Gwiezdny Kupiec

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
morciba
Posty: 381
Rejestracja: 15 lut 2006, 12:57
Lokalizacja: Kraków

Gwiezdny Kupiec

Post autor: morciba »

Jeśli kogoś interesuje posiadam skany Gwiezdnego Kupca. Problem może być tylko z wysłaniem bo wszystko zajmuje ponad 40MB. Najlepiej jakby ktoś ftpa udostępnił.
Prawa chyba nie łamię bo kupić tego się nie da.....
Awatar użytkownika
Valmont
Posty: 1461
Rejestracja: 04 cze 2004, 08:08
Lokalizacja: Warszawa -serce w Białymstoku ;)

Post autor: Valmont »

Oficjalnie w żadnym sklepie nie ma rzeczywiście. Jednakże sporo tego się pojawia na Allegro, ktoś wyprzedaje ze starych zapasów chyba.
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blazej »

Hmm, a nie da się tego jakoś skompresować? To są JPG? Nie znam się na skanerach, ale rzeczywiście jakoś dziwnie dużo zajmują, ale chya da się obniżyć jakość czy coś..

pozdrawiam
morciba
Posty: 381
Rejestracja: 15 lut 2006, 12:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: morciba »

blazej pisze:Hmm, a nie da się tego jakoś skompresować? To są JPG? Nie znam się na skanerach, ale rzeczywiście jakoś dziwnie dużo zajmują, ale chya da się obniżyć jakość czy coś..

pozdrawiam
Tak to są jpgi i są już spakowane. Od biedy mógłbym wysyłać każdy plik osobno mailem. Największy ma niecałe 5MB.
Dragonnec
Posty: 34
Rejestracja: 04 lip 2005, 16:09
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: Dragonnec »

Rzeczywiście bardzo ciężkie...
Polecam Adobe Photoshop(w internecie dostępna wersja trial), w którym można łatwo, znacząco obniżyć rozmiar obrazów bez utraty jakości...

I jak już będzie mniej poproszę sztukę na majcher.marek@gmail.com :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blazej »

Pozwolę sobie odświeżyć wątek:-) Morciba, kombinowałeś przy tym, żeby obniżyć wagę tych zdjęć? Chętnie bym wziął od Ciebie tego kupca, ale jak się zakłada FTP to kompletnie nie wiem:-(
Cers
Posty: 31
Rejestracja: 18 gru 2004, 23:10
Lokalizacja: Białystok(ta wioska pod choroszcza[;)

Post autor: Cers »

morciba, podeslij mi to na cersster@gmail.com, a ja to wrzuce na FTP, bedzie mozna spokojnie sciagnac ;-)
morciba
Posty: 381
Rejestracja: 15 lut 2006, 12:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: morciba »

Cers pisze:morciba, podeslij mi to na cersster@gmail.com, a ja to wrzuce na FTP, bedzie mozna spokojnie sciagnac ;-)
a zmieści Ci się na skrzynce? i jaki masz limit wagi jednego załącznika?
Awatar użytkownika
Rathi
Posty: 883
Rejestracja: 04 cze 2004, 10:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Rathi »

morciba pisze:a zmieści Ci się na skrzynce? i jaki masz limit wagi jednego załącznika?
Zmiesci sie. Pojemnosc to ponad 2 GB.
A wielkosc jednego @ nie moze przekraczac 10 MB. Tylko trzeba pamietac, ze obrazki zajmuja troche wiecej w @ niz na kompie.
Robert Jaskuła
Dragonus - gry planszowe, sklep i wypożyczalnia
http://dragonus.pl/
morciba
Posty: 381
Rejestracja: 15 lut 2006, 12:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: morciba »

poszło :) 6 maili.
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blazej »

Mógłbym prosić o podanie linka do FTP, na którym jest GK?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Jakieś szanse na link do zasad?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Dziękuję.
Awatar użytkownika
MacDante
Posty: 346
Rejestracja: 19 mar 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

GK - online

Post autor: MacDante »

Dla maniaków jest wersja online GK którą polecam :)

http://gilar.mogiel.net/gk/gra/s/gkserv.log.gry

zresztą odpowiedni topic jest tu:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=545
wishmaster
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2006, 13:42

Post autor: wishmaster »

A dalo by sie to wrzucic na MegaUpload albo na RapidShare tam jest do 100MB
Awatar użytkownika
MacDante
Posty: 346
Rejestracja: 19 mar 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MacDante »

Powoli chciałbym zacząć odświeżyć temat, i zrobić z niego małe FAQ do GK dla maniaków którzy jeszcze w to grają czyli na przykład dla mnie :)

W związku z powyższym kilka pytań, a nóż ktoś znalazł odpowiedź i ma all rozpracowane:

1. Siła modułów bojowych, Jak wiadomo moduły bojowe mają dwie wartości bojowe Konwencjonalna oraz Rakietowa.
przykład :
Broń lekka 3(5)
Zamontowana na Kadłubie
Klarnet siła konwencjonalna bojowa : 3 ładowność modułów 5.

Teraz przy założeniu że jest jeden moduł broni lekkiej na klarnecie mamy:
siłą konwencjonalna: 6
rakietowa: 5

Rakietowa ma to do siebie że po zadaniu obrażeń może zniszczyć całkowicie statek.

I teraz wyobraźmy sobie załadowany Klarnet 5 modułami broni lekkiej:
Klarnet: siła 3
BL: 3(5) x5
CO w sumie daje:
siła bojowa konwencjonalna: 18
Siła bojowa Rakietowa: 25

Co oznacza ze używając siły rakietowej zadajemy każdemu przeciwnikowi (nawet z najdoskonalszym kadłubem bojowym minimum 2 obrażenia) i jest szansa 1-2 (na k6) że statek przeciwnika zostanie zniszczony całkowicie.

Konkluzja nie warto kupować nielegalnych a zarazem drogich kadłubów, gdyż tanim klarnet z najtańszymi legalnymi modułami można zniszczyć wszystkie statki.

Pytanie: czy przypadkiem siła rakietowa nie liczy się jako salwa z pojedynczego modułu bojowego (toznaczy nei sumuje się z siła rakietową innych modułów na statku) (bo w innym wypadku kupno i walka wojskowymi statkami mija się z sensem. Oraz wlaka siła bojowa także, gdyż rakietowa wartość zawsze jest większa od konwencjonalnej)

PS:
-------------------------------------
Zasady do Gwiezdnego Kupca:
http://www.republika.pl/nest/kupiec.html - opis (wstęp)
http://www.republika.pl/nest/kupiec1.html - zasady
http://www.republika.pl/nest/kupiec2.html - tabele
atwar
Posty: 112
Rejestracja: 10 wrz 2004, 14:49
Lokalizacja: obok Pruszkowa

Post autor: atwar »

Ja zawsze grałem i gram sumując siłę rakietową poszczególnych modułów.
Co do konkluzji, masz rację, a wiesz co można zrobić z monarchą z 15 -stoma modułami BL :D? Żadna włócznia nie ma startu.
Wszystko zależy od sposobu rozgrywki, ja częściej stawiam na handel i rozwój(oraz przemyt), ponieważ:
a) zakup wojskowego kadłuba jest drogi i nie zawsze dostępny
b)w takim kadłubie prawie nic nie da się przewieźć/przemycić (jedynie narkotyki, ale one są najrzadsze)
c)napadanie na innych graczy jest nudne
"Z mojego rozkazu i dla dobra Państwa właściciel tego dokumentu uczynił to, co uczynił.
3 grudnia 1627.
Richelieu"
Awatar użytkownika
MacDante
Posty: 346
Rejestracja: 19 mar 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MacDante »

i daltego to jest bez sensu, bo Klarnet z siłą 3 i osłoną 2 za 160
+5x17 (Bron lekka 3(5)) = 245 HT jest skuteczny na tyle aby zniszczyc statek:

Włócznia z siłąbojową 5 i osłoną 4 za 600
+ 5x100 (arsenal (7(14)) = 1100 HT

dlatego tez bez sensem jest kupowanie wojskowych statkow IMHO przy takim zalozeniu, tak jak i bez sensem jest walczyc sila konwencjonalna.

Dlatego tez moim zdaniem kazdy statek moglby tylko raz za modul wystrzelic rakiety (o sile jaką posiada moduł) w przeciwnika.

teraz Klarnet z siłą rakietową5 i max na kości (6) nie ma sznasy zniszczenia ciężkiego pancernika o osłonie 4.
Ale gdyby sięwyposazyl w modul ciezszy albo leprzy kadlub wtedy juz moze starac sie zniszczyc rakietami statek bojowy.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

My gralismy kompletnie zmieniajac parametry modulow - tak, ze wartosc broni rakietowej zawsze byla nizsza niz konwencjonalnej. W ten sposob byl dylemat - walic rakietowa z mniejszymi szansami, ale z szansa pelnego zniszczenia czy konwencjonalna zadac wieksze straty.

Zeskanowalem karte z naszymi modyfikacjami do modulow (nie mam juz tego w formie elektronicznej):
Obrazek
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Browarion »

Super że wątek został odświerzony.
Jak tylko spiszę w bajtach moje uwagi / przmyślenia (nie tylko nt. spotkań militarnych w przestrzeni okołoplanetanej :wink:) to wrzuce kolejny klocuszek do dyskusji
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
atwar
Posty: 112
Rejestracja: 10 wrz 2004, 14:49
Lokalizacja: obok Pruszkowa

Post autor: atwar »

Niezłe, niezłe. Musze to wypróbować przy najbliższej rozgrywce.
"Z mojego rozkazu i dla dobra Państwa właściciel tego dokumentu uczynił to, co uczynił.
3 grudnia 1627.
Richelieu"
Awatar użytkownika
Valmont
Posty: 1461
Rejestracja: 04 cze 2004, 08:08
Lokalizacja: Warszawa -serce w Białymstoku ;)

Post autor: Valmont »

Poza tymi modułami które wrzucił Nataniel, pamiętam że latał w naszych grach także pirat, przenosząc się w zależności od rzutu kostką w przestrzeń wokółplanetarną któregoś z układów. Były też zmienione wydarzenia i okazje z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Przeszukam jeszcze swoje zasoby i moze znajde te zmienione wydarzenia / okazje oraz specyfikacje statkow pirackich.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Znalazlem spis zmian, ktore najczesciej stosowalismy:

1) Brak automatycznego przechwytywania sie statkow znajdujacych sie w jednej Przestrzeni Wokolplanetarnej
2) Mozliwosc przechwytywania statkow zarowno wlatujacych jak i wylatujacych z Przestrzeni Wokolplanetarnej
3) Nakaz ujawniania typu kadluba przy spotkaniu dwoch statkow
4) Jednoczesnosc oddawania salw w czasie bitwy
5) Mozliwosc sabotowania Agentow - Agent ma Zywotnosc = 5, leczenie 1 pkt. Zywotnosci kosztuje 10 HT (faza Inwestycji). Przy Żyw < 3 Agent nie moze wykorzystywac swoich zdolnosci.
6) Ukrycie Agenta: 5 HT / etap (platne w fazie Okazji)
7) W 1. Etapie liczba nowych Wiadomosci = k6 (zamiast k6/2)
8) Statek moze kontynuowac ruch po zakonczeniu walki / przechwytywania
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
ODPOWIEDZ