny pion. Ja skłaniałbym się do tego, że cała reszta to jak najbardziej rozpatrywana powinna być łącznie.
Kajak
Posty: 181
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 110 times
Been thanked: 37 times

Re: Kemet

Post autor: Kajak »

Co do "dziwnego" mojego pytania.
Może wyjaśnię o co mi biega na przykładzie.
Jest taka moc" Inicjatywa", która przed bitwa powoduje zniszczenie dwóch jednostek wroga, czasem mi nie pasuje jej użyć gdy przeciwnik ma tylko 2 jednostki bo wtedy nie wygrywam bitwy i co za tym idzie nie dostane punktu zwycięstwa.KPW?
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

W moim rozumowaniu chodziło mi o nie łączenie mocy kafli ekonomicznych, które obniżają coś, np: kafel -1 za kafelki oraz kafel -1 na wszystko nie miały dawać -2 na kafelki. Pamiętam, że gdzieś to czytałem na BGG, ale nie mogę znaleźć ale możliwe też, że pamiętam to źle, bo było to już jakiś czas temu.
Tak czy inaczej gra jest bardzo dobra :)
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Kajak pisze:Co do "dziwnego" mojego pytania.
Może wyjaśnię o co mi biega na przykładzie.
Jest taka moc" Inicjatywa", która przed bitwa powoduje zniszczenie dwóch jednostek wroga, czasem mi nie pasuje jej użyć gdy przeciwnik ma tylko 2 jednostki bo wtedy nie wygrywam bitwy i co za tym idzie nie dostane punktu zwycięstwa.KPW?
Instrukcja jedynie mówi chyba o tym, że działanie kafla jest natychmiastowe i daje możliwość dodatkowych bonusów. Nie ma nic o tym, że z tej mocy korzystać nie trzeba.
Gdybyśmy grali razem, to ja bym się specjalnie nie kłócił z tym, żeby kafla nie używać jak ktoś nie chce. No ale to tylko moje zdanie.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Hej,

Jako, że już pare partii rozegrałem i poczytałem to mam następujące spostrzeżenia:
1. Sytuacja 2: Czarny atakuje (5 jednostkami) czerwonego 3 jednostki, zwycięzcą pojedynku jest czerwony ale traci wszystkie jednostki. Czarny się ma wycofać czy zostaje na danym obszarze ?
Jeżeli zwycięzca traci wszystkie swoje jednostki to jest zwycięzcą tylko na papierze, nie dostaje VP i z tego co pamiętaj przegrany nie musi się wycofywać.
2. Przewertowalem instrukcje i BGG - nigdzie ani sladu takiego czy podobnego rozwiazania. Wobec tego sklaniam sie ku temu, ze poziom piramidy liczy sie tylko do kupna kafelkow, ale przy pozniejszym korzystaniu z tych kafli juz nie.
To było odnośnie zajmowania piramid przeciwnika - ja również skłaniam się do tego że piramy służą jedynie do kupna kafli. Jeżeli ktoś nam zajmie jedną piramidę to nie możemy kupować kafli z tego koloru ale wszystkie które już kupiliśmy działają
3.Srebrny - Pozwala wykonać jedną dodatkową akcję w swojej turze-czyli kładziesz normalny token na jednej i możesz srebrny na innym i wykonujesz.
Tu mam pytanie - czy to jest po prostu dodatkowa akcja ? Czy np. jest to coś w rodzaju podwójnej akcji? Czyli:

a: wykonuje normalnie 6 akcji mając srebrny "dysk"
b: wykonuje 5 akcji z tym, że jedna jest podwójna (dwie akcje w jednej wykorzystując srebrny "dysk"
4. Przeciwnik pokazuje jaką kartę bitwy będzie zagrywał, po czym masz prawo do wybrania jednej z dostępnych kart bitwy z całej talii (oczywiście oprócz stosu kart odrzuconych). Czyli odpowiedź a ;)
Nie rozumiem dlaczego z całej talii a nie z 2 pociągniętych kart. Przed bitwą każdy ciągnie dwie karty, potem, jeżeli mamy ten kafel, przeciwnik rzuca pierwszy a my wybieramy z jednej z tych dwóch która nam bardziej pasuje, ja tak rozumiem :)


Co do kumulowania się mocy też nie rozumiem zamieszania :)
This includes all Powers with the same effects and illustrations, even if they are of different colors like Divine Action and Victory Point.
takie same EFEKTY I ILUSTRACJE, 2 ankhi nocą a 5 anków nocą to nie to samo, 1 do wszystkich bitew a 1 do wszystkich bitew jeżeli jestem obrońcą to nie to samo. 1 zniżki na każdy kafel a 1 zniżki na jakiekolwiek działania wymagające ankhów to też nie to samo (dodatkowo jeszcze każde ma inne ilustracje). Podonie - Sfinks który daje VP i kafel który daje VP to też nie to samo, mają inny obrazek plus sfinks jest jednostką i summarycznie ich moce są różne a nie takie same :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Jeżeli zwycięzca traci wszystkie swoje jednostki to jest zwycięzcą tylko na papierze, nie dostaje VP i z tego co pamiętaj przegrany nie musi się wycofywać.
No nie, jest zwycięzcą. Instrukcja mówi, że nie dostaje punktu za zwycięstwo ale wygrał. Przegrany musi się wycofać lub odwołać jednostki. Nie może zostać na tym obszarze.
Tu mam pytanie - czy to jest po prostu dodatkowa akcja ? Czy np. jest to coś w rodzaju podwójnej akcji? Czyli:

a: wykonuje normalnie 6 akcji mając srebrny "dysk"
b: wykonuje 5 akcji z tym, że jedna jest podwójna (dwie akcje w jednej wykorzystując srebrny "dysk"
Opcja B, tak jak piszesz. Mając srebrny dysk wykłada się go w czasie swojej tury ze zwykłym żetonem akcji. Ale na WOLNE pole. Oczywiście nie można nigdy kłaść żetonu na pole już zajęte, jeden na drugi. Można powiedzieć, że akcji nadal masz 5, tylko w czasie jednej z nich, wykonasz dodatkową ;).
To niezły kombos np. na szybki marsz. Możesz w czasie swojej tury położyć srebrny i zwykły na oba pola marszów i przemieścić swój oddział dwukrotnie.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

krecilapka pisze:
Jeżeli zwycięzca traci wszystkie swoje jednostki to jest zwycięzcą tylko na papierze, nie dostaje VP i z tego co pamiętaj przegrany nie musi się wycofywać.
No nie, jest zwycięzcą. Instrukcja mówi, że nie dostaje punktu za zwycięstwo ale wygrał. Przegrany musi się wycofać lub odwołać jednostki. Nie może zostać na tym obszarze.
Tu mam pytanie - czy to jest po prostu dodatkowa akcja ? Czy np. jest to coś w rodzaju podwójnej akcji? Czyli:

a: wykonuje normalnie 6 akcji mając srebrny "dysk"
b: wykonuje 5 akcji z tym, że jedna jest podwójna (dwie akcje w jednej wykorzystując srebrny "dysk"
Opcja B, tak jak piszesz. Mając srebrny dysk wykłada się go w czasie swojej tury ze zwykłym żetonem akcji. Ale na WOLNE pole. Oczywiście nie można nigdy kłaść żetonu na pole już zajęte, jeden na drugi. Można powiedzieć, że akcji nadal masz 5, tylko w czasie jednej z nich, wykonasz dodatkową ;).
To niezły kombos np. na szybki marsz. Możesz w czasie swojej tury położyć srebrny i zwykły na oba pola marszów i przemieścić swój oddział dwukrotnie.
Albo dwa oddziały jednokrotnie :) Jak rozumiem jeden dysk kłade na wolnym polu a ten srebrny kłade na innym polu, nie zajętym przez żaden inny dysk, również ten który położyłem w tej akcji tak ? :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Sorki za post pod postem ale znalazłem ważną rzecz:

Z oficjalnego FAQ:

2.5 If I win a fight as the attacker, and at the end of the fight, I have no more units alive, can the defender stay in his territory?
Yes, in this particular case, the defender can choose to either recall or remain in the territory.

Więc można zostać na polu gdzie przegraliśmy w takim wypadku :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

AkitaInu pisze:Albo dwa oddziały jednokrotnie :) Jak rozumiem jeden dysk kłade na wolnym polu a ten srebrny kłade na innym polu, nie zajętym przez żaden inny dysk, również ten który położyłem w tej akcji tak ? :)
Dokładnie.


Wyjaśnienie w FAQ faktycznie zmienia kwestię Pyrrusowego zwycięstwa ;).
Jeszcze bardziej dopala to ofensywną taktykę. Ale może to i dobrze, bo ja wykładając karty bitew główną uwagę zwracałem na siłę, by wygrać starcie, nie na obrażenia. Łatwość powtórnego wstawienia utraconych jednostek skłaniały do tego by nie przywiązywać do strat większej wagi.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Kemet

Post autor: Rocy7 »

Mam watpliwosci w kwestii kolejnosci u nas przez 5 tur ta sama osoba wyznaczala kolejnosc mimo iz mial sporo punktow (w koncu wygral gre), ale tymczasowych, czy do ustalania gracza decydujacego o kolejnosci licza sie tylko punkty stale czy tez tymczasowe?
Gra kontrolujacy 2 swiatynie ma 2 Vp jednorazowe/tymczasowe + 1 VP staly, co ture?
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

No u nas ostatnio też ta sama osoba wyznaczała kolejność tury, ale miała zawsze najmniej punktów zwycięstwa (w końcu nie wygrał gry). Inaczej nie mógłby wyznaczać ;).
Chwilę się zastanowiłem, i dochodzę do wniosku, że w zasadzie do liczenia czegokolwiek w grze, nie ma znaczenia czy gracz posiada punkty trwałe czy tymczasowe. 8 (czy tez 10) potrzeba by skończyć grę. Jakie one są nie ma znaczenia. Nawet w przypadku remisu: kto ma więcej wygrał, niezależnie od tego jakie rodzaju one są.
Ten kto w fazie nocy ma NAJMNIEJ punktów zwycięstwa wyznacza kolejność na zbliżającą się rundę.
Jeśli przykładowo w waszej partii 3 graczy miało po 1 punkcie trwałym i 1 tymczasowym to wszyscy mieli równo po 2. A kolega nie posiadający żadnego trwałego ale 3 tymczasowe, miał 3, więc miał ich NAJWIĘCEJ. Akurat w tym przypadku, kolejność wyznaczałby ten z tej trójki dwupunktowców, który w poprzedniej rundzie był wyżej. Czyli zaczynał grę WCZEŚNIEJ.
To system nieco promujący najsłabszego gracza. Ponieważ zapewne ustawi się on jako ostatni w kolejce. Bo w Kemecie kto później wykonuje ataki ma najbardziej klarowną sytuację.

Co do drugiego pytania: Zgadza się. Jeśli ktoś będzie całą grę stał wojskiem w dwóch świątyniach, to co turę będzie zyskiwał 1 trwały punkt zwycięstwa. Dwa punkty tymczasowe jak sama nazwa wskazuje dodają się tylko wtedy gdy stoi w świątyni. W momencie gdy inny gracz ją zajmie, musi on temu graczowi oddać swój punkt tymczasowy za świątynię.
Obrazowo można powiedzieć tak: jeśli na początku gry, wyłoży się na świątyniach żetony tymczasowych punktów, to ich ilość do końca gry nie ulegnie zmianie. Najwyżej gracze będą je sobie przekazywać z rąk do rąk.
A punkt trwały w nagrodę za kontrolę dwóch świątyń, otrzymuje się na końcu każdej tury. Dlatego trzeba trzaskać takiego co okupuje dwie świątynie ;).
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Kupuję kartę bitwy 3/3. Co jeśli nie mam żadnych kart zdiscardowanych?
Mówiliście coś o początkowym rozstawieniu piramid (stronę temu). Jeśli dobrze pamiętam, piramidy poziomu zero nie są umieszczane na planszy i jedyna wątpliwość, to czy można się od nich teleportować.
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Adalbertus123 pisze:Kupuję kartę bitwy 3/3. Co jeśli nie mam żadnych kart zdiscardowanych?
Mówiliście coś o początkowym rozstawieniu piramid (stronę temu). Jeśli dobrze pamiętam, piramidy poziomu zero nie są umieszczane na planszy i jedyna wątpliwość, to czy można się od nich teleportować.

- Nie możesz kupić jak nie masz discarda

- Nie ma piramidy ma planszy (w danej dzielnicy) -nie ma teleportu :)
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Dzięki (a to z discardem to pewne? bo jak czytałem polskie tłumaczenie, to wynikało, ze można).
Ostatni rozgrywka dorzuciła następne pytania:
Mając więcej niż jeden punkt ruchu czy mogę:
pójść tam i z powrotem (i czy mur może mi jakoś w tym przeszkodzić)- w celu spasowania?
ruszyć się częścią oddziału, a powstały oddziałek znowu podzielić?

Atakując przegrałem, ale wybiłem oddział. Czy mogę zająć teren?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Adalbertus123 pisze:Dzięki (a to z discardem to pewne? bo jak czytałem polskie tłumaczenie, to wynikało, ze można).
Ostatni rozgrywka dorzuciła następne pytania:
Mając więcej niż jeden punkt ruchu czy mogę:
pójść tam i z powrotem (i czy mur może mi jakoś w tym przeszkodzić)- w celu spasowania?
ruszyć się częścią oddziału, a powstały oddziałek znowu podzielić?

Atakując przegrałem, ale wybiłem oddział. Czy mogę zająć teren?

- skoro w opisie jest "take back Your discarded battle cards" to raczej niemożliwe jest kupienie tego kafelka skoro nie mamy discarda :)

- co do pasowania, możesz położyć dysk na jakiejś akcji, np. ruchu, i jej nie wykonac :) nie rozumiem w sumie co tu ma mur do gadania, chyba że przechodzisz przez mur przeciwnika, to jeżeli masz "open gates" to raczej nie ma nic do gadania :) Hmm co do dzielenia oddziału to ruszając się wydzielasz część oddziału lub ruszasz się całym, chodzi Ci o to czy możesz zostawiać jednostki "po drodze"?

- tak, jeżeli zostałeś na polu bitwy a cały oddział przeciwnika zginął to tam zostajesz, ale nie dostajesz punktu zwycięztwa. Tak samo jak byś się bronił, przegrał ale wybił przeciwnikowi cały oddział, zostajesz na miejscu.

UPDATE 1

Spojrzałem na polską wersję tłumaczenia - "odzyskaj swoje karty walki", to fakt, to może wprowadzić w błąd :)

Dodatkowo "otwarte bramy" - Twoje armie nie tracą punktów ruchu na pokonanie murów. W oryginale jest:

"All of your troops ignore the walls effects" co znaczy że Twoje oddziały ignorują efekt muru. Armia nie traci nigdy punktów ruchu przechodząc przez mur :)

Generalnie czytając tylko polskie tłumaczenie widze że można rzeczywiście mieć wątpliwości.

UPDATE 2

Ok, czytam opis kafli i kart to napisze jeszcze gdzie widze różnice :)

- Feniks - polskie tłumaczenie "nie traci ruchu na pokonanie murów" - to też nie jest do końca prawdą bo nie traci się ruchu na pokonanie murów :)

- karta "kradzież many" - owszem, kradnie każdemu rywalowi 1 ale Tobie też dodaje 1 czego nie ma już opisanego w polskich zasadach

- ale za to karta "otwarte bramy" już jest dobrze opisana, mianowicie ignoruje efekt murów :)


Generalnie tylko praktycznie te mury nieszczęsne i kradzież many :)
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Tak, chodzi mi o możliwość zostawienia jednostek ,,po drodze".
Nową kartę dostaję za jedną ze zdiscardowanych (i czy pokazuję co odrzuciłem za nową kartę)?

Przeoczyłem możliwość spasowania, więc zacząłem kombinować.
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Adalbertus123 pisze:Tak, chodzi mi o możliwość zostawienia jednostek ,,po drodze".
Nową kartę dostaję za jedną ze zdiscardowanych (i czy pokazuję co odrzuciłem za nową kartę)?

Przeoczyłem możliwość spasowania, więc zacząłem kombinować.
- możesz zostawiać jednostki po drodze (hmmm tak myśle kiedy by się to przydało, miałeś taką sytuację?)

- Tak, nową kartę dostajesz za jedną z zdiscadrowanych, zależy jak gracie - jeżeli zdiscadrowane karty są widoczne to możesz pewnie pokazać albo nie. Ja raczej bym obstawiał że nie :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kemet

Post autor: krecilapka »

Nową kartę dostaję za jedną ze zdiscardowanych (i czy pokazuję co odrzuciłem za nową kartę)?
W przepisach jest napisane, że przed rozpoczęciem gry należy ustalić czy karty walki odkłada się widoczne czy też nie.
No i analogicznie do tego: jeśli wybraliście wariant z zakrytymi kartami to nie pokazujesz, a jeśli gracie w pokazywanie stosu kart odrzuconych to pokazujesz co odrzucasz.

Wariant z "zostawieniem" oddziału po drodze bywa właściwym w sytuacji gdy jest się ostatnim graczem w kolejce. No a
np. obok zajętej przez nas świątyni pałętają się wrogie niedobitki. Wtedy jedną jednostkę można zostawić w świątyni, by na pewno ją kontrolować przy naliczaniu punktów zwycięstwa, a resztą robi się wypad na wroga. Nawet ryzykowany, w końcu punkt zwycięstwa za wygraną bitwę piechotą nie chodzi, a jeśli się przegra to cóż. Akurat porażki gdy się atakuje bardzo bolesne w Kemecie nie są.
Albo np. posiadając kafel "teleport" można na koniec tury próbować wbijać gdzieś w sprzyjające miejsce z niezbyt dużą grupą obrońców.
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

- możesz zostawiać jednostki po drodze (hmmm tak myśle kiedy by się to przydało, miałeś taką sytuację?)

- Tak, nową kartę dostajesz za jedną z zdiscadrowanych, zależy jak gracie - jeżeli zdiscadrowane karty są widoczne to możesz pewnie pokazać albo nie. Ja raczej bym obstawiał że nie :)[/quote]

Teleport do świątyni delty i marsz dwiema jednostkami do sanktuarium wszystkich bóstw.
Nawet nie musisz być ostatni, złoty żeton (jeśli masz jeszcze srebrny) załatwia sprawę.
A jak masz jeszcze posiłki (na 3 graczy udaje się czasem prawie zmonopolizować 4 poziom piramidy), to nawet tego marszu do sanktuarium nie zauważysz:-)

A gramy, że zdiscardowane są zakryte, a zagrane widoczne cały czas
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Dagon_86
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2014, 20:55
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Kemet

Post autor: Dagon_86 »

Podczas dzisiejszej rozgrywki pojawiło się jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji.

Opis sytuacji - na polu z obeliskiem znajduje się oddział 3 jednostek plus skorpion.
Teleportuję do na to pole 2 jednostki z miasta płacąc dwa many. Ile punktów ruchu ma teraz ten oddział? Jeden (bo tyle miały jednostki rozpoczynające ruch) czy trzy (czyli jeden plus dwa za skorpiona)? Skorpion znajduje się w przemieszczanym dalej oddziale.

Druga sytuacja podobna - skorpion i 3 jednostki sąna polu obok obelisku. Teleportuję 2 jednostki do obelisku i przesuwam na pole ze skorpionem. Mam jeszcze 2 punkty ruchu za skorpiona, czy ruch się zakończył? :-)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Kemet

Post autor: AkitaInu »

Jeden, generalnie oddzial nie moze "nabyc" nowych punktów ruchu. Jak oddzial zaczyna z jednym to nawet jak się teleportujesz do skorpiona yo ma jeden ;)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 969
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Odp: Kemet

Post autor: krecilapka »

Tak jak pisał Akitalnu: oddział idąc może zbierać jednostki, ale tylko w ramach własnego ruchu. Nie można go kumulować.

Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Kemet

Post autor: Adalbertus123 »

Jakiś mi się taki dziwny ciąg logiczny: minotaur chroni przed inicjatywą. Zatem, czy słoń, albo protekcja z niebieskiej płytki też zmniejszają obrażenia od niej?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
ODPOWIEDZ