Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gath »

Witam. Również mam kilka pytań związanych z dodatkiem do Neuro.
1 Jako, że mam pierwszą edycję podstawki nie bardzo wiem jak interpretować oznaczenia na żetonie Sierżanta w armii NY (czy jest to podwojenie akcji, jak w sztabie posterunku?)
2 Czy można wystawić Odpychacza i od razu użyć jego zdolności?
3 Medyk podłączony do macierzy leczy rany wybranej (ale tylko jednej jednostki) czy może wyleczyć np dwie jednostki jeżeli otrzymały obrażenia w jednym segmencie?
4 Jak rozumiem wszystkie żetony oprócz żetonów natychmiastowych i żetonów terenu są traktowane jako jednostki?
Na razie tyle, z góry dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

1) Dokładnie tak jak mówi ikonka, czyli takie samo działanie jak Sztab Posterunku, czy jak Matka Molocha, tyle że tutaj w 3 kierunkach
2) Tak można
3) Pochłania obrażenia pierwszej zranionej (lub zabitej) jednostki. Jeśli tych pierwszych jest kilka to wówczas gracz wybiera której. Czyli mimo że działa na całą macierz ratuje tylko jedną z jednostek która dostała jako pierwsza.
4) Zgadza się, choć nie do końca rozumiem z czym to się wiąże. W każdym razie zarówno modułów, sztabów i żołnierzy NY i NDŻ dotyczą te same zasady co żetonów tego samego rodzaju u innych armii
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gath »

Czwarte pytanie zadałem dla pewności bo zarzucono mi, że wyleczyłem medykiem inny moduł
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

NS Hex

Post autor: Qlaqs »

Połączyłem wątki. Starajcie się skorzystać z funkcji "Szukaj" zanim zaczniecie nowy wątek. /geko

Witam.

Mam pytanie:
- na ilu heksach sie gra rozgrywke na 4 graczy ? (na planszy jest jeszcze taka obwodka z heksow z konturem czerwonym - czy ten obszar tez sie wlicza do rozgrywki na 4 graczy czy nie ?)

Pozdrawiam.
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Awatar użytkownika
serafin1
Posty: 74
Rejestracja: 27 sty 2008, 21:52

Re: NS Hex

Post autor: serafin1 »

Qlaqs pisze:Połączyłem wątki. Starajcie się skorzystać z funkcji "Szukaj" zanim zaczniecie nowy wątek. /geko

Witam.

Mam pytanie:
- na ilu heksach sie gra rozgrywke na 4 graczy ? (na planszy jest jeszcze taka obwodka z heksow z konturem czerwonym - czy ten obszar tez sie wlicza do rozgrywki na 4 graczy czy nie ?)

Pozdrawiam.
NIE, to dla trybu 3v3

Pozdr
☻/
/▌
/ \
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: janekbossko »

hmmmm daaawno nie gralem na zywo i mam pytanie...
2 dni temu miale rogrywke i doszlo do takiej sytuacji: kolega zagrywa zeton odpychania...na co dziala, co zostanie odepchniete?
- na jednostki
- na jednstki i modyly
- na jednostki i sztaby
- na wszytko

i co moze odpychać?
- tylko jednostki
- sztaby i jednostki
- wszystko
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: steady »

Na wszystko i na wszystko.
Awatar użytkownika
serafin1
Posty: 74
Rejestracja: 27 sty 2008, 21:52

Re: Neuroshima Hex

Post autor: serafin1 »

janekbossko pisze: hmmmm daaawno nie gralem na zywo i mam pytanie...
2 dni temu miale rogrywke i doszlo do takiej sytuacji: kolega zagrywa zeton odpychania...na co dziala, co zostanie odepchniete?
- na jednostki
- na jednstki i modyly
- na jednostki i sztaby
- na wszytko
WSZYSTKO :twisted:

i co moze odpychać?
- tylko jednostki
- sztaby i jednostki
- wszystko [/quote]

WSZYSTKO :twisted:

Czy mogę odpychać sztab, albo odpychać jednostki własnym sztabem?

Tak, odpychać można każdy żeton na planszy. Sztab i moduły też mogą odpychać. O polu, na które przemieszcza się odepchnięty żeton, decyduje odpychany.

Czy odepchnięta jednostka może się obrócić?

Jednostka podczas odepchnięcia nie może się obracać.

Podsumowując

Każdy Żeton Planszy może odpychać, o ile jest to w danej sytuacji możliwe.
☻/
/▌
/ \
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: janekbossko »

hehehe no to troszke kolegę niepotrzebnie zrugałem ;)
będzie trzeba go łądnie przeprosić...
dzięki chłopaki!
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Neuroshima Hex

Post autor: EstEst »

No, prawie wszystko: nie może odpychać zasieciowane i nie można odepchnąć zasieciowanego.
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Lucf »

Zastanawia mnie czy nie ma jakiegoś błędu z energetycznymi bonusami za 3pkt mocy. Jeden zabija na 1 polu, drugi [laser] na 2 polach dziwny opis w intrukcji , laser zabija żetony terenu, a to drugie [do czego potrzebne są 3 ogniwa tylko jedno pole :| hmmm
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Tycjan »

Lucf pisze:Zastanawia mnie czy nie ma jakiegoś błędu z energetycznymi bonusami za 3pkt mocy. Jeden zabija na 1 polu, drugi [laser] na 2 polach dziwny opis w intrukcji , laser zabija żetony terenu, a to drugie [do czego potrzebne są 3 ogniwa tylko jedno pole :| hmmm
Chodzi Ci o to, że Kasacja jest "za droga" co do możliwości? Chyba nie skoro ze względu na ułożenie Terminali i samej planszy taka możliwość "3 na 1" często się zdarza.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Lucf »

laser wymaga tylko 2 ogniw i kosztuje 3 punkty. ZABIJA [wszystko?] na dwóch polach
kasacja wymaga aż 3 ogniw i tez kosztuje 3 punkty. ZABIJA wszystko na jednym polu.

:|
ps
w instrukcji inaczej jest napisane na temat "zabijania" na tych polach - innny zwrot użyty w KASACJI inny w LASERZE - wnioskuję że może chcieli twórcy przekazać jakaś różnicę w funkcjonowaniu tych 2 akcji, ale im się nie udało. ?
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Tycjan »

Lucf pisze:w instrukcji inaczej jest napisane na temat "zabijania" na tych polach - innny zwrot użyty w KASACJI inny w LASERZE - wnioskuję że może chcieli twórcy przekazać jakaś różnicę w funkcjonowaniu tych 2 akcji, ale im się nie udało. ?
"LASER (koszt 3 PE) – Wszystkie wrogie żetony planszy stojące na polach w prostej linii pomiędzy dwoma naszymi Ogniwami (patrz: rysunek) zostają unicestwione."

"KASACJA (koszt 3 PE) – Jedna wroga jednostka sąsiadująca z 3 naszymi Ogniwami (patrz: rysunek) zostaje nicestwiona."

Tzn., co jest inaczej?

Tak teraz sobie myślę patrząc na planszę czy przypadkiem Laser nie sprawdzi się na układy żetonów Vegas, a Kasacja na jednostki SMARTA. Chodzi mi o strategie proponowane przez autora dla poszczególnych Sztabów. Smart w środku planszy (jednostki będą w często pomiędzy 3 jednostkami Vegas), a Vegas blisko Sztabu SMARTA, czyli w linii prostej idealnej dla Lasera.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Lucf »

wrogie żetony planszy - niszczy tez miny?

[ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Tycjan »

Lucf pisze:wrogie żetony planszy - niszczy tez miny? [ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Ja w obu przypadkach wszystko traktuje jako żetony.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Ausir
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2004, 01:35

Re: Neuroshima Hex! - Duel

Post autor: Ausir »

Wydaje mi się, że w Duelu może czasami zabraknąć, w czasie rozgrywki, żetonów ran, co może nie stanowić problemu dla posiadaczy poprzednich wydań, ale dla nowicjuszy może to być problem.
Żetonów z dodatkową wytrzymałością jest w Duelu 5, a żetonów ran 4, więc musiałyby akurat wszystkie naraz być na planszy i otrzymać rany - raczej mało prawdopodobne.

A nowa plansza jest lepsza niezależnie od tego, jakimi armiami się gra - dzięki wymianie niepotrzebnych żetonów na punkty energii ogranicza się trochę wpływ losu na wynik gry.
wrogie żetony planszy - niszczy tez miny?

[ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Dokładnie - żetony planszy to jednostki oraz żetony podłoża (Miny i Korzenie). Laser niszczy miny i korzenie, Kasacja nie.
Serdel77
Posty: 1
Rejestracja: 31 gru 2011, 15:23

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Serdel77 »

Witam, chciałbym się zapytać w jaki sposób atakuje sztab połączony z kwatermistrzem? Zapisy w instrukcji i na stronie NH są nie są dla mnie jasne... Z góry dziękuję za pomoc :)
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: gath »

Dołączam się do Serdel77 bo nie spotkałem się z podobnym zagraniem, a analizując pytanie można znaleźć różne interpretacje. Zgodnie z zasadami Sztab atakuje wszystkich sąsiadujących z nim wrogów w walce wręcz z siłą 1 w inicjatywie 0. Kwatermistrz zamienia jeden cios w strzał. Przyjmując, że ze sztabem sąsiadują wrogie jednostki to raczej nie ma sensu zamieniać ciosu na strzał, tym bardziej, że niektóre jednostki mają pancerz. Przy okazji nasuwa się pytanie czy można strzelić do jednej wrogiej jednostki jeżeli żaden przeciwnik nie styka się ze sztabem?

P.S. Wszystkiego najlepszego i pomyślności w roku 2012
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Też się nad tym głowiliśmy i chyba z braku oficjalnego rozwiązania (stan na dość dawno temu), przyjęliśmy rozwiązanie z wersji online - sztab może strzelić w jednym kierunku. Co ciekawe daje to możliwość, żeby sztab strzelił i zranił inny sztab... ale to już chyba jakieś przeoczenia wersji komputerowej.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.

Sztaby nie ranią się w żadnym wypadku, czyli sztab nie może postrzelić innego sztabu - w NHO był to bug.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Senthe pisze:Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.
Będę wdzięczny za źródło tej informacji.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Możesz powoływać się na mnie :P
Kwatermistrz (x1) - jeden cios własnej jednostki połączonej z Kwatermistrzem zmienia się w strzał o tej samej sile (i odwrotnie, może zamienić strzał w cios o tej samej sile). Jeœli wojownik otrzymuje z różnych stron bonusy zarówno do strzału, jak i do ciosu, wtedy do siły strzału liczą się jedne i drugie. Kwatermistrz może w każdej turze działać na inną sąsiadującą jednostkę i inny kierunek ciosu. Za każdym razem gracz sam decyduje, czy Kwatermistrz działa na sąsiednią jednostkę, czy nie.
To jeśli chodzi o niezwykle dokładną instrukcję. Pogrubione fragmenty pozwalają wnioskować, że jest tak jak piszę. Nic za to nie pozwala wnioskować, że jest inaczej :) (Zarówno logika tego fragmentu instrukcji, jak i wzięty na rozsądek balans gry raczej to wykluczają)

Zdaje się, że na forum NHO była kiedyś poruszana ta kwestia, zdaje się, że ktoś wysyłał zapytania do Mr Oracza, ale głowy za to nie dam. Forum odpłynęło w niebyt. A w FAQ nic na ten temat nie ma. Na BGG nie mogę teraz sprawdzić, ale ogólnie i tak z zasadami Hexa jest niezły śmietnik. Ciekawe, czy w tym roku Portal coś z tym zrobi.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Zawsze się znajdzie pole do wątpliwości, zwłaszcza kiedy przegrywasz ;) Problem w tym, czy traktować sztab jako jednostkę i w jakim przypadku od tego odstępować.
Ale masz rację, najlepiej nie komplikować i brać instrukcję na chłopski rozum.
Awatar użytkownika
multidej
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2006, 21:43

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: multidej »

Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.
Sztaby nie ranią się w żadnym wypadku, czyli sztab nie może postrzelić innego sztabu
Potwierdzam, to prawdziwa, słuszna, oficjalna, pobłogosławiona przez autora gry i Wydawnictwo Portal interpretacja reguł :)

Rafał Szyma
Wydawnictwo Portal
ODPOWIEDZ