Strona 3 z 4

Re: Mage Wars

: 10 sie 2018, 18:14
autor: prorock
Hej, po rozegraniu kilku partii w MW Akedemia pojawiły się pewne wątpliwości dotyczące "zachwiania" i "słabości' (podstawka, bez rozszerzeń, podstawowe karty)
- czy żeton zachwiana znika po jednej turze? Nie trzeba go usuwać kartą czy maną? W instrukcji wymieniony jest koszt, gdzieś tam jest napisane, że usunięcie wymaga dodatkowych zaklęć .... jest to trochę niezrozumiałe. 'Wszystkie żetony zachwiania można usunąć na końcu ...."
- czy żetony słabości leżą na karcie do końca gry?

Re: Mage Wars

: 10 sie 2018, 18:29
autor: KonradT
Żeton zachwiania jest ściągany po aktywacji a słabości zostaje do usunięcia czarem lub zdolnością.

Re: Mage Wars

: 13 sie 2018, 13:12
autor: _Jarek_
Dopóki nie zostało zadanie pytanie dotyczące Zachwiania, nie zauważyłem, że rzeczywiście opis sposobu usuwania tego żetonu może budzić wątpliwości.
Chciałbym więc poprosić o dokładniejsze wyjaśnienia.

W polskiej instrukcji jest "żetony zachwiania można usunąć na końcu następnej aktywacji stworzenia [...] Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2".
Uznałem, że oznacza to, że do następnej aktywacji nie można usuwać, a potem można, ale płacąc koszt.

Teraz zajrzałem do wersji angielskiej:
"Remove all Stagger conditions at the end of the creature’s next activation. If a creature receives Stagger during its current activation, it must wait until the end of its next activation to remove it. Stagger has a removal cost of 2."
Tu jest więc wyraźnie "usuń", a nie "można usunąć". Czyli po aktywacji usuwamy żaton(-y)... za darmo, czy płacimy? Jeśli płacimy, to w sumie 2, czy za każdy żeton?
A może płacimy jeśli chcemy się pozbyć żetonu szybciej, a po następnej aktywacji robimy to za darmo?

I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?

Re: Mage Wars

: 14 sie 2018, 01:11
autor: KonradT
Jeśli tekst zdolności lub czaru nie mówi o płaceniu kosztu usunięcia, to usuwasz żeton za darmo.
_Jarek_ pisze: 13 sie 2018, 13:12 I co dokładnie znaczy "po następnej aktywacji"? Skoro Mniejsze stworzenia z Zachwianiem nie mogą atakować, ani zostać Strażnikiem, to znaczy, że je w takiej sytuacji aktywujemy, ale nie możemy nic zrobić (ewentualnie wykorzystać specjalne zdolności), ale w ten sposób pozbywamy się żetonu(-ów)?
Zgadza się.

Re: Mage Wars

: 14 sie 2018, 10:23
autor: _Jarek_
KonradT pisze: 14 sie 2018, 01:11 Jeśli tekst zdolności lub czaru nie mówi o płaceniu kosztu usunięcia, to usuwasz żeton za darmo.
Ale tam (tzn. w definicji Zachwiania) jest: "Koszt usunięcia żetonu Zachwiania wynosi 2". Czyli mogę zapłacić 2, żeby usunąć żeton od razu (bez czekania do następnej aktywacji)?

Re: Mage Wars

: 14 sie 2018, 13:36
autor: KonradT
Nie. Koszt usunięcia jest używany tylko jeśli zdolność lub czar o nim wspomina. W dodatku z kapłanką będzie czar pozwalający usunąć żeton płacąc jego koszt usunięcia.

Re: Mage Wars

: 16 sie 2018, 15:16
autor: shivetay
tylko czar znosi żeton. No chyba, że konkretny stan sam spada po aktywacji/akcji

Re: Mage Wars

: 01 wrz 2018, 12:41
autor: piotrest
KonradT pisze: 23 lip 2018, 20:13
_Jarek_ pisze: 23 lip 2018, 14:23.:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Każde stworzenie może zostać strażnikiem. Jeśli ma szybki atak wręcz to dodatkowo zyskuje cechę kontratak.
Ale czy każde stworzenie z szybkim atakiem wręcz otrzymuje kontratak (chyba tylko takie są w podstawce), czy tylko takie, które jest strażnikiem?

Czy rzucając Czar Ataku - stworzenie atakowane rzuca K12 jeśli ma umiejetność Obrona?

Re: Mage Wars

: 02 wrz 2018, 20:12
autor: KonradT
Stworzenie ma kontratak tylko jeśli
  • ma napisane to na karcie, lub
  • jest strażnikiem i ma szybki atak wręcz lub
  • inny czar lub zdolność daje temu stworzeniu kontratak.
Stworzenie, które ma tylko atak dystansowy lub pełny atak wręcz, może zostać strażnikiem ale nie będzie miało kontrataku.



Jeśli obrona działa na ataki dystansowe to obrońca może rzucić kością.

Re: Mage Wars

: 30 wrz 2018, 20:14
autor: Argue
Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.

W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?

Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?

Re: Mage Wars

: 30 wrz 2018, 20:24
autor: prorock
Poczytaj kilka wcześniejsxych wypowiedzi

Re: Mage Wars

: 08 paź 2018, 13:32
autor: varrol
Czy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.

Re: Mage Wars

: 23 lis 2018, 09:28
autor: shivetay
Argue pisze: 30 wrz 2018, 20:14 Pytanie co do Zachwiania i słabości w Mage Wars Akademia.

W instrukcji mamy informację, że aby usunąć dany efekt należy zapłacić koszt 2.
Tylko czego 2?

Na żetonie słabości jest 2 i czaszka, na zachwianiu sama "2" - czy dobrze dedukuję, że zatem, aby usunąć żeton słabości mam poświęcić 2 punkty obrażeń, a przy zachwianiu 2 punkty many?
Płacisz maną.

Czy stosujecie jakiś dodatkowy mechanizm na poprawę losowości? W sensie np. ograniczonej liczby tokenów (jak w Talismanie) umożliwiających ponowny rzut, lub modyfikacje wyniku/przerzucenie opłacane maną. Trochę losowości jest dobre, ale tutaj wydaje mi się mieć za duży udział.
Jak dla mnie nie ma to sensu. MW jest grą na tyle intuicyjną i logiczną(można tak to ująć), że jestem skłonny przyjąć panującą w niej losowość. Pomyśl..jak rzucałbyś czar, to zawsze jest pewne ryzyko, że coś pójdzie nie tak :)
Z magią nie ma żartów :D

Re: Mage Wars

: 27 gru 2018, 15:10
autor: Leszy2
Mage Wars Arena PL i dodatkowe karty

Gdzie można znaleźć opisy do dodatkowych cech znajdujących się na niektórych bonusowych kartach?
Roztrzaskanie (Serce Grawikoru, Gepard Faraona)
Zacieniony (Słoniowa trawa)
Skażenie (Skorpion Trupia Główka)
Krwawienie (Wolverin, Kolczasta zbroja)
Korozja (Strumień kwasu)
Wrodzone życie (Wzmocnienie)
Niezdarny, Niezmordowany (Ryczący Zombie)
Burza (Kostur burz)

Re: Mage Wars

: 28 gru 2018, 00:48
autor: KonradT
Piszę z pamięci. Polskie nazwy mogę mylić.
Roztrzaskanie (Slam): kreatura jest obezwładniona. Przy aktywacji zamień na Oszołomienie.
Zacieniony (Obscured): Nie może być celem powyżej 1 strefy odległości.
Skażenie (Tainted): Liczy się jako 3 obrażenia. Może być uleczone jedynie poprzez zdjęcie znacznika. Typ trucizna
Krwawienie (Bleed): Działa tylko na żywe stworzenia, nierośliny. W fazie utrzymania dostaje 1 obrażenie. Kiedy stworzenie jest leczone możesz zmniejszyć leczenie o jeden punkt by usunąć jeden znacznik krwawienia (możesz to zrobić dla każdego znacznika osobno).
Korozja (Corrode): Zbroja -1. Jeśli w momencie położenia znacznika obiekt nie ma zbroi otrzymuje jedno obrażenie kwasu zamiast znacznika. Obiekt nigdy nie może mieć tyle znaczników Korozji by jego zbroja spadła poniżej zera. Typ kwas. Nie działa na niematerialne.
Wrodzone życie (Innate Life): Jak życie+X tylko, że obchodzi skończone życie.
Niezdarny (Lumbering): Może wykonać tylko jedną akcję ruchu podczas aktywacji.
Niezmordowany (Resilient): Ignoruje obrażenia niekrytyczne z ataków.
Burza - nic, po prostu licznik

Aktualny spis statusów i zwrotów kluczowych po angielsku: https://www.arcanewonders.com/wp-conten ... dex3.1.pdf
Więcej materiałów do gry: https://www.arcanewonders.com/game/mage-wars-arena/

Re: Mage Wars

: 06 sty 2019, 00:03
autor: koczkodan
czy dobrze rozumiem, ze zetonu slabosci nie da sie usunac grajac podstawowymi kartami z akademii?

Re: Mage Wars

: 06 sty 2019, 08:48
autor: shivetay
Week można usunąć tylko czarem lub umiejętnością. Nie pamiętam czy w akademii(nie wiem czy w dodatkach tez coś jest) jest karta podobno do Purify (arena), ale nie ma innej opcji.

Re: Mage Wars

: 06 sty 2019, 12:15
autor: KonradT
Niestety Akademia była przygotowywana jako dwa zestawy podstawowe, które miały wyjść równocześnie. W tym drugim, który został rozbity na dwa dodatki wydane później, miały być karty pozwalające na zdejmowanie znaczników statusu.

Re: Mage Wars

: 09 sty 2019, 23:40
autor: koczkodan
dziekuje!

jeszcze jedno mnie natchnelo - zmylka. czy ta karta blokuje atak? z tekstu karty to nie wynika. jedyna korzysc to 3 many? jaki jest sens tracenia akcji szybkiego czaru na zagranie karty wartej 2 many tylko po to zeby dostac 3 many?

mistyczna bariera - przywraca punkty many przeciwnikowi ale nie przywraca zuzytej akcji?

Re: Mage Wars

: 10 sty 2019, 19:46
autor: KonradT
Zmyłka nie blokuje ataku jeśli dobrze kojarzę kartę. Mage Wars pozwala na bycie kreatywnym jeśli chodzi o czary. Zastanów się jak dla przeciwnika wygląda zagranie przez Ciebie Zmyłki.
Mistyczna Bariera nie przywraca akcji.

Re: Mage Wars

: 01 lut 2019, 14:23
autor: koczkodan
tym razem pytanie do areny

str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."

to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?

Re: Mage Wars

: 01 lut 2019, 17:30
autor: KonradT
Nie, to nie jest błąd. Można atakować przyjazne stworzenia i obiekty. W ten sposób najczęściej się budzi ofiarę Uśpienia.
Jeśli w strefie jest strażnik przeciwnika nie możesz zaatakować innych przyjaznych stworzeń.

Re: Mage Wars

: 02 lut 2019, 09:40
autor: shivetay
koczkodan pisze: 01 lut 2019, 14:23 tym razem pytanie do areny

str. 29 instrukcji dzial Straznicy
"ponadto stworzenie moze zaatakowac siebie lub dolaczony do swojej kart obiekt..."

to jest jakis blad? stworzenie moze zaatakowac siebie? a czy stworzenia moga atakowac inne przyjazne stworzenia?
Każdy czar działający na strefę, atakuje również "przyjazne" stworzenia

Re: Mage Wars

: 27 kwie 2019, 19:30
autor: Leszy2
Karta "Amulet medytacyjny" - jaki sens ma ta karta? Mam zapłacić 4 many i zużyć duży czar by zyskać 3 many? Przecież to bez sensu!

Re: Mage Wars

: 27 kwie 2019, 20:12
autor: KonradT
Rzucasz Amulet i możesz użyć pełnej akcji by zyskać 3 many. Możesz to robić co rundę, więc już po dwóch użyciach jesteś do przodu z maną.