HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1170
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 511 times
Been thanked: 349 times

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: Propi »

Jeśli ktoś chce się HEXplore It przyjrzeć z bliska - napisałem parę słów i zrobiłem parę zdjęć, w tym też pojawia się Klik's Madness:

https://www.gamesfanatic.pl/2023/07/13/ ... -przygody/
cyndaquil
Posty: 10
Rejestracja: 06 wrz 2010, 17:09
Has thanked: 1 time

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: cyndaquil »

Chciałabym się przyjrzeć jeszcze bliżej. ;) Gdzie ją można dorwać?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3382
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1054 times
Been thanked: 2058 times

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: Ardel12 »

cyndaquil pisze: 30 lip 2023, 17:29 Chciałabym się przyjrzeć jeszcze bliżej. ;) Gdzie ją można dorwać?
Najlepiej zamawiać podczas ich kampanii. W obecnej można było dorwać to co mieli na stanie z szybką wysyłką. PM jest otwarty, więc można zamówić wszystko co wyszło do tej pory, ale dostawa dopiero we wrześniu 2024.

Na forum kilka osób sprzedaje swoje zestawy. Ja kupowałem przez raiden25 komplet. Ściągnął mi w sumie w cenie takiej jak w kampanii(teraz może i taniej bo kurs dolca zanurkował ostro w dół od tamtego momentu).

W sklepach nie widziałem, trzeba kombinować.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4742
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1248 times
Been thanked: 1466 times

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: Mr_Fisq »

cyndaquil pisze: 30 lip 2023, 17:29 Chciałabym się przyjrzeć jeszcze bliżej. ;) Gdzie ją można dorwać?

O dziwo pierwszej części jako jedynej nie ma nawet na zamówienie:
https://i-szop.pl/szukaj:hexplore,sortuj:cena.html

Zawsze możesz zacząć od innej - najmniej polecany na początek jest Shurax. Mirza Noctis jest za to ponoć spoko na początek.
Sprzedam: Root z dodatkami, Lands of Galzyr, Sands of Shurax, Etherfields KS PL, Inferno i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
tommyray
Posty: 1350
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 416 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: tommyray »

Powoli zabieram się za VotDK, grając szybko, roguelikowo, aby obadać kilka klas, odświeżyć reguły a potem wskoczyć w Klika. Dobre to, czuję tu niezły potencjał na "runy" tym samym "buildem" ale nie wiem na ile sam projekt gry wspiera taki styl gry. W swoim rdzeniu to gra jest jakby anty-buildowa bo jedynie można robić je przed grą ale można (wybierając rasę, rolę, aspect, chowańca i trait albo oddać wszystko w rng) bez wariantywności w trakcie. Muszę więcej ograć. Na razie fajne odsapnięcie od ATO.

W międzyczasie chłopaki z Mariucci Designs wrzucają pomysł implementowania krótkich fabularnych sesji w hexie - tym razem coś określone jako adventure one shot. Czyli jedno posiedzenie i done, i mamy ukończone. Ciekawy pomysł wspierania gry w jej wydawniczym "end game", w końcówce cyklu życiowego produktu. Scenariuszowa forma bez inwestowania kilkudziesięciu godzin. Roguelike plus nowa zwarta fabuła na szybko - może być świetne. Udostępniane jako pdfy ale wymogi sięgają do różnych pudeł:

https://boardgamegeek.com/thread/314887 ... yle-advent
https://www.patreon.com/posts/alert-we-are-new-88817671
tommyray
Posty: 1350
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 416 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: tommyray »

W związku z tym, że HexploreIt nie posiada rozbudowanego systemu meta progresu (choć ma system Valor, który warto także zaimplementować), zrobiłem coś co może być dla pewnej grupy graczy ciekawym modem na wsparcie regrywalności i sprawienie, że gra będzie miała cały szereg wyyzwań, a w każdym razie jakoś i wokół czegoś konkretnego będziemy mieli zorganizowany nasz gameplay.

Kluczowe założenia jakie za tym modem stoją są następujące:
1) nie grzebiemy w statystykach postaci czyli nie ma meta progresu opartego na statystykach bo z każdą rozgrywką by to tę grę tylko ułatwiało, a w takim typie gry jak HexploreIt uważam że takie podejście to błąd,
2) blokujemy 90% kontentu za meta progresem wymuszając na nas w naturalny sposób polowanie na określonych bossów do odblokowywania tego co się akurat chce.
3) Każdy boss na każdym poziomie trudności ma przypisaną pulę bonusów/unlocków widzoczną w danej kolumnie przypisanej poziomowi bossa (od 1 do 10).

Podstawą progresu jest tabela odblokowań (tabela jest przykładowa, normalnie jest generowana losowo):
Obrazek

Xlsm do tego zapodam pewnie jutro...

Zasady na jakich odblokowujemy poszczególne elementy gry są zawarte w "Ligach", których propozycję zasad podaję poniżej:

Liga Standardowa
1) Otrzymujemy wszystkie bonusy od bossa/bossów których pokonaliśmy w naszym ostatnim runie.
2) Bonusy od danego bossa uzyskujemy tylko raz na danym stopniu trudności. Tak więc farmienie bossa/bossów tylko po zmianie stopnia trudności na inny (czyli max 6 razy możemy uzyskać bonusy danego bossa...)!

Liga Kumulatywna
1) Za każdego pokonanego bossa w naszym ostatnim runie uzyskujemy Punkty Odblokowań w liczbie równej jego poziomowi. Dodajemy te punkty do Puli Punktów Odblokowań.
2) Punkty uzyskujemy tylko za pierwszym razem gdy pokonany zostaje boss na określonym poziomie trudności. Innymi słowy, nie możemy farmić tego samego bossa na tym samym poziomie trudności. Kolejny raz możemy więc uzyskać z niego punkty tylko na innym poziomie trudności.
3) Możemy przechowywać wszystkie dotychczas zdobyte (i niewydane jeszcze) punkty w Puli Punktów Odblokowań. Pula ta nie jest resetowana pomiędzy kolejnymi rozgrywkami (stąd nazwa Liga Kumulatywna).
4) Możemy wykupywać odblokowania/bonusy tylko z bossów pokonanych w aktualnej lidze, ale wszystkie runy w danej lidze się liczą. Tak więc bonusy z bossa lvl X na poziomie Easy mogą być wykupione również później. Koszt każdego odblokowania/bonusu wynosi tyle ile poziom danego bossa (1-10).

Liga Restrykcyjna
1) Za każdego pokonanego bossa w naszym ostatnim runie uzyskujemy Punkty Odblokowań w liczbie równej jego poziomowi.
2) Punkty uzyskujemy tylko za pierwszym razem gdy pokonany zostaje boss na określonym poziomie trudności. Innymi słowy, nie możemy farmić tego samego bossa na tym samym poziomie trudności. Kolejny raz możemy więc uzyskać za niego punkty tylko na innym poziomie trudności.
3) Możemy wykupywać odblokowania/bonusy tylko z bossów pokonanych w ostatnim runie. Poprzednie runy się nie liczą pod tym względem. Nie ma przechodniej Puli Punktów Odblokowań. Pula jest resetowana do zera każdorazowo gdy rozpoczynamy nowy run (stąd też nazwa Liga Restrykcyjna...). Wydawajcie punkty mądrze ;). Koszt każdego odblokowania/bonusu wynosi tyle ile poziom danego bossa (1-10). Koszta są takie same więc jak w Lidze Kumulatywnej jednakże trzeba wydać wszystkie swoje punkty przez rozpoczęciem kolejnej rozgrywki.

Wybieramy typ ligi wg której będziemy grali, generujemy tabelę - możemy ją sobie skopiować (same wartości) do nowego arkusza/wydrukować i można zaczynać runy i farmienie! Enjoy :D
tommyray
Posty: 1350
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 416 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: tommyray »

Ok, plik do generowania tabel ligowych gotowy, link:
https://www.dropbox.com/scl/fi/zjapszf4 ... ii9lw&dl=0

W arkuszu 'Tables' klikamy na guzik zlokalizowany w lewym górnym rogu i otrzymujemy nowy arkusz z tabelą.

W związku z tym, że potrzebujemy zacząć z jakimiś kartami ras i ról na start to sugeruję aby użyć kilku z tych, które nie zostały użyte w tabeli - mamy je wylistowane z lewej strony w naszej nowej zakładce.
Można też wylosować/wybrać kilka z tych widocznych w naszej tabeli. Do sześciu ras na start powinno wystarczyć, i podobnie z rosterem ról jaki chcemy mieć - 3-6 max powinno być ok. Nie więcej, w końcu o to chodzi w tym trybie aby rozpocząć mocno ograniczonym.

A jeszcze jedno tylko. Czy usuwać z rostera rasy które nam zginęły podczas rozgrywki - tu jak kto chce. Na pewno wprowadza to element możliwego faila w Lidze jeżeli zbyt dużo ras potracimy w trakcie gry i nie będziemy mieli kim zacząć kolejną rozgrywkę.
Uwagi, pomysły - śmiało dawajcie znać.

p.s. hasło do zablokowanych arkuszy to 'hex'
Ostatnio zmieniony 06 lis 2023, 22:11 przez tommyray, łącznie zmieniany 4 razy.
Dhel
Posty: 714
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 480 times
Been thanked: 403 times

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: Dhel »

Dzięki!

I teraz zastanawiam się czy nie dorzucić death King’a jeszcze do swojego pledge’a z forest, nie pomagasz Tommy :D
tommyray
Posty: 1350
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 416 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: tommyray »

Mi brakuje SoSa, ale jeszcze się trzymam. Chociaż to 'No' w kolumnie G tak razi :D

plik ma zrąbane odwoływanie się do arkuszy w jednym miejscu, zaraz wrzucę nowy.
-------
Nowy wrzucony, protecty na arkuszach wyłączone plus jedna formuła zmieniona. Teraz jest cymes
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3382
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1054 times
Been thanked: 2058 times

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: Ardel12 »

Zagrałem kolejny raz w podstawkę, ale tym razem dodając talię encounters z całym inwentarzem. Żadne z proponowanych rozwiązań mi się nie podobało, więc wymyśliłem własne(karty dociągam z talii z podstawki i gdy dociągam kartę stworka to ją wywalam i ciągnę z nowej talii). Mi pasowało. Tym razem poddałem się losowi i obie postacie wybrałem metodą chybił trafił. Muszę przyznać, że oba połączenia były cudowne:
- Pixie z Enchencement - świetne połączenie, mała wróżka rzucająca czary chroniące i zjadające enerię wrogom
- Automaton z klasą, która to ma umiejętność by zjadać prowiant, a robot ma 0 zapotrzebowania pokarmowe, w celu otrzymywania sporych bonusów do ataku, cudo

Ponownie rozegrałem całość na poziomie bazowym i tą drużyną po prostu przejechałem przez kolejnych bossów(zabiłem 1-5) oraz finalnego bez większych problemów. Udało mi się również odbić dwa miasta i spokojnie mogłem jeszcze powalczyć o trzecie. W finalnej walce na luzie mógłbym podbić poziom trudności, bo byłem tak dobrze przygotowany(w ostatnim ataku zadałem o 30 obrażeń więcej niż potrzeba). Uff, pierwsza wygrana :D

Gra mi się bardzo podoba, ale w tej partii w pewnym momencie stwierdziłem, że zamiast odbijać kolejną wioskę, to wolę już zakończyć grę. Postacie były konkretnie wymaksowane(sporo statystyk na 10+) i nie czułem potrzeby dalszego rozwoju i kombinowania. Partia trwała z 3h, więc w sam raz. Odkryłem sporo nowych opcji oraz przedmiotów. Podszedłem tym razem bardziej mechanicznie do gry niż klimatycznie(mniej skupiałem się na otoczce fabularnej, czytaniu kolejnych tekstów a story booka nawet nie otworzyłem) i bawiłem się równie dobrze, bo historia tutaj jest emergentna i wynika z naszych działań.

Kolejną partię zaliczyć chcę już z dużym dodatkiem i LCD a następnie w końcu przejść do księgi kampanii. Grę już czuję, wiem co się opłaca i w co warto iść. Dalej jest sporo do odkrycia, ale moim celem w tej serii są kampanie, wiec chcę zacząć je ogrywać jak szybko się da :D
tommyray
Posty: 1350
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 416 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: HEXplore It: The Valley of the Dead King (K. Kimoundri, N. Loos, J. Mariucci)

Post autor: tommyray »

Ardel12 pisze: 22 paź 2023, 15:30 Podszedłem tym razem bardziej mechanicznie do gry niż klimatycznie(mniej skupiałem się na otoczce fabularnej, czytaniu kolejnych tekstów a story booka nawet nie otworzyłem) i bawiłem się równie dobrze, bo historia tutaj jest emergentna i wynika z naszych działań.
I to jest właśnie klucz do wszelkich roguelike'ów/ shadowsofmaliceów / gloomofkilforthów i innych tego typu tytułów. Mechaniczne podejście a nie myślenie że "klimacik i fabułka". Tu mają się spinać mechanizmy a nie akapity. To że jest nadbudowa w postaci story booka jest świetnym uzupełnieniem ale serce i rdzeń jest gdzie indziej. I swoją drogą - dopiero na tej dobrej bazie mechanicznej można budować jako dodatek kampanię fabularną co też Mariucci Designs zrobiło i chwała im za to, ale to mechanika jest i ma być królem. To jest świetny framework i sam czekam na więcej partii.
p.s. Polecam meta ligę ;)
ODPOWIEDZ