W związku z tym, że HexploreIt nie posiada rozbudowanego systemu meta progresu (choć ma system Valor, który warto także zaimplementować), zrobiłem coś co może być dla pewnej grupy graczy ciekawym modem na wsparcie regrywalności i sprawienie, że gra będzie miała cały szereg wyyzwań, a w każdym razie jakoś i wokół czegoś konkretnego będziemy mieli zorganizowany nasz gameplay.
Kluczowe założenia jakie za tym modem stoją są następujące:
1) nie grzebiemy w statystykach postaci czyli nie ma meta progresu opartego na statystykach bo z każdą rozgrywką by to tę grę tylko ułatwiało, a w takim typie gry jak HexploreIt uważam że takie podejście to błąd,
2) blokujemy 90% kontentu za meta progresem wymuszając na nas w naturalny sposób polowanie na określonych bossów do odblokowywania tego co się akurat chce.
3) Każdy boss na każdym poziomie trudności ma przypisaną pulę bonusów/unlocków widzoczną w danej kolumnie przypisanej poziomowi bossa (od 1 do 10).
Podstawą progresu jest tabela odblokowań (tabela jest przykładowa, normalnie jest generowana losowo):
Xlsm do tego zapodam pewnie jutro...
Zasady na jakich odblokowujemy poszczególne elementy gry są zawarte w "Ligach", których propozycję zasad podaję poniżej:
Liga Standardowa
1) Otrzymujemy wszystkie bonusy od bossa/bossów których pokonaliśmy w naszym ostatnim runie.
2) Bonusy od danego bossa uzyskujemy tylko raz na danym stopniu trudności. Tak więc farmienie bossa/bossów tylko po zmianie stopnia trudności na inny (czyli max 6 razy możemy uzyskać bonusy danego bossa...)!
Liga Kumulatywna
1) Za każdego pokonanego bossa w naszym ostatnim runie uzyskujemy Punkty Odblokowań w liczbie równej jego poziomowi. Dodajemy te punkty do Puli Punktów Odblokowań.
2) Punkty uzyskujemy tylko za pierwszym razem gdy pokonany zostaje boss na określonym poziomie trudności. Innymi słowy, nie możemy farmić tego samego bossa na tym samym poziomie trudności. Kolejny raz możemy więc uzyskać z niego punkty tylko na innym poziomie trudności.
3) Możemy przechowywać wszystkie dotychczas zdobyte (i niewydane jeszcze) punkty w Puli Punktów Odblokowań. Pula ta nie jest resetowana pomiędzy kolejnymi rozgrywkami (stąd nazwa Liga Kumulatywna).
4) Możemy wykupywać odblokowania/bonusy tylko z bossów pokonanych w aktualnej lidze, ale wszystkie runy w danej lidze się liczą. Tak więc bonusy z bossa lvl X na poziomie Easy mogą być wykupione również później. Koszt każdego odblokowania/bonusu wynosi tyle ile poziom danego bossa (1-10).
Liga Restrykcyjna
1) Za każdego pokonanego bossa w naszym ostatnim runie uzyskujemy Punkty Odblokowań w liczbie równej jego poziomowi.
2) Punkty uzyskujemy tylko za pierwszym razem gdy pokonany zostaje boss na określonym poziomie trudności. Innymi słowy, nie możemy farmić tego samego bossa na tym samym poziomie trudności. Kolejny raz możemy więc uzyskać za niego punkty tylko na innym poziomie trudności.
3) Możemy wykupywać odblokowania/bonusy tylko z bossów pokonanych w ostatnim runie. Poprzednie runy się nie liczą pod tym względem. Nie ma przechodniej Puli Punktów Odblokowań. Pula jest resetowana do zera każdorazowo gdy rozpoczynamy nowy run (stąd też nazwa Liga Restrykcyjna...). Wydawajcie punkty mądrze
. Koszt każdego odblokowania/bonusu wynosi tyle ile poziom danego bossa (1-10). Koszta są takie same więc jak w Lidze Kumulatywnej jednakże trzeba wydać wszystkie swoje punkty przez rozpoczęciem kolejnej rozgrywki.
Wybieramy typ ligi wg której będziemy grali, generujemy tabelę - możemy ją sobie skopiować (same wartości) do nowego arkusza/wydrukować i można zaczynać runy i farmienie! Enjoy