Might & Magic Heroes

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

Axel wydaje Might & Magic Heroes w wersji planszowej: http://swiatgierplanszowych.blogspot.co ... es-na.html

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: janekbossko »

hoho
niespodzianka. Ciekawi mnie na jakiej mechanice bedzie sie te gra opierać.
I zastanawia mnie ile ich licencja kosztowała :mrgreen:
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: pan_satyros »

Chciałbym wierzyć, że nie będzie to profanacja mojej ulubionej strategii.
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: zachi »

pan_satyros pisze:Chciałbym wierzyć, że nie będzie to profanacja mojej ulubionej strategii.
Obawiam się ...
w przypadku opierania się na klasyce bardzo ciężko stanąć na wysokości zadania i pewnie wielu będzie 'coś nie pasowało'.

Cóż. Okaże się.
Cristof
Posty: 97
Rejestracja: 19 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Brzeg

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Cristof »

Zobaczymy, jestem bardzo ciekaw jak to wyjdzie, no i jak wypadnie na tle Runewars którym najbliżej do HoMM zwłaszcza jak wyjdzie dodatek
ozzman1

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: ozzman1 »

Brzmi super. Gra na licencji (albo za przyzwoleniem), wydawnictwo, które cenię za przystępne ceny i bardzo dobrą jakość wykonania. Mam nadzieję, że rysownicy się spiszą, bo oprócz mechaniki, ciekawi mnie oprawa graficzna...
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Fruczak Gołąbek »

Cieszę się że premiera już w listopadzie, może jakoś wytrzymam :). Martwi mnie jednak to że będą "tylko" żetony istot i drewniane pionki herosów. Zawsze marzyła mi się planszówkowa wersja Heroes "na bogato" gdzie mój bohater jeździ na koniu tak jak na komputerze :). Jednak myślę że jeśli cała reszta będzie świetna to może drewno i żetony wyostrzą moją wyobraźnię :).
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

ozzman1 pisze:Brzmi super. Gra na licencji (albo za przyzwoleniem), wydawnictwo, które cenię za przystępne ceny i bardzo dobrą jakość wykonania. Mam nadzieję, że rysownicy się spiszą, bo oprócz mechaniki, ciekawi mnie oprawa graficzna...
Z tego co wiem to grafiki mają być z wersji komputerowej gry. Więcej prawdopodobnie w październikowym wydaniu ŚGP.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

Nareszcie!

Całe zycie czekalem na taka planszowke. Srednim substytutem bylo runewars. Ciekawe, myslalem ze FFG rzuci sie na te licencje...

Boze daj im natchnienie oraz siłe, zeby tego nie spie#$%^^. :)

EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."

Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: SeeM »

Przez malutką chwilę miałem nadzieję na przygodówko-RPGa. Nikt już o tych grach nie pamięta.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Odi »

A Bonaparte był z kolei taki nawet nawet... Tzn bez rewelacji, ale dało się zagrać. Był nawet fajny twist, w postaci 'kongresu monarchów', kiedy ustalało się poprzez głosowanie granice w Europie.

Potencjalnie HoM&M to może być hit, ale... No właśnie :roll: To nie jest wcale taki 'samograj', jakby się mogło wydawać.
Nie można przenosić Hirołsów na plansze dosłownie, bo wtedy każdy będzie sobie biegał po swoim kawałku mapy, i od czasu do czasu będzie jakaś bitwa, podczas której pozostali gracze będą ziewać. Trzeba jakoś ograniczyć losowość (żeby ktoś nie odskoczył z supermocnym artefaktem), ale jednocześnie ją zachować (żeby zostawić radość eksploracji, znak firmowy HoMM). Trzeba wprowadzić jakieś gospodarowanie miastami, bohaterami i armiami, ale nie utopić graczy w nadmiernym mikrozarządzaniu.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: surmik »

Odi pisze: Nie można przenosić Hirołsów na plansze dosłownie, bo wtedy każdy będzie sobie biegał po swoim kawałku mapy, i od czasu do czasu będzie jakaś bitwa, podczas której pozostali gracze będą ziewać. Trzeba jakoś ograniczyć losowość (żeby ktoś nie odskoczył z supermocnym artefaktem), ale jednocześnie ją zachować (żeby zostawić radość eksploracji, znak firmowy HoMM). Trzeba wprowadzić jakieś gospodarowanie miastami, bohaterami i armiami, ale nie utopić graczy w nadmiernym mikrozarządzaniu.
Myślę, że bardzo prawdopodobne jest, że tak własnie ktoś myślał i po tym wymyślił Runewars :D
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: janekbossko »

dlatego ciekawe od kiedy trwaja testy
Awatar użytkownika
DanCo
Posty: 668
Rejestracja: 27 maja 2008, 11:55
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: DanCo »

tchazzar pisze:...

EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."

Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.

Ja dodam, że moim zdaniem Bonaparte nie odbiega od pozostałych/ww. Jakby nie było dużego wyboru to gra daje radę ale ... jak ma się wybór pomiędzy Osadnikami, Ryzykiem a Bonaparte to ta ostatnia gra na pewno będzie ostatnia.

Ja też mam nadzieję, że M&MH będzie wielkim hitem i że autor dzięki niej zdobędzie wielką sławę i uznanie.
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

W runewars za duzo jednak jest tych kart. Walki sa bardzo losowe, co prowadzi do tego, ze nie liczy sie jakosc jednostek a ich ilosc. Kto w komputerowym odpowiedniku mial diabla ten byl panisko ;).

Ciekawi mnie jak zostanie rozwiazana kwestia surowcow. W RW strasznie fajnie im to wyszlo, z drugiej strony tam bylo ich ( surowcow ) tylko trzy rodzaje. W HoMM 3 mielismy przeciez 6 + 1. Zmienilo sie cos w heroes 6? W komputerowe gierki to juz dobrze od 2 lat nie gram, wiec nie jestem w temacie.

Wiem, ze moze to malo patriotyczne, ale zaluje, ze to nie FFG zakupilo licencje. Tak, mielibysmy 40 stronicowy manual, faq ( 10 stron ), erraty do erraty itp. Ale dostalibyscmy naprawde epicka, pieknie wykonana strategie, pelna mozliwosci, interakcji, wyborow i o ciekawej mechanice. A takto czekamy w niepewnosci na jakies kartonowe wynaturzenie. Mam wielka nadzieje, ze sie myle i dostaniemy gre, ktora ( wybaczcie banalne porownanie ) rzuci nas na kolana.
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Fruczak Gołąbek »

DanCo pisze:
tchazzar pisze:...

EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."

Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.

Ja dodam, że moim zdaniem Bonaparte nie odbiega od pozostałych/ww. Jakby nie było dużego wyboru to gra daje radę ale ... jak ma się wybór pomiędzy Osadnikami, Ryzykiem a Bonaparte to ta ostatnia gra na pewno będzie ostatnia.

Ja też mam nadzieję, że M&MH będzie wielkim hitem i że autor dzięki niej zdobędzie wielką sławę i uznanie.
Może autor już od dłuższego czasu, w każdej wolnej chwili dopieszczał pomysł na M&MH i dlatego pozostałe gierki wyszły mu nie najlepiej ;).
magnus
Posty: 18
Rejestracja: 05 kwie 2011, 19:56
Lokalizacja: okolice Rybnika

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: magnus »

Z tego co czytałem w części VI są tylko 3 rodzaje surowców. Sporo mniej. A i jeszcze podobno brzydkie grafiki zamków


Czekam niecierpliwe, szkoda tylko że właśnie na VI :wink:
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: zephyr »

Właśnie testowałem demko VI.
W Heroes VI wywalili wreszcie te surowce i zostawili 4: kasa, drewno, kamień, kryształ. (podział na siarke/rtęć/kryształ/kamienie szlachetne na prawdę nie miał sensu) Panel zarządzania miastem też wygląda sensowniej, nie trzeba klikać po losowych budynkach - interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Za to system rozwoju postaci wygląda ciekawie, ale nie grałem w IV i V więc jestem nie na czasie, może to już było.

Może planszówka też pójdzie po tej linii i też okroi zbędne elementy zostawiając najważniejsze rzeczy... ale to brzmi jak trudne zadanie.

Swoją drogą czy ktoś grał sensownie w multi HoMaM?
Ja chyba żadnej gry nie dograłem, a mechanicznie były popsute - na jednej małej mapie z 2 zamkami rozgrywka wyglądała tak że na zmianę goniliśmy się z jednym graczem w tą i z powrotem bo 1 populacja + obrona zamku wystarczyły żeby odstraszyć przeciwnika... bezsens
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Grzegorz973
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2007, 20:47
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Grzegorz973 »

(...)interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Akurat w "piątce" można było zrobić jeszcze kilka fajnych rzeczy w zależności od zamku - poświęcać jednostki, kupować artefakty itd. :wink:
magnus
Posty: 18
Rejestracja: 05 kwie 2011, 19:56
Lokalizacja: okolice Rybnika

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: magnus »

Ja tam wolałem jak było więcej surowców :roll: W 3 przecież też można było poświęcać/sprzedawać jednostki, zamieniać w szkielety :twisted: Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram

Co do multi to rzadko grałem na 2, zazwyczaj 3-5 i tak koło 60% rozgrywek kończyliśmy. Na dwóch dobrą taktyką był portal miasta i logistyka.
Awatar użytkownika
matoozik
Posty: 403
Rejestracja: 24 sie 2009, 14:19
Lokalizacja: Małopolska

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: matoozik »

6 lat temu była już próba przeniesienia herosów na planszę, niestety dość słaba: The Heroes of Might & Magic IV Collectible Card & Tile Game
Mam nadzieję, że tym razem się uda, trzymam kciuki.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Geko »

magnus pisze:Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram
Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: farmer »

Widzę, że generalnie, opinie i oczekiwania geeków pokrywają się z moimi ;>.
Radość z tematu na grę :mrgreen: ,
zaskoczenie wydawcą (jak to nie FFG? :shock:),
płocha nadzieja, że będzie super :twisted: ,
i niepokojąco niepokojący niepokój, że się nie uda :(.

No, ale trzeba wierzyć!
Dobre euro nasi rodacy już robią, dobre wojenne również... czas na dobry ameritrasz ;>

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
ozzman1

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: ozzman1 »

Ja mam tak na szybko następujące spostrzeżenia:

- mniej surowców -> lepiej. 3 to moim zdaniem optimum(kasy nie liczę). Pamiętajcie, że plansz L czy XL raczej nie da się w wersji planszowej zbudować, chyba, że w zestawie znajdą się lupy. Ilość kopalń zatem powinna być mniejsza, a co za tym idzie, mniejsza powinna być liczba surowców
- rozwiązanie 'gonienia się po mapie' jest bardzo proste. Zamiast zasad "Free for all" czy "Last man standing" moim zdaniem powinno się rywalizować o osiągnięcie celu albo podzbioru celów, najlepiej w warunkach ograniczonych zasobów
- ciekawi mnie mechanizm walki. Czy autor zdecyduje się na kostki, czy wysili się na jakiś bardziej skomplikowany mechanizm modyfikatorów?
- liczę mocno, że sprawa budynków neutralnych nie zostanie potraktowana po macoszemu.

Z niecierpliwością czekam na wypuszczenie gry i zgłaszam się do ewentualnych testów :)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

tchazzar pisze:Kto w komputerowym odpowiedniku mial diabla ten byl panisko ;).
Do czasu, aż przyszło parę setek chłopów i wzięli go na widły ;)
W Heroes VI wywalili wreszcie te surowce i zostawili 4: kasa, drewno, kamień, kryształ. (podział na siarke/rtęć/kryształ/kamienie szlachetne na prawdę nie miał sensu) Panel zarządzania miastem też wygląda sensowniej, nie trzeba klikać po losowych budynkach - interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Zmniejszenie ilości surowców IMHO wyszło grze na zdrowie. Natomiast bardzo nie podoba mi się zamek, ten panel jest po prostu funkcjonalny w złym tego słowa znaczeniu. W poprzednich częściach też nie trzeba było "klikać po losowych budynkach" - był panel budowania i panel rekrutacji (ba, dało się to nawet globalnie opędzić), ale oprócz tego można było cieszyć oko rozwijający się miastem.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 12:42 przez costi, łącznie zmieniany 1 raz.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ODPOWIEDZ