Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Witam mam kilka pytań odnośnie gierki, zagrałem dwu krotnie dziś w nią i mam więcej wątpliwości niż przy Dungeoneerze, masakra:D

Mam pytanie odnośnie Klauna z armii Moloch.
1 . W instrukcji jest napisane, że zamiast zwykłego ataku klaun może zmienić się w bombę (patrz opis bomby).
No i w opisie bomby jest napisane, że można rzucic bombę tak, aby pole obrażeń nie wykroczyło poza planszę. Czy w takim wypadku jak klaun jest na krawędzi planszy może zamienić się w bombę? Wówczas pole rażenia wyjdzie poza planszę.

2. Zwiadowca - Moduł zwiekszający incjatywę. Jeśli jakiś zolnierz ma dwie incjatywy tj. 3 i 2 to w połączeniu ze zwiadowcą lub sztabem borgo to rozumiem, że obie incjatywy się zwiekszają czyli zołnierz bedzie miał 4 i 3 incjatywy. Incjatywy się sumują? Jeśli zołnierz borgo z incjatywą 3 sąsiaduje z sztabem borgo
i zwiadowcą to ma incjatywe 5?

3. Pytanie dotyczy kwatermistrza i Uniwersalnego Zołnierza, który ma atak wrecz i dystansowy w tym samym kierunku. Czy w połoczeniu z kwatermistrzem (rozumiem, że kwatermistrz zamienia TYLKO JEDEN WYBRANY ATAK w jednym keirunku, a nie np kilka?) uniwersalny żołnierz - z dystansu zada 1 rane jednostce opancerzonej? I czy jak będzie przy jednostce opancerzonej to w połączeniu z kwatermistrzem może zaatakowąć wręcz uderzając dwukrotnie (moduł kwatermistrza zamieni jego atak dystansowy na wręcz) i w ten sposób zada dwie rany?

4. Na 4 pytanie najchętniej bym posłuchał odpowiedzi, taka sytuacja jest w instrukcji "przykład rozgrywki". Gdy rozpoczyna sie bitwa. Zielone jednostki- sztab posterunku- > po lewej zolnierz z incjatywą 3 i dalej po lewej zwiekszenie incjatywy o 1. Tylko potem jakoś to w tym opisie rozgrywki to umyka autorowi instrukcji i tylko strzela zolnierz podczas segmentu 4. Potem w segmencie 3 lub 2 nic o połączeniu tych żetonów sie nie wspomina, bo zolnierz nikogo by nie trafił. Ale mogli napisać co by było gdyby, kiedy sztab posterunku by działał na zolnierza w seg 3 czy 2? ZOlnierz ma zwiekszona incjatywe do 4, sztab daje molziwosc dodatkowej akcji w segmencie o 1 mniejszym. Podejrzewam, że sztab pozwalalby strzelić w segmencie 3 (o 1 mniejszy niż incjatywa zolnierza po powiekszeniu)
Ale co by było gdyby w tym 4 segmencie zginał moduł zwiekszajacy incjatywe o 1. Wówczas sztab dawałby dodatkowe uderzenie zolnierzowi w 3 czy jednak 2 segmencie?

5. Kwatermistrz "jeśli wojownik otrzymuje z roznych stron bonusy do strzału, jak i do ciosu, wtedy do siły strzału licza sie jedne i drugie.
Czyli mamy wojownika ( naprzemienne stosowanie wojownik, jednostka mylące) który atakuje wręcz raz, do niego mamy dołączone bonusowy modul + atak wręcz, czyli atakuje z siłą DWA i teraz jeszcze przy tej jednostce jest kwatermistrz. Zgodnie z cytatem kwatermistrz zamienia bonusy też tak? Czyli wojownik będzie mogl strzelić z siłą dwa?

Ogólnie podejrzewam jakie będą odpowiedzi z wyjątkiem sytuacji wymienionej w pytaniu 4, tutaj nie wiem jakby to wyglądało.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

1. Tak, Klaun może stać przy krawędzi planszy, kiedy wybucha.
2. Tak jak mówisz, podnosi się inicjatywa wszystkich akcji. Tak, inicjatywy się sumują.
3. Tak, strzeli z siłą 2, czyli zada 1 ranę przez pancerz. Tak, można zamienić strzał na cios wręcz (o czym większość graczy zresztą zapomina)
4. Sztab pozwoliłby strzelić w segmencie 3. Jeżeli w 4 zginąłby zwiadowca, żołnierz strzeliłby najpierw w 4, a potem w 2 segmencie.
5. Tak.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
gath
Posty: 208
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gath »

tysma pisze:3. Pytanie dotyczy kwatermistrza i Uniwersalnego Zołnierza, który ma atak wrecz i dystansowy w tym samym kierunku. Czy w połoczeniu z kwatermistrzem (rozumiem, że kwatermistrz zamienia TYLKO JEDEN WYBRANY ATAK w jednym keirunku, a nie np kilka?) uniwersalny żołnierz - z dystansu zada 1 rane jednostce opancerzonej? I czy jak będzie przy jednostce opancerzonej to w połączeniu z kwatermistrzem może zaatakowąć wręcz uderzając dwukrotnie (moduł kwatermistrza zamieni jego atak dystansowy na wręcz) i w ten sposób zada dwie rany?
3. Kwatermistrz powoduje to, że Uniwersalny żołnierz może wykonać strzał o sile 2 lub cios o sile 2 (ty wybierasz). Przykład z jednostką opancerzoną jest dobry, ale musisz pamiętać, że zadajesz 1 cios w walce wręcz o sile 2, a nie 2 oddzielne ciosy o sile 1.
tysma pisze:4. Na 4 pytanie najchętniej bym posłuchał odpowiedzi, taka sytuacja jest w instrukcji "przykład rozgrywki". Gdy rozpoczyna sie bitwa. Zielone jednostki- sztab posterunku- > po lewej zolnierz z incjatywą 3 i dalej po lewej zwiekszenie incjatywy o 1. Tylko potem jakoś to w tym opisie rozgrywki to umyka autorowi instrukcji i tylko strzela zolnierz podczas segmentu 4. Potem w segmencie 3 lub 2 nic o połączeniu tych żetonów sie nie wspomina, bo zolnierz nikogo by nie trafił. Ale mogli napisać co by było gdyby, kiedy sztab posterunku by działał na zolnierza w seg 3 czy 2? ZOlnierz ma zwiekszona incjatywe do 4, sztab daje molziwosc dodatkowej akcji w segmencie o 1 mniejszym. Podejrzewam, że sztab pozwalalby strzelić w segmencie 3 (o 1 mniejszy niż incjatywa zolnierza po powiekszeniu)
Ale co by było gdyby w tym 4 segmencie zginał moduł zwiekszajacy incjatywe o 1. Wówczas sztab dawałby dodatkowe uderzenie zolnierzowi w 3 czy jednak 2 segmencie?
4. Tak. Żołnierz działa w inicjatywie 4 i 3 gdy działają na niego oba moduły.
Jeżeli chodzi o działanie po śmierci modułu w inicjatywie 4 to skłaniam się do tezy, że żołnierz wykona swoją drugą akcję w inicjatywie 3 bo nadal posiada możliwość wykonania ataku, a inicjatywa 4 jest już historią – dziwne byłoby rwanie akcji na 4 i 2 inicjatywę (jeżeli się mylę to proszę mnie naprostować)

tysma pisze:5. Kwatermistrz "jeśli wojownik otrzymuje z roznych stron bonusy do strzału, jak i do ciosu, wtedy do siły strzału licza sie jedne i drugie.
Czyli mamy wojownika ( naprzemienne stosowanie wojownik, jednostka mylące) który atakuje wręcz raz, do niego mamy dołączone bonusowy modul + atak wręcz, czyli atakuje z siłą DWA i teraz jeszcze przy tej jednostce jest kwatermistrz. Zgodnie z cytatem kwatermistrz zamienia bonusy też tak? Czyli wojownik będzie mogl strzelić z siłą dwa?
5. Tak, może strzelić z siłą 2 bo zamieniasz cios o sile 2.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Dzięki za szybkie odpowiedzi.
Widzę, że pojawiły się dwie rózne opinie na temat z sytuacji z pytania 4.

Ja skłaniałbym się do odpowiedzi senthe. W segmencie 4 ginie moduł zwiekszajacy o 1 incjatywe, to w kolejnym segmencie zolnierz ma incjatywe 3, z której nie może skorzystać zgodnie z instrukcją (incjatywa w szczególnych syutacjach-sytuacja 1), sztab daje mu możliwość powtórzenia akcji w segmencie incjatywy mniejszej o 1 (Teraz po śmierci modulu zwiekszajacego posiada 3) czyli w segmencie 2.

To by pasowało do modułu MAtka u molocha, bo tam jest napisane w inicjatywie mniejszej o 1. Natomiast w sztabie posterunku już pisze, późniejszym o 1. Z tego rozumiem, że w poźniejszym o 1 w którym została wykonana wcześniejsza akcja tego zolnierza w naszym przypadku segmencie 4. Czyli tutaj byłoby, że wykonuje akcje w segmencie 3 i nie ma jak to ładnie napisałeś rwania:)
Jednak podejrzewam, że to po prostu (takie same ikonki oznaczajace tą umiejętność) różne nazwanie tej samej rzeczy "późniejszym", "mniejszym" o 1 (Tak samo jak w instrukcji jest stosowane różnie jednostki, moduły i nie wiadomo czy moduły to jednostki...). I myśle, że to chodzi o "mniejszą o 1" niż posiada na chwilę obecną jednostka.

Ogólnie ta zasada "incjatywa w szczegolnych sytuacjach - sytuacja 1), niby balansujaca rozgrywkę, bo zolnierz strzela tylko raz, wszystko fajnie. Tylko czasami jak bitwa jest duza i po zakończeniu jednego segmentu rozpatrujemy kolejny to trudno zapamiętać czy jednostka może jeszcze strzelić czy nie. Jak bedzie duzo takich sytuacji ze sa jednostki z incjatywą 2 na planszy, jedna z nich lub pare mają dołączone moduly zwiekszajace ich incjatywe do 3 i w tym segmencie 3 giną te moduły. To w segmencie 2 zgodnie z tą zasadą te jednostki nie powinny już strzelać, a czasami można to przeoczyć.
Chociaż mogę się mylić, bo jestem po 2 rozgrywkach. I miałem pare razy takie sytuacje, że zapomnieliśmy, że dana jednostka już strzelala w poprzedniej fazie dzieki modułowi, a moduł zginął w tej samej fazie:)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Przykład z jednostką opancerzoną jest dobry, ale musisz pamiętać, że zadajesz 1 cios w walce wręcz o sile 2, a nie 2 oddzielne ciosy o sile 1.
A czym to się różni?
Jeżeli chodzi o działanie po śmierci modułu w inicjatywie 4 to skłaniam się do tezy, że żołnierz wykona swoją drugą akcję w inicjatywie 3 bo nadal posiada możliwość wykonania ataku, a inicjatywa 4 jest już historią – dziwne byłoby rwanie akcji na 4 i 2 inicjatywę (jeżeli się mylę to proszę mnie naprostować)
Dziwne to by było nie "rwanie" akcji po śmierci modułu. W każdej inicjatywie rozpatruje się wszystko "od początku". Jeśli jednostka w 3 segmencie nie ma już bonusa, a wykonała już jeden atak, to jej kolejny atak przypada w 2 segmencie.

Podobna była rozkmina "czy jak moduł zginie to jednostka atakuje jeszcze raz", co już w ogóle jest bzdurą. Albo zabieranie jednostkom akcji po odsieciowaniu zwiadowcy... Różne wesołe smaczki są z tą inicjatywą.

tysma - nie do końca rozumiem, co masz na myśli wspominając o Matce, ale Sztab Posterunku działa całkowicie identycznie, jak Matka. Nie przejmuj się tak bardzo niedokładnym wordingiem, bo naprawdę jest w tej instrukcji skopany.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Teraz mam pytanie chyba oczywiste, ale chce się upewnić.
Mamy zołnierza ktory ma incjatywę 3 i 2 dodajemy do niego moduł zwiekszjacy incjatywe +1. To rozumiem, że zwiększają się obie incjatywy zolnierza czyli działa w segmencie 4 i 3.
Awatar użytkownika
jawohl
Posty: 303
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jawohl »

Tak
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Jak kwatermistrz z armii Hegemonia, zamienia jeden cios w jednym kierunku z walki wręcz na strzal i odwrotnie to w połączeniu z Gladiatorem, który jak rozumiem z tego co napisal wcześniej -gath-uderza w trzech kierunkach RAZ z siłą dwa, strzeli raz z siłą dwa w jednym wybranym kierunku tak?

Jeszcze mam pytanie, z tego wyczytałem w instrukcji to moduły działają na sztab, a w przykładzie rozgrywki na ostatniej stronie przy segmencie 0 sztab uderza siłacza raz, a obok moduł dajacy +do ataku wręcz nie działa na sztab.
Rozumiem, że wystarczył na siłacza uderzenie z siłą jeden, ale chyba powinno być to w przykładzie zaznaczone, że wpierw moduł daje sztabowi +do ataku i potem atakuje siłacza. A tutaj nie ma czegoś takiego.
Instrukcja jedno, przykłady drugie:/ Jeśli tak jest jak napisałem, to najsłabsza instrukcja z jaką miałem do czynienia.

Czy BOSS z hegemoni daje +1 do siły ciosu we wszystkich kierunkach czy tylko w jednym jak kwatermistrz?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

1. Tak.
2. Tak, moduł działa na sztab. Tak, instrukcja jest słaba :mrgreen:
3. We wszystkich. Ogólnie wszystkie bonusy działają we wszystkich kierunkach, tylko kwatermistrz jest "inny", dlatego jest to przy nim specjalnie zaznaczone.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Transport w hegemoni pozwala wykonać tylko 1 ruch jednostką do niej przylegającym prawda?

Czy może jest tak, że jednostka podpięta pod transport w jednej turze może się poruszać ile razy chce póki przylega do transportu i ostatni ruch może być wykonany poza zasieg transportu (czyli np. dana jednostka może wykonać ruch w okół transportu w 1 turze i wrócic na swoje miejsce z którego zaczynała?) Podejrzewam, że nie jest tak i transport pozwala wykonać tylko jeden ruch jednej jednostce przyległej w 1 turze (jeżeli trzy jednostki się stykają z transportem mogę się poruszyć każdą jeden raz-będą trzy ruchy). A jeżeli jednostka ma oprócz tego sama z siebie ikonkę ruchu to może wykonać dwa.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Jest tak jak piszesz, transport daje jeden ruch każdej jednostce na początku tury i nie więcej.
Analogicznie ruch "wbudowany" działa tylko raz na turę. To ta sama zdolność.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3649
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: gafik »

Kurczę naprawdę (jak to donmakaron określił) wsiąkłem w HEXy... :mrgreen: Żona jeszcze nie wsiąkła... ale już ja się nią odpowiednio zajmę 8)

Mam takie pytania (nie chciałem odkopywać tematu sprzed 3 lat [o TEGO] ale go przeglądałem):

- Na BGG są takie (bardzo pomocne) Reference Cards do poszczególnych armii - używam ich na okrągło - ale czy są takie "in polisz"?

- Jak to jest z tym odpychaniem? Że SZTABEM można odepchnąć jednostki - to ok. Ale Naprawdę można cudzy, albo swój SZTAB odepchnąć :?: :shock: :?:
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: donmakaron »

Swojego nie można, cudzy można. Skoro można sztab poruszyć żetonem, to dlaczego nie można by go odepchnąć? Mechanika jest przecież obdarzona pewną dozą abstrakcyjności, więc należało by jej wybaczyć takie rzeczy. Chociaż wyobraźnia jest w stanie wszystko wytłumaczyć fabularnie ;)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Senthe »

- Nie ma Reference Cards in polisz. Na upartego można by takie zrobić i w sumie chyba spróbuję się tym zająć w najbliższym czasie.

- Wszystko można odepchnąć wszystkim ;)

Pozdrowienia dla żony! :mrgreen:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: zachi »

Senthe pisze:(...)
- Wszystko można odepchnąć wszystkim ;)
Są małe wyjątki:
Nie można odpychać OD jednostki zasieciowanej, nie można odpychać jednostki zasieciowanej.
Ogólnie - jeśli na coś nie można zagrać żetonu ruchu nie może to być również odepchnięte. Jeśli na coś można zagrać ruch, to można to również odepchnąć.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: tysma »

A czy cieciarz, który cieciuje jednostkę może ją odepchnąć?
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3649
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: gafik »

donmakaron pisze:Swojego nie można, cudzy można. Skoro można sztab poruszyć żetonem, to dlaczego nie można by go odepchnąć? ...
Swój sztab można poruszyć żetonem, to dlaczego nie można go odepchnąć?
donmakaron pisze:...Mechanika jest przecież obdarzona pewną dozą abstrakcyjności, więc należało by jej wybaczyć takie rzeczy. Chociaż wyobraźnia jest w stanie wszystko wytłumaczyć fabularnie ;)
Np mój Siłacz z Borgo tak długo chodził na siłkę, że mu skóra popękała, ale za to potrafi przepchnąć własny sztab aż do sąsiedniej wioski... ;)
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: zachi »

tysma pisze:A czy cieciarz, który cieciuje jednostkę może ją odepchnąć?
Nie, nie może. Jednostka jest zasieciowana, więc nie można jej odpychać.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Dabi »

Swój sztab można poruszyć żetonem, to dlaczego nie można go odepchnąć?
Bo odpycha się wrogie jednostki i żetony. Odepchnięcie nie może być substytutem ruchu. Do poruszania swoich masz ruch :)
Awatar użytkownika
jawohl
Posty: 303
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: jawohl »

Tysma z każdego tematu robi poradnię nawet o najprostsze i najoczywistsze zasady.. :roll:
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: tysma »

jawohl pisze:Tysma z każdego tematu robi poradnię nawet o najprostsze i najoczywistsze zasady.. :roll:
Tak to były oczywiste rzeczy, które sądziłem, że są oczywistą oczywistością:D Ale jak gafik o to oczywiste rzeczy zaczął pytać to zaczęły mi się głupie pytania kłębić w głowie:D
Sorry już nie będę.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: tysma »

Jednostka z ikonką odpychania, może odepchnąć wszystkie jednostki, które je otaczają czy tylko te w które "Celuje" tzn. te wrogie jednostki w które jednostka z ikonką odpychania atakuje-ma skierowany jakiś atak.
Podejrzewam, że we wszystkie strony.

A np. Combat Armor z armii fanowskiej United Europe odpycha tylko w stronę w którą celuje. "(...)ability to push back any unit adjecant to one of the side next to the attack once during(...)"
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 19:58 przez tysma, łącznie zmieniany 1 raz.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Senthe »

Owszem, we wszystkie strony.

W armiach fanowskich ludzie umieszczają różne głupie zasady zmniejszające przejrzystość, niestety :/
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: donmakaron »

tysma pisze:Jednostka z ikonką odpychania, może odepchnąć wszystkie jednostki, które je otaczają czy tylko te w które "Celuje" tzn. te wrogie jednostki w które jednostka z ikonką odpychania atakuje-ma skierowany jakiś atak.
Podejrzewam, że we wszystkie strony. "
Żeby nikogo później nie zmyliło - odpychacz może odepchnąć raz na turę jedną ze wszystkich sąsiadujących jednostek wroga.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: tysma »

Czy szpieg niszczy wrogi moduł do którego jest podpięty podczas bitwy?
Np. szpieg z nowego yorku jest podpięty pod medyka przeciwnika i jednocześnie ten szpieg jeden z ataków ma skierowanych w medyka.
Podczas bitwy szpieg (incjatywa 2), który uderza w wrogiego medyka otrzymuje ranę od jednostki (incjatywa 2) i teraz medyk przejmuje ranę czy nie. Czy szpieg zabija medyka, który miał go uleczyć i w ten sposób daje się zabić jednostce, która go trafiała? Taki trochę kamikaze.
Czy jednak uderzenia szpiega w medyka jest ignorowane, a medyk przejmuje zadaną szpiegowi ranę?
ODPOWIEDZ