Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 577
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 116 times
Been thanked: 211 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

Dhel pisze: 26 gru 2022, 13:43 Żeby przynajmniej pomogły w utrzymaniu się w polu bitwy, bo jeden atak z odepchnięciem 10 posłał mnie jak lalkę w przepaść.

Tak zauważyłem, że o ile pierwsze levele czy to hekatona czy byczka to było ‚dawaj go lejemy’ tak następne to już zastanowienie się nad ustawieniem, kto zaatakuje, gdzie się ustawić, przemyśleć możliwą reakcje. Walki stały się naprawdę taktyczne.

Zacząłeś już cykl 2? słyszałem że jeszcze lepszy niż 1.
Niestety te dodatkowe tereny uczynią rozgrywkę bardziej zabójczą :) A sam Hekaton tez mocniejszy, generalnie lvl4 to jest mrok :twisted:
Zdecydowanie sie zgadzam, tak od polowy bez taktyki i optymalizacji wyposażenia to bardzo szybko tytani ida do piachu
Cyklu 2 jeszcze nie zaczalem, robie przerwe na pomalowanie figurek :)
targa
Posty: 54
Rejestracja: 05 lip 2020, 23:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: targa »

Cześć. Pytanie techniczne: czy jak kupię najpierw podstawkę w Late Pledge, to będzie później możliwość dokupienia 4 i 5 cyklu, czy muszę wszystko wziąć na raz? Chcę też kupić Kingdoms Forlorn, a taki wydatek na jeden miesiąc to masakra :).
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 577
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 116 times
Been thanked: 211 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

targa pisze: 30 gru 2022, 11:00 Cześć. Pytanie techniczne: czy jak kupię najpierw podstawkę w Late Pledge, to będzie później możliwość dokupienia 4 i 5 cyklu, czy muszę wszystko wziąć na raz? Chcę też kupić Kingdoms Forlorn, a taki wydatek na jeden miesiąc to masakra :).
Spokojnie możesz dodatki później zamówić, PM dla drugiej fali będzie pewnie jeszcze długo otwarty i napewno też jasna informacja kiedy zamykają ze strony ITU. Osobnym zagadnieniem jest czy cena dodatków nie zostanie w międzyczasie podniesiona
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Zmij pisze: 30 gru 2022, 11:11
targa pisze: 30 gru 2022, 11:00 Cześć. Pytanie techniczne: czy jak kupię najpierw podstawkę w Late Pledge, to będzie później możliwość dokupienia 4 i 5 cyklu, czy muszę wszystko wziąć na raz? Chcę też kupić Kingdoms Forlorn, a taki wydatek na jeden miesiąc to masakra :).
Spokojnie możesz dodatki później zamówić, PM dla drugiej fali będzie pewnie jeszcze długo otwarty i napewno też jasna informacja kiedy zamykają ze strony ITU. Osobnym zagadnieniem jest czy cena dodatków nie zostanie w międzyczasie podniesiona
Z pewnością będzie podniesiona jakos po nowym roku. Tyle że KF też będzie podniesiony więc ciężko o optymalne rozwiązanie w takim przypadku.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 577
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 116 times
Been thanked: 211 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

brazylianwisnia pisze: 30 gru 2022, 13:59
Z pewnością będzie podniesiona jakos po nowym roku. Tyle że KF też będzie podniesiony więc ciężko o optymalne rozwiązanie w takim przypadku.
Patrząc historycznie to zdecydowanie lepiej kupić core KF a z dodatkami do ATO się wstrzymać. Podstawka ATO zdrożała o 170usd od KS a dodatki ok 20usd
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Zmij pisze: 30 gru 2022, 14:38
brazylianwisnia pisze: 30 gru 2022, 13:59
Z pewnością będzie podniesiona jakos po nowym roku. Tyle że KF też będzie podniesiony więc ciężko o optymalne rozwiązanie w takim przypadku.
Patrząc historycznie to zdecydowanie lepiej kupić core KF a z dodatkami do ATO się wstrzymać. Podstawka ATO zdrożała o 170usd od KS a dodatki ok 20usd
Ma to sens. Chociaż pewnie KF też będzie jakiś stopniowo drożał zanim dojdzie do 300.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Vins3nt
Posty: 79
Rejestracja: 13 lis 2016, 11:40
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Vins3nt »

Jeśli ktoś jeszcze nie ma gry a się zastanawia - "There’s less than 30 copies left by the way! "
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Jednocześnie jest zapowiedź kampanii dodatków standalone z kolejnymi kampaniami. Nie wiem co i tym myśleć bo wciskają to przed dostarczenie dodatków i KF..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3378
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1051 times
Been thanked: 2056 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

Nowa kampania brzmi epicko(czy tam kampanie). 12 Grzechów Heraklesa...no no, zaintrygowali mnie. Też mnie dziwi, że wyskakują z tym już teraz(ile osób tam mają by ciągnąć dwa cykle, KF i to?). Od razu wrzucają ulepszony system 3.0 a jeszcze KF nie zamknęli xD Jednakże obecnie mają kredyt zaufania i pewnie sporo kasy do nadrobienia przez ATO, więc czemu nie kuć póki gorące i hype na ATO jest spory? Co najwyżej nowe kampanie zajmą im 3-4 lata i się poczeka :D

Aktualizacja bardzo fajna. Jestem ciekaw kolejnych informacji na temat IV i V cyklu.
Vins3nt
Posty: 79
Rejestracja: 13 lis 2016, 11:40
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Vins3nt »

No coś czuję, że teraz ocena 9.4 na BGG im na tyle podniosła morale, że będą zapowiadali produkty jak Awakeni;) No żeby tylko za tym wszystkim szła jakość to nie mam nic przeciwko
tommyray
Posty: 1342
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 415 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Na ten moment, po tym jak wyśmienite jest ATO mają u mnie otwartą linię kredytową. Wezmę wszystko co dadzą.
bosik111
Posty: 306
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bosik111 »

Szczerze, to przy zachowaniu Pootsa z KDM, to jest duża szansa że ATO zacznie powoli przejmować fanklub boss battlerow, szczególnie jeśli będą dostarczać wszystko na czas, i dodruk podstawki będzie ogłoszony relatywnie szybko żeby nie stracić potencjalnych klientów. Jak na razie oferują więcej contentu za niższą cenę, co prawda jest mniej sandboxowy, ale za to dużo lepszy jeśli chodzi o ilość fabuły przedstawionej w czasie kampanii, system walki z tego co widzę też ludziom generalnie bardziej podchodzi. No i body horror jest znacznie bardziej stonowany, znam sporo osób które w kdm grają bo nie było lepszej alternatywy, ale szczerze nie cierpią niektórych przeciwników, a poza tym utrudnia to zwerbowanie nowych graczy.
Dhel
Posty: 709
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 479 times
Been thanked: 395 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

Załamka, jedyne na co miałem czekać to Sankokushin, a i tak z pytaniem czy w to wejdę, bo cena może zabić.
Ale od ITU, zwłaszcza do Aeon biorę wszystko, tak jak tommyray, tą jedną grą i podejściem do klienta zrobili sobie mega kredyt zaufania.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3378
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1051 times
Been thanked: 2056 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

Dhel pisze: 31 gru 2022, 08:47 Załamka, jedyne na co miałem czekać to Sankokushin, a i tak z pytaniem czy w to wejdę, bo cena może zabić.
Ale od ITU, zwłaszcza do Aeon biorę wszystko, tak jak tommyray, tą jedną grą i podejściem do klienta zrobili sobie mega kredyt zaufania.
Oj tak, lista miała być domknięta a tutaj co chwilę kolejne tytuły dolatują na listę :D

Nie ma rady. Trzeba brać się za ogrywanie.
Vins3nt
Posty: 79
Rejestracja: 13 lis 2016, 11:40
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Vins3nt »

Kolejne media są zachwycone grą. Strasznie cieszy ze kolejna Polska firma daje radę na rynku światowym. Ja mam dopiero za sobą prolog o faktycznie jest to najlepsze co widziałem w grach, aczkolwiek twardo podchodzę do gier i zobaczymy po jakoś 10 godzinach właściwiej kampanii. Na pewno jest to gra dla mnie, bo uwielbiam gry solo, rpg, narracje etc a tutaj dostałem właśnie to wraz z mechanika mega skomplikowana boss Battle wraz z fabuła i wszystko jest więcej niż ok. Tylko nie wiem jeszcze jak z porównaniem z KDM bo noe grałem, ale ludzie co grali mówią ze A TO lepsze wiec chyba mamy króla?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Vins3nt pisze: 01 sty 2023, 01:23 Kolejne media są zachwycone grą. Strasznie cieszy ze kolejna Polska firma daje radę na rynku światowym. Ja mam dopiero za sobą prolog o faktycznie jest to najlepsze co widziałem w grach, aczkolwiek twardo podchodzę do gier i zobaczymy po jakoś 10 godzinach właściwiej kampanii. Na pewno jest to gra dla mnie, bo uwielbiam gry solo, rpg, narracje etc a tutaj dostałem właśnie to wraz z mechanika mega skomplikowana boss Battle wraz z fabuła i wszystko jest więcej niż ok. Tylko nie wiem jeszcze jak z porównaniem z KDM bo noe grałem, ale ludzie co grali mówią ze A TO lepsze wiec chyba mamy króla?
KDM to chyba został jaki czas temu zdetronizowany przez Oathsworn z tego co widać po recenzjach.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
tommyray
Posty: 1342
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 415 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 03:39
Vins3nt pisze: 01 sty 2023, 01:23 Kolejne media są zachwycone grą. Strasznie cieszy ze kolejna Polska firma daje radę na rynku światowym. Ja mam dopiero za sobą prolog o faktycznie jest to najlepsze co widziałem w grach, aczkolwiek twardo podchodzę do gier i zobaczymy po jakoś 10 godzinach właściwiej kampanii. Na pewno jest to gra dla mnie, bo uwielbiam gry solo, rpg, narracje etc a tutaj dostałem właśnie to wraz z mechanika mega skomplikowana boss Battle wraz z fabuła i wszystko jest więcej niż ok. Tylko nie wiem jeszcze jak z porównaniem z KDM bo noe grałem, ale ludzie co grali mówią ze A TO lepsze wiec chyba mamy króla?
KDM to chyba został jaki czas temu zdetronizowany przez Oathsworn z tego co widać po recenzjach.
Trochę wątpię aby cokolwiek zdetronizował. Oathsworn to taki przystępny i przyjemny entry level boss battler. Gra o niskim poziomie komplikacji i złożoności. I dokładnie każdy wyraz z określenia "przystępny i przyjemny entry level" jest tu na miejscu. Gdyby ten gatunek nie składał się z 3 tytułów na krzyż (a realnie z dwóch...) - to Oathsworn nie miałby takich ocen, takich opinii. Ma wiele zalet, jest miejscami bardzo dobry ale to nie jest wybitna gra.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

tommyray pisze: 01 sty 2023, 08:18
brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 03:39
Vins3nt pisze: 01 sty 2023, 01:23 Kolejne media są zachwycone grą. Strasznie cieszy ze kolejna Polska firma daje radę na rynku światowym. Ja mam dopiero za sobą prolog o faktycznie jest to najlepsze co widziałem w grach, aczkolwiek twardo podchodzę do gier i zobaczymy po jakoś 10 godzinach właściwiej kampanii. Na pewno jest to gra dla mnie, bo uwielbiam gry solo, rpg, narracje etc a tutaj dostałem właśnie to wraz z mechanika mega skomplikowana boss Battle wraz z fabuła i wszystko jest więcej niż ok. Tylko nie wiem jeszcze jak z porównaniem z KDM bo noe grałem, ale ludzie co grali mówią ze A TO lepsze wiec chyba mamy króla?
KDM to chyba został jaki czas temu zdetronizowany przez Oathsworn z tego co widać po recenzjach.
Trochę wątpię aby cokolwiek zdetronizował. Oathsworn to taki przystępny i przyjemny entry level boss battler. Gra o niskim poziomie komplikacji i złożoności. I dokładnie każdy wyraz z określenia "przystępny i przyjemny entry level" jest tu na miejscu. Gdyby ten gatunek nie składał się z 3 tytułów na krzyż (a realnie z dwóch...) - to Oathsworn nie miałby takich ocen, takich opinii. Ma wiele zalet, jest miejscami bardzo dobry ale to nie jest wybitna gra.
Nie grałem. Patrzę jakie są opinie więc nie będę się wielce wymyslal ale z tego co wiem to KDM też ma tone wad. Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag. Z tego co widziałem Oathsworn ma świetny system walki. Bardo mi się podoba to zagrywanie kart jak i sterowanie innymi postaciami na solo. Przyjdzie to się sprawdzi.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
olsszak
Posty: 1826
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 20 times
Been thanked: 37 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: olsszak »

brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16
tommyray pisze: 01 sty 2023, 08:18
brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 03:39
KDM to chyba został jaki czas temu zdetronizowany przez Oathsworn z tego co widać po recenzjach.
Trochę wątpię aby cokolwiek zdetronizował. Oathsworn to taki przystępny i przyjemny entry level boss battler. Gra o niskim poziomie komplikacji i złożoności. I dokładnie każdy wyraz z określenia "przystępny i przyjemny entry level" jest tu na miejscu. Gdyby ten gatunek nie składał się z 3 tytułów na krzyż (a realnie z dwóch...) - to Oathsworn nie miałby takich ocen, takich opinii. Ma wiele zalet, jest miejscami bardzo dobry ale to nie jest wybitna gra.
Nie grałem. Patrzę jakie są opinie więc nie będę się wielce wymyslal ale z tego co wiem to KDM też ma tone wad. Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag. Z tego co widziałem Oathsworn ma świetny system walki. Bardo mi się podoba to zagrywanie kart jak i sterowanie innymi postaciami na solo. Przyjdzie to się sprawdzi.
KDM ma tonę wad - ciekawy statement. Prawie równie ciekawy jak detronizacja KDM przez Oathsworn. Masz coś na poparcie tych tez czy rzucasz ot tak sobie? Na razie nie grałeś ani w KDM ani w Oathsworn, więc rzekłbym, iż Twoje opinie są pozbawione jakiegokolwiek pierwiastka doświadczenia :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
tommyray
Posty: 1342
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 415 times
Been thanked: 572 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16 Nie grałem. Patrzę jakie są opinie więc nie będę się wielce wymyslal ale z tego co wiem to KDM też ma tone wad. Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag. Z tego co widziałem Oathsworn ma świetny system walki. Bardo mi się podoba to zagrywanie kart jak i sterowanie innymi postaciami na solo. Przyjdzie to się sprawdzi.
Zdecydowanie ta przystępność jest dla wielu osób wielką przewagą jednych tytułów na drugimi (także sam temat gry - raczej klasyczne ujęcie pewnych tropów fantasy może być plusem OS). Przystępność jest plusem ale i przekleństwem w kontekście trwałego zainteresowania grą.

A żeby się jakoś trzymać wątku ATO i tak może zapodać trochę komparatystyki i czegoś z innej beczki - będzie trochę chaotycznie - widzę jak czasem drobne zdawałoby się różnice w designie skutkują olbrzymią różnicą w percepcji gry. Tak zwana fenomenologia rozgrywki jest diametralnie różna w OS i w ATO. Także potencjał detronizacyjny ;). Jeżeli miałbym tak bardzo abstrakcyjnie ocenić swoje wrażenia to w OS rządzi rozrywka, a w ATO satysfakcja.

Podstawowy element jakim jest atak i zadawanie obrażeń: w OS mamy jednostopniowość - w teorii trafiamy zawsze i to ilość obrażeń jest tym na czym się skupiamy, wiedząc oczywiście, że zachłanność poskutkuje pudłem (reguła dwóch blanków). I tak samo z atakiem wroga - zawsze trafia a my niwelujemy obrażenia aktywując przedmioty i umiejki. Proste, szybkie, fajne.
Z kolei w ATO niepewność trafienia i niepewność zadania obrażeń daje coś innego niż obawa przed swoma blankami w OS. Po przyjrzeniu się swoim odczuciom jakie niesie dwustopniowość w walce ATO widzę pełną zasadność istnienia właśnie jednego rzutu na trafienie a drugiego na obrażenia. Jest ciekawiej, jest więcej momentów decyzyjnych dla gracza.

Drugim elementem jest zarządzanie tokenami wsparcia - w OS bawimy się głównie w zbieraczy tychże tokenów dla siebie, w całe ich stosy, żeby "widowiskowo" wreszcie kiedyś walnąć, wywalając tokeny garściami. Uczucie jak z pompowaniem balona, który kiedyś pęknie z hukiem i potem znowu zbieramy i zbieramy. Co więcej faile są bezkosztowe (!) bo masz odzysk tego co zużyłeś! Nie czujesz konsekwencji innej niż "no dobra, następnym razem walnę mocniej" i odczucia są dość mizerne, wzruszasz ramionami bo nic prócz tury nie straciłeś.

W ATO rozwiązanie odwrotne - mamy rozbite to na powolne gromadzenie Szału/Rage oraz odkładania tylko chwilowych (a nie stałych) tokenów dla INNYCH i to w dość skromnych ilościach. Praca z tym co mamy odmienna niż w OS, percepcja i odczucia inne, pracujesz na tym co poprzednik pozostawił w puli Kratosu, czujesz też inną krzywą rośnięcia mocy w walce. Nie ma tu miejsca na efekt balonu, że spalisz wszystko w jednym ataku.

Wrażenie wymogu większej taktyczności jest zdecydowanie przy ATO. Przerzuty są bardziej kosztowne i mniej liczne a dzięki temu mające większy ciężar.

Obie gry mają też mechanizm fail forward ale bardzo inny w odczuciach jakie daje. I to ten w ATO ma ciekawszy potencjał strategiczny, bo ATO w ogóle ma jakiś wymiar strategiczny po prostu i koszta przegranej inaczej są odczuwane. W OS zalecałbym chyba tylko hardcore mode z permadeath postaci bo w samej grze brak jest strategicznych konsekwencji klęski.

I tak wracając do tego bycia killerem i detronizatorem - OS świetny ale to dla mnie taka bijatyka konsolowa. Nie ma tam potencjału na detronizowanie czegokolwiek. Dla mnie solidne bggowe 8/10 co jest przecież bardzo dobrą oceną. Fajna rozrywka. Pocisk Fire and forget.
Z kolei ATO - tu potencjał detronizacji wszystkiego innego w gatunku jest olbrzymi. To jest jeden z niewielu uzależniających tytułów jakie znam (drugim jest Go). Można się odeń odbić przez ilość zasad/keywordów itd ale jak siądzie to odpala neurony satysfakcji jak żaden inny tytuł, co jest niezłym prognostykiem popularności i trwałości tytułu na rynku.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4120
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 941 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

olsszak pisze: 01 sty 2023, 10:06
brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16
tommyray pisze: 01 sty 2023, 08:18

Trochę wątpię aby cokolwiek zdetronizował. Oathsworn to taki przystępny i przyjemny entry level boss battler. Gra o niskim poziomie komplikacji i złożoności. I dokładnie każdy wyraz z określenia "przystępny i przyjemny entry level" jest tu na miejscu. Gdyby ten gatunek nie składał się z 3 tytułów na krzyż (a realnie z dwóch...) - to Oathsworn nie miałby takich ocen, takich opinii. Ma wiele zalet, jest miejscami bardzo dobry ale to nie jest wybitna gra.
Nie grałem. Patrzę jakie są opinie więc nie będę się wielce wymyslal ale z tego co wiem to KDM też ma tone wad. Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag. Z tego co widziałem Oathsworn ma świetny system walki. Bardo mi się podoba to zagrywanie kart jak i sterowanie innymi postaciami na solo. Przyjdzie to się sprawdzi.
KDM ma tonę wad - ciekawy statement. Prawie równie ciekawy jak detronizacja KDM przez Oathsworn. Masz coś na poparcie tych tez czy rzucasz ot tak sobie? Na razie nie grałeś ani w KDM ani w Oathsworn, więc rzekłbym, iż Twoje opinie są pozbawione jakiegokolwiek pierwiastka doświadczenia :)
Pisałem przecież że to interpretacja odbioru przez społeczność graczy na podstawie recenzji i ocen a nie moja wyrobiona opinia więc mając taką informację co oczekujesz że podam na poparcie? Czy to że ma tone wad to na pewno taki ciekawy statement?przecież opinie są znane ze trzeba wiele rzeczy przyjąć na klate zanim człowiek będzie się bawił KDM. Mogę jedynie w tej kwestii powiedzieć co ja widzę po stronie minusów KDM:
-cena. Rozważałem zakup KDM w tym roku ale 1600zl za podstawke i mega kwoty za dodatki to spory minus
-prep time - trzeba wszystko powycinać, posklejać. Jest to sporo dodatkowej pracy w porównaniu do innych gier.
-spory book keeping
-brutalna losowosc
-koniecznosc wielokrotnego przechodzenia kampanii by przejść dalej - fajnie gdy gra jest regrywalna ale już nie tak fajnie gdy będziesz regularnie zmiatany i zaczynał od nowa
-ilosc zasad
-olbrzymie rozmiary gry
-nie wiem jak opisać ten minus ale duża ilość pracy, losowości w stosunku do decyzji gracza mających spory wpływ gameplayowy. Im więcej interesujących decyzji na godzine, decyzji które nie są zależne od dużej dawki losowości tym przeciez lepiej.
Jestem w stanie zrozumieć że ktoś uwielbia dana grę pomimo jej wad ale to nie zmienia faktu że takie wady istnieją. Moim ulubionym ameri jest Arkham LCG. Uwielbiam tą gre ale jednocześnie zdaje sobie sprawę ile wad ta gra ma od kosztów, przez zasady,losowosc po duże rozmiary kolekcji.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3378
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1051 times
Been thanked: 2056 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16 Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag.
próg wejścia mówi tyle, że im niższy tym mniej osób się odbije od tytułu przy pierwszym podejściu. Tym więcej ocen na bgg czy recenzji tytułu(bo jest tym samym popularniejszy) tym większa popularność..oczywiście jak gra jest dobra. Nie mówi to że dany tytuł jest lepszy od innego. Od przystępniejszy. W sumie każdy wymieniony tytuł, prócz Brassa, uwielbiam, ale by zaraz jedne nad drugimi królowały... No to już ostra przesada.

OS się wspina po BGG, tak samo ATO. Czy jak prześcigną KDM, czyli 8 letnia grę to będzie dla kogoś zaskoczenie? Dla mnie żadne i też nie odczuje z tego powodu nic konkretnego (nie co ten średniak AN, który na to nie zasłużył xD).

Co do wad w KDM to popieram. Trzeba być świadomym,.choć wiele z nich można przypisać również ATO.

Dla mnie OS będzie jednostrzalem. Przejdę, będę się mam nadzieję bawił świetnie i sprzedam. KDM jest grą lifestylowa. Nie wiem czy ATO zagwarantuje mi taką regrywalnosć po zaliczeniu cyklów. To jest dalej dość otwarte pytanie, ale obstawiam że tak. I ATO ma obecnie szansę zawalczyć o bycie królem Boss battlerow. Ma szansę poki nie wyjdzie GCE. On może wybić ponownie KDM poza wszelką ligę, bo tyle contentu wniesie. A czy będzie dobry...to się okaże :D

Na koniec dodam byśmy pamiętali, że ATO zaczerpnął w cholerę z KDM i na tym się zbudował. Bez KDM nie byłoby ATO.
bosik111
Posty: 306
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bosik111 »

Ardel12 pisze: 01 sty 2023, 14:28
brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16 Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag.
próg wejścia mówi tyle, że im niższy tym mniej osób się odbije od tytułu przy pierwszym podejściu. Tym więcej ocen na bgg czy recenzji tytułu(bo jest tym samym popularniejszy) tym większa popularność..oczywiście jak gra jest dobra. Nie mówi to że dany tytuł jest lepszy od innego. Od przystępniejszy. W sumie każdy wymieniony tytuł, prócz Brassa, uwielbiam, ale by zaraz jedne nad drugimi królowały... No to już ostra przesada.

OS się wspina po BGG, tak samo ATO. Czy jak prześcigną KDM, czyli 8 letnia grę to będzie dla kogoś zaskoczenie? Dla mnie żadne i też nie odczuje z tego powodu nic konkretnego (nie co ten średniak AN, który na to nie zasłużył xD).

Co do wad w KDM to popieram. Trzeba być świadomym,.choć wiele z nich można przypisać również ATO.

Dla mnie OS będzie jednostrzalem. Przejdę, będę się mam nadzieję bawił świetnie i sprzedam. KDM jest grą lifestylowa. Nie wiem czy ATO zagwarantuje mi taką regrywalnosć po zaliczeniu cyklów. To jest dalej dość otwarte pytanie, ale obstawiam że tak. I ATO ma obecnie szansę zawalczyć o bycie królem Boss battlerow. Ma szansę poki nie wyjdzie GCE. On może wybić ponownie KDM poza wszelką ligę, bo tyle contentu wniesie. A czy będzie dobry...to się okaże :D

Na koniec dodam byśmy pamiętali, że ATO zaczerpnął w cholerę z KDM i na tym się zbudował. Bez KDM nie byłoby ATO.
Nie zapominajmy o jednym, ATO jest jeszcze świeże i ITU jest w idealnej pozycji do wybicia się na rynku, natomiast autor KDM tak się utuczył na sukcesie swojej gry, że cudem jest że GCE uda się dowieść, a na resztę dodatków będziemy czekać jeszcze pewnie do końca dekady. Nie wspominając już o cenach każdego z nich, które są już są na poziomie porządnej gry, i nawet nie chce myśleć ile będą kosztować jak Pootsowi uda się wreszcie ruszyć tyłek i je skończyć. Miejmy nadzieję że nowa konkurencja wprowadzi ducha rywalizacji, i da jakaś presję cenową, bo kolega ostatnio zaczyna się mocno odrywać od rzeczywistości.
bosik111
Posty: 306
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bosik111 »

Ardel12 pisze: 01 sty 2023, 14:28
brazylianwisnia pisze: 01 sty 2023, 09:16 Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag.
próg wejścia mówi tyle, że im niższy tym mniej osób się odbije od tytułu przy pierwszym podejściu. Tym więcej ocen na bgg czy recenzji tytułu(bo jest tym samym popularniejszy) tym większa popularność..oczywiście jak gra jest dobra. Nie mówi to że dany tytuł jest lepszy od innego. Od przystępniejszy. W sumie każdy wymieniony tytuł, prócz Brassa, uwielbiam, ale by zaraz jedne nad drugimi królowały... No to już ostra przesada.

OS się wspina po BGG, tak samo ATO. Czy jak prześcigną KDM, czyli 8 letnia grę to będzie dla kogoś zaskoczenie? Dla mnie żadne i też nie odczuje z tego powodu nic konkretnego (nie co ten średniak AN, który na to nie zasłużył xD).

Co do wad w KDM to popieram. Trzeba być świadomym,.choć wiele z nich można przypisać również ATO.

Dla mnie OS będzie jednostrzalem. Przejdę, będę się mam nadzieję bawił świetnie i sprzedam. KDM jest grą lifestylowa. Nie wiem czy ATO zagwarantuje mi taką regrywalnosć po zaliczeniu cyklów. To jest dalej dość otwarte pytanie, ale obstawiam że tak. I ATO ma obecnie szansę zawalczyć o bycie królem Boss battlerow. Ma szansę poki nie wyjdzie GCE. On może wybić ponownie KDM poza wszelką ligę, bo tyle contentu wniesie. A czy będzie dobry...to się okaże :D

Na koniec dodam byśmy pamiętali, że ATO zaczerpnął w cholerę z KDM i na tym się zbudował. Bez KDM nie byłoby ATO.
Nie zapominajmy o jednym, ATO jest jeszcze świeże i ITU jest w idealnej pozycji do wybicia się na rynku, natomiast autor KDM tak się utuczył na sukcesie swojej gry, że cudem jest że GCE uda się dowieść, a na resztę dodatków będziemy czekać jeszcze pewnie do końca dekady. Nie wspominając już o cenach każdego z nich, które są już są na poziomie porządnej gry, i nawet nie chce myśleć ile będą kosztować jak Pootsowi uda się wreszcie ruszyć tyłek i je skończyć. Miejmy nadzieję że nowa konkurencja wprowadzi ducha rywalizacji, i da jakaś presję cenową, bo kolega ostatnio zaczyna się mocno odrywać od rzeczywistości.
Vins3nt
Posty: 79
Rejestracja: 13 lis 2016, 11:40
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Vins3nt »

Pany a co to GCE?
ODPOWIEDZ