Strona 50 z 50

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 wrz 2023, 07:40
autor: zuroslawski
Czy moge przejac agitatorem jednostke przeciwnika, nastepnie wykonac roszade z wlasna jednostka, po czym jednostka przeciwnika przestaje byc moja jednostka ze wzgledu ze nie jest juz polaczona z agitatorem ? Sytuacja jak na zdjeciu.

Obrazek

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 26 wrz 2023, 09:37
autor: Nabuchodonozor
Moim zdaniem tak, gdyż w instrukcji jest napisane z tego co pamiętam, że agitowana jednostka jest "traktowana pod każdym względem jak własna jednostka", można więc używać na niej żetonów typu ruch, odepchnięcie (jako odpychający, ale nie odpychany) więc czemu nie roszady. Działają na nią wówczas też własne moduły, a strzał przelatuje przez taką jednostkę jak własną. Nie widzę żadnego powodu by roszada stanowiła tutaj wyjątek.

Swoją drogą świetne pomysłowe zagranie. Przydałoby się zrobić coś takiego z tym supermutantem, który sieciuje Twój sztab, ale niestety jest dobrze zastawiony :(
Ten ruch nie tylko uratuje Ci jednostkę i agitatora, ale odkryje też supermutanta i być może pozwoli go potem zniszyczyć, choć na potencjalnej bitwie i tak póki co będziesz stratny

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 lis 2023, 23:33
autor: Sztefan
1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lis 2023, 15:38
autor: Tomzaq
Sztefan pisze: 03 lis 2023, 23:33 1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
1. Nie mam. Nie odpowiem
2. Zgadza się
3. Wszczep można atakować tak jak każdą jednostkę na planszy. Jeżeli atak na wszczep mają jednostki o rożnej inicjatywie to każda zaatakuje w swojej inicjatywie. Chyba, że chodzi Ci o aktywowanie wszczepu (nie atakowanie:)) to owszem - raz na turę.
4. Co turę możesz aktywować jeden wszczep (nawet co turę ten sam), chyba że masz na planszy Sondę, która pozwala aktywować kolejny wszczep. Nie dotyczy to inkubatora, który został aktywowany wcześniej.

Zapraszam tutaj: https://www.facebook.com/groups/208706873326839

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 gru 2023, 00:26
autor: tomb
Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 gru 2023, 12:21
autor: Tomzaq
tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 gru 2023, 13:04
autor: tomb
Tomzaq pisze: 12 gru 2023, 12:21
tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.
W opisie ogólnym aktywacji stoi, że o ile nie wskazano inaczej to po aktywacji żeton usuwa się z gry. No ale w opisach poszczególnych żetonów nigdzie nie opisano innej procedury (przy czterech nie ma żadnych informacji, przy trzech jest, że po bitwie żeton usuwa się z gry). Trochę to niespójne.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 gru 2023, 13:32
autor: Tomzaq
Każda pułapka, która jest aktywowana jest usuwana z gry. Niektóre od razu - np. mina bo wybucha, niektóre po najbliższej bitwie - np. paraliż, a w przypadku pułapki, która daje tarczę sojuszniczej jednostce to po śmierci tej jednostki.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sty 2024, 23:45
autor: Guzjel
Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 sty 2024, 12:51
autor: Tomzaq
Guzjel pisze: 14 sty 2024, 23:45 Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Nie

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 05 lut 2024, 16:25
autor: zuroslawski
Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 05 lut 2024, 16:51
autor: Leser
zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 16:25 Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Sory, ale czy naprawdę lepiej jest napisać posta niż sprawdzić w instrukcji? To nie są jakieś egzotyczne kombinacje tylko wyraźnie opisane podstawy.

Ładunek jest normalną jednostką, może być odpychany i zostanie wysadzony przez minę.

Odpychany wybiera.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 05 lut 2024, 17:19
autor: zuroslawski
Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 lut 2024, 09:11
autor: Nidhogg
zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
@Leser chciał zwrócić uwagę że na niektóre pytania w tym wątku jest już odpowiedź lub bezpośrednio w instrukcji. I fajnie jak ktoś najpierw poszuka tam odpowiedzi.
Co do odepchnięcia jest to w instrukcji na stronie 11. I jest tam użyte słowo "żeton przeciwnika", a nie jednostka. Odepchnąć nie można tylko żetonów podłoża (ale to jest opisane przy tych żetonach), w drugim akapicie jest opisane kto wybiera gdzie żeton zostaje odepchnięty.

Odnośnie ładunku wybuchowego i innych żetonów jest to opisane w zasadach ładunku wybuchowego:
Ładunek Wybuchowy może być w normalny sposób sie-
ciowany, przejmowany, odpychany itp.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 lut 2024, 12:38
autor: Tomzaq
zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 ale teraz już się boję.
Nie bój. Pytaj. Jakby co zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 maja 2024, 19:32
autor: prezestomek
1. Czy można odepchnąć sztab przeciwnika?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?