ave.crux pisze: ↑29 wrz 2023, 08:16
Pola pozwalające na postawienie pracownika z boostem szybko się zapełniały i trzeba było wybierać mniejsze zło aby cokolwiek wykonać, bo pracownikiem o mocy 1 nie można sobie pobrać nowej sztuczki czy pracownika, bo wymagana moc aby wykonać akcję to 3.
Na tym po części polega też ta gra - przewidywaniu, którym pracownikiem, gdzie będzie można stanąć
Nie można ich przydzielać na pałę i liczyć, że wszędzie zajmie sie pola z największym bonusem, bo przecież wiadomo, że zaraz się one zapełnią.
Są obszary, gdzie nawet mniejszą liczbą akcji można zrobić coś sensownego, a są obszary, że trzeba mieć ich dużo. Pracownika o mocy 1 wysyła się do tych drugich tylko wtedy, gdy ma się pewność, że pole z dużym bonusem będzie dostępne, albo wtedy gdy ma się jak podbić jego moc - bo zawsze można wydać kryształ, by podbić moc pracownika o 1, albo zagrać kartę specjalną z Dark Alley, też jako +1 do mocy.
ave.crux pisze: ↑29 wrz 2023, 08:16
Inicjatywa jest w tej grze bardzo ważna i dużo zależy od tego co przeciwnicy będą wybierali, ale nie da się tego za bardzo przewidzieć, bo wybór akcji jest w ciemno i na początku rundy każdy będzie odwracał karty pod pracownikami na 3,4 i wówczas dopiero można określić jakie i czy w ogóle wykona się akcje.
Tak - wybór akcji jest w ciemno, ale uważam, że jednak można po części przewidywać, o które pola będzie walka i ile z nich ma szansę się użyć z największym bonusem i pod tym kątem przydzielać pracowników.
Po odkryciu kart przez innych graczy tez widać, które pola będą najbardziej oblegane i można pod tym kątem ustalić kolejność wysyłania swoich pracowników, by jednak ugrać z tego co się wyłożyło jak najwięcej.
ave.crux pisze: ↑29 wrz 2023, 08:16
Szkoda, że ciemna alejka daje karty na 1 turę, o wiele lepiej sprawdziłoby się to gdyby można było np wybrać kartę z alejki i zamienić ją na inną podstawową kartę którą masz na start, a tak to może się zdarzyć, że stracisz turę na pobranie karty, której możesz i tak nie użyć, bo miałeś super plan, ale z racji słabej inicjatywy tego nie wykonasz, a wyłożona karta spada niezależnie od tego czy była użyta.
Z jednej strony dostanie tych kart na stałe byłoby fajne, ale z drugiej strony wywaliłoby to "ekonomię" gry do góry nogami. Te karty, nawet na jedną rundę, są i tak mocne.
Jeśli się miało super plan, ale z racji słabej inicjatywy nie udało się go wykonać, to jednak ten plan nie był taki super
Tylko był pobożnymi życzeniami bez patrzenia na przeciwników. Zawsze trzeba brać pod uwagę ile da się osiągnąć w danej rundzie i jednak racjonalnie do tego podejść, a nie na zasadzie "a może się uda".
Dodatkowo nieużyta karta wcale nie spada - to znaczy, możesz tego pracownika nie wysłać, nie płacisz wtedy za niego monet na końcu rundy i jego karta nie spada. Ale też tą kartę można zawsze wykorzystac jako +1 do mocy, co może mocno zmienić sytuację (możliwe, ze brakuje Ci tylko 1 mocy do zrobienia akcji, której mocno potrzebujesz i masz wtedy ratunek, zawsze możesz wydać kryształ, żeby zyskać drugą moc, więc już nawet z najsłabszego pracownika masz 3 mocy).
ave.crux pisze: ↑29 wrz 2023, 08:16
Jasne, jest to jakiś mechanizm catchup dla słabszych graczy, ale ostatnia runda to zwykła formalność i dobijanie punktów do maksimum, a miejsca na akcje są ograniczane, do tego w ostatniej rundzie w ogóle odpadają 2 miejscówki z gry, bo ani z przedmiotów, ani z ciemnej uliczki nie posuniesz się na torze punktacji.
Niewykorzystane karty akcji z Dark Alley dają na koniec gry po 2 punkty
Więc ta lokacja wcale nie jest bezużyteczna w ostatniej rundzie, bo można z niej spokojnie wyciągnąć dodatkowe 4 punkty
Rynek z przedmiotami w ostatniej rundzie faktycznie może nie być wykorzystywany, ale kto powiedział, że wszystkie pola przez całą grę muszą mieć taką samą wartość i "popyt"? Często w worker placementach "fajność" pola jest zależna od etapu gry.
Dodatkowo na kartach sztuczek trzeciego poziomu są różne cele - są też cele na posiadane materiały. Wtedy rynek może być bardzo istotny