Strona 3 z 22

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 lut 2021, 22:22
autor: PytonZCatanu
Na pewno nie możecie spać i zastanawiacie się, jakie są tiebrejkery w Pax Pamir. Na szczęście zachęcony waszymi wpisami właśnie czytam intrukcje i spieszę z informacją:



Obrazek

🙂

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 lut 2021, 22:49
autor: PytonZCatanu
Kończę intrukcje i wiecie co? Feeling tej gry (oczywiście mój wybrażony, bo nie grałem) przypomina mi nieco INIS.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 lut 2021, 23:20
autor: Lukić
PytonZCatanu pisze: 10 lut 2021, 22:49 Kończę intrukcje i wiecie co? Feeling tej gry (oczywiście mój wybrażony, bo nie grałem) przypomina mi nieco INIS.
W ostatniej grze byliśmy o krok od robienia kebaba. Remis rozstrzygnęliśmy czerwonymi gwiazdkami, przy różnicy zaledwie jednej :D
A apropos tego co napisałeś, to ta gra mi nijak nie przypomina INIS. Myślenie idzie w całkiem innym kierunku.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 11 lut 2021, 02:03
autor: autopaga
Oj przypomina, walenie w lidera, nie dotrwałem do końca partii zapoznawczej. Czarna lista zaktualizowana :D

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 11 lut 2021, 08:26
autor: JKM
autopaga pisze: 11 lut 2021, 02:03 Oj przypomina, walenie w lidera, nie dotrwałem do końca partii zapoznawczej. Czarna lista zaktualizowana :D
Walenie w lidera to przecież w praktycznie każdej grze, gdzie da się to robić, a w area control się da. Podobieństwa z Inis są tylko na najbardziej podstawowym poziomie (AC, karty, odchylenie w stronę taktyki kosztem strategii).

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 11 lut 2021, 09:08
autor: Lukić
JKM pisze: 11 lut 2021, 08:26 odchylenie w stronę taktyki kosztem strategii
moje przemyślenia w tym zakresie opisałem tu.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 11 lut 2021, 13:10
autor: oduck
warlock pisze: 10 lut 2021, 14:48
No i oczywiście instrukcje, zupełnie inaczej niż w przypadku PP jest co tłumaczyć, z czym walczyć i co sknocić.
Nie wiem, jak to wyglada od strony wydawcow, ale moze zainteresowani mogliby sie dogadac z autorami tlumaczen niektorych instrukcji zamieszczonymi na stronie ION/SMG. Niemniej mam podobne obawy o sprzedawalnosc tych tytulow w polskiej wersji, zwlaszcza, ze sa do nich living-rules i erraty...

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 14 lut 2021, 15:49
autor: mk20336
Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions

Pax Pamir 2 edycja to bardzo udana symulacja konfliktu w Afganistanie w XIX w. między Rosjanami, Brytyjczykami i samymi Afgańczykami. Miałem okazję w końcu pograć w tryb multiplayer i dziele się swoimi wrażeniami. Naprawdę warto zagrać!

LINK: Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions

Obrazek

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 15 lut 2021, 11:26
autor: Rafal_Kruczek
mk20336 pisze: 14 lut 2021, 15:49 Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions
No właśnie zastanawiam się na tym jak rózne osoby róznie definiują pewne słowa
"variant" - jak dla mnie to podstawowa opcja beż żadnych zmian. Czyli granie według normalnych zasad nie jest wariant czy "wariant zero"?
"multiplayer" - no w grach komputerowych/video/lonsolowych multiplayer zazwyczaj to przynajmniej 2 graczy plus urządzenia/e do grania czyli przynajmniej 3 w sumie. Single player to 1 (aktywny) gracz + urzadząnie( a czasami urządzenia)
Ale w grach planszowych "wielu graczy"/multiplayer zazwyczaj zaczyna sie od 3. ze specjalnym wyróznieniem gier na 2 graczy( duel/pojedynek). Kategoria solo na 1 gracza to zazwyczaj bez dyskusji.
Ale niezaleznie od definicji z relacji wynika ze graliście na 2 graczy BEZ bota. Czy to ze względu na problemy techniczne z TTS czy taki był wybór?
Ja Pax Pamir na 2 graczy jeszcze nie próbowałem i szczerze mówiąc nawet bym nie podchodził do gry na 2 ( w takim przypadku to bym wolał Pax Ren) ,ale jesli juz to chyba z Automą.
PytonZCatanu pisze: 10 lut 2021, 22:22 Na pewno nie możecie spać i zastanawiacie się, jakie są tiebrejkery w Pax Pamir. Na szczęście zachęcony waszymi wpisami właśnie czytam intrukcje i spieszę z informacją:

Spoiler:


🙂
U mnie to raczej działa w drugą stonę... zjedzony "tie-breaker" leży na żołądku i utrudnia zaśniecie...

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 12:56
autor: PytonZCatanu
Pax Pamir 2ed

Ocena po 2 pierwszych partiach: 8/10

+ fantastyczne, minimalistyczne wydanie, detale, faktura <3 - to naprawdę relax dla mózgu po tych wszystkich maksymalistycznych kickstarterach.... :roll:
+ duża głębia rozgrywki, wzrastająca wraz z zapoznaniem się z kartami

- na pomocach/planszetce gracza niektóre zasady zostały podane zbyt ogólnie/nieprecyzyjnie, co umożliwia błędną intepretacje

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 13:06
autor: JKM
PytonZCatanu pisze: 22 lut 2021, 12:56 - na pomocach/planszetce gracza niektóre zasady zostały podane zbyt ogólnie/nieprecyzyjnie, co umożliwia błędną intepretacje
To ciekawe, bo dla mnie planszetki były bardzo przejrzyste.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 13:08
autor: dwaduzepe
JKM pisze: 22 lut 2021, 13:06
To ciekawe, bo dla mnie planszetki były bardzo przejrzyste.
dla mnie tak samo, totalnie niezrozumialy zarzut

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 13:25
autor: PytonZCatanu
Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.

Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 14:04
autor: JKM
PytonZCatanu pisze: 22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.

Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem? :)

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 14:22
autor: PytonZCatanu
JKM pisze: 22 lut 2021, 14:04
PytonZCatanu pisze: 22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.

Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem? :)
Ja czytałem, kolega nie czytał.

Zresztą jakie ma to znaczenie? Karty pomocy czy planszetki nie powinny pozwalać na interpretacje niezgodne z instrukcją, a pozwalają. To wada, jakby na to nie patrzeć.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 14:33
autor: dwaduzepe
PytonZCatanu pisze: 22 lut 2021, 14:22
JKM pisze: 22 lut 2021, 14:04
PytonZCatanu pisze: 22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.

Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem? :)
Ja czytałem, kolega nie czytał.

Zresztą jakie ma to znaczenie? Karty pomocy czy planszetki nie powinny pozwalać na interpretacje niezgodne z instrukcją, a pozwalają. To wada, jakby na to nie patrzeć.
Najwieksza wada jest nieczytanie instrukcji przed gra:)

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 14:53
autor: PytonZCatanu
Rozumiem, że jak zapraszacie kolegów na grę, to wszyscy czytają intrukcje i nie potrzebują tłumaczenia, potem wszyscy pamiętają wszystkie zasady w stopniu tak zaawansowanym, ze jak karta pomocy pokazuje coś błędnie, to w pierwszej rozgrywce to wychwytują i nigdy nie jest to powodem pomyłek / sporów interpretacyjnych.

No w takim idealnym świecie wielkich umysłów błędy na karcie pomocy rzeczywiście nie są problemem.

Dla nas, zwykłych ludzi, są.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 22 lut 2021, 15:26
autor: 612
Swoją drogą skoro dyskusja o planszetkach rozgorzała na dobre, to dodam swój zarzut - kolorystycznie się rozjeżdżają. Konia z rzędem temu, kto bez chwili zastanowienia rozpozna, która planszetka jest dla gracza czarnego, a która dla niebieskiego.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 23 lut 2021, 22:56
autor: mamtonawinylu
612 pisze: 22 lut 2021, 15:26 Swoją drogą skoro dyskusja o planszetkach rozgorzała na dobre, to dodam swój zarzut - kolorystycznie się rozjeżdżają. Konia z rzędem temu, kto bez chwili zastanowienia rozpozna, która planszetka jest dla gracza czarnego, a która dla niebieskiego.
Problem z kolorami to jest w krążkach graczy, nie chcę grać na pięć osób, różnica między brązowo-szarym a czarnym kolorem to dramat.

Doprecyzuję to o planszetkach co pisał Pyton - tłumaczysz grę według instrukcji, w trakcie partii ktoś patrzy na planszetkę i mówi, że przecież jest inaczej, potem chce sam sprawdzać w instrukcji - po prostu są tam niejasności, których być powinno. I to jeszcze gracz, który w trakcie tłumaczenia patrzy na kartę pomocy i mówi: "tak, tak, tu wszystko jest".

Co jest za to dziwne - przy całej eleganckiej szacie i klimatycznych komponentach (chyba pomaluję żetony prowincji i pion 'nastroju', bo da to jeszcze więcej) - dostajemy instrukcję z losową szerokością akapitów, przypadkowym justowaniem, ramkami w losowych miejscach i dziwnymi wyrównaniami.
Tak, instrukcja jest najlepiej napisana z wszystkich gier z Pax w nazwie, ale wszystkie ostatnie wydania SMG biją tę instrukcję na łeb składem. Nawet jak ktoś nie czyta wywodów Eklunda i kartkuje 5 stron samych przypisów.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 24 lut 2021, 08:39
autor: 612
Instrukcja jest niechlujna to fakt, pisałem o tym już wcześniej w głównym wątku "paxowym" - jak inaczej tłumaczyć zamieszczenie na tak małej liczbie stron takich błędów czy nieścisłości jak zamienne stosowanie pojęć "march" i "move" czy braku wspomnienia o umieszczeniu na planszy dysków kontroli przy opisie rozłożenia gry?

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 09 maja 2021, 15:51
autor: Gambit
O jednoczeniu Afganistanu, kilka słów ode mnie.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 maja 2021, 14:00
autor: Arkhon
Zdecydowanie trafia na radar, zwłaszcza przy okazji polskiego wydania, nie to by mi eng przeszkadzało...
Oby Galakta nie narobiła baboli, bo o poprawieniu redagowania instrukcji to już nie myślę...

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 maja 2021, 15:40
autor: Brylantino
Kiedyś znajomy wspominał, że świetna ale temat wydawał się trochę "taki se", więc szybko o niej zapomniałem.
Recka Gambita pozwoliła dokładniej zainteresować się mechanikami i brzmi to fajnie, więc gra wróciła na radar i potem dowiedziałem się, że to ten sam autor co Roota (który dla mnie jest koszmarkiem designerskim i flagowym przykładem "gra idealna na papierze, ale w praktyce jest bardzo słabo) i od razu mi się zapaliła czerwona lampka.

Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 maja 2021, 16:06
autor: Gambit
Brylantino pisze: 10 maja 2021, 15:40 Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
Nie miałem takiego poczucia. Może dlatego, że punkty zdobywasz raz na jakiś czas, a nie "ciągle". Przez to mimo, że jakoś się na te punkty patrzy i jest chęć zrobienia takiego technicznego KO, to jednak inaczej się to w moim odczuciu rozgrywa niż w przypadku Roota.

Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)

: 10 maja 2021, 16:33
autor: Arkhon
Gambit pisze: 10 maja 2021, 16:06
Brylantino pisze: 10 maja 2021, 15:40 Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
Nie miałem takiego poczucia. Może dlatego, że punkty zdobywasz raz na jakiś czas, a nie "ciągle". Przez to mimo, że jakoś się na te punkty patrzy i jest chęć zrobienia takiego technicznego KO, to jednak inaczej się to w moim odczuciu rozgrywa niż w przypadku Roota.
do Roota "superior" są Coiny, naliczanie/sprawdzanie win condition czerpane jest miedzy innymi ich przykladem, godne polecenia swoją drogą.
Ciesze się, że nie czerpał przy Paxie rozwiazanie 1:1 z Root'a