Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 20 wrz 2023, 07:40
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
1. Nie mam. Nie odpowiemSztefan pisze: ↑03 lis 2023, 23:33 1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?
Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
W opisie ogólnym aktywacji stoi, że o ile nie wskazano inaczej to po aktywacji żeton usuwa się z gry. No ale w opisach poszczególnych żetonów nigdzie nie opisano innej procedury (przy czterech nie ma żadnych informacji, przy trzech jest, że po bitwie żeton usuwa się z gry). Trochę to niespójne.
Sory, ale czy naprawdę lepiej jest napisać posta niż sprawdzić w instrukcji? To nie są jakieś egzotyczne kombinacje tylko wyraźnie opisane podstawy.zuroslawski pisze: ↑05 lut 2024, 16:25 Mam poniższe pytania do rozgrywki:
Czy ładunek wybuchowy można odpychać?
Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?
Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
@Leser chciał zwrócić uwagę że na niektóre pytania w tym wątku jest już odpowiedź lub bezpośrednio w instrukcji. I fajnie jak ktoś najpierw poszuka tam odpowiedzi.zuroslawski pisze: ↑05 lut 2024, 17:19 Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
Ładunek Wybuchowy może być w normalny sposób sie-
ciowany, przejmowany, odpychany itp.
Nie bój. Pytaj. Jakby co zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska