Strona 3 z 11

Re: Forbidden Stars

: 11 sie 2015, 11:18
autor: Gurth
Mam pytanie na temat ruchu i możliwości powstającej interakcji z innymi jednostkami. Pytanie zadam w oparciu o pokazaną planszę w instrukcji Learn to play na str 4. Położyłem rozkaz Advance na systemie 3B. W systemie 3B na obu polach w pustce mam po jednym statku na górnej planecie mam 2 jednostki chaos marines. Na dolnej planecie są 3 jednostki wrogiej armii. W systemie 12A posiadam statek w pustce i na każdej planecie po 1 jednostce Helbortów i po 2 kultystów.
Mam zapewnioną ścieżkę, mój ruch wyglądał tak, statków nie ruszałem:
a. przesunąłem 2 jednostki helbortów 2 jednostki kultystów i 1 jednostkę chaos marines na dolną planetę w 3B
b. przesunąłem 1 kultystę na górną planetę w 3B
Czy mogłem to wykonać tym rozkazem
I kolejne pytanie, zacząłem bitwę w fazie Reinforce Step dołożyłem 3 żetony wsparcia:
c. w walce karta przeciwnika mówi przewróć jednostkę, czy mogę odwrócić żeton wsparcia
d. żeton wsparcia jest traktowany jako kultysta czy na potrzeby rozpatrzenia dodatkowej opcji karty walki mogę go traktować tak jakbym posiadał nieprzewróconego kultystę w grze
e. jeżeli dodatkowa opcja karty walki mówi połóż jeden żeton karabinu za każdego kultystę czy liczę te żetony wsparcia i czy liczę przewrócone żetony kultystów

Re: Forbidden Stars

: 11 sie 2015, 12:30
autor: Valarus
Gurth pisze:Mam pytanie na temat ruchu i możliwości powstającej interakcji z innymi jednostkami. Pytanie zadam w oparciu o pokazaną planszę w instrukcji Learn to play na str 4. Położyłem rozkaz Advance na systemie 3B. W systemie 3B na obu polach w pustce mam po jednym statku na górnej planecie mam 2 jednostki chaos marines. Na dolnej planecie są 3 jednostki wrogiej armii. W systemie 12A posiadam statek w pustce i na każdej planecie po 1 jednostce Helbortów i po 2 kultystów.
Mam zapewnioną ścieżkę, mój ruch wyglądał tak, statków nie ruszałem:
a. przesunąłem 2 jednostki helbortów 2 jednostki kultystów i 1 jednostkę chaos marines na dolną planetę w 3B
b. przesunąłem 1 kultystę na górną planetę w 3B
Czy mogłem to wykonać tym rozkazem
I kolejne pytanie, zacząłem bitwę w fazie Reinforce Step dołożyłem 3 żetony wsparcia:
c. w walce karta przeciwnika mówi przewróć jednostkę, czy mogę odwrócić żeton wsparcia
d. żeton wsparcia jest traktowany jako kultysta czy na potrzeby rozpatrzenia dodatkowej opcji karty walki mogę go traktować tak jakbym posiadał nieprzewróconego kultystę w grze
e. jeżeli dodatkowa opcja karty walki mówi połóż jeden żeton karabinu za każdego kultystę czy liczę te żetony wsparcia i czy liczę przewrócone żetony kultystów

Rozumiem, że ignorujemy Warp Stormy.

a. Ok, legalny ruch.
b. Ok, legalny ruch.
c. Tak, możesz "przewrócić" żeton wsparcia - ich czerwona strona oznacza, że są rozbite.
d. Tak, traktowany jest jak jednostka poziomu 0, w tym przaypadku kultysta. Jeżeli nie jest rozbity, to może być traktowany jako "nieprzewrócony" kultysta.
e. Jeżeli masz na myśli Impure Zeal, to tam jest sprezycowane, że dostajesz tylko za unrouted. Możesz więc liczyć żetony wsparia, jeżeli nie zostały rozbite.

Re: Forbidden Stars

: 11 sie 2015, 15:30
autor: Dexterus
Gurth pisze:I kolejne pytanie, zacząłem bitwę w fazie Reinforce Step dołożyłem 3 żetony wsparcia
Uprość sobie rozterki i wątpliwości i po prostu spamiętaj to tak: żetony wsparcia zawsze i pod każdym względem liczą się w walce tak samo jak jednostka poziomu zero (a więc bazowa piechota jeśli na planecie, bazowy statek jeśli w kosmosie). Czyli odpalają zdolności kart, mogą brać na klatę obrażenia, doliczają swoje morale na koniec bitwy. Jedyne różnice są takie, że nie dokładają kości do bitwy (co oczywiste) oraz że spadają z planszy po zakończeniu bitwy.

P.S. Hellbrutes, proszę... :>

Re: Forbidden Stars

: 14 sie 2015, 20:10
autor: Migdał
Ciągłe kłopoty z ruchem :( mam nadzieję, że w końcu moja ostatnia niejasność zostanie przez Was oświecona.

Jeśli planety A i B są w dwóch różnych systemach ale są adjacent i rozkaz advance kładę na kaflu gdzie mam planetę B to mam legalną ścieżkę i mogę spokojne poruszyć jednostki z planety A na planetę B wszystko jasne. I teraz moje pytanie czy jeśli na kaflu z planetą A mam jeszcze jedną planetę, powiedzmy A2, obok niej i na niej jednostki to czy mogę je poruszyć Tak jakby przez planetę A na planetę B? Mi się wydaje, że nie. Bo tylko jednostki z planet adjacent mają legalną ścieżkę a odnosząc sie do mojego przykładu powyżej planeta A2 nie jest adjacent do planety B. No chyba, że mogę się ruszyć z planety A2 poprzez planetę A na planetę B.
Dobra mam nadzieję, że ktoś coś z tego zrozumie :)

Re: Forbidden Stars

: 14 sie 2015, 20:22
autor: sirafin
A <-> B <-> C

Jednostki naziemne mogą się ruszyć tylko jeśli między obszarem startowym i docelowym jest szlak.

Ruch na sąsiedni obszar zawsze ma szlak.
A <-> B <-> C (ruch między A i B)
A <-> B <-> C (ruch między B i C)

Jeśli ruszasz się pomiędzy obszarami niesąsiadującymi, to musisz mieć przyjazne obszary, które "rozszerzą" szlak.
A <-> B <-> C (ruch między A i C)

Szlaki są sprawdzane przed ruchem bo wszystkie jednostki naziemne ruszają się "jednocześnie". Więc jeśli chciałbyś ruszyć jednostki między A i C, to na B musisz mieć już jakieś jednostki przed rozpoczęciem ruchu (przyjazny obszar).

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2016, 00:35
autor: Szoker
Czesc,
Mam 3 pytania:
1. Jak sie rusza warp storms? W sensie na karcie eventu jest zawsze pokazany poziomo, a co jesli na planszy jak na nia patrzymy jest pionowo? Wtedy trzeba na karte patrzyc poziomo, czy wzorowac sie tylko tymi strzalkami?
2. Karta walki chaosu "Mark of Tzeentch" mowi ze moge zamienic kultyste na chaos space marine, czyli zeton wsparcia tez moge zamienić? W koncu jest traktowany ja jednostka najnizszego poziomu czyli bylby to wlasnie kultysta. A nawet jak mozna zamienic to czy na koniec bitwy jest on odrzucany jak normanly zeton wsparcia?
3. Ruch. Czy moge tak zrobic: mam 2 jednostki i poruszam je na sasiednia niekontrolowana przez nikogo planete, nastepnie jedna z tych jednostek zostawiam, a druga poruszam do kolejnej sasiadujacej planety niekontrolowanej przez nikogo.

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2016, 01:33
autor: sirafin
Ad. 1) Nie ma "poziomych" ani "pionowych" burz, na planszę można patrzeć z dowolnej strony. Obróć kartę żeby pasowała do burzy na planszy i przesuń ją zgodnie ze strzałkami.
Ad. 2) Możesz zamienić, żetony wsparcia traktowane są jak figurki na potrzeby wszelkich efektów, Dexterus pisał o tym kilka postów temu. Na koniec odrzucamy tylko żetony, więc po zamianie figurka zostanie.
Ad. 3) Nie możesz, szlaki są ustalane przed poruszeniem jednostek, pisałem o tym post wcześniej.

Re: Forbidden Stars

: 17 sty 2016, 11:31
autor: Wojtas_512
. Edit, do usunięcia, pomyliłem wątki.

Zakazane Gwiazdy

: 28 mar 2016, 02:34
autor: okon
Witam jestem po paru partiach i mam parę wątpliwości .

Można aktywować różnymi żetonami jednej frakcji dwa razy ten sam sektor ???
Jeżeli jednostka zginie w czasie walki to odejmuje kostki od ogólnej puli ?
Jak rozumieć ulepszenie Space marines Krucjata ????

Re: Forbidden Stars

: 28 mar 2016, 10:48
autor: okon
Witam jestem po paru partiach i mam parę wątpliwości .

Można aktywować różnymi żetonami jednej frakcji dwa razy ten sam sektor ???
Jeżeli jednostka zginie w czasie walki to odejmuje kostki od ogólnej puli ?
Jak rozumieć ulepszenie Space marines Krucjata ????

Re: Forbidden Stars

: 28 mar 2016, 11:04
autor: Szoker
Czesc
1. W sensie czy mozesz położyc 2 rozkazy na jednym systemie? Mozesz.
2. Nie. Ilosc kostek jaka rzucasz jest rozpatrywane na poczatku walki i pozniej ewentualnie przez karty.
3. Podaj co robi :-)

Re: Forbidden Stars

: 28 mar 2016, 11:17
autor: okon
juz wiem wszystko jasne :) dzieki

Re: Forbidden Stars

: 03 kwie 2016, 11:05
autor: okon
jeszcze jedna watpliwość czy w fazie uzupełnień dobieramy tylko materiały ??? czy żetony wsparcia młotki i zebatki też ???

Re: Forbidden Stars

: 03 kwie 2016, 14:25
autor: sirafin
Tylko materiały. Zasoby zdobywa się rozkazem dominacji.

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 11:51
autor: okon
odnośnie ataku orbitalnego

jezeli zadajemy w wyniku ataku z orbity 3 rany a przeciwnik ma na planecie kultyste ( 2hp) i kosmicznego marins chaosu ( 3hp ) to moze on zadać dwa kultyście i jedno trafienie przepadnie czy musi zadac pełne 3 i zabic marins

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 12:02
autor: sirafin
Oczywiście, że może, obrażenia przydziela się według normalnych zasad, jedyna różnica, że nie rozbija się jednostki, która przeżyła przypisanie obrażeń.

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 12:34
autor: okon
hmm to jeżeli na planecie jest 3 kultystów i mamy 3 trafienia można przydzielić każdemu po 1 obrażeniu co w konsekwencji doprowadzi do tego że nic się nie stanie

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 12:48
autor: sirafin
Przeczytaj jeszcze raz zasady przyznawania obrażeń na 13 stronie Zasad wprowadzających ;)

Obrażeń nie rozdzielasz jednocześnie na kilka jednostek. Wybierasz jedną jednostkę i ona przyjmuje na klatę ile zdoła. Jeśli zginęła, to pozostałe obrażenia idą w kolejną jednostkę itd. Tak więc jeden kultysta zginie, drugi przyjmie pozostałe 1 obrażenie i pozostanie na nogach, bo przy ataku orbitalnym częściowe obrażenia nie rozbijają jednostek.

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 13:07
autor: okon
fuck sry dzięki stary trochę jest tych "wyjąteczków" i się człowiek może zamieszać nawet w najprostszych sprawach

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 13:27
autor: myceK
Pierwsza rozgrywka przyniosła wiele pytań pomimo że zasady nie są a tak trudne jak mi się to wydawało na początku :)

1) Bitwa, 2 lub 3 runda rozstrzygania walki.
Atakujący może wyeliminować obrońcę w jednej z rund, wiec obrońca postanawia nie bronić się tylko wykrwawić wroga wiec uzyskuje jak najwięcej karabinów w rundzie. Jak rozstrzygnąć taką sytuację ?
Atakujący zadaje obrażenia niszczy doszczętnie broniącego, czy obrońca w następnej kolejności zadaje jeszcze obrażenia atakującemu pomimo ze zostal wyeliminowany ?
W tym przypadku atakujący został by również wyeliminowany tzn., planeta została by pusta po bitwie a cel nie zdobyty?

2) W Sektorze gdzie wszystkie przestrzenie „void” są zajęte przez flotę jednego gracza rozumiem że 2 gracz jest zablokowany i nie może kupić floty w takim sektorze.

3) Na jednej z kart „Chaosu” jest opis że w trakcie bitwy może dodać darmowego kultystę w tym sektorze. Czy rozstrzygam to od razu ? ponieważ atakujący pozostawił pusta planetę i w tym momencie mógłbym ja zając tym kultystą i odciąć drogę wycofującym się wojską przez co zostali by wyeliminowani ? (postaram sie znaleść jaka to karta)

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 13:55
autor: myceK
Ad. 2) Możesz zamienić, żetony wsparcia traktowane są jak figurki na potrzeby wszelkich efektów, Dexterus pisał o tym kilka postów temu. Na koniec odrzucamy tylko żetony, więc po zamianie figurka zostanie.
Za świeży jestem by dyskutować wiec przyjmę to jako regułę ale wydaje mi się że taka sytuacja bardzo ingeruje w balans gry tym bardziej że wsparcie "które jak napisałeś traktuje się jak figurki" według instrukcji odrzuca się po bitwie. Wydaje mi się że nawet jeżeli została ulepszona powinna zostać usunięta bo to dalej wsparcie.
Jedyne różnice są takie, że nie dokładają kości do bitwy
Nie mam instrukcji przed sobą ale o ile nie jest to wycięte z kontekstu grałem że jednostki wsparcia dają również kości a nie tylko HP i morale i wydawało się to logiczne. Jedynie jednostki które przybywały "Chaos" w trakcie bitwy nie dawały kości :(

Re: Forbidden Stars

: 05 kwie 2016, 14:41
autor: sirafin
myceK pisze:1) Bitwa, 2 lub 3 runda rozstrzygania walki.
Atakujący może wyeliminować obrońcę w jednej z rund, wiec obrońca postanawia nie bronić się tylko wykrwawić wroga wiec uzyskuje jak najwięcej karabinów w rundzie. Jak rozstrzygnąć taką sytuację ?
Atakujący zadaje obrażenia niszczy doszczętnie broniącego, czy obrońca w następnej kolejności zadaje jeszcze obrażenia atakującemu pomimo ze zostal wyeliminowany ?
W tym przypadku atakujący został by również wyeliminowany tzn., planeta została by pusta po bitwie a cel nie zdobyty?
Jeśli obie strony zadają sobie śmiertelną liczbę obrażeń w tej samej rundzie zmagań, to wybijają się wzajemnie. Obrażenia zawsze rozpatruje się do końca, nawet jeśli wojska którejś ze stron wycofały się ze spornego pola za pomocą kart! Skoro obrońca szedł w karabinki, to atakujący mógł iść w tarcze, oddziały straceńców potrafią być śmiertelnie niebezpieczne. Planowanie podstępnych zagrań to część tej gry.
myceK pisze:2) W Sektorze gdzie wszystkie przestrzenie „void” są zajęte przez flotę jednego gracza rozumiem że 2 gracz jest zablokowany i nie może kupić floty w takim sektorze.
Tak, na tym polega kontrola terytorium. Często ważne jest, gdzie mamy jednostki, a nie ile ich mamy.
myceK pisze:3) Na jednej z kart „Chaosu” jest opis że w trakcie bitwy może dodać darmowego kultystę w tym sektorze. Czy rozstrzygam to od razu ? ponieważ atakujący pozostawił pusta planetę i w tym momencie mógłbym ja zając tym kultystą i odciąć drogę wycofującym się wojską przez co zostali by wyeliminowani ? (postaram sie znaleść jaka to karta)
Mroczna wiara? Tak, efekty karty Walki są rozpatrywane, gdy przychodzi twoja kolej na rozpatrzenie karty, więc jeśli możesz aktywować ten efekt (masz w walce nierozbitego Kultystę/Ikonoklasta i więcej morale niż przeciwnik) to śmiało odcinaj odwrót przeciwnikowi.
myceK pisze:Za świeży jestem by dyskutować wiec przyjmę to jako regułę ale wydaje mi się że taka sytuacja bardzo ingeruje w balans gry tym bardziej że wsparcie "które jak napisałeś traktuje się jak figurki" według instrukcji odrzuca się po bitwie. Wydaje mi się że nawet jeżeli została ulepszona powinna zostać usunięta bo to dalej wsparcie.
Ingeruje w balans tak samo jak inne rzeczy przewidziane przez twórców :) W teorii coś może się wydawać na pierwszy rzut oka za mocne, ale z tego co czytam, gracze raczej nie narzekają na balans w grze, więc w praktyce działa.
myceK pisze:Nie mam instrukcji przed sobą ale o ile nie jest to wycięte z kontekstu grałem że jednostki wsparcia dają również kości a nie tylko HP i morale i wydawało się to logiczne. Jedynie jednostki które przybywały "Chaos" w trakcie bitwy nie dawały kości
Przeczytaj ponownie opis walki na 12 stronie Zasad wprowadzających. Rzut kośćmi za jednostki jest na samym początku fazy przygotowania. Żetony wsparcia dokłada się po rzucie. Dodatkowe kostki można uzyskać później tylko z efektów kart dających kostki.

Re: Zakazane Gwiazdy

: 11 kwie 2016, 15:22
autor: plozzt
1. Można aktywować różnymi żetonami jednej frakcji dwa razy ten sam sektor ???
tak (jeśli masz na myśli, że najpierw rozpatrujesz rozkaz dominacji, a potem np: ataku/ruchu wojsk)
2. Jeżeli jednostka zginie w czasie walki to odejmuje kostki od ogólnej puli ?
nie
3. Jak rozumieć ulepszenie Space marines Krucjata ????
sprawdzę w domu

Re: Zakazane Gwiazdy

: 11 kwie 2016, 16:40
autor: sirafin
Przerzuciłem to do starszego wątku: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 53#p778053

Re: Forbidden Stars

: 11 kwie 2016, 16:41
autor: sirafin
okon pisze:Witam jestem po paru partiach i mam parę wątpliwości .

Można aktywować różnymi żetonami jednej frakcji dwa razy ten sam sektor ???
Jeżeli jednostka zginie w czasie walki to odejmuje kostki od ogólnej puli ?
Jak rozumieć ulepszenie Space marines Krucjata ????
plozzt pisze:1. Można aktywować różnymi żetonami jednej frakcji dwa razy ten sam sektor ???
tak (jeśli masz na myśli, że najpierw rozpatrujesz rozkaz dominacji, a potem np: ataku/ruchu wojsk)
2. Jeżeli jednostka zginie w czasie walki to odejmuje kostki od ogólnej puli ?
nie
3. Jak rozumieć ulepszenie Space marines Krucjata ????
sprawdzę w domu
1. System, nie sektor ;) Jeśli chcesz, możesz wszystkie cztery rozkazy wyłożyć w tym samym systemie. Możesz nawet wyłożyć dwa identyczne rozkazy.
3. Odkrywasz rozkaz manewrów w systemie, w którym nie masz jednostek naziemnych i z sąsiedniego systemu wjeżdżasz jednostkami naziemnymi na wrogi świat, za co dostajesz żeton wsparcia.