Might & Magic Heroes
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Might & Magic Heroes
Axel wydaje Might & Magic Heroes w wersji planszowej: http://swiatgierplanszowych.blogspot.co ... es-na.html
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Might & Magic Heroes
hoho
niespodzianka. Ciekawi mnie na jakiej mechanice bedzie sie te gra opierać.
I zastanawia mnie ile ich licencja kosztowała
niespodzianka. Ciekawi mnie na jakiej mechanice bedzie sie te gra opierać.
I zastanawia mnie ile ich licencja kosztowała
- pan_satyros
- Posty: 6128
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Chciałbym wierzyć, że nie będzie to profanacja mojej ulubionej strategii.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Might & Magic Heroes
Obawiam się ...pan_satyros pisze:Chciałbym wierzyć, że nie będzie to profanacja mojej ulubionej strategii.
w przypadku opierania się na klasyce bardzo ciężko stanąć na wysokości zadania i pewnie wielu będzie 'coś nie pasowało'.
Cóż. Okaże się.
Re: Might & Magic Heroes
Zobaczymy, jestem bardzo ciekaw jak to wyjdzie, no i jak wypadnie na tle Runewars którym najbliżej do HoMM zwłaszcza jak wyjdzie dodatek
Re: Might & Magic Heroes
Brzmi super. Gra na licencji (albo za przyzwoleniem), wydawnictwo, które cenię za przystępne ceny i bardzo dobrą jakość wykonania. Mam nadzieję, że rysownicy się spiszą, bo oprócz mechaniki, ciekawi mnie oprawa graficzna...
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Might & Magic Heroes
Cieszę się że premiera już w listopadzie, może jakoś wytrzymam . Martwi mnie jednak to że będą "tylko" żetony istot i drewniane pionki herosów. Zawsze marzyła mi się planszówkowa wersja Heroes "na bogato" gdzie mój bohater jeździ na koniu tak jak na komputerze . Jednak myślę że jeśli cała reszta będzie świetna to może drewno i żetony wyostrzą moją wyobraźnię .
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Z tego co wiem to grafiki mają być z wersji komputerowej gry. Więcej prawdopodobnie w październikowym wydaniu ŚGP.ozzman1 pisze:Brzmi super. Gra na licencji (albo za przyzwoleniem), wydawnictwo, które cenię za przystępne ceny i bardzo dobrą jakość wykonania. Mam nadzieję, że rysownicy się spiszą, bo oprócz mechaniki, ciekawi mnie oprawa graficzna...
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Might & Magic Heroes
Nareszcie!
Całe zycie czekalem na taka planszowke. Srednim substytutem bylo runewars. Ciekawe, myslalem ze FFG rzuci sie na te licencje...
Boze daj im natchnienie oraz siłe, zeby tego nie spie#$%^^.
EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."
Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.
Całe zycie czekalem na taka planszowke. Srednim substytutem bylo runewars. Ciekawe, myslalem ze FFG rzuci sie na te licencje...
Boze daj im natchnienie oraz siłe, zeby tego nie spie#$%^^.
EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."
Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 942 times
Re: Might & Magic Heroes
A Bonaparte był z kolei taki nawet nawet... Tzn bez rewelacji, ale dało się zagrać. Był nawet fajny twist, w postaci 'kongresu monarchów', kiedy ustalało się poprzez głosowanie granice w Europie.
Potencjalnie HoM&M to może być hit, ale... No właśnie To nie jest wcale taki 'samograj', jakby się mogło wydawać.
Nie można przenosić Hirołsów na plansze dosłownie, bo wtedy każdy będzie sobie biegał po swoim kawałku mapy, i od czasu do czasu będzie jakaś bitwa, podczas której pozostali gracze będą ziewać. Trzeba jakoś ograniczyć losowość (żeby ktoś nie odskoczył z supermocnym artefaktem), ale jednocześnie ją zachować (żeby zostawić radość eksploracji, znak firmowy HoMM). Trzeba wprowadzić jakieś gospodarowanie miastami, bohaterami i armiami, ale nie utopić graczy w nadmiernym mikrozarządzaniu.
Potencjalnie HoM&M to może być hit, ale... No właśnie To nie jest wcale taki 'samograj', jakby się mogło wydawać.
Nie można przenosić Hirołsów na plansze dosłownie, bo wtedy każdy będzie sobie biegał po swoim kawałku mapy, i od czasu do czasu będzie jakaś bitwa, podczas której pozostali gracze będą ziewać. Trzeba jakoś ograniczyć losowość (żeby ktoś nie odskoczył z supermocnym artefaktem), ale jednocześnie ją zachować (żeby zostawić radość eksploracji, znak firmowy HoMM). Trzeba wprowadzić jakieś gospodarowanie miastami, bohaterami i armiami, ale nie utopić graczy w nadmiernym mikrozarządzaniu.
Re: Might & Magic Heroes
Myślę, że bardzo prawdopodobne jest, że tak własnie ktoś myślał i po tym wymyślił RunewarsOdi pisze: Nie można przenosić Hirołsów na plansze dosłownie, bo wtedy każdy będzie sobie biegał po swoim kawałku mapy, i od czasu do czasu będzie jakaś bitwa, podczas której pozostali gracze będą ziewać. Trzeba jakoś ograniczyć losowość (żeby ktoś nie odskoczył z supermocnym artefaktem), ale jednocześnie ją zachować (żeby zostawić radość eksploracji, znak firmowy HoMM). Trzeba wprowadzić jakieś gospodarowanie miastami, bohaterami i armiami, ale nie utopić graczy w nadmiernym mikrozarządzaniu.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Might & Magic Heroes
tchazzar pisze:...
EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."
Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.
Ja dodam, że moim zdaniem Bonaparte nie odbiega od pozostałych/ww. Jakby nie było dużego wyboru to gra daje radę ale ... jak ma się wybór pomiędzy Osadnikami, Ryzykiem a Bonaparte to ta ostatnia gra na pewno będzie ostatnia.
Ja też mam nadzieję, że M&MH będzie wielkim hitem i że autor dzięki niej zdobędzie wielką sławę i uznanie.
Re: Might & Magic Heroes
W runewars za duzo jednak jest tych kart. Walki sa bardzo losowe, co prowadzi do tego, ze nie liczy sie jakosc jednostek a ich ilosc. Kto w komputerowym odpowiedniku mial diabla ten byl panisko .
Ciekawi mnie jak zostanie rozwiazana kwestia surowcow. W RW strasznie fajnie im to wyszlo, z drugiej strony tam bylo ich ( surowcow ) tylko trzy rodzaje. W HoMM 3 mielismy przeciez 6 + 1. Zmienilo sie cos w heroes 6? W komputerowe gierki to juz dobrze od 2 lat nie gram, wiec nie jestem w temacie.
Wiem, ze moze to malo patriotyczne, ale zaluje, ze to nie FFG zakupilo licencje. Tak, mielibysmy 40 stronicowy manual, faq ( 10 stron ), erraty do erraty itp. Ale dostalibyscmy naprawde epicka, pieknie wykonana strategie, pelna mozliwosci, interakcji, wyborow i o ciekawej mechanice. A takto czekamy w niepewnosci na jakies kartonowe wynaturzenie. Mam wielka nadzieje, ze sie myle i dostaniemy gre, ktora ( wybaczcie banalne porownanie ) rzuci nas na kolana.
Ciekawi mnie jak zostanie rozwiazana kwestia surowcow. W RW strasznie fajnie im to wyszlo, z drugiej strony tam bylo ich ( surowcow ) tylko trzy rodzaje. W HoMM 3 mielismy przeciez 6 + 1. Zmienilo sie cos w heroes 6? W komputerowe gierki to juz dobrze od 2 lat nie gram, wiec nie jestem w temacie.
Wiem, ze moze to malo patriotyczne, ale zaluje, ze to nie FFG zakupilo licencje. Tak, mielibysmy 40 stronicowy manual, faq ( 10 stron ), erraty do erraty itp. Ale dostalibyscmy naprawde epicka, pieknie wykonana strategie, pelna mozliwosci, interakcji, wyborow i o ciekawej mechanice. A takto czekamy w niepewnosci na jakies kartonowe wynaturzenie. Mam wielka nadzieje, ze sie myle i dostaniemy gre, ktora ( wybaczcie banalne porownanie ) rzuci nas na kolana.
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Might & Magic Heroes
Może autor już od dłuższego czasu, w każdej wolnej chwili dopieszczał pomysł na M&MH i dlatego pozostałe gierki wyszły mu nie najlepiej .DanCo pisze:tchazzar pisze:...
EDIT: "Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa."
Hmm... Veto bylo bardzo srednia takie 4/10. Natomiast wyprawa to mechanicznie prawdopodobnie najgorsza gra swiata. Zaczynam sie obawiac jakiegos losowego syfu bez interakcji, cos w typie wow the board game, bez jej najlepszego elementu czyli character managementu.
Ja dodam, że moim zdaniem Bonaparte nie odbiega od pozostałych/ww. Jakby nie było dużego wyboru to gra daje radę ale ... jak ma się wybór pomiędzy Osadnikami, Ryzykiem a Bonaparte to ta ostatnia gra na pewno będzie ostatnia.
Ja też mam nadzieję, że M&MH będzie wielkim hitem i że autor dzięki niej zdobędzie wielką sławę i uznanie.
Re: Might & Magic Heroes
Z tego co czytałem w części VI są tylko 3 rodzaje surowców. Sporo mniej. A i jeszcze podobno brzydkie grafiki zamków
Czekam niecierpliwe, szkoda tylko że właśnie na VI
Czekam niecierpliwe, szkoda tylko że właśnie na VI
Re: Might & Magic Heroes
Właśnie testowałem demko VI.
W Heroes VI wywalili wreszcie te surowce i zostawili 4: kasa, drewno, kamień, kryształ. (podział na siarke/rtęć/kryształ/kamienie szlachetne na prawdę nie miał sensu) Panel zarządzania miastem też wygląda sensowniej, nie trzeba klikać po losowych budynkach - interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Za to system rozwoju postaci wygląda ciekawie, ale nie grałem w IV i V więc jestem nie na czasie, może to już było.
Może planszówka też pójdzie po tej linii i też okroi zbędne elementy zostawiając najważniejsze rzeczy... ale to brzmi jak trudne zadanie.
Swoją drogą czy ktoś grał sensownie w multi HoMaM?
Ja chyba żadnej gry nie dograłem, a mechanicznie były popsute - na jednej małej mapie z 2 zamkami rozgrywka wyglądała tak że na zmianę goniliśmy się z jednym graczem w tą i z powrotem bo 1 populacja + obrona zamku wystarczyły żeby odstraszyć przeciwnika... bezsens
W Heroes VI wywalili wreszcie te surowce i zostawili 4: kasa, drewno, kamień, kryształ. (podział na siarke/rtęć/kryształ/kamienie szlachetne na prawdę nie miał sensu) Panel zarządzania miastem też wygląda sensowniej, nie trzeba klikać po losowych budynkach - interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Za to system rozwoju postaci wygląda ciekawie, ale nie grałem w IV i V więc jestem nie na czasie, może to już było.
Może planszówka też pójdzie po tej linii i też okroi zbędne elementy zostawiając najważniejsze rzeczy... ale to brzmi jak trudne zadanie.
Swoją drogą czy ktoś grał sensownie w multi HoMaM?
Ja chyba żadnej gry nie dograłem, a mechanicznie były popsute - na jednej małej mapie z 2 zamkami rozgrywka wyglądała tak że na zmianę goniliśmy się z jednym graczem w tą i z powrotem bo 1 populacja + obrona zamku wystarczyły żeby odstraszyć przeciwnika... bezsens
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 30 maja 2007, 20:47
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Might & Magic Heroes
Akurat w "piątce" można było zrobić jeszcze kilka fajnych rzeczy w zależności od zamku - poświęcać jednostki, kupować artefakty itd.(...)interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Re: Might & Magic Heroes
Ja tam wolałem jak było więcej surowców W 3 przecież też można było poświęcać/sprzedawać jednostki, zamieniać w szkielety Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram
Co do multi to rzadko grałem na 2, zazwyczaj 3-5 i tak koło 60% rozgrywek kończyliśmy. Na dwóch dobrą taktyką był portal miasta i logistyka.
Co do multi to rzadko grałem na 2, zazwyczaj 3-5 i tak koło 60% rozgrywek kończyliśmy. Na dwóch dobrą taktyką był portal miasta i logistyka.
Re: Might & Magic Heroes
6 lat temu była już próba przeniesienia herosów na planszę, niestety dość słaba: The Heroes of Might & Magic IV Collectible Card & Tile Game
Mam nadzieję, że tym razem się uda, trzymam kciuki.
Mam nadzieję, że tym razem się uda, trzymam kciuki.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Might & Magic Heroes
Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.magnus pisze:Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 94 times
Re: Might & Magic Heroes
Widzę, że generalnie, opinie i oczekiwania geeków pokrywają się z moimi ;>.
Radość z tematu na grę ,
zaskoczenie wydawcą (jak to nie FFG? ),
płocha nadzieja, że będzie super ,
i niepokojąco niepokojący niepokój, że się nie uda .
No, ale trzeba wierzyć!
Dobre euro nasi rodacy już robią, dobre wojenne również... czas na dobry ameritrasz ;>
pozdr,
farm
Radość z tematu na grę ,
zaskoczenie wydawcą (jak to nie FFG? ),
płocha nadzieja, że będzie super ,
i niepokojąco niepokojący niepokój, że się nie uda .
No, ale trzeba wierzyć!
Dobre euro nasi rodacy już robią, dobre wojenne również... czas na dobry ameritrasz ;>
pozdr,
farm
Re: Might & Magic Heroes
Ja mam tak na szybko następujące spostrzeżenia:
- mniej surowców -> lepiej. 3 to moim zdaniem optimum(kasy nie liczę). Pamiętajcie, że plansz L czy XL raczej nie da się w wersji planszowej zbudować, chyba, że w zestawie znajdą się lupy. Ilość kopalń zatem powinna być mniejsza, a co za tym idzie, mniejsza powinna być liczba surowców
- rozwiązanie 'gonienia się po mapie' jest bardzo proste. Zamiast zasad "Free for all" czy "Last man standing" moim zdaniem powinno się rywalizować o osiągnięcie celu albo podzbioru celów, najlepiej w warunkach ograniczonych zasobów
- ciekawi mnie mechanizm walki. Czy autor zdecyduje się na kostki, czy wysili się na jakiś bardziej skomplikowany mechanizm modyfikatorów?
- liczę mocno, że sprawa budynków neutralnych nie zostanie potraktowana po macoszemu.
Z niecierpliwością czekam na wypuszczenie gry i zgłaszam się do ewentualnych testów
- mniej surowców -> lepiej. 3 to moim zdaniem optimum(kasy nie liczę). Pamiętajcie, że plansz L czy XL raczej nie da się w wersji planszowej zbudować, chyba, że w zestawie znajdą się lupy. Ilość kopalń zatem powinna być mniejsza, a co za tym idzie, mniejsza powinna być liczba surowców
- rozwiązanie 'gonienia się po mapie' jest bardzo proste. Zamiast zasad "Free for all" czy "Last man standing" moim zdaniem powinno się rywalizować o osiągnięcie celu albo podzbioru celów, najlepiej w warunkach ograniczonych zasobów
- ciekawi mnie mechanizm walki. Czy autor zdecyduje się na kostki, czy wysili się na jakiś bardziej skomplikowany mechanizm modyfikatorów?
- liczę mocno, że sprawa budynków neutralnych nie zostanie potraktowana po macoszemu.
Z niecierpliwością czekam na wypuszczenie gry i zgłaszam się do ewentualnych testów
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Might & Magic Heroes
Do czasu, aż przyszło parę setek chłopów i wzięli go na widłytchazzar pisze:Kto w komputerowym odpowiedniku mial diabla ten byl panisko .
Zmniejszenie ilości surowców IMHO wyszło grze na zdrowie. Natomiast bardzo nie podoba mi się zamek, ten panel jest po prostu funkcjonalny w złym tego słowa znaczeniu. W poprzednich częściach też nie trzeba było "klikać po losowych budynkach" - był panel budowania i panel rekrutacji (ba, dało się to nawet globalnie opędzić), ale oprócz tego można było cieszyć oko rozwijający się miastem.W Heroes VI wywalili wreszcie te surowce i zostawili 4: kasa, drewno, kamień, kryształ. (podział na siarke/rtęć/kryształ/kamienie szlachetne na prawdę nie miał sensu) Panel zarządzania miastem też wygląda sensowniej, nie trzeba klikać po losowych budynkach - interface to 2 przyciski: buduj, kup jednostki. (i tak nic innego się w miastach nie robi)
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 12:42 przez costi, łącznie zmieniany 1 raz.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja