Strona 37 z 39

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 01 paź 2021, 07:21
autor: Guantanamo
Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 01 paź 2021, 08:02
autor: ave.crux
Guantanamo pisze: 01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
Odpiszę tutaj, bo dedykowany wątek.

Jeżeli nie zablokujesz obrażeń wroga to otrzymujesz wszystkie obrażenia, które są na jego kapslu (4), więc nie opłaca się próbować bloku, jeżeli ma się nie udać.
W tym przypadku wykonujesz następujące kroki:
- nakładasz na swojego bohatera kartę rany (bierzesz do ręki)
- od cyfry obrażen wroga odejmujesz cyfrę pancerza (4-2=2)
- dodajesz na rękę kolejną kartę rany i znów odejmujesz (2-2=0)
- wynik równa się 0, nie dodajesz kolejnych ran.
- przechodzisz do kolejnego kroku walki

Wyjątek: Jeżeli twoja postać ma odporność na rodzaj ataku, którym atakuje wróg to nie nakładasz od razu karty rany. Najpierw odejmujesz obrażenia wroga od wartości pancerza jednostki odpornej na dany atak i jeżeli wychodzi wynik 0 to nic się nie dzieje.

Przypuśćmy, że twój bohater ma odporność na ataki fizyczne, a wróg atakuje fizycznym.
Wróg atakuje za 4. Nie nakładasz rany, odejmujesz 4-2=2. Nakładasz ranę i znów odejmujesz. Dzięki odporności masz tylko 1 kartę rany na ręce.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 01 paź 2021, 09:18
autor: Mankoslaw
Guantanamo pisze: 01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
albo blokujesz cały atak albo przyjmujesz na klatę cały atak jeśli nie zablokowałeś ataku w całości - pancerz nie obniża wartości potrzebnego bloku dlatego że faza blokowania i faza przydzielania obrażeń to są 2 różne fazy walki

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 01 paź 2021, 10:09
autor: Atamán
Bohater może mieć odporność?

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 01 paź 2021, 10:17
autor: ave.crux
Atamán pisze: 01 paź 2021, 10:09 Bohater może mieć odporność?
chyba nie, chyba, że jest jakiś czar, który ją daje, akcja, bądź artefakt.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 02 paź 2021, 08:27
autor: Zbaviec
Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 02 paź 2021, 09:18
autor: Grzess0
Zbaviec pisze: 02 paź 2021, 08:27 Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.
Tylko wtedy nie nie ma się żadnej rany na ręce.
(Obrażenia najpierw przydziela się jednostkom, a potem bohaterowi. Do tego jak jednostka otrzymuje obrażenia, a ma odporność to, jeśli suma obrażeń jest wyższa od jej pancerza, zostaje ranna i ponownie obniża punkty obrażeń do przydzielenia.)
W tym wypadku tylko golemy zostały by ranne 4-3=1 z odporności i 1-3<0 z przydzielenia im obrażeń.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 03 paź 2021, 03:18
autor: Cin
Zbaviec pisze: 02 paź 2021, 08:27 Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.
Dawno nie grałem, ale blokować chyba nie. Możesz im przydzielać obrażenia

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 15 lis 2021, 00:02
autor: kacperpll
Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)

Mage Knight - taktyki nocy

: 15 lis 2021, 00:12
autor: kacperpll
Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 15 lis 2021, 07:47
autor: Bruno
kacperpll pisze: 15 lis 2021, 00:02 Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
Może zagrać, niezależnie czy ktoś ogłosił koniec rundy!
https://boardgamegeek.com/thread/761656/right-moment

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 15 lis 2021, 09:06
autor: Damon22
A to nie chodzi o kartę dnia czasami?
Szósta karta nocy to ta, pod którą chowamy sobie karty.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 15 lis 2021, 12:49
autor: kacperpll
Prawda, karta dnia (pisałem z pamięci) :)
Dzięki za pomoc!

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 14:19
autor: bisk
Cześć.
Jako świeży Mage Knight po pierwszej tutorialowej rozgrywce i w trakcie studiowania reguł :mrgreen: potrzebuję wyjaśnienia bardziej doświadczonych w temacie:

1.
Strona 6 przewodnika MKUE:
Trzy kryształy w jednym kolorze: Wysokie skoncentrowanie
kryształów w jednym miejscu powoduje ich niestabilność. Nie
możesz więc posiadać w swoim ekwipunku jednocześnie więcej
niż trzech kryształów tego samego koloru. Jeśli zdobywasz kryształ
w kolorze, w którym masz już w swoim ekwipunku trzy kryształy
– w zamian zdobywasz jedynie znacznik Many tego koloru.

W swoim ekwipunku nie możesz mieć łącznie więcej niż 12 kryształów
(po trzy w każdym podstawowym kolorze).
Strona 9 reguł MKUE:
b. Jeśli kończysz swoją turę stojąc na Kopalni kryształów,
otrzymujesz kryształ w kolorze Kopalni (chyba, że posiadasz
już 3 kryształy tego koloru – w tym przypadku nic nie dostajesz).
Wybierz nagrody w dowolnej kolejności. Jeśli zdobyłeś:
a. Kryształy – dodaj je do swojego ekwipunku (chyba, że
masz już 3 w tym kolorze – wtedy nic się nie dzieje).
więc jak to jest? Czy to jakiś powszechnie znany błąd (w wersji angielskiej instrukcji jest tak samo) czy chodzi o to, że otrzymanie kryształu z kopalni lub np. jako nagrodę za walkę odbywa się po zakończeniu tury ( w czasie między swoimi turami) a w tym właśnie czasie i tak tracimy wszelkie niewykorzystane znaczniki Many?
Czy jest inna opcja skorzystania z wersji z przewodnika, np. w trakcie tury zagrywam jakąś kartę dającą mi kryształ Many i w sytuacji gdy posiadam już 3 takiego koloru to zamieniam ją na znacznik ( do wykorzystania tylko do końca aktualnej tury)?

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 16:33
autor: Grzeg0rz
Zaznaczam, że to tylko moje zdanie.
Tak jak zauważyłeś, znacznik many możemy posiadać tylko podczas trwania naszej tury. Wydaje mi się, że dobrym przykładem jest polana. Na koniec tury możeez odrzucić ranę. I dopiero z początkiem tury zyskujesz znacznik many w odpowiednim kolorze.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 16:52
autor: Grzess0
Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd. Poza swoją turą nie możesz posiadać znaczników manny.

A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 22:59
autor: bisk
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 23:20
autor: Grzeg0rz
bisk pisze: 07 gru 2021, 22:59
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:
Jeżeli w trakcie swojej tury miałbyś otrzymać czwarty kryształ tego samego koloru (np. nagroda w ruinach), to zamiast tego otrzymujesz znacznik many. Jeżeli czwarty kryształ miałbyś otrzymać na koniec swojej tury (np. kopalnie) to nic nie otrzymujesz, gdyż znaczniki many odrzucasz właśnie z końcem swojej tury.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 23:21
autor: Admirał Thrawn
bisk pisze: 07 gru 2021, 22:59
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:
Ja zawsze grałem tak, że gdy otrzymywałem czwarty kryształ many, to zamieniałem go od razu na znacznik many (nie wkładałem go nawet do ekwipunku), a jeśli miało to miejsce na końcu tury, to po prostu to ignorowałem ten kryształ, bo i tak musiałbym odrzucić powstały w ten sposób znacznik.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 07 gru 2021, 23:37
autor: Grzeg0rz
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 ...
A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.
Chodziło mi właśnie o wyrzucenie ran ze swojej talii :mrgreen:

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 30 gru 2021, 18:36
autor: maly74
Pytanie o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 30 gru 2021, 18:40
autor: Grzess0
maly74 pisze: 30 gru 2021, 18:36 Pytanie o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?
Nie, jest to jednorazowy bonus (ten efekt występuje tylko, gdy posiądziesz ten żeton)

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 04 lut 2022, 18:24
autor: Admirał Thrawn
Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 04 lut 2022, 18:59
autor: doczek
Admirał Thrawn pisze: 04 lut 2022, 18:24 Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
Po to robi się stos według scenariusza, żeby potem z niego dobierać, a nie brać z odrzuconych.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

: 04 lut 2022, 19:00
autor: Damon22
2 z tych 7 jest poprawnie.