Strona 31 z 35

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 08 gru 2020, 09:00
autor: Yavi
Backero pisze: 07 gru 2020, 19:09 Siema, pytanie takie z ciekawości: Co sądzicie o sytuacji, w której dochodzi do Prymialiów (walka 2v2) i jeden z graczy celowo sabotuje walkę, by przegrać, aby jego partner nie uzyskał decydującego punkty wpływu za wygraną? W przypadku, gdy starasz się wygrać, dążysz do tego, że prócz zyskania punktu wpływu otrzyma go też Twój arenowy partner, ale w jego przypadku może mu to dać zwycięstwo w grze. Wobec tego bardziej warto dążyć do przegranej poprzez unikanie walki i ograniczaniu możliwości ruchu przeciwnika.

Pytam, bo spotkałem się z opinią, że nie można tak grać lub, że takie zagranie jest niesportowe. Mówi o tym FAQ, że jest to niesportowe (wciąż nie niedozwolone), ale tylko, gdy nie jest to elementem taktyki, aw tym przypadku jest to konkretna taktyka mająca na celu uzyskanie jakiejkolwiek szansy na wygranie całej partii.

Z kolei dalszy punkt w FAQ mówi, że w trakcie walki gracz staje się Gladiatorem i musi robić to co w jego interesie, co jednak jest sprzeczne z interesem dominusa.

W takim więc przypadku gra Spatrakus traci status gry z powodu braku jednej z podstawowych zasad jaką jest określoność celu i dowolność w dobraniu strategii w celu jego realizacji, a także swobodę do niejawniania swojej strategii (jawna strategia wymuszająca jej liniowe postępowanie przestaje się strategią a staje się akcją w myśl teorii gier). Następuje wówczas konflikt interesów dwóch podmiotów, dla których osobą decyzyjną jest niezależnie jeden gracz.

Chcę też sprawdzić jak wielu ludzi poprawnie interpretuje instrukcję i jak radzą sobie z błędami logicznymi w zasadach, gdyż przyznam, że ta forma FAQ jest bardzo niekonkretna i niezbyt dorze napisana co powoduje tego typu dylematy.
Autorzy nie przewidzieli mechaniki, która miałaby zmuszać do walki. To gra (zabawa), stąd zapisy o duchu gry, uprzejmości i zachowaniu fair. Tym bardziej, że Spartakus nie jest grą turniejową, a właśnie mocno stawia na aspekt gry nad stołem, daje sporą swobodę (łamanie słowa, pokazywanie kart). No i w FAQ jest zapis o tym, że walki są częścią gry i nie ma w nich miejsca na tchórzostwo, po prostu zabrakło sankcji. Na BGG jest chyba fanowski dodatek/wariant z lwami, które zwężają arenę w przypadku bierności graczy.

Grając zawsze ustalamy takie kwestie przed rozgrywką, żeby później nie było problemów. Dopuszczamy np. nieoptymalne zagrania (atakowanie silniejszego przeciwnika, gorsze ustawienie się), ale nie całkowitą bierność (i sam ruch, bez ataku). Można też wystawić słabszego gladiatora, nie dać mu sprzętu, namieszać kartami akcji przed walką...

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 08 gru 2020, 14:58
autor: Pynio
Z innej beczki, co myślicie o Home Rule, że jak stawiasz pieniądze na zakup czegoś z marketu, to jak tego nie kupisz, to te pieniążki tracisz?
Strasznie ga się w pewnym momencie robi nierówna, jak jeden z graczy opływa w złoto i praktycznie bez ryzyka może kupić wszystko, jak wiadomo w regułach stoi, że jak nie kupi, to pieniążki wracają do gracza.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 08 gru 2020, 15:07
autor: BasiekD
Nie widzę plusów takiego rozwiązania.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 08 gru 2020, 15:30
autor: Gambit
Pynio pisze: 08 gru 2020, 14:58 Z innej beczki, co myślicie o Home Rule, że jak stawiasz pieniądze na zakup czegoś z marketu, to jak tego nie kupisz, to te pieniążki tracisz?
Strasznie ga się w pewnym momencie robi nierówna, jak jeden z graczy opływa w złoto i praktycznie bez ryzyka może kupić wszystko, jak wiadomo w regułach stoi, że jak nie kupi, to pieniążki wracają do gracza.
Przy takim home rule, gracze którzy mają mniej kasy jeszcze bardziej dostają po tyłku. Bo nie dość, że ten co opływa w kasę ich przelicytowuje i dostaje rzeczy z rynku, to oni i tak tracą kasę. Zatem nie ma opcji, żeby zbliżyli się do jego stanu posiadania.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 09 gru 2020, 09:35
autor: km007tbg12
Czy ktoś ogrywał fanowski dodatek z dzięki i zwierzętami tj lwy i niedźwiedź. Świetne nawiązanie do filmu z Russelem crow. Jak z balansem ten dodatek wypada?

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 sty 2021, 00:53
autor: emka
Widzieliście? ;) Będzie również polska wersja, premiera podobno w marcu. Moim zdaniem grafiki pozostawiają wiele do życzenia i nie pasują do tej gry, stara wersja o wiele lepsza. Co sądzicie?
Źródło - GaleForceNine / Planszowe Newsy
Spoiler:
Spoiler:

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 sty 2021, 06:35
autor: krisow
Grafiki z filmu robiły klimat, ale pewnie praw do nich już nie ma. Te nowe nie są mistrzostwem świata, ale da się przeżyć. Natomiast jest szansa, że poprawione będą błędy w tłumaczeniu, które popełniło Games Factory. Chętnie widziałbym też wydane oba dodatki oraz porządną wypraskę by pomieścić karty w koszulkach. Gry brakuje na rynku, jest dobra, powinien być sukces wydawniczy.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 sty 2021, 10:31
autor: KrzysiekL
krisow pisze: 05 sty 2021, 06:35 Grafiki z filmu robiły klimat, ale pewnie praw do nich już nie ma. Te nowe nie są mistrzostwem świata, ale da się przeżyć. Natomiast jest szansa, że poprawione będą błędy w tłumaczeniu, które popełniło Games Factory. Chętnie widziałbym też wydane oba dodatki oraz porządną wypraskę by pomieścić karty w koszulkach. Gry brakuje na rynku, jest dobra, powinien być sukces wydawniczy.
Jest gdzieś lista błędów GF? Bo gramy na polskiej instrukcji i chyba nie wiedziałem wcześniej o błędach. ;)

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 sty 2021, 11:15
autor: Sarna

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 20:03
autor: ta.skunk.manitou
Czy wiedzie... czy nowa wersja wniesie cokolwiek nowego poza nową szatą graficzną?

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 20:57
autor: konradstpn
ta.skunk.manitou pisze: 21 mar 2021, 20:03 Czy wiedzie... czy nowa wersja wniesie cokolwiek nowego poza nową szatą graficzną?
Podobno( nie spotkałem się jeszcze z jednoznacznym potwierdzeniem) w aspekcie mechaniki to kalka poprzedniej edycji.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 21:42
autor: dwaduzepe
Kurcze mocno zastanawiam sie czy brac nowa edycje, duzo osob pyta czy sa zmienione zasady, co troche brzmi jakby cos w starej nie dzialalo, a nigdy nie gralem.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 22:24
autor: grzeslaw90
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 21:42 Kurcze mocno zastanawiam sie czy brac nowa edycje, duzo osob pyta czy sa zmienione zasady, co troche brzmi jakby cos w starej nie dzialalo, a nigdy nie gralem.
Do starej jest errata a do nowej nie widziałem żeby były zapowiedziane dodatki z czego pierwszy z nich jest wręcz kluczowy.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 22:34
autor: dwaduzepe
grzeslaw90 pisze: 21 mar 2021, 22:24
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 21:42 Kurcze mocno zastanawiam sie czy brac nowa edycje, duzo osob pyta czy sa zmienione zasady, co troche brzmi jakby cos w starej nie dzialalo, a nigdy nie gralem.
Do starej jest errata a do nowej nie widziałem żeby były zapowiedziane dodatki z czego pierwszy z nich jest wręcz kluczowy.
czemu kluczowy?

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 22:38
autor: grzeslaw90
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 22:34
grzeslaw90 pisze: 21 mar 2021, 22:24
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 21:42 Kurcze mocno zastanawiam sie czy brac nowa edycje, duzo osob pyta czy sa zmienione zasady, co troche brzmi jakby cos w starej nie dzialalo, a nigdy nie gralem.
Do starej jest errata a do nowej nie widziałem żeby były zapowiedziane dodatki z czego pierwszy z nich jest wręcz kluczowy.
czemu kluczowy?
Rozwija grę do 6 graczy i wprowadza walki 2vs2 (Prymalia).

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 22:42
autor: dwaduzepe
grzeslaw90 pisze: 21 mar 2021, 22:38
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 22:34
grzeslaw90 pisze: 21 mar 2021, 22:24

Do starej jest errata a do nowej nie widziałem żeby były zapowiedziane dodatki z czego pierwszy z nich jest wręcz kluczowy.
czemu kluczowy?
Rozwija grę do 6 graczy i wprowadza walki 2vs2 (Prymalia).
a to chyba mi niepotrzebny ten dodatek, bo bedziemy grac max w 4 osoby i na pewno nie druzynowo, bo nie lubimy tak. Czyli podstawka wystarczy. Ogolnie jak gra? Warto?

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 21 mar 2021, 23:11
autor: Yavi
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 22:42 a to chyba mi niepotrzebny ten dodatek, bo bedziemy grac max w 4 osoby i na pewno nie druzynowo, bo nie lubimy tak. Czyli podstawka wystarczy. Ogolnie jak gra? Warto?
2 na 2 to tylko walki na arenie (i to nie wszystkie), bardzo fajnie wpływa to na dynamikę gry. Spartakus ogólnie jest super :)

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 22 mar 2021, 00:18
autor: grzeslaw90
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 22:42
grzeslaw90 pisze: 21 mar 2021, 22:38
dwaduzepe pisze: 21 mar 2021, 22:34

czemu kluczowy?
Rozwija grę do 6 graczy i wprowadza walki 2vs2 (Prymalia).
a to chyba mi niepotrzebny ten dodatek, bo bedziemy grac max w 4 osoby i na pewno nie druzynowo, bo nie lubimy tak. Czyli podstawka wystarczy. Ogolnie jak gra? Warto?
Jeśli 4 osoby to u Was max to dodam jeszcze, że gra jest grywalna jedynie od 4 osób wzwyż. Dodatek nie taki niepotrzebny, bo jest tym samym co Ta Seti dla Kemeta czy Lost Legion dla Mage Knighta - zwyczajnie dopełnia grę do takiej zawartości jaka powinna być od samego początku w wersji podstawowej. Dodatek to nie tylko wymienione przeze mnie mechaniki, które swoją drogą wypełniają pewne powodujące niedosyt luki, ale również dodatkowe rody, czyli ogromne urozmaicenie gry nawet na 4 osoby. Poza tym mnóstwo dodatkowych kart gladiatorów, niewolników i intryg.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 22 mar 2021, 09:12
autor: j_g
A to nie aamierzają tego od razu wydać z oboma dodatkami, figurkami, ze wszystkim? Wtedy to miałoby sens i szanse chwycić mocno. Takie serwowanie inwalidy, aby później zarobić jeszcze coś. Nie lepiej dla wydawcy, raz wydać, wziąć jednorazowo więcej kasy, zapomnieć o temacie, przejść do innych lukratywnych pozycji? Dziwni są ci marketingowcy.

I tak, potwierdzam, podstawka jest baaaardzo uboga, nie powinna się w takiej postaci ukazywać. Dodatki obowiązkowo, szczególnie ten z prymaliami, w wersji tylko na 4 osoby także.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 22 mar 2021, 09:59
autor: Ardel12
Nie róbcie z podstawki już takiej wybebeszonej gry. Primusy można wprowadzić do podstawki bez dodatku, to przynajmniej przy 10 wpływach się odbędą. Pozostałej części aż tak się nie odczuje, jeśli nie gra się w więcej niż 4 graczy(ja często własnie w 4 grywam) a nowe karty intryg czy marketu nie wnoszą aż tyle do samej gry. Z kolei drugi dodatek to już wyciąganie kasy i jak dla mnie śmieć.

Jak dla mnie mogliby wydać podstawkę z okrojoną zawartością z dodatków. Dołożyć dwa domy oraz część kart marketu i intryg(spokojnie mogliby wywalić specjalne figurki dla Theoklesa i reszty, od razu dać ulepszone postacie z dodatków, które zastępują te z podstawki). Z drugiej strony model biznesowy podstawka + dwa dodatki sprawdził się ostatnio a lud domaga się Spartacusa, więc czemu nie kroić frajerów znowu?

Dla mnie genialna gra, która mimo sporej losowości może być balansowana przez graczy. Dla ekip w składach 4 osoby i więcej bym powiedział must have!

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 22 mar 2021, 11:11
autor: grzeslaw90
Ardel12 pisze: 22 mar 2021, 09:59 Nie róbcie z podstawki już takiej wybebeszonej gry. Primusy można wprowadzić do podstawki bez dodatku, to przynajmniej przy 10 wpływach się odbędą. Pozostałej części aż tak się nie odczuje, jeśli nie gra się w więcej niż 4 graczy(ja często własnie w 4 grywam) a nowe karty intryg czy marketu nie wnoszą aż tyle do samej gry. Z kolei drugi dodatek to już wyciąganie kasy i jak dla mnie śmieć.

Jak dla mnie mogliby wydać podstawkę z okrojoną zawartością z dodatków. Dołożyć dwa domy oraz część kart marketu i intryg(spokojnie mogliby wywalić specjalne figurki dla Theoklesa i reszty, od razu dać ulepszone postacie z dodatków, które zastępują te z podstawki). Z drugiej strony model biznesowy podstawka + dwa dodatki sprawdził się ostatnio a lud domaga się Spartacusa, więc czemu nie kroić frajerów znowu?

Dla mnie genialna gra, która mimo sporej losowości może być balansowana przez graczy. Dla ekip w składach 4 osoby i więcej bym powiedział must have!
Zgadzam się. Widmo Śmierci śmierdzi. Dodatkowo jak robić reedycję to przynajmniej w taki sposób jak z nowym Kemetem - do podstawki dodali wykastrowane Ta-Seti, bo już pierwotnie pewne mechaniki powinny być w podstawowej wersji gry.
Co do prymaliowego house rule'a to się nie zgodzę, bo przymalia nie mają sensu bez nowych kart, które się do nich bezpośrednio odnoszą. Sam tryb 2vs2 można wprowadzić ale prymalia to jednak coś więcej.
W każdym razie nowa edycja jak dla mnie na razie baaardzo słabo stoi nie tylko pod względem graficznym ale i zawartości. Cena strasznie niska jak na obecne standardy więc pytanie gdzie zatosowali oszczędności? Na grafiku na pewno. Następne w kolejności są komponenty ale to się dopiero okaże jak z ich jakością. Moja obawa jest taka, że wypusczą bubla żeby maksymalizować zyski, zainkasują trochę kasy, recenzje będą jakie będą a oni się zwiną i nie będą ciągnąć tego dalej.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 20 kwie 2021, 00:35
autor: spongePepp
Czy znacie może jakieś detale na temat nowej edycji, poza tym co można znaleźć w opisach sklepowych? Różnice względem poprzedniej edycji itd.

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 20 kwie 2021, 01:09
autor: psia.kostka
Zdaje sie, ze instrukcja jest do wgladu na stronie wydawcy. Cos tam nowe grafiki na kartach mozna podejrzec.
Mialem przypuszczenia, ze moze bedzie to "ugrzeczniona" wersja, ale chyba wszystko po staremu.

Koszmary w gratisie:
Spoiler:

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 maja 2021, 19:59
autor: barbados
A ja mam takie pytanie
Wie ktoś w jakim wieku dzieje się akcja tejże gry?
Z tego co wiem to Spartakus żył okolicach VIII w. p.n.e?

Re: Spartakus: Krew i Zdrada / Spartacus: A Game of Blood & Treachery (A. Dill, J. Kovaleski, S. Sweigart)

: 05 maja 2021, 20:03
autor: Backero
barbados pisze: 05 maja 2021, 19:59 A ja mam takie pytanie
Wie ktoś w jakim wieku dzieje się akcja tejże gry?
Z tego co wiem to Spartakus żył okolicach VIII w. p.n.e?
Schyłek Republiki, więc I w. p.n.e. Niewiele później do wladzy dochodzi Juliusz Cezar (który za młodu walczył właśnie ze zbuntowanymi gladiatorami. Niewiele potem rodzi się Dżizas, więc to by się zgadzało.