Strona 30 z 49

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 20 sty 2019, 13:25
autor: prokul
No to źle graliśmy... Dzięki.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 21 sty 2019, 07:22
autor: Rurek
tomb pisze: 20 sty 2019, 13:07 Jedna akcja to wymiana 8 roślin na 1 teren zielony. Ciepło tak samo - w ramach jednej akcji wyłącznie 8 na 1.
Przepraszam, jesteś pewien? Gdzieś czytałem, że w ramach jednej akcji można wymienić więcej niż 8 roślin na 1 teren. Również tak graliśmy bo byłem przekonany, że tak jest prawdiłowo :oops:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 21 sty 2019, 07:29
autor: flowerus
Rurek pisze: 21 sty 2019, 07:22
tomb pisze: 20 sty 2019, 13:07 Jedna akcja to wymiana 8 roślin na 1 teren zielony. Ciepło tak samo - w ramach jednej akcji wyłącznie 8 na 1.
Przepraszam, jesteś pewien? Gdzieś czytałem, że w ramach jednej akcji można wymienić więcej niż 8 roślin na 1 teren. Również tak graliśmy bo byłem przekonany, że tak jest prawdiłowo :oops:
tomb ma rację. 1 akcja to jedna wymiana (8 roślin na teren zielony lub 8 energii na wzrost temperatury)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 21 sty 2019, 09:38
autor: donmakaron
Zasady piszą tak:
Gracz może zamienić 8 jednostek roślinności w obszar zieleni i podnieść Poziom Tlenu o 1% (jednocześnie podnosząc swój WT o 1).

Gracz może wydać 8 jednostek ciepła, aby podnieść Temperaturę o 2 ̊C (jednocześnie podnosząc swój WT o 1).


Nie bardzo jest tu pole do interpretacji, że można w ramach jednej akcji robić to wielokrotnie. Wykonujesz akcję, która polega na wymianie 8 jednostek roślinności/ciepła na podniesienie poziomu tlenu/temperatury i tyle.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 21 sty 2019, 12:09
autor: Rurek
donmakaron pisze: 21 sty 2019, 09:38 Zasady piszą tak:
Gracz może zamienić 8 jednostek roślinności w obszar zieleni i podnieść Poziom Tlenu o 1% (jednocześnie podnosząc swój WT o 1).

Gracz może wydać 8 jednostek ciepła, aby podnieść Temperaturę o 2 ̊C (jednocześnie podnosząc swój WT o 1).


Nie bardzo jest tu pole do interpretacji, że można w ramach jednej akcji robić to wielokrotnie. Wykonujesz akcję, która polega na wymianie 8 jednostek roślinności/ciepła na podniesienie poziomu tlenu/temperatury i tyle.
Oki, nie wiem gdzie wyczytałem te głupoty ale wszystko wyjaśnione. Dzięki ;)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 21 sty 2019, 12:23
autor: Quille
Żeby była jasność: można wielokrotnie w ramach jednego pokolenia, ale każda wymiana 8 liści na 1 las, lub 8 jednostek ciepła na podwyższenie temperatury, to jedna akcja. Czyli w jednej turze można to zrobić dwa razy (bo dwie akcje), potem robi to kolejny gracz i potem znowu można to zrobić (jeśli się ma jednostki).

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 29 sty 2019, 09:54
autor: Lambrso
Jakie są dwa pozostałe pola na wystawienie kafelków specjalnych miast?
Na planszy jest zaznaczone tylko jedno pole z nazwą Noctis City.

Według instrukcji, strona nr 4:
"12. Pola zarezerwowane na miasta. Te 3 pola zostały zarezerwowane
dla konkretnych miast, które pozwolą umieścić na planszy
odpowiednie karty projektów. Nie można na nich umieścić żadnych
innych obszarów.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 29 sty 2019, 09:57
autor: seki
Spójrz na obszar kosmiczny poza marsem.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 29 sty 2019, 11:27
autor: Playmode
Pytanie. Podczas tury gracz wykonuje jedną bądź dwie akcje. Czym jest spowodowana ta rozbieżność? Rozumiem, że mogę zrobić dwie akcje dowolne jeśli mogę, jak nei to jedną bądź pass?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 29 sty 2019, 11:49
autor: donmakaron
Lambrso pisze: 29 sty 2019, 09:54 Jakie są dwa pozostałe pola na wystawienie kafelków specjalnych miast?
(...)
Jest jeszcze Kolonia na Ganimedesie i Port Kosmiczny na Phobosie - dwa pola na lewo od samego marsa, zaraz przy znaczniku 20 startowych punktów terraformacji, jak na obrazku w spoilerze:
Spoiler:
Playmode pisze: 29 sty 2019, 11:27 Pytanie. Podczas tury gracz wykonuje jedną bądź dwie akcje. Czym jest spowodowana ta rozbieżność? Rozumiem, że mogę zrobić dwie akcje dowolne jeśli mogę, jak nei to jedną bądź pass?
A gdzie tu rozbieżność? Po prostu masz możliwość zrobić jedną lub dwie akcje, wedle uznania. Czasem chcesz przeczekać przeciwnika, aż skończy swoje i spasuje, dopiero wtedy zrobić swoje akcje, które na przykład z zaskoczenia skończą grę, albo pozwolą ci skorzystać z bonusów za podniesienie temperatury czy tlenu. Wtedy robisz akcje po jednej. A czasem wręcz przeciwnie, chcesz się spieszyć i lecisz ciągle po dwie. Twój wybór.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 02 lut 2019, 23:22
autor: Playmode
Trzy pytania:

1. Czy przy intensywnym użytkowaniu kostki zasobów będą się jeszcze do czegoś nadawać? U mnie po 7 rozgrywkach już widać że farba na rantach schodzi.
2. gdzie ewentualni można dostać jakieś bardziej trwałe zamienniki kości zasobów?
3. Jakie dodatki polecacie dla trybu solo?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 02 lut 2019, 23:28
autor: seki
Playmode pisze: 02 lut 2019, 23:22 Trzy pytania:

1. Czy przy intensywnym użytkowaniu kostki zasobów będą się jeszcze do czegoś nadawać? U mnie po 7 rozgrywkach już widać że farba na rantach schodzi.
2. gdzie ewentualni można dostać jakieś bardziej trwałe zamienniki kości zasobów?
3. Jakie dodatki polecacie dla trybu solo?
1. Nie zauważyłem zużycia. Po dwudziestu kilku partiach są takie same jak od nowości czyli miejscami z wadami ale generalnie nie jest tak źle. Nigdy mnie one nie raziły. Mam chyba pierwszy polski druk. Nie wiem czy jakościowo się coś zmieniło ale nie sądzę.

3. Bez znaczenia. Dodatki mają wpływ na zasady w trybie solo ale odczucia z rozgrywki są takie same czyli nie ma specjalnie co patrzeć pod kątem solo, który sprawdzi się lepiej. Wszystkie coś dodają ale ta wartość dodana nie jest aż tak istotna przy grze solo.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 04 lut 2019, 11:55
autor: Bujaro
Witam, proszę o pomoc i rozwianie wątpliwości:

Jeżeli zagranie karty jest związane z posiadaniem określonej liczby symboli np. nauki czy Ziemii, to bierzemy pod uwagę tylko symbole na zagranych wcześniej kartach niebieskich i zielonych (bez kupionych, posiadanych na ręce)?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 04 lut 2019, 12:13
autor: detrytusek
Bujaro pisze: 04 lut 2019, 11:55 Witam, proszę o pomoc i rozwianie wątpliwości:

Jeżeli zagranie karty jest związane z posiadaniem określonej liczby symboli np. nauki czy Ziemii, to bierzemy pod uwagę tylko symbole na zagranych wcześniej kartach niebieskich i zielonych (bez kupionych, posiadanych na ręce)?
Tylko na zagranych.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 06 lut 2019, 09:52
autor: marksol
Witam, proszę o wyjaśnienie wątpliwości:
1. Czy obszary specjalne i Stolica umieszczone na planszy przynoszą graczowi jakieś dodatkowe końcowe punkty, tzn. czy obszary zieleni wokół nich dostarczają punktów tak jak zwykłe miasto?
2. Jest taka karta, która daje 1 pkt zwycięstwa za każde 3 miasta umieszczone na Marsie. Czy wlicza się w to obszary specjalne, stolicę, Kolonię na Ganimedesie i Port Kosmiczny na Phobosie? Kolonia na Ganimedesie i Port Kosmiczny na Phobosie leżą poza planetą Marsa.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 06 lut 2019, 10:13
autor: flowerus
marksol pisze: 06 lut 2019, 09:52 Witam, proszę o wyjaśnienie wątpliwości:
1. Czy obszary specjalne i Stolica umieszczone na planszy przynoszą graczowi jakieś dodatkowe końcowe punkty, tzn. czy obszary zieleni wokół nich dostarczają punktów tak jak zwykłe miasto?
2. Jest taka karta, która daje 1 pkt zwycięstwa za każde 3 miasta umieszczone na Marsie. Czy wlicza się w to obszary specjalne, stolicę, Kolonię na Ganimedesie i Port Kosmiczny na Phobosie? Kolonia na Ganimedesie i Port Kosmiczny na Phobosie leżą poza planetą Marsa.
Ad 1. Stolica jest miastem, więc punktuje jak miasta, obszary specjalne nie punktują, chyba że na projekcie, który pozwala na ich umieszczenie jest zapis o punktach specjalnych.
Ad 2. Ta karta daje 1 pkt za każde 3 miasta na Marsie. Ganimedes i Phobos są poza Marsem, więc nie punktują. Obszary specjalne nie są miasta więc nie punktują, stolica jest piastem i punktuje.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 11 lut 2019, 21:21
autor: berem
Czy przezroczyste znaczniki gracza są ograniczone? W grze dwu-osobowej zabrakło mi. Na mojej planszy miałam ich 12 na oznaczenie poziomu produkcji. Użyliśmy zastępczych znaczników.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 11 lut 2019, 21:31
autor: marksol
Nie ma ograniczeń znaczników. Jak gramy w dwójkę to zastępuje pozostałymi

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 lut 2019, 20:22
autor: castelano
Jak odczytać nagrody i tytuły do nowej fanowskiej planszy z zamówienia zbiorowego? Nie mam do nich opisów.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 14 lut 2019, 15:32
autor: marksol
Witam, proszę o wyjaśnienie wątpliwości:
1. Jeśli na karcie mam informacje, że mam np. obniżyć poziom produkcji energii o 4 poziomy, a mój znacznik jest np. na 1 poziomie, to czy mogę zagrać taką kartę? Obniżam do poziomu "0"?
2. Nie wiem czy dobrze rozumiem zasady, ale jeśli gramy w dwójkę a przeciwnik spasuje, to wykonuję tylko jeszcze dwie akcje, czy mogę wykonywać wielokrotność dwóch akcji?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 14 lut 2019, 15:34
autor: Koziełło
Ad. 1 - nie możesz zagrać karty
Ad. 2 - wykonujesz tyle akcji ile chcesz i możesz

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 18 lut 2019, 11:33
autor: Playmode
Ad 2 .Dokładnie to wykonujesz co możesz w ramach tego pokolenia, aby nabić punkty na koniec. I koniec gry.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 19 lut 2019, 09:44
autor: Quayth
Witam,
Czy ktoś ma dostęp do map z podstawki oraz Hellas i Elysium w wersji do druku?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 23 lut 2019, 19:22
autor: ponika
Mam małe pytanie dotyczące gołej podstawki Terraformacji. Za każdym razem temperatura to pierwszy ukończony wskaźnik, plus kończymy grę z olbrzymią ilością ciepła, której na nic nie możemy przekształcić. W pewnym momencie już nawet nie rozliczamy jednostek energii i ciepła, bo chyba by się wyczerpały zapasy kosteczek... Znalazłam jedną korporację, która może złagodzić ten efekt, mianowicie pozwala płacić ciepłem jak kredytami, ale nijak nie rozwiązuje to problemu. Czy to ja gram źle i coś przegapiam? Czy w którymś dodatku są może karty "wymień ciepło na..."? Jakiś fan stworzył dobre rozwiązanie?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 23 lut 2019, 21:11
autor: tomb
Prawdą jest, że w momencie osiągnięcia maksymalnej temperatury nadwyżki ciepła stają się bezużyteczne (chyba że rywalizujecie o stosowną nagrodę).
Jest karta zamieniająca ciepło na kredyt. Nie pamiętam, czy jest w podstawce, czy w dodatku. Może jeszcze jakieś triki się pojawiają.
Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że jeśli zawsze partie układają się wam podobnie to chyba przeszacowujecie wartość kart zwiększających produkcję energii i ciepła. Warto rozwijać się w każdym wymiarze, by bardziej kontrolować grę. Optymalizacja jest tu bardzo ważna i produkcja bezużytecznych dóbr to moim zdaniem symptom złego planowania. Mojej żonie zdarza się czasem taka nadprodukcja i kiedyś zrzucała winę na słaby balans gry, teraz denerwuje się np. na mnie, niby za szybko podnoszę jej temperaturę. A na co mam czekać, gdy widzę, że inwestuje w bezpunktowe karty produkcyjne..


U nas bywa badzo rożnie z postępem wskaźników globalnych. Gdybym miał szacować, to chyba najczęściej pierwsze stawiamy oceany, a najpóźniej podnosimy tlen. Ale każda partia jesyt inna i bywa, że czasem ktoryś tor rusza z kopyta, by utknąć w połowie.