Jeśli masz jakieś doświadczenie z karciankami z klimatem (typu Legendary Alien) i Ci się nie podobały to masz rację - będziesz miał niezbyt dużo emocji. Jeśli Ci się podobały to też masz rację - mylisz się A jak nie grałeś, to nikt Ci nie odpowie, tak, żeby miało to jakąś wartość, bo nie wiadomo czy to poczujesz czy nie.TOMI pisze:Nie chce narzekać przed premierą ale ....... gra wydaje mi się trochę sucha. Klimat chyba bardziej muszą tworzyć sami gracze. Żeby zdobyć jedną kartę, muszę zdobyć dwie inne, po drodze dostaje rany i znowu zdobywam karty by zdobyć kolejne itd ... Emocji tu chyba niezbyt dużo !?obym się mylił
Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Deem
- Posty: 1217
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 264 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Ayaram
- Posty: 1558
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 595 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Nie jest tak źle przez to, że robimy więcej niż tylko zagrywanie kart. Określone lokacje, po których się fizycznie poruszamy i to samo robią potwory, wykonujemy określone akcje i wszystko co robimy się trzyma kupy.
Jak dla mnie to jest bardziej klimatyczna gra niż słynący z klimatu Eldritch.
Jak dla mnie to jest bardziej klimatyczna gra niż słynący z klimatu Eldritch.
- Ayaram
- Posty: 1558
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 595 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Mają rozmach z power creepem
Mają rozmach z power creepem
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Bardzo ciekawy pomysł z tym pociągiem, liczę że w przyszłości będzie więcej tego typu scenariuszy, wydaje mi się też że nie będzie problemu z regrywalnością o ile uzbiera się spora liczba dodatków i wzrosną możliwości deckbuildingu tak jak w WP:LCG. Po za tym to orientuje się jak będzie z wysyłką po premierze u nas skoro 11 listopada to święto? Pewnie trzeba będzie na głodzie czekać do poniedziałku.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ten z podstawki jest zerowego poziomu a ten z drugiego packa ma 3 kropki i do tego trzeba go użyć będąc w tej samej lokacji co drugi gracz.W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
No nie do końca, po pierwsze karta wymaga 3 expa aby wrzucić ją do talii, a po drugie aby ją skutecznie zagrać trzeba stać na tym samym polu z innym graczem, a więc nie aż taki power creep.Ayaram pisze:W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Mają rozmach z power creepem
EDIT: Sorki, zobaczylem dopiero że ktoś już wcześniej zareagował
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Zapowiada się niezła gra ale mam ogromne wątpliwości dotyczące grywalności. Dla mnie wyznacznikiem jest WP i to zawsze już będzie punkt odniesienia do wszelkich porównań. Wolałbym żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę. Zestaw podstawowy biorę na 99% ale jeśli będzie mnie szybko zmuszał do dodatków to już dalej raczej nie pójdę.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 1441
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 142 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Nie bluźnij, kość to zło.RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Żaden problem! Sprawdzasz ile ma być żetonów w scenariuszu, bierzesz kostkę posiadającą wystarczającą liczbę ścianek i robisz rozpiskę, przyporządkowując żetony do wyników ;P
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Losowość sprawi że raz będziesz miał lekko i przyjemnie a raz bardzo ciężko nawet jeśli wcześniejsze scenariusze w kampanii kończyłeś z dobrym wynikiem.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 13 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Jest kilka poziomów trudności, więc można ograniczyć POWER gry do swoich potrzeb. Jak już się przyzwyuczaisz i będzie Ci za łatwo sięgasz po wariant - WARIAT albo jak kto woli dla MASOCHISTÓWtomb pisze:Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
:), ach ta cenzura.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Jakiś gracz z Francji podzielił się informacjami dotyczącymi reszty dodatków z 1 cyklu Mythos (dodam, że chodzi o tytuły)
https://boardgamegeek.com/thread/166703 ... irst-cycle
https://boardgamegeek.com/thread/166703 ... irst-cycle
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
A jak żetony są złe, to zawsze można skorzystać z aplikacjiszczudel pisze:Nie bluźnij, kość to zło.RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.
https://boardgamegeek.com/thread/1641581/token-bag-app
- pan_satyros
- Posty: 6131
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.Cthulhu pisze:A jak żetony są złe, to zawsze można skorzystać z aplikacjiszczudel pisze:Nie bluźnij, kość to zło.RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.
https://boardgamegeek.com/thread/1641581/token-bag-app
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 13 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ale czy to będzie dalej gra planszowa/karciana ?pan_satyros pisze:O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.
:), ach ta cenzura.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Orientuje się ktoś może czy jest gdzieś taka możliwość, żeby sklep wysłał grę przed premierą, tak aby otrzymać ją w czwartek, przed długim weekendem? Czy pozostaje tylko kupno gry w sklepie stacjonarnym?
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Tak, zresztą widać, że pojawiają się takie gry - XCOM, nowa Posiadłość, Descent. Dla mnie takie rozszerzenie doświadczenia to plus. Do Arkham Horror przydałby się też dziennik kampanii - przecież to lepsze niż ręczne zapisywanie na kartcemarcin8509 pisze:Ale czy to będzie dalej gra planszowa/karciana ?pan_satyros pisze:O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Taka ciekawostka. Wątek AH LCG na tym forum ciągnie się 34 strony zanim jeszcze wydana została gra. Wątek WP LCG zanim została wydana gra ma 1,5 strony ... Wtedy jeszcze ludzie nie wiedzieli czym jest/może być kooperacyjne LCG i pewie dlatego ...
A żeby wątek był na temat to co do ilości CS jakie trzeba zakupić, zeby grać w tą grę. Nie oszukujmy się - muszą być dwie sztuki. Można sobie wmawiać, ze na jednym to przygoda, że będą dodatki i tralalala. Prawda jest taka, żegra na 1 CS to jakby z góry podnoszenie poziomu trudności gry. Dlaczego ? zprostej przyczyczny - talia ma skłądać się z 30 kart ... więc połowe decku przemiela się na ręce zanim zacznie się grać. Więc, grając pewnie na postaci, która swoją grywalność określa od tego ile np. dodatków określonych jest w grze to jest niezwykle istotnie ważne. Gra mono deckami z pewnością będzie przjemniejsza. Jedynie pierwszą gre mam zamiar grać na testowych proponowanych taliach a potem składać mono talie dla każdego rodzaju i po kolei przechodzić scenariusze ... a dopiero potem znająć siłę określonych kart zacząć składać mieszane . Gra na 1 cs to takie ułomne demo, które może być fajne, ale i irytujące pewnie po kilku grach ... i tak należy się cieszyć, że tym razem FFG zafudnowało nam dwie kopie gry a nie 3.
A żeby wątek był na temat to co do ilości CS jakie trzeba zakupić, zeby grać w tą grę. Nie oszukujmy się - muszą być dwie sztuki. Można sobie wmawiać, ze na jednym to przygoda, że będą dodatki i tralalala. Prawda jest taka, żegra na 1 CS to jakby z góry podnoszenie poziomu trudności gry. Dlaczego ? zprostej przyczyczny - talia ma skłądać się z 30 kart ... więc połowe decku przemiela się na ręce zanim zacznie się grać. Więc, grając pewnie na postaci, która swoją grywalność określa od tego ile np. dodatków określonych jest w grze to jest niezwykle istotnie ważne. Gra mono deckami z pewnością będzie przjemniejsza. Jedynie pierwszą gre mam zamiar grać na testowych proponowanych taliach a potem składać mono talie dla każdego rodzaju i po kolei przechodzić scenariusze ... a dopiero potem znająć siłę określonych kart zacząć składać mieszane . Gra na 1 cs to takie ułomne demo, które może być fajne, ale i irytujące pewnie po kilku grach ... i tak należy się cieszyć, że tym razem FFG zafudnowało nam dwie kopie gry a nie 3.
- Ayaram
- Posty: 1558
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 595 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
*ziew*
Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
+1Ayaram pisze:*ziew*
Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
Kupowanie 2xcs już ze względu na sam fakt, że gra może nie podejść, jest ryzykiem (większość graczy WP na pytanie, jaki dodatek dokupić razem z podstawką odpowie- ograj najpierw podstawkę). Ale ok, każdy dokonuje zakupu w oparciu o własne kryteria. Jednakże wmawianie, że brak drugiej podstawki czyni grę ułomną jest zwyczajnie śmieszne, a co gorsza może wprowadzić cześć mniej obeznanych graczy w błąd i narazić na niepotrzebne wydatki.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Pewnie przyzwyczajenia z rywalizacyjnych LCG tu ma być przygoda a nie optymalizacja talii.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
pridebowl ma trochę racji z tymi 2 core setami. Gdy już minie początkowy zachwyt kampanią i będziemy znać fabułę to będzie się grało dla samego przechodzenia scenariuszy na coraz to wyższych poziomach trudności a wtedy okaże się że deckbuilding jest strasznie okrojony. Gra oparta na ciągle tych samych kartach w decku może się znudzić a do tego gdy gramy w parze to nie można korzystać z dowolnej kombinacji badaczy, potem gdy wyjdą dodatki i tak trzeba będzie oprzeć swoją talie o jakieś karty podstawowe które znajdują się w core secie. Co nie zmienia faktu że sam osobiście przetestuje najpierw jeden core set, gdy poczuję że brakuje mi większej swobody w konstrukcji decku to zakupie może jakąś używaną wersje bo jednak szkoda tych 100 zł tylko dla lekko ponad 100 kart, które jedynie będą używane.