Strona 33 z 38

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 14:37
autor: Andy
1. ̶N̶a̶k̶l̶e̶j̶k̶i̶ ̶p̶o̶w̶i̶n̶n̶y̶ ̶b̶y̶ć̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶,̶ ̶j̶a̶k̶ ̶w̶s̶z̶y̶s̶t̶k̶o̶ ̶c̶o̶ ̶s̶i̶ę̶ ̶u̶f̶u̶n̶d̶o̶w̶a̶ł̶o̶.̶ (Przepraszam za pomyłkę)
2. Mapy ostatecznie mają formę: po jednej stronie Morze Północne, po drugiej północny Atlantyk. I to wystarczy do rozegrania wszystkich dziewięciu scenariuszy, które znajdą się w aplikacji (oraz kampanii, rzecz jasna).
3. Na razie niewiele pograłem, ale jestem przekonany, że można grać w pojedynkę, to po prostu wymaga nabrania doświadczenia. W pierwszej partii (trzyosobowej) byłem kapitanem i pierwszy oficerem i na ogół dawałem radę.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 15:13
autor: Playmode
Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 15:18
autor: Andy
̶T̶a̶k̶ ̶j̶a̶k̶ ̶p̶i̶s̶a̶ł̶e̶m̶:̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶.
EDIT: Guzik prawda! Pomyliłem, patrz niżej.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 17:02
autor: ozy
Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 18:07
autor: Andy
Oj, przepraszam za wprowadzenie w błąd, coś musiałem źle zrozumieć! 😞

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 19:43
autor: Coen
ozy pisze: 29 mar 2019, 17:02
Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
A gdzie można zgłaszać ich brak w wersji KS?Zapomniałem o tym, że miały być i nie zgłosiłem do tej pory.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 20:53
autor: mauserem
Coen pisze: 29 mar 2019, 19:43
ozy pisze: 29 mar 2019, 17:02
Playmode pisze: 29 mar 2019, 15:13 Ale pytanie czy te naklejki powinny tez być w wersji sklepowej? Wczoraj odebrałem i nie ma.
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
A gdzie można zgłaszać ich brak w wersji KS?Zapomniałem o tym, że miały być i nie zgłosiłem do tej pory.
naści
ozy pisze: 27 lut 2019, 15:31 Jeśli czegoś brakuje, reklamacje proszę składać poprzez: http://phalanxgames.pl/formularz-kontaktowy.html

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 21:02
autor: BartoszK
Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 21:59
autor: YoYo
BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
W grze to Ci nie powiem ale w realu, VIIc ciagnal około 7-8 wezlow w normalnych warunkach, przy ukrywaniu sie nawet 1-2 wezly na cichym napedzie. Dzis jest zupelnie odwrotnie.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 22:00
autor: Andy
Zależnie od decyzji kapitana:
Mała naprzód - 2 węzły
Pół naprzód - 4 węzły
Cała naprzód - 8 węzłów
Cała wstecz - 4 węzły.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 22:03
autor: mauserem
BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
siódemka robiła w zanurzeniu nieco ponad osiem węzłów

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 22:36
autor: GaGacek
BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
Zasięg widoczności wrogich jednostek
Obserwatorzy Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
6 do 7 Mm / 12,9 km do 4,6 Mm / 8,4 km
5 do 6 Mm / 11,1 km do 3,9 Mm / 7,2 km
4 do 5 Mm / 9,3 km do 3,3 Mm / 6,0 km
3 do 4 Mm/ 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
2 do 3 Mm / 5,6 km do 1,9 Mm / 3,6 km
1 do 2 Mm / 3,7 km do 1,3 Mm / 2,4 km
Peryskop do 4 Mm / 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
Hydrophone do 54 Mm / 100 km

Widoczność U-Boota
Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
Statki handlowe poniżej 2,4 Mm / 4,5km poniżej 0,48 Mm / 0,9km
Eskortowce poniżej 2,6 Mm / 4,8km poniżej 0,52 Mm / 1,0km
Peryskop U-Boota poniżej 0,5 Mm / 0,9km poniżej 0,1 Mm / 0,2km

Zasięg uzbrojenia
Torpedy od 0,2 Mm / 0,3 km do 2,0 Mm / 3,7 km
Działo 88mm od 0,0 Mm / 0,0 km do 1,1 Mm / 2,0 km

Prędkość U-Boota (kn / km/h)
Na powierzchni w zanurzeniu
Mała naprzód 4 kn / 7,4 km/h 2kn / 3,7 km/h
Pół naprzód 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h
Cała naprzód 17 kn / 31,5 km/h 8kn / 14,8 km/h
Cała wstecz 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 29 mar 2019, 22:37
autor: Playmode
Gdzieś znajdę video poradniki do nauki w języku polskim?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 30 mar 2019, 12:13
autor: Shinue
Powiedzcie mi proszę w jakie koszulki pakujecie karty? Ludzie na BGG mieli z tym jakieś problemy. Najchętniej użyłbym premium od Rebela.

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 30 mar 2019, 13:56
autor: dżeq
Ja użyłem Rebel Premium Amircan standard 57.5 x 89 ale karty wchodzą ciężko (karty mają wymiar 58 x 88 ) i wymagały przygniecenia książką na 2h by je wyrównać.
Po tym zabiegu nie mam uwag ;)

Pozdrawiam
Jacek

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 31 mar 2019, 11:35
autor: Kitshu
Pytanko od jakiej odległości do celu nożna odpalić torpedy i jak można oszacować ta odległość, czy jest to po prostu na oko?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 31 mar 2019, 15:46
autor: Veto
Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?

Kitshu pisze: 31 mar 2019, 11:35 Pytanko od jakiej odległości do celu nożna odpalić torpedy i jak można oszacować ta odległość, czy jest to po prostu na oko?
Odległość od celu pokazuje aplikacja, a zasięgi masz opisane 3 posty nad Twoim :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 31 mar 2019, 22:28
autor: Andy
Veto pisze: 31 mar 2019, 15:46 Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
Nie do końca rozumiem pytanie: dlaczego to miałby być błąd w aplikacji? To jasne, że starszy mechanik nie musi, a nawet nie powinien podejmować od razu i jednocześnie wszystkich konserwacji i napraw. To prowadzi w konsekwencji do rzekomego braku rozkazów i aktywacji, na który narzekają gracze z całego świata (na ogół po pierwszej partii, w miarę poznawania gry jest z tym coraz lepiej). Mechanik musi uszeregować naprawy wg ich ważności, możliwości naprawczych załogi i realizacji innych zadań, uwzględniając pory zmiany wachty. Ale oczywiście aplikacja nie zmusi graczy do wykonywania jakichkolwiek czynności.

Usterki zielone to w rzeczywistości rutynowe konserwacje. Ich zaniedbanie może prowadzić do powstania awarii (żółtej, potem czerwonej), które będą wymagały większej liczby marynarzy w ekipie naprawczej i dłuższego czasu naprawy, a w końcu doprowadzą do pełnej niesprawności urządzenia.

Ale tak jak ze wszystkim, z naprawami jest podobnie: to gracze decydują co i kiedy zrobią, a z robienia czego zrezygnują. Nie ma obowiązku zanurzania się na widok wrogiego niszczyciela i nie jest to przecież błąd aplikacji, tylko dowódcy, który być może postanowił na dnie z honorem lec. :wink:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 31 mar 2019, 22:45
autor: Veto
Dziś w Gliwicach podczas prezentacji U-BOOTa była podawana taka informacja. Niestety sam nie byłem na miejscu, ale "mój" człowiek na miejscu tak twierdzi.

Podobno ruszając na misję nie powinno nic być do konserwacji, a aplikacja jest dopiero we wczesnej fazie dopracowywania. Stąd moje pytanie na forum - czy ktoś się spotkał z taką informacją? Czy "mojego" człowieka wprowadzono w błąd, a ja niepotrzebnie zawracam głowę czytającym ten wątek :)

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 01 kwie 2019, 08:37
autor: mauserem
Veto pisze: 31 mar 2019, 15:46 ...Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
hehe - na każdym okręcie jest coś do zrobienia.
Nasz szyper zagonił nas do "napraw" zaraz po wypłynięciu z portu, na jachcie, nówce ze stoczni, twierdząc - że jedyne łajby, które nie wymagają pracy od załogi to te które "zaparkowały" na dnie na ostatni spoczynek. :mrgreen:
To był "mocny" rejs, ale to już zupełnie inna historia...

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 01 kwie 2019, 11:09
autor: Andy
Pozwoliłem sobie przetłumaczyć to powiedzonko i zadedykować jednemu z licznych narzekaczy, że służba na U-Boocie jest ciężka: https://www.boardgamegeek.com/article/31629632#31629632
:wink:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 01 kwie 2019, 15:03
autor: Veto
Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam 🙂 tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 01 kwie 2019, 23:27
autor: Andy
mauserem pisze: 29 mar 2019, 22:03
BartoszK pisze: 29 mar 2019, 21:02 Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
siódemka robiła w zanurzeniu nieco ponad osiem węzłów
Tylko wczesne wersje VIIA i VIIB osiągały 8 węzłów, a zaopatrzeniowe VIIF 7,9 węzła. Produkowane w największej liczbie VIIC, VIIC/41 i VIIC/42 wyciągały najwyżej 7,6 węzła, a stawiacze min VIID zaledwie 7,3 węzła.

Wbrew popularnym legendom siódemki były przestarzałymi konstrukcjami, bezpośrednio wywodzącymi się z używanego w czasie pierwszej wojny światowej typu UBIII. Były to średniej wielkości okręty podwodne, które nawet nie zasłużyły na oznaczenie U, zastrzeżone podczas Wielkiej Wojny dla U-Bootów pełnomorskich. "Legendarne" siódemki były za małe do służby na Atlantyku i ostały się tak długo w linii z powodu bezmyślnego uporu Doenitza, który obawiał się, że duże, oceaniczne okręty typu IX są za mało zwrotne i za wolno się zanurzają.

Różnicę między USA i Niemcami w podejściu do konstruowania okrętów podwodnych w czasie drugiej wojny światowej nieźle oddaje fakt, że amerykańskie były wyposażone w klimatyzację i chłodnie na żywność, a w kambuzie znajdowała się... maszyna do produkcji lodów! Tymczasem w U-Bootach typu VII część żywności (np.porastające pleśnią bochenki chleba) składowano w wyłączonej z użytkowania toalecie (jednej z dwóch), kiełbasy dyndały od sufitem pomieszczeń, a skrzynki z gnijącymi ziemniakami upychano pod stołem nakresowym w centrali.

Bardzo dobrze, że w grze występuje zjawisko psucia się żywności, bez tego byłoby "za elegancko"! :wink:

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 04 kwie 2019, 19:47
autor: ozy
Veto pisze: 01 kwie 2019, 15:03 Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam 🙂 tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
Tę kwestię będzie finalnie determinował poziom trudności. Fakty były takie, że okręty wychodziły na patrole w stanie odległym od doskonałości i naprawy 'kończono' na morzu. Plus ciągłe przeglądy urządzeń. To na zasadzie - co ma robić załoga czołgu jeśli ma postój ponad 5 minut?

Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

: 04 kwie 2019, 23:09
autor: Veto
Taaa... Znam te historie... Po co piechocie saperka? Jeśli zatrzymuje się na dłużej niż 5min - ma zacząć kopać okopy...