Strona 3 z 3

: 10 wrz 2006, 00:15
autor: ragozd
I najlepiej nieparzyscie - wtedy jest ten smaczek :)
Jakos nie zaluje licytacj gdzie dalem 13 zl za ustawienie brytyjczyka w swoim sojuszu. A Brytyjczyk plul sobie w glowe ze pozalowal 5 zl na postawienie francuza z nami ostatniej wojnie. Przez to dostal straszny lomot od koalicji francusko-pruskiej, az nie moglem na to patrzec ;)

: 11 wrz 2006, 09:22
autor: jax
ragozd pisze:A Brytyjczyk plul sobie w glowe ze pozalowal 5 zl na postawienie francuza z nami ostatniej wojnie. Przez to dostal straszny lomot od koalicji francusko-pruskiej, az nie moglem na to patrzec ;)
Tez mi bylo zal brytyjczyka na koncu (choc sam go lomotalem) :wink:

: 17 wrz 2006, 10:29
autor: Vasquez21
Witam.

A ja mam prośbę... właśnie czytam trzeci raz instrukcję, ale za nic w świecie nie mogę zaczaić jak to jest z tymi sojuszami Alliance...

Wiem tyle że gracz wybiera dwie osoby i licytuje, wiem jak przebiega sama licytaja, ale nie rozumiem końcowego skutku.

Powiedzmy, że była taka sytuacja jak w instrukcji i Austria ląduje w box 1, a Francja w box 2... czy to oznacza że te kraje mają ze sobą sojusz czy że są w wojnie ? Czy może wreszcie, że Ci z boxa 1 walczą z tymi z boxa 2 ? Ta ostatnia opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna, jednak wolę sie upewnić.

Kolejna niejasność to to czy przy ustalaniu sojuszy, korzysta się tylko z tych państw które kontrolują gracze ?

: 17 wrz 2006, 17:39
autor: gigi
jezeli np austria jest w jednym boksie a
francja w drugim
te te kraje sa przeciwnikami
w ponizszym przykladzie:

austria francja
holandia anglia
prusy rosja

pierwszy sojusz: austria holandia prusy
drugi sojusz: francja anglia rosja

austria holandia prusy sa w wojnie z francja anglia i rosja

pozdr :lol:

: 17 gru 2006, 09:10
autor: Blue
A ja mam pytanie- czy plansza w obu tytułach jest twarda czy miękka? Bo co mnie rozwala w tych tytulach niektorych, to ze dajemy kupe hajsu za gre, a dostajemy mape ktora wyglada jak byle kartka i jej zywotnosc i narazenie na przypadkowe naderwania[+ na w koncu przerwania na zgięciach] jest ogromna, szczegolnie przy dluzszej eksploatacji, stad moje pytanie.

: 18 gru 2006, 08:54
autor: morciba
Blue pisze:A ja mam pytanie- czy plansza w obu tytułach jest twarda czy miękka? Bo co mnie rozwala w tych tytulach niektorych, to ze dajemy kupe hajsu za gre, a dostajemy mape ktora wyglada jak byle kartka i jej zywotnosc i narazenie na przypadkowe naderwania[+ na w koncu przerwania na zgięciach] jest ogromna, szczegolnie przy dluzszej eksploatacji, stad moje pytanie.
W Struggle of Empires plansza jest twarda. Nie wiem o jaki drugi tytuł Ci chodzi.

: 18 gru 2006, 10:20
autor: chelcho
Widzieliście to http://allegro.pl/item150989900_struggl ... edaz_.html
Struggle of Empires za 79 zł - to chyba dość tanio? BTW inne tytuły też w fajnych cenach. Ciekawe jak to się komuś opłaca?

: 18 gru 2006, 11:25
autor: ragozd
to proste - czasami dobrze zainwestowane 79 zl wygeneruje wiecej zysku niz sprzedaz pudelka po X latach ;) Jesli Cytadela kupila 20 SoE i sprzedala 6 przez np 2 lata, to te 79 zl maja i 5 lat pracy przed soba by pokryc straty :)
Gracze gieldowi pewnie maja na to ladne nazwy :)

: 12 paź 2007, 13:34
autor: Pako
Pytanie co do zasad, konkretnie chodzi mi o fazę licytacji.
W instrukcji jest:
"Licytacja skończy się kiedy wszyscy gracze,
oprócz licytującego najwyższą stawkę, po kolei spasują".

Ok, powiedzmy, że jest 4 graczy i rozpoczyna się licytacja.
Gracz rozpoczynający ustawia jakąś propozycję sojuszu i zapodaje kwotę 0,
gracz 2 pasuje (bo mu to pasuje ;)),
Gracz nr 3 chce propozycję zmienić więc daje kwotę 1 i zmienia ustawienie,
gracz 4 pasuje.

I teraz czy licytacja kategorycznie jest zakończona?
Chodzi mi o to czy licytuje się tylko w jednej kolejności?
i jeśli ktoś spasował to już nic nie może zrobić?
Konkretnie chodzi mi o to, że jeśli teraz gracz 1 lub 2 chciałby podbić stawkę i znowu zmienić ustawienie to może to zrobić
czy mógł to zrobić tylko raz, na początku?

: 12 paź 2007, 13:45
autor: Valmont
Wszyscy gracze po kolei muszą spasować. Czyli od gracza, który dał ostatnią propozycję, obchodzi jeszcze całe kółeczko. Licytacja jest brydżowa. Moze np. przebiegać tak przy 4 graczach:
propozycja za 0, pas, pas, propozycja za 1, pas, pas, propozycja za 2, pas, pas, pas. I to juz koniec, bo wszyscy gracze za proponującym spasowali.

: 12 paź 2007, 13:57
autor: Pako
Teraz wszystko jasne - dzięki za pomoc!

: 24 paź 2007, 19:44
autor: maluman
Witam

Mam garść pytań, po 4 a może 5 czytaniu instrukcji :)

1. Podczas licytacji - kto rozpoczyna drugą/trzecią... licytację? Czy nadal licytować mogą wszyscy?
2. Czy zasada że nie można danej karty użyć ponownie w tej samej rundzie dotyczy też Pirates i Slave Revolt? (z instrukcji wynika że napewno dotyczy Suprprise Attack, Blocade i Fighting Withdrawal)
3. Czy gracz może chcieć wywołać jedynie bitwę morską? (nawet jeśli w rejonie posiada armie), jeśli tak, to czy po bitwie morskiej traci się znacznik kontroli?
4. Czy dobrze rozumiem, że do bitwy morskiej liczy się tylko floty, a do lądowej armie i twierdze?
5. Czy zasady dotyczące bitw: strata oddziału za przegranie bitwy, strata oddziału za wyrzucenie '7', tracenie po jednym oddziale na wskutek remisu - czy dotyczą one też bitwy morskiej o wsparcie w bitwie lądowej?
6. Czy podczas bitwy morskiej o wsparcie na lądzie też można zabiegać o sojusze?
7. Gracz atakujący zabiega o pomoc sojuszniczych państw, następnie gracz broniący się. Czy później gracz atakujący może zabiegać o dalszą pomoc?
8. Czy można zabiegać o pomoc sojuszniczą przy bitwie z krajem neutralnym?

to pierwsza (mam nadzieję ostatnia) porcja pytań,

z góry dzięki, m.

: 24 paź 2007, 23:09
autor: maluman
Mały upgrade... znalazłem rewelacyjne faq do SoE:
http://innovan.freelinuxhost.com/SoE.html

z tego co widzę rozwiązuje ono większość moich pytań. Jak je przeanalizuję, napiszę odpowiedzi.

pozdrawiam,m.

Re: Struggle of the empires

: 26 lut 2009, 01:58
autor: skiper_83
Witam

W instrukcji jest napisane ze gracze wykonuja dwie akcje na rundę. Czy kazdy gracz wykonuje od razu w swojej kolejce dwie akcje, czy moze po jednej akcji, mija kolejka i wszyscy znowu po jednej akcji?
Grałem dużo w GoTa i stąd zastanawiam się nad tą drugą interpretacją.

Re: Struggle of the empires

: 26 lut 2009, 07:49
autor: Królik
Od razu dwie akcje.

Re: Struggle of the empires

: 21 lis 2009, 22:32
autor: Filip z Lublina
czy mógłbym prosić aby ktoś podał różnice w zasadach obu gier(SoE i CoE)?

Re: Struggle of the empires

: 22 lis 2009, 02:40
autor: ragozd
Nie wiem co to jest CoE, ale obdawiam ze zasady podobne w ogile beda zawsze rozne w szczegole

Re: Struggle of the empires

: 22 lis 2009, 08:23
autor: Filip z Lublina
Co(t)E = Conquest of the Empires

Re: Struggle of the empires

: 21 cze 2019, 10:39
autor: Palmer
Odkopanie wątku po prawie 10 latach, ale jest ku temu okazja.
Wygląda na to, że przy okazji wydania Age of Steam, Wallace wraz z Eagle Gryphon Games musieli ostatecznie uregulować kwestię spraw wszystkich gier nie tylko AoS, bo Struggle doczeka się wersji deluxe.
Wydanie w formie KS, który rusza 15 sierpnia. Poza większą planszą i jakimiś wizualnymi upiększeniami gra doczeka się najważniejszego - doprecyzowania i wyjaśnienia zasad. Więcej szczegółów w dyskucji - BGG

Swoją drogą, ciekawe czy poprawność polityczna usunie z gry żetony niewolników i akcję brania ludzi w niewolę, do której wymagana jest obecność naszej floty w rejonie wybrzeża Afryki.

Re: Struggle of the empires

: 21 cze 2019, 11:08
autor: mmag
Ooo i na taką nowinę to ja czekałem już od dawna, wstrzymując się z zakupem własnego egzemplarza starej wersji, "bo przecież kiedyś musi wyjść nowe, ulepszone wydanie". Wskakuje na kickstarterowy radar, dzięki Palmer!

Re: Struggle of Empires (Martin Wallace)

: 18 paź 2019, 23:35
autor: playerator
Czy ktoś porównywał te nowe, wygładzone zasady ze starszą wersją?

Re: Struggle of Empires (Martin Wallace)

: 22 lip 2020, 10:02
autor: Spik
Zasady raczej nie są wygładzone tylko przepisane na nowo, dodane są przykłady oraz didaskalia - czyli wtrącenia autorów gry nt. alternatywnej możliwości przeprowadzenia danej fazy gry. Wszystko jest dokładnie zaznaczone co jest oryginalną zasadą a co alternatywą zaproponowaną przez społeczność graczy, wydawcę albo samego autora gry.

Przykład:
Na starych zasadach podczas początkowego ustawiania znaczników wpływu przez graczy każdy z nich losuje 5 żetonów krajów i tam umieszcza swoje znaczniki wpływów. W nowej wersji proponują nie losowanie a draft między graczami.

W starej wersji instrukcji przy mniejszej liczbie graczy niewykorzystane mocarstwa są usuwane z gry, tutaj jest propozycja rozmieszczenia ich na mapie oraz opis jak ich obecność wpłynie na rozgrywkę, zwłaszcza jak je licytować oraz ich wpływ na siłę sojuszu itd.

Największą zmianą jest reguła porusza się jednostek lądowych. Jest mniej restrykcji i wymagań. Nie trzeba pamiętać teraz które państwo na jakich zasadach graniczy z innym. Na oryginalnych zasadach było parę mocarstw bardziej "uprzywilejowanych" jeśli chodzi o możliwość ekspansji na śródlądziu. Teraz każdy ma takie same, równe szanse.

Na mapie dorysowane są łódeczki, żeby nie było trzeba pamiętać gdzie musi zostać wysłana flota.

Dodano możliwość usunięcia jednego znacznika Unrest w ramach akcji Pasowanie.

Kolejną zmianą (ale nie mającą wpływu na rozgrywkę) jest poprawność polityczna wydawcy. Akcja "Enslave" została zamieniona na "Gold Coast Commerce" a jedna karta z gry "Slave Revolut" przemianowana na "Colony Revolt".

Re: Struggle of Empires (Martin Wallace)

: 17 mar 2022, 09:26
autor: sajlenthill
Tłumaczył ktoś może instrukcję?