Strona 25 z 38

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 14:26
autor: Coen
Szaweł pisze: 17 sty 2019, 14:18
ozy pisze: 17 sty 2019, 11:39 Wysyłki edycji PL planujemy w lutym. :) Aplikację wypuszczamy na początku lutego. Zatem będziecie mogli grać od razu.
Bardzo dobra wiadomość. Dzięki za info. Powoli trzeba się zabrać za instrukcję, bo chyba trochę tego do nauki jest :)
Jestem w trakcie czytania i ... jestem trochę przerażony :o
Dużo tego jest, a jednak wszystko tutaj się dzieje w czasie rzeczywistym i częste zaglądanie do instrukcji psułoby zabawę.
Mam nadzieję, na jakąś prostą misję na wejście i porządny samouczek do aplikacji :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:12
autor: Szaweł
Przewertowałem bardzo pobieżnie i też się trochę wystraszyłem. Zakuć to wszystko to nie gratka. 2-3 czytania instrukcji będą chyba niezbędne.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:34
autor: ozy
Będzie misja treningowa, spokojnie przećwiczcie manewry, zanim pójdziecie w bój. :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:35
autor: Andy
Bez obaw: będzie tutorial w aplikacji, będą misje szkoleniowe na Bałtyku. W mojej ocenie (oczywiście jeszcze nie grałem) gra mechanicznie nie będzie trudna do opanowania. Natomiast wyszkolenie się na dobrego podwodniaka to zupełnie inna kwestia, ale tu pomogą różne stopnie trudności, wybierane oddzielnie dla każdego gracza.

Na pewno łatwiej opanują grę zainteresowani tematem. Pozostałym może być trudniej, jak temu wspierającemu, który na BGG pytał, czy nie mógłby sobie pływać z zalanymi wyrzutniami torped, bo przecież dzięki temu będzie szybciej gotowy do ich odpalenia 🙂

Przypomniała mi się anegdota o marynarzu, którego wywalili ze służby na okrętach podwodnych, bo lubił spać przy otwartym oknie. 😉

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:37
autor: Coen
Andy pisze: 17 sty 2019, 15:35 Na pewno łatwiej opanują grę zainteresowani tematem. Pozostałym może być trudniej, jak temu wspierającemu, który na BGG pytał, czy nie mógłby sobie pływać z zalanymi wyrzutniami torped, bo przecież dzięki temu będzie szybciej gotowy do ich odpalenia 🙂
A nie można pływać z torpedami w wyrzutniach i zalanymi wyrzutniami? :oops: ;)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:40
autor: Andy
Lepiej nie. Może nie być czego odpalić! 😉

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 15:55
autor: detrytusek
A z zalanymi marynarzami?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 18:27
autor: Pan_K
detrytusek pisze: 17 sty 2019, 15:55 A z zalanymi marynarzami?
Tylko w maksymalnym zanurzeniu...
;)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 17 sty 2019, 19:52
autor: mauserem
detrytusek pisze: 17 sty 2019, 15:55 A z zalanymi marynarzami?
Zależy kto ma wachtę na kambuzie :mrgreen:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 20 sty 2019, 13:07
autor: Muttah
No to może jako główny winowajca zabiorę głos w dyskusji ;)

1. zasady zajmują 50 stron, bo mamy dużą czcionkę, oraz masę przykładów i grafik (reguły gry zaczynają się bodajże na 'nastej' stronie).
2. mamy 4 różne role, tak więc grając w pełnym składzie musimy opanować tylko core rules, oraz 1/4 reszty. Co innego solo - tu trzeba się nieco bardziej przyłożyć, ale wszystkie postacie, pomimo asymetrii i licznych niuansów, działają w obrębie tego samego systemu. Z tego też względu niektóre rzeczy pojawiają się więcej niż raz, tyle że z różnej perspektywy (inaczej do kwestii obserwatorów podchodzi nawigator, a inaczej pierwszy oficer).
3. zasady pisałem, na ile byłem w stanie, w taki sposób, żeby od razu odpowiadać na pojawiające się pytania. IMHO, mało jest bardziej wkurzających sytuacji niż ta, kiedy czytam zasady i z miejsca mam pytania, które pozostają bez odpowiedzi.
4. gra jest mocno 'inna', dlatego starałem się niektóre rzeczy wyłożyć łopatologicznie, czy nawet powtórzyć co ważniejsze informacje, by mieć 120% pewności że zostaną zrozumiane i zapamiętane.
5. gdy już zagra się pierwszą grę, system tak naprawdę okazuje się bardzo prosty i przyjazny - aktywujemy gości, zmieniamy wachty, żadne wielkie mecyje. Natomiast czytając to 'na sucho' owszem, można odnieść wrażenie że sprawy są dość mocno skomplikowane :)
6. w grze jest pauza, tak więc w razie czego można sobie wstrzymać akcję, sprawdzić co trzeba i wrócić do zabawy.

To tyle z mojej strony - oczywiście moje zdanie jako autora nie ma tu nic do rzeczy, tak naprawdę liczy się tylko to jak Wy ocenicie na koniec efekt tej pracy. Tak więc o ile powyżej starałem się wyjaśnić przesłanki jakimi się kierowałem, to tak naprawdę gracze wystawią swój werdykt na podstawie rozgrywki :)

Co stanie się zresztą już wkrótce :mrgreen:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 21 sty 2019, 19:13
autor: YoYo
Mój już czeka ;) (Co prawda C/41, wersja atlantycka, a nie wczesna 7'emka).

Obrazek

http://s921.photobucket.com/user/rafiks ... odel/story

Natomist jak rozumiem luty to wersja PL ale z KS, a kiedy będzie dostępna wersja sklepowa, bo w żadnym sklepie jeszcze nie widzę przedsprzedaży :oops: .

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 22 sty 2019, 01:05
autor: Muttah
Ładnie :)

Wersja sklepowa przewidywana jest na Marzec.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 25 sty 2019, 13:12
autor: szurubur
Wiadomo coś na temat spowolnienia czasu albo pauzy?
Gdzieś usłyszałem, że ponoć 1 sekunda to 1 minuta. Przy takim coś czuję, że ciężko będzie podejmować decyzje.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 25 sty 2019, 13:25
autor: Andy
Będzie pauza i cztery prędkości gry: 1:1 (czas rzeczywisty, walka), tryb akcji (manewrowanie), tryb przyspieszenia (długotrwałe śledzenie) i tryb podróży (najszybszy, przy pokonywaniu dużych dystansów).

Spowolnienia nie będzie - i bardzo dobrze! :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 25 sty 2019, 13:44
autor: szurubur
pauza mi wystarczy :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 25 sty 2019, 19:41
autor: szurubur
a ile wlasciwie bedzie misji/kampanii?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 09:19
autor: c08mk
Czy da się w Uboota grać na planszy? Ile razy trafiam na ten temat to ten model 3d mnie zniechęca do zakupu gry. : /

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 11:28
autor: cezner
Da się. A przynajmniej jak grałem w prototyp. Powiedziałbym nawet , że model nam troche przeszkadzał bo troche zasłaniał. Ale wygląda to fantastycznie :D

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 11:47
autor: c08mk
Tylko czy zwykła plansza jest w pudełku z grą? Z opisu w sklepie internetowym póki co wnioskuję, że jest tylko model 3d.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 12:02
autor: cezner
Z tego co wiem, planszy nie bedzie.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 15:28
autor: Coen
Po prostu nie składasz modelu 3D tylko robisz rzutowanie 2D ;)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 16:25
autor: Andy
Można zamiast modelu używać kart Widoku Technicznego. Będzie ciasno, ale pewnie się da.

Albo dokupić matę.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 26 sty 2019, 23:13
autor: uyco
Ach, trochę poczytałem, pooglądałem i kupiłem... Gdzie ja te wszystkie gry będę trzymał?
Ad rem - mam nieograne jeszcze X-COM - czy U-Boot jest podobny?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 27 sty 2019, 17:29
autor: TOMI
To jest chyba jedyna gra na którą najbardziej czekam ale .... która budzi moje największe obawy.
Najlepiej grać pewnie w 4 osoby ale znaleźć teraz tyłu graczy, którzy nauczą się tak złożony zasad to mega wyzwanie. Wiem, że są samouczki ale ilu potem zagra w całą kampanię ?!
Gra w dwie osoby też chyba mija się z celem.
Zobaczymy .....

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 27 sty 2019, 17:57
autor: Wolf
uyco pisze: 26 sty 2019, 23:13mam nieograne jeszcze X-COM - czy U-Boot jest podobny?
Zupełnie co innego.
TOMI pisze: 27 sty 2019, 17:29Najlepiej grać pewnie w 4 osoby ale znaleźć teraz tyłu graczy, którzy nauczą się tak złożony zasad to mega wyzwanie.
Nie bardzo rozumiem skąd pomysł, że ta gra ma skomplikowane zasady.