Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Rydl
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:49

Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Rydl »

Witam to moj pierwszy post. Mam juz neuroshime hex i cyclady a moj kumpel ma cywilizacje i warcrafta. Teraz szukam jakiejs ciezszej gry najlepiej w swiecie fantasy. Prosil bym odrazu pisac wszystkie za i przeciw tych gier. pozdrawiam
Rydl
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:49

Re: Ciezki mozgojeb dla 2+ graczy

Post autor: Rydl »

co myslicie o rune wars?
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: FormatC »

Ciezsza gra w swiecie fantasy to na pewno Dungeon Lords, tylko nie wiem, jak bedzie sie spisywala w konfiguracji 2-osobowej (gralam tylko w 4)...
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Ouragan »

Może to nie jest za ciężka gra, ale jeżeli chodzi o fantasy to może warto przyjrzeć się grze: "Small world".

Polecam też "Chaos in the Old World" - ciekawa gra w świecie Warhammera.
Rydl
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:49

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Rydl »

W sumie to wlasnie o tych 2 tytulach myslalem. O chaosie slyszalem ze jest strasznie nie zbalansowany ( choc korci mnie klimat bo od 4lat gram w wh bitewniaki) a small warld to niewiem czy sie nie znudzi za szybko i cena a zawartosc pudla jest dziwna. Jesli mozna sie dowiedziec jakis konkretnych wad i zalet tych gier to byl bym wdzieczny.
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Ouragan »

Niezauważyłem, abyChaos był niezbalansowany. Raczej ustawienia początkowe mogą dawać więcej szans jednemu z bogów. Ogólnie gra jest bardzo przyjemna no i ma oryginalny klimat, bo któż nie chciałby być bogiem chaosu? :P :P Każdy z bogów ma po prostu swój zestaw działań i trzeba znać innych bogów, aby wcześniej zauważyć na planszy, komu przeszkadzać. W każdym bądź razie polecam.

Smallworld to już inna gra. Czy się znudzi? Na pewno nie jest to wojenna strategia z wielością różnorodnych rozwiązań. Jednak kombinacja różnych cech i ras, kolejności ich wychodzenia, powinna spowodować pewną niepowtarzalność rozgrywek. Gra jest prostsza od Chaosa, a klimat równie ciekawy - uproszczony mechanicznie rozwój poszczególnych ras na przestrzeni wieków. Grę także polecam, chociaż dla wytrawnego gracza, będzie na pewno pozycją raczej lekką :)

Jeżeli miałbym decydować którą grę wybrać, to musiałbym wpierw zadać pytanie z kim chcę w nią grać. Jeżeli z ludźmi, którzy preferują pozycje łatwe, przyjemne i dość szybkie zarówno w tłumaczeniu zasad jak i rozgrywki to wybrałbym Smalloworld, gdy miałbym grać z graczami nastawionymi na nieco cięższą rozgrywkę, gdzie im dłużej się gra tym nabiera się większego doświadczenia, to wybrałbym Chaos in the Old World. Oczywiście regrywalność tej gry będzie mniejsza niż w grach typu Agricola, TTA, czy Le Havre, ale nie znam innych gier w świecie fantazy o chociażby podobnej komplikacji mechanicznej :)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Ciezki mozgojeb dla 2+ graczy

Post autor: wis »

Rydl pisze:co myslicie o rune wars?
Na pewno warty spróbowania. Jest to jednak kobyła na cały wieczór i nie każdemu będzie pasować losowość. Na brak ciężaru nie narzekam - móżdżenie rozpoczyna się na etapie tworzenia mapy,
trzeba się przygotować na losowe zdarzenia występujące co turę, przewidzieć ruchy przeciwnika, zaplanować własne z planem "B" na wypadek porażek w walkach lub zagrania przez przeciwnika jakiejś wrednej karty. Runy można pozyskać na kilka sposobów, nie jest to czysto militarne starcie. Lepiej zadziała w trzy osoby niż w dwie - łatwiej powstrzymać lidera.

Chaos mam dopiero poznać, jedyne, co usłyszałem, że najlepiej "chodzi" w pełnym składzie.

Small World po wyrzuceniu kostki i licytacji pierwszego miejsca w miejsce losowania (wybór rasy jako pierwszy jest często decydujący) robi się wcale nielekką pozycją z bardzo przyjemnym czasem rozgrywki. Po kilkunastu/kilkudziesięciu partiach można go sobie dodatkowo odświeżyć dodatkiem za kilkadziesiąt złotych - nowe rasy, nowe zdolności.

Obie ww gry to moje Top 5 - gracza nie przepadającego za ekonomiami bez elementu walki.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: FormatC »

Ouragan pisze:Niezauważyłem, abyChaos był niezbalansowany. Raczej ustawienia początkowe mogą dawać więcej szans jednemu z bogów. Ogólnie gra jest bardzo przyjemna no i ma oryginalny klimat, bo któż nie chciałby być bogiem chaosu? :P :P
No ja np. bardzo chcialam zostac Bogiem Chaosu i... niestety, gra w CitOW nie przyblizyla mnie do spelnienia mojego marzenia ani na cal... W sensie nie czulam, ze zabijam wiesniakow i szerze korupcje tylko po prostu ukladalam gdzies swoje znaczniki (w tym figurki) i pilnowalam zeby polozyc ich wiecej niz inni (tak to jakos szlo - nie pamietam dokladnie)... :( Szkoda, ze rozgrywka byla taka sucha, bo gra zapowiadala sie naprawde fajnie...
Ouragan pisze: Smallworld to już inna gra. Czy się znudzi? Na pewno nie jest to wojenna strategia z wielością różnorodnych rozwiązań. Jednak kombinacja różnych cech i ras, kolejności ich wychodzenia, powinna spowodować pewną niepowtarzalność rozgrywek. Gra jest prostsza od Chaosa, a klimat równie ciekawy - uproszczony mechanicznie rozwój poszczególnych ras na przestrzeni wieków. Grę także polecam, chociaż dla wytrawnego gracza, będzie na pewno pozycją raczej lekką :)
Niestety, ale u nas Small World jest traktowany jako wesola gierka do wciagania poczatkujacych znajomych... :( I tylko tyle, wytrawni gracze moga w nia ewentualnie zagarc jesli nie ma nic innego do roboty albo w ramach przerywnika. Nie licz na jakies ciezkie mozdzenie - w kazdej rundzie robisz to samo - zajmujesz najbardziej korzystne dla siebie pola/bijesz lidera i zbierasz punkty, nie ma tu zbyt wielu mozliwosci do rozwazenia. ;) Fakt, ja bardzo lubie te gre, podobaja mi sie grafiki, podoba mi sie jej PROSTOTA, ale juz taki np. moj maz zaluje wydanych na nia pieniedzy...
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Ouragan »

FormatC pisze:
Ouragan pisze:Niezauważyłem, abyChaos był niezbalansowany. Raczej ustawienia początkowe mogą dawać więcej szans jednemu z bogów. Ogólnie gra jest bardzo przyjemna no i ma oryginalny klimat, bo któż nie chciałby być bogiem chaosu? :P :P
No ja np. bardzo chcialam zostac Bogiem Chaosu i... niestety, gra w CitOW nie przyblizyla mnie do spelnienia mojego marzenia ani na cal... W sensie nie czulam, ze zabijam wiesniakow i szerze korupcje tylko po prostu ukladalam gdzies swoje znaczniki (w tym figurki) i pilnowalam zeby polozyc ich wiecej niz inni (tak to jakos szlo - nie pamietam dokladnie)... :( Szkoda, ze rozgrywka byla taka sucha, bo gra zapowiadala sie naprawde fajnie...
No gra opiera się bardziej na walce bogów między sobą niż na zabijaniu wieśniaków i szerzenia korupcji. Siły Imperium, Bretonii to raczej po prostu są tam symboliczne i dużego wpływu na poczynania bogów nie mają. Trochę szkoda, ale cóż, należy się chyba cieszyć, że w ogóle wyszła gra o tematyce Warhamerra, którego uwielbiam i mam do niego wielki sentyment.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: farmer »

FormatC pisze:
Ouragan pisze:Smallworld to już inna gra. Czy się znudzi? Na pewno nie jest to wojenna strategia z wielością różnorodnych rozwiązań. Jednak kombinacja różnych cech i ras, kolejności ich wychodzenia, powinna spowodować pewną niepowtarzalność rozgrywek. Gra jest prostsza od Chaosa, a klimat równie ciekawy - uproszczony mechanicznie rozwój poszczególnych ras na przestrzeni wieków. Grę także polecam, chociaż dla wytrawnego gracza, będzie na pewno pozycją raczej lekką :)
Niestety, ale u nas Small World jest traktowany jako wesola gierka do wciagania poczatkujacych znajomych... :( I tylko tyle, wytrawni gracze moga w nia ewentualnie zagarc jesli nie ma nic innego do roboty albo w ramach przerywnika. Nie licz na jakies ciezkie mozdzenie - w kazdej rundzie robisz to samo - zajmujesz najbardziej korzystne dla siebie pola/bijesz lidera i zbierasz punkty, nie ma tu zbyt wielu mozliwosci do rozwazenia. ;) Fakt, ja bardzo lubie te gre, podobaja mi sie grafiki, podoba mi sie jej PROSTOTA, ale juz taki np. moj maz zaluje wydanych na nia pieniedzy...
Ja w pełni zgadzam się z FormatC - jeśli szukasz ciężkiego mózgożera, to na pewno nie znajdziesz tego w Small World. Nie powiem, to bardzo przyjemna, szybka i łatwa do objaśnienia gierka, jednak żadnej wielkiej strategii, ani poczucia dokonania czegoś wielkiego/ważnego, w niej nie znajdziesz.
Jednak, jako przerywnik, czy wspomniana zachęta dla nowych - szczerze polecam :).

pozdr,
farm
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 12:23 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Rydl
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:49

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Rydl »

wszystkim dziekuje za pomoc :) zdecydowalem sie na chaos napisze jak wrazenia po jutrzejszych grach.
Awatar użytkownika
Targowo.Istore
Posty: 176
Rejestracja: 19 mar 2010, 08:43

Re: Ciezki mozgo(zer) dla 2+ graczy

Post autor: Targowo.Istore »

Zatem czekamy na Twoją opinię odnośnie tej gry. A jeśli chodzi o takie typowo "mózgożerne" gry to polecam ten wątek
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 43&t=14894
ODPOWIEDZ