Last Night on Earth - pytania i wątpliwości
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Last Night on Earth - pytania i wątpliwości
Prośba o wyjaśnienie zasady specjalnej dla postaci:
HANDY -May add or subtract one to any roll when testing to see if a "Hand
Weapon Breaks"
Test k6 broni według kart: broń psuje się na 1 lub 2.
Rozumiem ,że można dodać 1 do wyniku, ale czego dotyczy tekst o odejmowaniu 1 od wyniku rzutu (szkodzenie sobie) ?
HANDY -May add or subtract one to any roll when testing to see if a "Hand
Weapon Breaks"
Test k6 broni według kart: broń psuje się na 1 lub 2.
Rozumiem ,że można dodać 1 do wyniku, ale czego dotyczy tekst o odejmowaniu 1 od wyniku rzutu (szkodzenie sobie) ?
Re: Last Night on Earth
Myślę, że o ile rzeczywiście nie ma żadnej broni na której odjęcie od wyniku może mieć sens, to po prostu twórcy woleli się zabezpieczyć na wypadek gdyby w którymś z dodatków postanowili coś takiego dać. Nie przejmuj się tym, po prostu możesz jeśli chcesz, nie musi to mieć sensu. W jednej grze (dungeon lords) autor nawet dodał żetony, które nie mają zastosowania, "bo tak".
How about a game of GoT?
- assurbanipal
- Posty: 250
- Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- Has thanked: 1 time
Re: Last Night on Earth
Dzieki Twoje tłumaczenie jest bardzo dobre
Mam pytanie do tyczące zasad o co dokładnie chodzi z zasadą "Rolling a random building" bo nie za bardzo ją rozumiem.
Z góry dzięki za odpowiedź
Mam pytanie do tyczące zasad o co dokładnie chodzi z zasadą "Rolling a random building" bo nie za bardzo ją rozumiem.
Z góry dzięki za odpowiedź
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Last Night on Earth
Na środkowym elemencie planszy masz 6 numerów, cztery wskazują narożne elementy (te w kształcie litery "L", dwa pozostałe to wybór Zombie i wybór Bohaterów. Rzut kością determinuje który narożnik zostanie wylosowany. W przypadku wyboru któregoś z graczy, można wybrać dowolny budynek na planszy (nie Ratusz i np. nie już przejęty przez Zombie budynek). Gdy wylosowaliśmy jakiś narożnik, należy rzucić ponownie - wszystkie budynki są oznaczone małymi numerami zazwyczaj dwoma lub trzema (np. 1-2, lub 4-5-6). Drugi rzut kostką determinuje, który budynek z narożnika został wylosowany.
Mam nadzieję, że napisane zrozumiale. To po prostu taki myk, do wybierania losowego budynku na planszy.
Mam nadzieję, że napisane zrozumiale. To po prostu taki myk, do wybierania losowego budynku na planszy.
Re: Last Night on Earth
Mam pytanie dotyczace poruszania i przeszukiwania pomieszczen. czy jezeli wejdziemy do budynku mozemy jeszcze go przeszukac w tej samej fazie po to zeby wylosowac przedmiot z kart graczy?
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Last Night on Earth
Z tego co pamiętam jest Move/Search - albo albo. W naszych rozgrywkach rzucenie kostką oznaczało ruch i nie można już było szukać (wzięcie przedmiotu typowego dla budynku ze stosu kart odrzuconych to też jest szukanie).Acaraje pisze:Mam pytanie dotyczace poruszania i przeszukiwania pomieszczen. czy jezeli wejdziemy do budynku mozemy jeszcze go przeszukac w tej samej fazie po to zeby wylosowac przedmiot z kart graczy?
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Last Night on Earth
No właśnie też tak myślałem , póki nie obejrzałem jeden z Videocastów dot. Last Night On Earth. Gdzie facet opowiada że najpierw wchodzi do budynku , a później go przeszukuje (w tej samej facie Move/search). No nic spróbuję zagrać ze znajomymi na dwa różne sposoby i zobaczę jak to będzie działać.
Dzięki za odpowiedź.
Dzięki za odpowiedź.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Last Night on Earth
Może grał z dodatkiem, gdzie w budynkach mogą się znajdować żetony Free Search?
Wedle instrukcji możemy wybrać między ruchem a szukaniem, jednak zastrzega ona, że przed decyzją możemy rzucić kostką by zobaczy ile pól będzie dane nam przejść.
Wedle instrukcji możemy wybrać między ruchem a szukaniem, jednak zastrzega ona, że przed decyzją możemy rzucić kostką by zobaczy ile pól będzie dane nam przejść.
Re: Last Night on Earth
Mam pewne pytanie dotyczące samej rozgrywki, czy waszym zdaniem ta gra nie jest za mało zbalansowana? Opiszę w skórcie o co mi chodzi... rozłożyłem w raz z moimi znajomymi plansze tak jak opisano w instrukcji (graliśmy w scenariusz Die Zombe Die), najpierw środkowa plansza, później plansze w kształcie"L", rzecz jasna położone losow , póżniej losowaliśmy kostką któe budynki pozostają... sama rozgrywka standardowo , gracze mieli do wyboru albo wykonać ruch , albo przeszukać...i teraz pojawia się problem... graliśmy w ten scenariusz z trzy razy, i za każdym razem bohaterowie przegrywali z kretesem...czy u was było tak samo?
Zastanawiam sie czy nie wprowadzić w rozgrywkę możliwości wejścia do pomieszczenia i od razu jego przeszukania , kolejna sprawa zamiast wskazywać kostką któy budnek będzie aktywny, wydaje mi sie zę lepszą opcją będzie wskazanie któy budnyek będzie nieaktywny, bowiem zdarza sie ze na jednej planszy znajduje sie na przykład trzy budynki...co o tym sądzicie?
Czy ktoś z Was ma przetłumaczony FAQ z Boardgeek?
Pozdrawiam!!
Zastanawiam sie czy nie wprowadzić w rozgrywkę możliwości wejścia do pomieszczenia i od razu jego przeszukania , kolejna sprawa zamiast wskazywać kostką któy budnek będzie aktywny, wydaje mi sie zę lepszą opcją będzie wskazanie któy budnyek będzie nieaktywny, bowiem zdarza sie ze na jednej planszy znajduje sie na przykład trzy budynki...co o tym sądzicie?
Czy ktoś z Was ma przetłumaczony FAQ z Boardgeek?
Pozdrawiam!!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Last Night on Earth
Co masz na myśli przez losowanie budynków, które zostają i wskazywanie, który budynek jest aktywny? Wszystkie budynki są dostępne dla bohaterów od samego początku. Czasem w wyniku kart zombie zostaną zablokowane (taken over). Albo nie rozumiem w czym problem, ale źle coś doczytaliście w instrukcji.Acaraje pisze:... rozłożyłem w raz z moimi znajomymi plansze tak jak opisano w instrukcji (graliśmy w scenariusz Die Zombe Die), najpierw środkowa plansza, później plansze w kształcie"L", rzecz jasna położone losow , póżniej losowaliśmy kostką któe budynki pozostają...
Generalnie gra jest dość zbalansowana, mniej lub bardziej w zależności od liczby graczy. No i ma dość spory czynnik losowy, jak karty super podejdą jednej ze stron, to druga ma bardzo ciężko. Ale sytuacje niesprawiedliwe zdarzają się rzadko.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Last Night on Earth
Czy jeśli zombie w wyniku zagrania karty spowoduje, że dwóch zombi stanie na polu z bohaterem i musi walczyć, to czy bohater musi zmagać się tylko z 1 zombie (w myśl zasady parowania po równo) czy zaś konieczne będą 2 starcia bohatera z różnymi zombie? Tura zombie, a nie gracza.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Last Night on Earth
Trzeba walczyć ze wszystkimi Zombie. Zasady "po równo", mówi że bohaterom na polu trzeba tych zombi przydzielić tak, żeby każdy bohater miał po równo zombie przydzielonych do siebie (w ramach możliwości oczywiście). Jeśli na polu znajduje się tylko jeden bohater, dostanie z przydziału wszystkich zombie.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Last Night on Earth
Dzięki za szybką reakcję. Coś mi nie pasowało właśnie, a porównywałem tekst angielski z polskim i dalej nie było czarno na białym. Zaczynam ogrywać zanim kurz to złapie. Świetny klimat, poza tym naprawdę proste zasady w porównaniu z innymi grami Latającej Żaby.donmakaron pisze: ↑19 kwie 2018, 08:55 Trzeba walczyć ze wszystkimi Zombie. Zasady "po równo", mówi że bohaterom na polu trzeba tych zombi przydzielić tak, żeby każdy bohater miał po równo zombie przydzielonych do siebie (w ramach możliwości oczywiście). Jeśli na polu znajduje się tylko jeden bohater, dostanie z przydziału wszystkich zombie.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 sie 2017, 11:46
- Lokalizacja: Łódź, Retkinia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 2 times
Re: Last Night on Earth: The Zombie Game (Jason C. Hill)
Cześć załoga!
Mam nadzieję, że piszę w dobrym wątku bo już raz dostałem upomnienie i nie chciałbym otrzymać go ponownie
Mam problem ze zrozumieniem jednej zasady.
Co w przypadku wyrzucenia dubletu przez bohatera i takiej samej wartości przy rzucie zombie.
Hipotetycznie:
Bohater w swoim rzucie ma 2x5, a zombie w swoim ma 5.
W zasadach wspomniane jest, że w przypadku remisu zwycięża zombiak. Ale czy zwycięża on także w przypadku dubletu i takiej samej wartości u siebie? Rozumiem, że gdyby bohater wyrzucił 2x5 a umarlak 6. Jego wartość jest wyższa więc wygrywa pomimo mojego dubletu. Ale przecież jak mam 2x6 a zombie u siebie też 6 to nawet rzut dodatkową kością mi nic nie da bo przecież nie wyrzucę na niej 7 . Parafrazując klasyka - co on jest - Robocop?
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi to wyklaruje bo już wariuję
Miłego dnia dla Was!
Dawid
Mam nadzieję, że piszę w dobrym wątku bo już raz dostałem upomnienie i nie chciałbym otrzymać go ponownie
Mam problem ze zrozumieniem jednej zasady.
Co w przypadku wyrzucenia dubletu przez bohatera i takiej samej wartości przy rzucie zombie.
Hipotetycznie:
Bohater w swoim rzucie ma 2x5, a zombie w swoim ma 5.
W zasadach wspomniane jest, że w przypadku remisu zwycięża zombiak. Ale czy zwycięża on także w przypadku dubletu i takiej samej wartości u siebie? Rozumiem, że gdyby bohater wyrzucił 2x5 a umarlak 6. Jego wartość jest wyższa więc wygrywa pomimo mojego dubletu. Ale przecież jak mam 2x6 a zombie u siebie też 6 to nawet rzut dodatkową kością mi nic nie da bo przecież nie wyrzucę na niej 7 . Parafrazując klasyka - co on jest - Robocop?
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi to wyklaruje bo już wariuję
Miłego dnia dla Was!
Dawid
Ostatnio zmieniony 07 lut 2023, 09:35 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wycięcie wykropkowanego wulgaryzmu.
Powód: Wycięcie wykropkowanego wulgaryzmu.
Re: Last Night on Earth: The Zombie Game (Jason C. Hill)
Jest dokładnie tak jak piszesz "W zasadach wspomniane jest, że w przypadku remisu zwycięża zombiak.". Jeśli remisujesz na 6 to jedynie czym możesz podbić wynik to karty i zdolności.morrison-1986 pisze: ↑07 lut 2023, 09:14 Cześć załoga!
Mam nadzieję, że piszę w dobrym wątku bo już raz dostałem upomnienie i nie chciałbym otrzymać go ponownie
Mam problem ze zrozumieniem jednej zasady.
Co w przypadku wyrzucenia dubletu przez bohatera i takiej samej wartości przy rzucie zombie.
Hipotetycznie:
Bohater w swoim rzucie ma 2x5, a zombie w swoim ma 5.
W zasadach wspomniane jest, że w przypadku remisu zwycięża zombiak. Ale czy zwycięża on także w przypadku dubletu i takiej samej wartości u siebie? Rozumiem, że gdyby bohater wyrzucił 2x5 a umarlak 6. Jego wartość jest wyższa więc wygrywa pomimo mojego dubletu. Ale przecież jak mam 2x6 a zombie u siebie też 6 to nawet rzut dodatkową kością mi nic nie da bo przecież nie wyrzucę na niej 7 . Parafrazując klasyka - co on jest - Robocop?
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi to wyklaruje bo już wariuję
Miłego dnia dla Was!
Dawid
Fragment intrukcji.
Once both players have chosen their highest Fight Dice roll and are done using cards and abilities, the fight is resolved as follows:
- If the Zombie wins (has a higher roll or is tied for highest), the Hero takes one Wound.