Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 04 sty 2016, 16:18
autor: KrzysiekL
Na 80% przybędę ja+1/2
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 05 sty 2016, 21:21
autor: KrzysiekL
Spotkanie aktualne?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 06 sty 2016, 11:15
autor: Filippos
Oczywiście! Startujemy o 17.30 w Chwili
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 12 sty 2016, 19:55
autor: Sir-lothar
Witam,
Jutro normalnie na PW spotkanie?
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 12 sty 2016, 23:24
autor: gibon
Chciałbym się pojawić wreszcie ale w tym tygodniu jeszcze mi się nie uda. Za tydzień prawie na pewno.
To gdzie teraz są te spotkania?
Może uda mi się przynieść jeden projekcik nakreślony kilka dni temu. Taka tam karcianka na dwóch.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 12 sty 2016, 23:42
autor: stalker
Jutro chyba normalnie na PW. Dzień jak codzień, już po świętach. Zamierzam być.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 13 sty 2016, 10:05
autor: najata
Politechnika już poświątecznie czynna, więc spotkania jak zwykle, w Starej Kotłowni
Ja i Adam już wróciliśmy z wyjazdu okołonoworocznego, ale w jego trakcie chyba za dużo graliśmy w Pandemic: Legacy, bo mi się udzieliło i dziś mnie również nie będzie. Mam nadzieję wydobrzeć na za tydzień.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 13 sty 2016, 21:46
autor: Golob
Dziś kilkanaście osób i cztery grane gry:
-Korona Piastów
-PsychoCV
-Weź głowę, tułów, nogi i victoria
-Heroes of worker placement
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 13 sty 2016, 22:07
autor: stalker
Testy Ta głowa nie jest tą, której szukacie mega udane. Bardzo Wam dziękuje za pomoc. Jesteście super!
Przybywajcie na następne spotkanie za tydzień
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 19 sty 2016, 11:45
autor: fistan
no i niestety znowu rada i zebranie nie ma mnie jutro
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 19 sty 2016, 20:12
autor: Sir-lothar
Witam,
@Hi(s)tory
Spoiler:
Historia z piratami ok, ponieważ rozwiązanie nie było oczywiste i było nad czym dyskutować (w trakcie debaty można faktycznie dojść do rozwiązania), pozostałe 2 zbyt oczywiste jeżeli zna się odpowiedź, a jeżeli nie, to nie wymyśli się jej. System dwuetapowy ciekawszy, ale bardziej dlatego, że same historie ciekawsze. Jeżeli historie są na poziomie piratów to jednoetapowość nie przeszkadza (ale może wtedy więcej czasu).
Zacząłem się zastanawiać nad podobnymi tytułami i przychodzą mi na myśl dwie poniższe gry komputerowe:
- Lifeline - śledzimy losy astronauty na obcej planecie, okazjonalnie podpowiadając czy ma iść w lewo czy w prawo. Bardzo zbliżone do formy historii, jednak z pilnowaniem zasobów (ściemnia się, czy iść w stronę góry, czy zawracać ; masz 10 świec, przeszukiwać dalej statek czy sobie darować). Nastawienie na dłuższą przygodę i więcej małych wyborów. Wybory połączone.
- NationStates - gdzie tworzymy państwo i raz dziennie decydujemy o jego losach. Rozwiązania czasem nieprzewidywalne: (Gdy w państwie wprowadzi się dobrowolne dawstwo organów w celu pomocy służbie zdrowia to studenci zaczną masowo sprzedawać nerki) - rzadko wybór, ale istotny. Wybory niepołączone.
@Heroes of Might and Downtime
Spoiler:
Jest lepiej. Herosi okazali się zbyt potężni, a konieczność zużywania akcji na zakup powodowało, że nie opłacało się odwiedzać lokacji. Wzmocnił bym lokacje np. poprzez danie im umiejętności współgrającymi ze zdolnościami potworów (np. dał jakiemuś budynkowi zdolność rycerza + 2 vp za kupno potwora).
Za dużo typów potworów przez co jest jedna szansa na złożenie comba. Koniec końców samych potworów kupuje się mało lub ich zdolności nie dają poczucia rozwoju.
Możliwym rozwiązaniem na przyśpieszenie rozgrywki mogło by być takie rozwiązanie:
- gracze startują z 3 losowymi potworami (albo każdy gracz otrzymuje zestaw startowy),
- w specjalnych budynkach gracz może pobierać karty z targu na rękę, zagrywać dodatkowe potwory z ręki, etc.
- jeżeli gracz nie skorzysta z budynku to może wystawić jednego potwora z ręku.
Wtedy gracz może zastanawiać się co zagrać na podstawie posiadanych kart na ręce i nie musi czekać na nowe potwory na rynku.
Ps. zapowiadam się jutro.
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 22 sty 2016, 16:31
autor: Artur
Cześć
Jestem nowy a mam planszówkę do przetestowania. Czy można by zjawić się u Was na spotkaniu, np w najbliższą środę. Gra jest fantasy, na 1-10 osób i to już są ostatnie testy przed drukiem, wiec mielibyscie sporo do powiedzenia.
Pozdrawiam
Artur
[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 22 sty 2016, 16:35
autor: stalker
Nasze spotkania są otwarte dla wszystkich. Zapraszamy.
PS. Moi drodzy, na ostatnich testach, o czym świadczą zdjęcia, była jakaś szokująca frekwencja – może się podzielicie, w co graliście i co się działo ciekawego ?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 22 sty 2016, 16:59
autor: Artur
Dziekuje
Czy potrzebujecie przed testami jakiejs informacji o grze lub instrukcje do przeczytania?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 22 sty 2016, 20:04
autor: stalker
Nie. Autor przychodzi z grą na spotkanie, tłumaczy zasady po czym gra z innymi lub obserwuje z boku, jeśli jest dużo chętnych
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 25 sty 2016, 08:58
autor: najata
Frekwencja była ogromna, bo przyszła grupa studentów ASP z wykładowczynią i projektem semestralnym o tramwajach
Poza tym rozgrywały się Krasnoludy Jana, dodatek do Plemion (generalnie udany), odbywały się próby naprawcze gry o kryzysie (finansowym), Filip zaproponował quiz historyczny, a na stoliku z tyłu sali chyba męczono Herosów - tu trzeba by zapytać Lothara, bo on przy tym stoliku siedział
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 25 sty 2016, 16:52
autor: Sir-lothar
Witam,
jako złapany na gorącym uczynku przyznaję się, że grałem w herosów of might and downtime.
W naszym kąciku grana była również gra o labiryncie, ale test szybko zakończył się sukcesem - gra nie działała.
@Herosi
Spoiler:
Wyrzucenie drugiej akcji (i darmowy zakup) spowodował, że downtime związany z wybieraniem akcji praktycznie zniknął. Pozostał downtime zakupowy - ograniczenie z 5 do 4 potworów na targu trochę go zmniejszyło, ale nie tędy droga. Np. w CV problem został rozwiązany możliwością zakupu max 2 kart (z 5 dostępnych).
Według mnie jest zbyt duża unikalność/różnorodność stworów - każdemu trzeba się przyjrzeć, każdego przeanalizować. Wydłuża to szczególnie pierwszą partię. Należało by skumulować zdolności stworów: strażnika/dżiny/gargulce zmienić na: po zakupie stwora otrzymaj mitril/czar/surowiec., a nieciekawe zdolności wywalić (troll?).
W dalszej kolejności czeka balans postaci i potworów.
Uważam również, że w grze nie powinny się pojawiać wszystkie dostępne stwory, aby osiągnąć większą regrywalność. Mogło by ileś z nich byś niedostępnych, albo po ruchu gracza najbardziej lewy ucieka na wolność.
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 27 sty 2016, 16:12
autor: Artur
Potwierdzam że dzisiej będę z projektem gry planszowej Kryształy Czasu - Labirynt Śmierci
Do zobaczenia
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 31 sty 2016, 16:06
autor: SureYouCan
Dziękuję za testy Herosów i za bardzo ciekawe pomysły na ulepszenie rozgrywki.
Pomysł o kupowaniu max 2 "zwierząt" i o uciekaniu "lewego" na wolność wydają się bardzo ciekawe.
Pozdrawiam i do zobaczenia w środę.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 01 lut 2016, 20:05
autor: Claudel
Cześć, ja z pytaniem:
Jakie są (poza związkami) grupy odbiorców dla gier 2-osobowych? (pomijając tematykę i stopień złożoności)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 01 lut 2016, 21:22
autor: Dziadekjoe
Hello, chciałbym się dowiedzieć, czy każdy może wpaść na spotkanie, czy jednak są jakieś restrykcje?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 01 lut 2016, 21:39
autor: stalker
@Dziadekjoe: Każdy.
@Claudel: Gry wojenne — często są na 2 os., a rzadko grane przez pary. Sądząc po zdjęciach na BGG, przez kumpli w różnym wieku, aż po dziadków na emeryturze
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 lut 2016, 08:28
autor: Panczo
prośbę mam takową: czy moglibyście polecić jakąś dobrze napisaną instrukcję dla gry familijnej (znaczy niezbyt długą) dostępną online na której można by się wzorować pisząc swoją własną karykaturę instrukcji?
Chodzi mi głównie o układ instrukcji, użycie przykładów, nazewnictwo elementów.
Myślę że mechanika kościana byłaby dodatkowym atutem (bo moja gra też takową posiada) ale pewien nie jestem czy ma to większe znaczenie
z góry dzięki !
P.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 lut 2016, 17:42
autor: WojtekR
Witajcie,
Jako, że częściej bywam w Warszawie, chętnie pojawiałbym się co jakiś czas by potestować prototypy. Czy będą w tym tygodniu testy w środę 03/ lutego?
Z chęcią bym przyszedł też z grą, którą testujemy już od dość dawna : Chłopaków z Ferajny - grę w gangsterskim klimacie amerykańskiej prohibicji. Gra na ok 1 h, w której gracze wcielają się w szefów Mafii starających się zdobyć fotel burmistrza. A więc z jednej strony w dzień budują swoje wpływy i zdobywają poparcie miasta, budując budynki użyteczności publicznej i liczne lokale, a w nocy zarabiają na swoją działalność poprzez napady, nielegalne biznesy prowadzone na zapleczach wybudowanych przez siebie budynków oraz wystawianie swoich przeciwników policji.
Czy macie wciąż spotkania na Politechnice, tam gdzie się idzie jakimiś dandżonami?
Pozdrawiam,
Wojtek
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 lut 2016, 21:54
autor: stalker
Tak. Mamy. Nie wiemy tylko jaka będzie frekwencja (ferie + targi w Norymberdze)