Strona 13 z 18

Re: Merchants & Marauders

: 26 lip 2011, 16:19
autor: zephyr
Ja na przykład lubię zagrać w Arkham od czasu do czasu. Gra jest dużo bardziej losowa i mniej strategiczna niż M&M ale ma 2 cechy które sprawiają że wolę ją od M&M
- kooperacyjna - dzięki temu fakt że ktoś wylosował lepiej a ktoś gorzej nie ma znaczenia - jedziemy na tym samym wózku; podobnie z dłuższą turą - sukces czy porażka innego gracza to sukces/porażka drużyny
- masa różnych kart - mam przyjemność z chodzenia po lokacjach i czytania jakie to zdarzenia przygotowali dla mnie autorzy gry
ale faktycznie jest to mniej granie żeby wygrać, bardziej żeby zobaczyć co się będzie działo. Decyzje strategiczne są bardzo podstawowe - wymiana przedmiotów tak żeby postacie były bardziej użyteczne i dobór postaci do roli w drużynie.

Możliwe że w odpowiednim towarzystwie M&M też byłoby fajne, ale mam wrażenie że to towarzystwo nie miałoby kupców i chińczyk też byłby z nim fajny :P

Re: Merchants & Marauders

: 26 lip 2011, 16:31
autor: melee
drugi punkt też przecież obowiązuje w M&M, tak samo mnie interesują plotki, karty chwały itd.
czyli po prostu Zephyr nie lubi gier niekooperacyjnych ;)

Re: Merchants & Marauders

: 26 lip 2011, 16:57
autor: zephyr
Pisałem już że plotki i karty misji są prawie fajne. Prawie jest kluczowe - z niezrozumiałego dla mnie powodu projektant nie lubi ludzi grających w jego grę i zamiast dać wszystkim dostęp do misji każe im rzucać kostką żeby w ogóle spróbować zrobić coś ciekawego, a potem rozrzuca misje po dużej mapie dając 3 akcje na turę żeby osoba wykonująca misję nudziła się płynąc przez cały ocean. W pierwszej partii zrobiłem misję i mi się to podobało, ale 3-4 tury polegały na płynięciu przez ocean... (zwłaszcza że home portu nie przesunę a jeśli uda mi się coś zarobić chciałbym tam kiedyś wrócić)

Re: Merchants & Marauders

: 26 lip 2011, 17:15
autor: melee
grałem tylko 2 razy, ale miałem wrażenie że ilość kart w grze jest spora, większa niż w Arkham. Tylko tutaj mają je twoi wrogowie, tam partnerzy, ale chyba taki urok przygodówek, że trzeba się bawić wspólnie historią

Re: Merchants & Marauders

: 26 lip 2011, 17:31
autor: ragozd
tylko jesli wylosuje sie 4 kupcow to troche ciezko moze z tym byc ;)
Z misjami faktycznie niekazdemu jest po drodze, ale zawsze mozna zagrac wariant ze kladziemy na stol po misji dla gracza - i juz jest ciekawiej.
Jak widac wariantow moze byc wiele, problem tylko z graczami ktorzy sie krzywo patrza nawet na oficjalny autorski wariant ;)

Re: Merchants & Marauders

: 27 lip 2011, 11:50
autor: adikom5777
ragozd pisze: Losowość może być z głową lub bez. Idealnym przykładem jest tu wybór piratów - gra skazuje cię na losowego, grałem zaś z modyfikacja wyboru 1 z 2 i było zdecydowanie lepiej. Bowiem bycie kupcem bywa nudne jesli sa sami kupcy - nie trzeba uwazac na piratow. A majac wybor 1 z 2 szanse na to sa mniejsze - po prostu 2-krotnie rosnie szansa na niezlego pirata.
Tak samo z kartami glory - nie chodzi mi o to że mam mniejsze czy większe szanse na wygranie dzieki nim - tylko że pływając z "martwymi" takimi kartami (np ochrona okrętu jeśli nie jesteś piratem jak piraciłem w najlepsze) po prostu ma się mniejszy fun. Wybierając zaś 2 z 1 szansa na lepszą zabawę rośnie. Podobnie z rumorsami.
Gra jest praktycznie tak samo losowa, ale masz jednak większą kontrolę by była fajniejsza.

Ja właśnie tak gram, że na początku losujemy po dwóch kapitanów i wybieramy jednego. W porcie ciągniemy tyle plotek ile sukcesów na kościach, misji w grze jest tyle, ilu graczy oraz ciągniemy dwie karty chwały i wybieramy jedną. Nieaktywny gracz może wypatrywać innych graczy przepływających przez jego strefę, poświęcając na to jedną z późniejszych akcji. Grałem też raz z modyfikacją Galeona (manewrowość 1) ale nie jestem przekonany, że to dobra poprawka.

Re: Merchants & Marauders

: 27 lip 2011, 11:55
autor: yosz
adikom5777 pisze:Nieaktywny gracz może wypatrywać innych graczy przepływających przez jego strefę, poświęcając na to jedną z późniejszych akcji.
W wariancie autora koszt to dwie akcje. Na sucho wydaje mi się że kosz jednej akcji może być za mały - brak tutaj rozterki czy na pewno chcę spróbować go przechwycić. Za jedną akcję będę pewnie prawie zawsze chciał to zrobić.

Re: Merchants & Marauders

: 27 lip 2011, 11:57
autor: clown
W ramach oczekiwania na polskie wydanie radzę potrenować "prawdziwie" piracką wymowę ARR!:
http://www.youtube.com/watch?v=iewv4v8C ... ure=fvwrel

Re: Merchants & Marauders

: 27 lip 2011, 20:52
autor: ragozd
Piraci Karaibów - dla mnie to najlepsza opcja - szkoda że wybór jest inny :(
Tłumaczenie nie powinno być dosłowne - Wysokie Napięcie przykładem :)
adikom5777 pisze: Ja właśnie tak gram, że na początku losujemy po dwóch kapitanów i wybieramy jednego. W porcie ciągniemy tyle plotek ile sukcesów na kościach, misji w grze jest tyle, ilu graczy oraz ciągniemy dwie karty chwały i wybieramy jedną. Nieaktywny gracz może wypatrywać innych graczy przepływających przez jego strefę, poświęcając na to jedną z późniejszych akcji. Grałem też raz z modyfikacją Galeona (manewrowość 1) ale nie jestem przekonany, że to dobra poprawka.
To kiedy gramy razem? ;) Lejesz miód na moje serce, że jednak są gracze którzy równolegle wymyślili takie same poprawki jak ja. Bycie plagiatorem tu akurat daje ulgę :)

Re: Merchants & Marauders

: 27 lip 2011, 23:38
autor: adikom5777
ragozd pisze:
adikom5777 pisze: Ja właśnie tak gram, że na początku losujemy po dwóch kapitanów i wybieramy jednego. W porcie ciągniemy tyle plotek ile sukcesów na kościach, misji w grze jest tyle, ilu graczy oraz ciągniemy dwie karty chwały i wybieramy jedną. Nieaktywny gracz może wypatrywać innych graczy przepływających przez jego strefę, poświęcając na to jedną z późniejszych akcji. Grałem też raz z modyfikacją Galeona (manewrowość 1) ale nie jestem przekonany, że to dobra poprawka.
To kiedy gramy razem? ;) Lejesz miód na moje serce, że jednak są gracze którzy równolegle wymyślili takie same poprawki jak ja. Bycie plagiatorem tu akurat daje ulgę :)
Ragozd, razem (i to bardzo chętnie) zagramy dopiero na Bieszczadkonie, bo wcześniej nie dam rady wpaść do CDC.
Poprawkę z kartami plotek przeczytałem od Ciebie na forum :)

Bardzo się cieszę, że gra wyjdzie po polsku, bo kilkoro moich znajomych nie chciało grać w grę z taką ilością obcego tekstu na kartach.
Co prawda porobiłem sobie wkładki do kart, ale nie wygląda to za pięknie.

Re: Merchants & Marauders

: 28 lip 2011, 00:11
autor: ragozd
No nie - ma byc jak w orginale :P Nawet FAQ bedzie w faQ zamiast jako poprawione zasady?
adikom5777 pisze:Ragozd, razem (i to bardzo chętnie) zagramy dopiero na Bieszczadkonie, bo wcześniej nie dam rady wpaść do CDC.
Poprawkę z kartami plotek przeczytałem od Ciebie na forum :)
No to mamy zaczyn home-rulsowy :) Już się nie moge doczekać

Re: Merchants & Marauders

: 28 lip 2011, 10:48
autor: Nataniel
Wątek dot. tłumaczenia wydzieliłem tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=15508

Re: Merchants & Marauders

: 02 sie 2011, 19:45
autor: schizofretka
Korzystając, że wciąż na topie: myślicie, że M&M nadaje się dla nie-graczy? Na prezent do samodzielnego rozkminienia?

Re: Merchants & Marauders

: 02 sie 2011, 20:11
autor: ragozd
oj nie - ale do zagrania z doswiadczonym znajacym gre graczem - jak najbardziej. yulko trzeba angielski znac albo czekac na polska wersje

Re: Merchants & Marauders

: 19 sie 2011, 08:51
autor: Banan2
Witam!
Według wpisów na BGG będą "Kupcy i Korsarze" wydani przez Rebel. Na kiedy mamy szykować kasę ? :wink:
Pozdrawiam

Re: Merchants & Marauders

: 19 sie 2011, 09:14
autor: Nataniel
Na Gwiazdkę :)

Re: Merchants & Marauders

: 24 sie 2011, 19:12
autor: SimonStorm
Merchants & Marauders w polskim wydaniu. To dobra wiadomość, czekam z niecierpliwością, szczególnie, że ostatnio mam chrapkę na takie klimaty. :)

Re: Merchants & Marauders

: 01 wrz 2011, 18:28
autor: Fruczak Gołąbek
Jak jest z interakcją w tej grze? Występuje czy każdy sobie? Interesuje mnie najbardziej jak to wygląda na 2 osoby.

Re: Merchants & Marauders

: 01 wrz 2011, 19:08
autor: surmik
Zdarzają się partie zupełnie bez interakcji a są takie gdzie się łupie siebie nawzajem prawie non stop ;) Wszystko zależy od graczy i ich podejścia.
Na dwie osoby naturalnie interakcja będzie ograniczona.

Re: Merchants & Marauders

: 23 sty 2012, 15:49
autor: pan_satyros
Mam pytanie do osób, które grały w wersję angielską - czy warto zaopatrzyć się w koszuli na karty?
Na jakiej zasadzie karty są tu używane/tasowane?
Jeśli warto, to jakie polecacie?

Re: Merchants & Marauders

: 23 sty 2012, 15:53
autor: DJCrovley
Karty towarow sa uzytkowane dosc czesto (deck przetasowywuje sie kilkukrotnie podczas jednej rozgrywki). inne troche mniej. ja swoja kopie mam chyba w koszulkach ffg.

Re: Merchants & Marauders

: 23 sty 2012, 18:48
autor: bartek_mi
pan_satyros pisze:Mam pytanie do osób, które grały w wersję angielską - czy warto zaopatrzyć się w koszuli na karty?
Na jakiej zasadzie karty są tu używane/tasowane?
Jeśli warto, to jakie polecacie?
Karty towarów zakoszulkowalem - w sumie to tylko nimi sie "gra".
Uzylem czerwonych koszulek od ffg.

Tu fotka:
http://www.boardgamegeek.com/image/1195 ... -marauders

"thumba" mi tam dodac :) !

Re: Merchants & Marauders

: 23 sty 2012, 19:37
autor: pan_satyros
+ za zdjęcie :)
Jeśli możesz podaj mi w mm ile dokładnie te karty mają, a sprawdzę jeszcze inne rodzaje koszulek :)

Re: Merchants & Marauders

: 23 sty 2012, 20:00
autor: bartek_mi
pan_satyros pisze:+ za zdjęcie :)
Jeśli możesz podaj mi w mm ile dokładnie te karty mają, a sprawdzę jeszcze inne rodzaje koszulek :)
43,5x67

ffg pasuje idealnie na szerokosc ale sa minimalnie za dlugie

Re: Merchants & Marauders

: 09 lut 2012, 16:01
autor: Karh
Gra przyjęła sie wśród moich znajomych nieoczekiwanie dobrze, wszyscy pytają kiedy następny raz. Zacząłem sie zastanawiać nad zorganizowaniem jakiegoś mini turnieju na 8 osób w mojej mieścince. Tylko nie wiem czy jest sens, zabawy z gry mnóstwo, jednak losowość duża. Z drugiej strony nawet w Talisman są organizowane turnieje...prosiłbym o jakieś rady.