Kamień Gromu

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Maddas
Posty: 178
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 3 times

Kamień Gromu

Post autor: Maddas »

Witam!

Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy w tej grze można łączyć atak z atakiem magicznym? (zaznaczam, że nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji)

Przykład 1:
Regijczyk Kapłan (Kapłan) ma atak magiczny + 1, młot bojowy daje atak +3, dodatkowo kapłanom daje atak +3 jeżeli walczą przeciw rycerzom zagłady. Czy w tym przypadku Kapłan ma łączną wartość ataku +7 przeciw rycerzowi zagłady, czy należy to liczyć inaczej?

Przykład 2:
Elf Czarodziej posiada atak magiczny +2, czy mogę go wyposażyć w sztylet (atak +1) i wykorzystać zaklęcie tajemne energie (loch: wszystkie ataki ze strony bohaterów wyposażonych w broń stają się atakami magicznymi) policzyć łączną wartość ataku Elfa Czarodzieja jako atak magiczny +3?

Przykład 3:
Gracz wchodzi do lochu i odkrywa wszystkie karty w ręce. Wśród kart znajdują się 3 szt. kart Skrytobójca Bractwa (jeden z efektów to: LOCH: wszyscy pozostali gracze odrzucają jednego bohatera lub dwie karty). Czy efekt dla innych graczy powtarza się za każdą kartę skrytobójcy?

Pozdrawiam Maddas
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Ryslaw »

Ad 1. Atak kapłana ma wartość 7. Atak magiczny jest równoważny zwykłemu, chyba że napisano iż na potwora działa tylko magiczny lub inszy.

Ad 2. Tak.
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Kamień Gromu

Post autor: gajos »

Witam.

NIestety kierując sie instrukcja nie zgadzam sie z ad1. Ryslawa. Kaplan w polaczeniu z mlotem ma albo atak magiczny +1 lub korzysta z mlota i ma +3 atak poprostu lub +6 atak przeciw rycerzom zaglady. Bohater moze poslugiwac sie albo atakiem zwyklym albo magicznym. NIestety kaplan i mlotek sa nietrafionymi kartami do kombosów. Jedyną zaletą mlotka jest jego obuchowość.

Co do przykladu 2 to zgadzam sie z Ryslawem :)

A przyklad 3 to: kazdy skrytobójca powoduje odrzycenie karty z ręki (co bardzo lubie wykorzystywać) :twisted: To samo tyczy sie Loringa oczywiscie.



A tak z innej beczki, czy wam tez karty scieraja sie w zatrważajacym tempie? Bo mój zestaw niestety po kilkudziesieciu grach JUŻ jest poprzecierany.... :x
Wino i Spam
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Kamień Gromu

Post autor: gajos »

Dobra a teraz ja mam pytania.

Chodzi o tego budzacego wiele kontrowersji czarodzieja Selurin czarownik (atak magiczny +2). Jest napisane: calkowity atak magiczny x2 (stosuje sie na końcu). Czy jezeli w lochach z NIM jest jeszcze elf zaklinacz (atak magiczny +3) to moj atak magiczny calkowity wynosi 10? [(2+3)x2=10] czy tez moze: atak magiczny selurina 2x2=4 i do tego dodajemy atak magiczny elfa zaklinacza, łacznie atak magiczny grupy=7?
W instrukcji jest napisane, że mnożniki calkowitego ataku magicznego selurina czarownika sie sumują. Czy to oznacza ze posiadajac 2 takich czarowników i 2-e ogniste kule moj calkowity atak magiczny na koncu wynosi: (2+2+3+3)x4=40!!!!!

Drugie pytanie. Czy jezeli schodze do lochu i w mojej ekipie jest bohater dający swiatlo, np.: elf zaklinacz a efekt lochu mowi, że "jeden bohater nie atakuje" albo "niewyposażeni bohaterowie nie atakują" i ja wyznaczam, że elf nie atakuje, czy wciaz daje mi światło?

pozdrawiam
Wino i Spam
atom3k
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2011, 08:00

Re: Kamień Gromu

Post autor: atom3k »

witam

chętnie dołączę się do pytań:

1) czy wybieram najpierw gdzie idę: loch / wioska / odpoczynek zanim odsłonię karty z ręki, czy wyboru takiego dokonuję po odsłonięciu kart? w instrukcji określone jest to niejednoznacznie, ale wnioskuję, że najpierw określam gdzie idę a dopiero potem odsłaniam karty? czy karty podglądam ale nie odsłaniam dla innych graczy przed dokonaniem wyboru loch / wioska / odpoczynek?

2) podczas odpoczynku wyrzucam dowolną kartę z ręki czy losowo?

3) gdy wybiorę, że idę do wioski to mimo pieniędzy z wyrzuconych kart mogę nic nie kupować?

4) gdy wybiorę, że idę do wioski, a z kart wyrzuconych wynika, że nie mam pieniędzy to też mogę nic nie kupić [ochotnik kosztuje 0, więc ewentualnie na niego mogę się zdecydować, ale chodzi o to, czy muszę]

5) przegrana walka skutkuje tylko tym, że odkładam karty z ręki do ponownego użycia później, a potwora, z którym walczyłem odkładam na dno tali lochu? nie ma żadnych innych konsekwencji?

6) co z punktami doświadczenia po skończonej grze, liczą się jakoś do punktów końcowych czy nie?

7) czy w każdej chwili mogę podnieść poziom bohatera, czy muszę czekać, aż bohater o poziomie na który chcę go podnieść będzie odsłonięty?

8) czy używając zaklęcia, które powoduje zmiany w ustawieniu potworów, mogę też zmienić ustawienie kamienia gromu, dokładnie to schować go na spód talii lochu?

9) czy jest jakakolwiek kooperacja między graczami, czy każdy gra swoje?

10) swoją turę gracz kończy wyciągnięciem 6 kart do ręki, jeżeli mam bohatera, który użyty w walce powoduje że pozostali gracze wyrzucają jedną kartę to oni wyrzucają kartę losowo czy odkrywają dla siebie [podglądają] karty i usuwają jedną wg uznania? czy reszta graczy gra w danej turze tylko 5cioma kartami?

pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Kamień Gromu

Post autor: gajos »

atom3k pisze:witam

chętnie dołączę się do pytań:

1) czy wybieram najpierw gdzie idę: loch / wioska / odpoczynek zanim odsłonię karty z ręki, czy wyboru takiego dokonuję po odsłonięciu kart? w instrukcji określone jest to niejednoznacznie, ale wnioskuję, że najpierw określam gdzie idę a dopiero potem odsłaniam karty? czy karty podglądam ale nie odsłaniam dla innych graczy przed dokonaniem wyboru loch / wioska / odpoczynek?

2) podczas odpoczynku wyrzucam dowolną kartę z ręki czy losowo?

3) gdy wybiorę, że idę do wioski to mimo pieniędzy z wyrzuconych kart mogę nic nie kupować?

4) gdy wybiorę, że idę do wioski, a z kart wyrzuconych wynika, że nie mam pieniędzy to też mogę nic nie kupić [ochotnik kosztuje 0, więc ewentualnie na niego mogę się zdecydować, ale chodzi o to, czy muszę]

5) przegrana walka skutkuje tylko tym, że odkładam karty z ręki do ponownego użycia później, a potwora, z którym walczyłem odkładam na dno tali lochu? nie ma żadnych innych konsekwencji?

6) co z punktami doświadczenia po skończonej grze, liczą się jakoś do punktów końcowych czy nie?

7) czy w każdej chwili mogę podnieść poziom bohatera, czy muszę czekać, aż bohater o poziomie na który chcę go podnieść będzie odsłonięty?

8) czy używając zaklęcia, które powoduje zmiany w ustawieniu potworów, mogę też zmienić ustawienie kamienia gromu, dokładnie to schować go na spód talii lochu?

9) czy jest jakakolwiek kooperacja między graczami, czy każdy gra swoje?

10) swoją turę gracz kończy wyciągnięciem 6 kart do ręki, jeżeli mam bohatera, który użyty w walce powoduje że pozostali gracze wyrzucają jedną kartę to oni wyrzucają kartę losowo czy odkrywają dla siebie [podglądają] karty i usuwają jedną wg uznania? czy reszta graczy gra w danej turze tylko 5cioma kartami?

pozdrawiam serdecznie

odpowiadam co następuje:

Ad1. najpierw decydujesz gdzie idziesz. wioska---> odslaniasz, lochy---> odslaniasz, odpoczynek - nie odslaniasz tylko jedną karte usuwasz. Swoje karty na ręku zawsze widzisz. 8)

ad2. dowolna z reki

ad3. tak

ad4. nie musisz kupowac we wiosce.

ad5. niepokonany potwor pozostaje w hali, a ty odkladasz karty z reki na stos kart odrzuconych.

ad6. nie

ad7. w kazdej chwili o ile jest jeszcze dostępny.

ad8. kamien gromu nie jest potworem i nie mozesz nim manipulowac.

ad9. kazdy swoje.

ad10. kazdy gracz sam wybiera jaka karte odrzuca (a nie usuwa). Reszta gra 5 kartami.


Pozdrawiam i milej gry...
Wino i Spam
atom3k
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2011, 08:00

Re: Kamień Gromu

Post autor: atom3k »

dzięki ! :)
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Kamień Gromu

Post autor: gajos »

gajos pisze:Dobra a teraz ja mam pytania.

Chodzi o tego budzacego wiele kontrowersji czarodzieja Selurin czarownik (atak magiczny +2). Jest napisane: calkowity atak magiczny x2 (stosuje sie na końcu). Czy jezeli w lochach z NIM jest jeszcze elf zaklinacz (atak magiczny +3) to moj atak magiczny calkowity wynosi 10? [(2+3)x2=10] czy tez moze: atak magiczny selurina 2x2=4 i do tego dodajemy atak magiczny elfa zaklinacza, łacznie atak magiczny grupy=7?
W instrukcji jest napisane, że mnożniki calkowitego ataku magicznego selurina czarownika sie sumują. Czy to oznacza ze posiadajac 2 takich czarowników i 2-e ogniste kule moj calkowity atak magiczny na koncu wynosi: (2+2+3+3)x4=40!!!!!

Drugie pytanie. Czy jezeli schodze do lochu i w mojej ekipie jest bohater dający swiatlo, np.: elf zaklinacz a efekt lochu mowi, że "jeden bohater nie atakuje" albo "niewyposażeni bohaterowie nie atakują" i ja wyznaczam, że elf nie atakuje, czy wciaz daje mi światło?

pozdrawiam
prosze jeszcze raz o pomoc....
Wino i Spam
Awatar użytkownika
rand
Posty: 485
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 114 times
Been thanked: 85 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: rand »

Ja może z troszkę innej beczki, ale nie bedę zakładał tematu.
Ma ktoś namiary na polską instrukcję do tej gry?? Wydawał to rebel i byłem pewien że to gdzieś udostępnili ale na stronie nie ma, na BGG też nie :-(
Jeśli ktoś posiada to proszę o kontakt ( może chociaż jakieś skany ;-) )
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

Generalnie instrukcja do KG jakaś slabawa jest...
na przykład, wczoraj w trakcie rozgrywki nie doszukalismy się w niej, czy do ataku w Lochu w ogóle jest potrzebny bohater... :?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

atom3k pisze:1) czy wybieram najpierw gdzie idę: loch / wioska / odpoczynek zanim odsłonię karty z ręki [...]?

5) przegrana walka skutkuje tylko tym, że odkładam karty z ręki do ponownego użycia później, a potwora, z którym walczyłem odkładam na dno tali lochu? nie ma żadnych innych konsekwencji?
ad.1) Jeśli przez "odsłonięcie" rozumiesz przeglądnięcie swoich kart na ręce to NIE :) a jeśli rozumiesz jako "odsłonięcie przed innymi" to bez różnicy. patrzysz co masz, decydujesz co z tym zrobić, a potem odsłaniasz, czyli pokazujesz współgraczom.
gajos pisze:ad5. niepokonany potwor pozostaje w hali, a ty odkladasz karty z reki na stos kart odrzuconych.
to po co atakować potwora, jeśli wiem, że przegram? tłumaczono mi (bo sama instrukcji nie czytałam), że taki samobójczy taki właśnie ma sens, żeby pozbyć się potwora z Lochu.
Awatar użytkownika
gajos
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:27
Lokalizacja: KoszaOlin

Re: Kamień Gromu

Post autor: gajos »

Veridiana pisze:
atom3k pisze:
gajos pisze:ad5. niepokonany potwor pozostaje w hali, a ty odkladasz karty z reki na stos kart odrzuconych.
to po co atakować potwora, jeśli wiem, że przegram? tłumaczono mi (bo sama instrukcji nie czytałam), że taki samobójczy taki właśnie ma sens, żeby pozbyć się potwora z Lochu.

Rzeczywiscie znalazlem w instrukcji ten "mikro fragment" o tym, ze niepokonany potwor jest przenoszony na spod tali lochow. No fakt, ze tak jest w instrukcji ale gdzie tu "logika fabularna"? Sprobujcie zagrac, ze niepokonany potwor pozostaje w grze. Sami zobaczycie róznice. Czasami zdarza sie tak, ze idziesz do lochu nie posiadając tyle ataku ile trzeba i masz karty pozwalajace dociagac karty. Bywa tak, ze nie podejda ci karty i przegrywasz a czasami z wielka radoscia pokonujesz potwora. Proponuje jeszcze zagrac tak aby mozna bylo kupowac tylko bohaterow z pierwszego poziomu (oczywiscie ochotnika za 3PD mozna podniesc do kazdego 1-o poziomowego bohatera) a z drugiego i trzeciego tylko za punkty doswiadczenia. Gra sie duzo lepiej.

pozdrawiam
Wino i Spam
Wilczur102
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:26

Re: Kamień Gromu

Post autor: Wilczur102 »

Maddas pisze:Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy w tej grze można łączyć atak z atakiem magicznym?
Oczywiście, że tak.
gajos pisze:NIestety kierując sie instrukcja nie zgadzam sie z ad1. Ryslawa. Kaplan w polaczeniu z mlotem ma albo atak magiczny +1 lub korzysta z mlota i ma +3 atak poprostu lub +6 atak przeciw rycerzom zaglady. Bohater moze poslugiwac sie albo atakiem zwyklym albo magicznym. NIestety kaplan i mlotek sa nietrafionymi kartami do kombosów. Jedyną zaletą mlotka jest jego obuchowość.
Bzdura, wprowadzasz ludzi w błąd. Jak nie wierzysz to zobacz post pracownika AEG: http://boardgamegeek.com/article/4049656#4049656
Maddas pisze:Przykład 1:
Regijczyk Kapłan (Kapłan) ma atak magiczny + 1, młot bojowy daje atak +3, dodatkowo kapłanom daje atak +3 jeżeli walczą przeciw rycerzom zagłady. Czy w tym przypadku Kapłan ma łączną wartość ataku +7 przeciw rycerzowi zagłady, czy należy to liczyć inaczej?
Jeżeli potwór nie modyfikuje w żaden sposób ataku lub nie jest odporny na konkretny typ ataku, to ma +7.
Maddas pisze:Przykład 3:
Gracz wchodzi do lochu i odkrywa wszystkie karty w ręce. Wśród kart znajdują się 3 szt. kart Skrytobójca Bractwa (jeden z efektów to: LOCH: wszyscy pozostali gracze odrzucają jednego bohatera lub dwie karty). Czy efekt dla innych graczy powtarza się za każdą kartę skrytobójcy?
Tak. Tyle, że akurat Skrytobójca Bractwa to 3 poziom tego bohatera i są 2 takie karty w całej grze :P, no ale to szczegół.
gajos pisze:A tak z innej beczki, czy wam tez karty scieraja sie w zatrważajacym tempie? Bo mój zestaw niestety po kilkudziesieciu grach JUŻ jest poprzecierany.... :x
Od tego są koszulki, żeby nie ścierać kart. Wystarczy kupić najtańsze i problem z głowy. W grze występuje sporo tasowania, więc bez koszulek to bardzo prawdopodobne, że karty nie wytrzymają dłuższej eksploatacji.
atom3k pisze:1) czy wybieram najpierw gdzie idę: loch / wioska / odpoczynek zanim odsłonię karty z ręki, czy wyboru takiego dokonuję po odsłonięciu kart? w instrukcji określone jest to niejednoznacznie, ale wnioskuję, że najpierw określam gdzie idę a dopiero potem odsłaniam karty? czy karty podglądam ale nie odsłaniam dla innych graczy przed dokonaniem wyboru loch / wioska / odpoczynek?
Swoje karty widzisz cały czas. Odsłonięcie kart to pokazanie ich innym graczom (ktoś musi sprawdzić czy nie ściemniasz :P).
atom3k pisze:2) podczas odpoczynku wyrzucam dowolną kartę z ręki czy losowo?
Usuwasz dowolną kartę.
atom3k pisze:3) gdy wybiorę, że idę do wioski to mimo pieniędzy z wyrzuconych kart mogę nic nie kupować?
4) gdy wybiorę, że idę do wioski, a z kart wyrzuconych wynika, że nie mam pieniędzy to też mogę nic nie kupić [ochotnik kosztuje 0, więc ewentualnie na niego mogę się zdecydować, ale chodzi o to, czy muszę]
Kupowanie jest opcjonalne. Możesz np skorzystać z samych efektów wioski i nic nie kupić.
atom3k pisze:5) przegrana walka skutkuje tylko tym, że odkładam karty z ręki do ponownego użycia później, a potwora, z którym walczyłem odkładam na dno tali lochu? nie ma żadnych innych konsekwencji?
Zależy od potwora. Musisz rozstrzygnąć efekty bitwy jeżeli są (czyli np. możesz stracić bohaterów itp.).
atom3k pisze:6) co z punktami doświadczenia po skończonej grze, liczą się jakoś do punktów końcowych czy nie?
Nie.
atom3k pisze:7) czy w każdej chwili mogę podnieść poziom bohatera, czy muszę czekać, aż bohater o poziomie na który chcę go podnieść będzie odsłonięty?
Podnieść poziom możesz tylko w wiosce i musisz odsłonić bohatera (czyli mieć go na ręce). Możesz podnieść tylko o 1 poziom na raz.
atom3k pisze:8) czy używając zaklęcia, które powoduje zmiany w ustawieniu potworów, mogę też zmienić ustawienie kamienia gromu, dokładnie to schować go na spód talii lochu?
Nie.
atom3k pisze:9) czy jest jakakolwiek kooperacja między graczami, czy każdy gra swoje?
Jak chcesz grać w kooperacji z innym graczem to można bardzo łatwo przerobić reguły do gry solo na taką wersję.
atom3k pisze:10) swoją turę gracz kończy wyciągnięciem 6 kart do ręki, jeżeli mam bohatera, który użyty w walce powoduje że pozostali gracze wyrzucają jedną kartę to oni wyrzucają kartę losowo czy odkrywają dla siebie [podglądają] karty i usuwają jedną wg uznania? czy reszta graczy gra w danej turze tylko 5cioma kartami?
Tak jak pisałem wcześniej, swoje karty każdy widzi, więc nie trzeba nic "podglądać". Gracze wybierają, którą kartę chcą odrzucić (nie mylić z usunąć).
gajos pisze:Chodzi o tego budzacego wiele kontrowersji czarodzieja Selurin czarownik (atak magiczny +2). Jest napisane: calkowity atak magiczny x2 (stosuje sie na końcu). Czy jezeli w lochach z NIM jest jeszcze elf zaklinacz (atak magiczny +3) to moj atak magiczny calkowity wynosi 10? [(2+3)x2=10] czy tez moze: atak magiczny selurina 2x2=4 i do tego dodajemy atak magiczny elfa zaklinacza, łacznie atak magiczny grupy=7?
Najpierw sumujesz cały atak magiczny, a potem stosujesz mnożnik. Czyli 10.
gajos pisze:W instrukcji jest napisane, że mnożniki calkowitego ataku magicznego selurina czarownika sie sumują. Czy to oznacza ze posiadajac 2 takich czarowników i 2-e ogniste kule moj calkowity atak magiczny na koncu wynosi: (2+2+3+3)x4=40!!!!!
Według oficjalnych reguł tak. Co w oczywisty sposób jest przesadzone. Dlatego ja stosuję zasadę że mnożniki się nie sumują, x2 to i tak sporo.
gajos pisze:Drugie pytanie. Czy jezeli schodze do lochu i w mojej ekipie jest bohater dający swiatlo, np.: elf zaklinacz a efekt lochu mowi, że "jeden bohater nie atakuje" albo "niewyposażeni bohaterowie nie atakują" i ja wyznaczam, że elf nie atakuje, czy wciaz daje mi światło?
Według oficjalnych reguł nie. Ja stosuje zasadę, że wciąż dają światło, bo nie widzę powodów dla których by mieli nie dawać (w końcu chodzi o wykorzystanie efektu dodatkowego, a nie ataku - cały sens bohaterów z premią do światła to zwiększenie uniwersalności i zmniejszenie ilości kart w talii, więc według mnie nie ma sensu ich ograniczać)

EDIT:
Veridiana pisze:to po co atakować potwora, jeśli wiem, że przegram? tłumaczono mi (bo sama instrukcji nie czytałam), że taki samobójczy taki właśnie ma sens, żeby pozbyć się potwora z Lochu.
Jest wiele powodów:

- możesz nie mieć wyboru, np. brakuje Ci niewiele, żeby pokonać potwora i masz karty z efektem: dobierz kartę (w lochu), więc ryzykujesz, wchodzisz do lochu dobierasz karty i okazuje się, że dalej nie starcza, wycofać już się nie możesz, musisz zaatakować

- możesz zastosować taktykę psa ogrodnika :P, pojawia się w lochu bardzo silny potwór z dużą ilością PZ, nie masz odpowiednich kart na ręce, żeby go pokonać, a czujesz że przeciwnik to zrobi i wyjdzie na prowadzenie, w takiej sytuacji może się opłacać zaatakować, żeby pozbyć się potwora

- chcesz pozbyć się kart wykorzystując efekt bitwy potwora np. są potwory zabijające ochotników lub niszczące inne karty, jeżeli chcesz się takich kart pozbyć to może się opłacać, np. skoszenie 5 ochotników poprzez atak na potwora to świetny sposób na szybkie zmniejszenie talii i pozbycie się niepotrzebnych kart, do tego można to połączyć z efektami lochu innych kart

- chcesz użyć efektu lochów swoich kart, możesz np. przeszkodzić innym graczom wykorzystując efekt odrzucania kart, albo usunąć karty przez efekt lochów lub skorzystać z dowolnego innego efektu lochu, który niesie z sobą jakąś korzyść

- możesz wykorzystać przesunięcie lochu po ataku na potwora, żeby uruchomić efekt wtargnięcia innego potwora - czasami efekt wtargnięcia może być nieszkodliwy dla Ciebie, podczas gdy inni gracze odczują go bardzo mocno

- możesz wykorzystać efekt bitwy działający również na innych graczy (w podstawce zdaje się, że takich nie ma, ale w dodatkach są), analogicznie do efektu wtargnięcia, może być czasem dużo bardziej szkodliwy dla Twoich przeciwników
gajos pisze:Rzeczywiscie znalazlem w instrukcji ten "mikro fragment" o tym, ze niepokonany potwor jest przenoszony na spod tali lochow. No fakt, ze tak jest w instrukcji ale gdzie tu "logika fabularna"? Sprobujcie zagrac, ze niepokonany potwor pozostaje w grze.
Logika fabularna to żaden problem w tym wypadku. Toczysz zacięty bój z potworem. Ranna poczwara wycofuje się w głąb lochów by zregenerować siły.
gajos pisze:Sprobujcie zagrac, ze niepokonany potwor pozostaje w grze.
Oficjalna zasada działa bardzo dobrze, po co usuwać coś co działa, a tym samym ograniczać ciekawą opcję taktyczną
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

Pytanko:
jeśli idąc do LOCHU mam na ręce zarówno kartę, która mówi "usuń jedną kartę z ręki" i kartę mówiącą "pociągnij jedną kartę" to czy chcąc usunąć właśnie tę drugą mogę jeszcze z niej skorzystać i pociągnąć kartę? innymi słowy, czy wszystkie efekty LOCHU z kart działają jakby równocześnie czy w wybranej przeze mnie kolejności?
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Kamień Gromu

Post autor: 100rk »

Według mnie tak, w instrukcji zostało wspomniane, że efekty kart działają "natychmiastowo" (o ile pamięć mnie nie zawodzi). Czyli jeśli nawet ją usunę w wyniku działania innej karty, to jej efekt musi zostać też uwzględniony, gdyż miałem ją na ręce wchodząc do lochu.
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Kamień Gromu

Post autor: kacek »

Witam,
To ja się jeszcze dołoże do pytań :oops: Albo ja jestem kompletnie nierozumny albo polskie tłumaczenie jest skopane (niestety nie mam angielskiego oryginału). Podczas dzisiejszej rozgrywki wylosowaliśmy istosty z otchłani, śluz i nieumarły-duch. W trzech przypadkach rozgorzała gorąca dyskusja, a stopień analizy językowej połączonej z rozbiorem logicznym treści karty mógłby zachwycić najbardziej wymagających ekspertów od dialektyki :lol: Chodzi mi o trzy karty:
1) mara - połowa ataku bez obecnego ataku magicznego. Czy bohater, który nie ma przydzielonej broni magicznej dostaje połowę ataku, a inni z taką bronią lub np. ognista kula mają atak na normalnym poziomie, czy też cała drużyna ma normalny atak, jeżeli tylko występuje w drużynie (pośród 6 kart) jakaś broń magiczna, która może być przydzielona jakiemuś bohaterowi lub bohater atakujący magią?
2) trująca maź - połowa ataku z ataku magicznego - do czasu dyskusji na temat punktu 1 wydawało nam się oczywiste, ale potem: czy krasnolud (atak 2) wyposażony w ognisty miecz (atak 3) + 4 za użycie broni siecznej dostaje tylko minus do miecza (wtedy miałby atak 2 + 1 za miecz + 4 za sieczną) czy też on 'cały staje się magiczny' jak zakrzyknął jeden ze współgraczy i wszystko jest dzielone przez 2 (2 + 3 + 4) / 2 = 4?
3) dręczyciel - połowa ataku bez przydzielonej broni. Tu już nastąpiło przegięcie wśród moich graczy, bo po przeanalizowaniu punktu 1 i ew. potraktowaniu wejścia do lochu jako drużynowego ktoś wymyślił, że w takim razie ta kara nie dotyczy tylko bohaterów bez broni, ale jeżeli w drużynie jest wogóle jakiś bohater bez broni, to się to stosuje do wszystkich.
4) i jeszcze kwestia krasnoluda. Ma on atak bazowy 1 (lub większy na wyższym poziomie) powiększony o 3 (lub więcej) gdy ma broń sieczną. Jeżeli zostanie wyposażony we włócznię, która sama w sobie daje atak +2, to ma wtedy atak 1+2 (włócznia)+3 (za posiadanie siecznej) = 6. Czy gdy wykorzystamy właściwość włóczni i ją odrzucimy uzyskując dodatkowe +3 do ataku, to uzyskujemy 6+3=9, czy też nasz krasnoludek nie ma już premii +3 za posiadanie broni siecznej?

Wszystkim, którzy znają odpowiedzi i mieli cierpliwość, żeby przeczytać mojego posta serdecznie dziękuję i gratuluję odporności :lol:
Bardzo pragnę poznać odpowiedzi, bo po dzisiejszej rozgrywce z grona przyjaciół staliśmy się bandą neurotycznych paranoików podejrzewających się nawzajem o głeboką chorobę psychiczną i niecne zamiary. :twisted:
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

1) jeśli w drużynie nie ma żadnego ataku magicznego (z czegokolwiek) to atak sumaryczny drużyny jest dzielony na dwa
2) nic ani nikt nie "staje się" całe magiczne, jeśli jakaś karta tego wyraźnie nie uczyni (nie pamiętam, która tak robi). tak więc krasnolud dostaje tylko minus do miecza.
zliczasz atak magiczny całej drużyny, dzielisz.
3) odwrotnie heh. jeśli w całej drużynie nie ma ani jednej sztuki broni to atak sumaryczny na pół. jeśli jest choć jedna, liczysz zwyczajnie.
4) nawet jak rzucimy to ma tę premię z samego faktu przydziału

Przebrnęłam, uff :wink:
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: Smoku »

A ja mam pytanie o tryb solo .Czy ktoś może ma przetłumaczone zasady,albo może opisać na czym on polega ?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

Dla mnie tryb solo jest odrobinę niejasny w jednym punkcie, ale napiszę jak my gramy.

Karty przygotowujesz normalnie. Różnica jest taka, że na początku gry nie ma żadnego potwora w lochu.
Następnie na początku każdej rundy odkrywasz potwora i umieszczasz go w 3 szeregu. czyli suma sumarum rozpoczynasz samą grę z jednym w lochu.
potem grasz normalnie, przy czym gdy loch się zapełni i trzeba na początku rundy dołożyć nowego potwora, to ten nowy wypycha z lochu tego w 1 szeregu, który automatycznie wchodzi do wioski. wchodzenie do wioski polega na tym, że tworzysz osobny stos potworów. zakryty, więc ile zapamiętałeś tyle Twojego.
tak więc większe znaczenie ma ubijanie gadów ;)
jeśli potwora pokonasz to uzupełniasz loch jak zwykle, ale na początku przyszłej rundy nie dochodzi nowy, więc żaden do wioski nie wchodzi. tak więc nagroda jest podwójna - punkty i spokój wśród wieśniaków.
gra się do momentu, gdy Kamień Gromu przesunie się do 1 szeregu, przy czym ubicie ostatniego gada przed nim powoduje zwyczajowe zabranie i Kamienia.
Następnie podliczasz punkty z potworów, które nawiedziły wioskę i Twoje punkty. jeśli masz więcej - wygrałeś.
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 162
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: piotrest »

Czy macie jakieś pomysły na stworzenie wariantu kooperacyjnego (przerobienie wariantu solo?) ?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kamień Gromu

Post autor: Veridiana »

Już jest takowy. nawet miałam go gdzieś wydrukowany... Poszukaj na BGG (bo ja tego jeszcze nie czytałam).
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 162
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: piotrest »

Znalazłem taki jeden wariant kooperacji na BGG ale nie bardzo mi podchodzi - jakiś podział na 2 lochy i niby kooperacja ale jeden może być bardziej "wygrany" od drugiego gracza. A może zwyczajnie dać potworom x 2 "życia", 2x efekty lochu, kara za światło -2, -4, -6. Wchodząc do lochu sumujemy karty obydwu graczy, znaczy sztampa :) Może da radę zadziałać, co? :wink:
Awatar użytkownika
rob666
Posty: 76
Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: rob666 »

Veridiana pisze:Generalnie instrukcja do KG jakaś slabawa jest...
na przykład, wczoraj w trakcie rozgrywki nie doszukalismy się w niej, czy do ataku w Lochu w ogóle jest potrzebny bohater... :?
Hehehe - też z tym miałem problem. Doszliśmy do wniosku, że nie można rzucić czaru bez chociaż jednego bohatera, i nie zachowujmy się jak tchórze wrzucając do lochu wszystkie graty, a potem decydując się na ucieczkę :)

Pozdrawiam
Robert
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
Awatar użytkownika
rob666
Posty: 76
Rejestracja: 18 lip 2007, 12:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Kamień Gromu

Post autor: rob666 »

Veridiana pisze:
atom3k pisze:
gajos pisze:ad5. niepokonany potwor pozostaje w hali, a ty odkladasz karty z reki na stos kart odrzuconych.
to po co atakować potwora, jeśli wiem, że przegram? tłumaczono mi (bo sama instrukcji nie czytałam), że taki samobójczy taki właśnie ma sens, żeby pozbyć się potwora z Lochu.



W Thunderstone'a grałem baaaardzo dużo razy i uwierzcie mi: wielokrotnie się zdarzyło, że idę do lochu i cosik źle mi się dodało, lub źle na stwora spojrzałem i niestety - stwór na spód.

Jest to dodatkowa opcja, aby zadziałać jak pies ogrodnika - sam nie mogę to innym nie dam.

Pozdrawiam
Robert
...siedzenie z dzieckiem i zabawa jego zabawkami to dziecinada; wolę z nim zagrać w grę planszową...
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Kamień Gromu

Post autor: 100rk »

rob666 pisze:
Veridiana pisze:Generalnie instrukcja do KG jakaś slabawa jest...
na przykład, wczoraj w trakcie rozgrywki nie doszukalismy się w niej, czy do ataku w Lochu w ogóle jest potrzebny bohater... :?
Hehehe - też z tym miałem problem. Doszliśmy do wniosku, że nie można rzucić czaru bez chociaż jednego bohatera, i nie zachowujmy się jak tchórze wrzucając do lochu wszystkie graty, a potem decydując się na ucieczkę :)

Coś słabo czytacie te instrukcje ^^
str.10 Bitwy (opis ogólny)
cyt. (..)"Możesz wręcz wykorzystać je do pokonania Potwora nawet wtedy, gdy nie masz na ręku żadnego Bohatera!"
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
ODPOWIEDZ