Mykerinos (Nicolas Oury)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Mykerinos (Nicolas Oury)

Post autor: Catelyn »

Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/21441/mykerinos

MYKERINOS to najnowsza gra wydawnictwa Ystari Games, znanego m.in. z rewelacyjnej gry planszowej Caylus.

krótki opis gry:
Jest rok 1899. Od ponad wieku, Europa odkrywa nową wiedzę zwaną Egiptologią i pasjonuje się archeologicznymi odkryciami Denon'a, Champollion'a, Petrie...
Zespoły archeologów, kuszone przez przygodę i sławę, wyruszają na poszukiwania archeologicznych skarbów ukrytych w piaskach Egiptu.
Gracze wcielają się w archeologów, którzy prowadzą wykopaliska w poszukiwaniu bezcennych znalezisk, które zajmą najbardziej prestiżowe miejsca w salach Muzeum Egiptologii.

Polska premiera gry, połączona z pokazem odbędzie się w dniu 1 maja o godz. 14.00 w Sklepie Hobbit w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 50 a, obok Plant.

Firma Graal (Sklep Hobbit), wyłączny polski dystrybutor wydawnictwa Ystari Games (Caylus,Ys) postanowiła wprowadzić na polski rynek grę Mykerinos po wyjatkowo korzystnej cenie, tak aby była ona dostępna dla szerszej liczby graczy. http://www.hobbit.net.pl/mykerinos-p-4631.html

Do każdego zakupionego egzemplarza, załączamy polskie tłumaczenie instrukcji.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2006, 21:11 przez Catelyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Jaka wersje jezykowa ma ten Mykerinos sprzedawanyw Hobbicie? Bo cena naprawde kuszaca.
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

wersja językowa: angielska + polskie tłumaczenie zasad
Torquemada.
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2006, 14:16
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Torquemada. »

W Rebelu Mykerinos po 99.95 bez polskiej instrukcji i czas realizacji do 14 dni, w Hobbicie za 79,00PLN + polska instrukcja i realizacja do 24h. Ciekawe...
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

Hobbit jest dystrybutorem m.in. tej gry
Awatar użytkownika
xshadow
Posty: 178
Rejestracja: 15 maja 2005, 01:38
Lokalizacja: Zamość / Lublin

Post autor: xshadow »

Catelyn pisze:Hobbit jest dystrybutorem m.in. tej gry
W takim razie może jeszcze promocja na Caylusa? 99 i zamawiam choćby jutro.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Szkoda, że nie kosztuje z 60zł jak u naszych zachodnich sąsiadów. Nie mniej dobrze, że jakaś obniżka jest w stosunku do innych polskich sklepów internetowych. I trzymam kciuki za rozpoczęcie oficjalnej dystrybucji Caylusa w naszym kraju :)
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

Dziękujemy za kciuki :), Hobbit jest dystrybutorem wszystkich gier wydawnictwa Ystari Games, w tym Caylusa, którego 2 edycja u wydawcy właśnie się wyczerpała, gdyż gra cieszy się ogromną popularnością na świecie.
Dodruk przewidywany jest na maj, czyli już niedługo.
Mamy również zamiar wprowadzić na polski rynek kolejną grę tego wydawnictwa, której premiera zapowiadana jest na jesień 2006.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Czy ktoś już miał okazję posmakować Mykerinos? Czytałem instrukcję i gra zapowiada się całkiem ciekawie. Może ktoś podzieli się wrażeniami z rozgrywki? :?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Wkrótce będziesz miał okazję zapoznać się z nią na Smolnej lub w Paradoxie :)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

W takim razie czekam cierpliwie... 8)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Czekanie czekaniem, ale może ktoś już grał i napisze co nieco? Nikt nie grał w Mykerinos? Serio, serio?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Sza, sza cisza. Nikt nie grał, nikt nie zna. Taki mały kraj. :(
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Geko wyluzuj :) Dzisiaj lub jutro będziesz miał mini recenzje i to pewnie niejedną (a wkrótce szczegółową recenzje w serwisie). Właśnie przeczytałem drugi raz reguły i zabieram ją do Alibi na przetestowanie. Pierwsze wrażenie po otwarciu pudełka jest takie. O rany jak brzydkie rysunki, jaka mała plansza, jak mało elementów. Różne Goa'y, Haciendy i Warrior Knightsy rozpuszczają. Ale później czyta się zasady i stwierdza: "O cholera jakie proste reguły, jaka zgrabna mechanika, jak ciekawie połączona bardzo abstrakcyjna rozgrywka z klimatem wykopalisk w Egipcie, nie mogę się doczekać rozgrywki". Cierpliwości! :)
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Tos nas teraz dopiero podgrzal :D Czekamy! :)
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

Pancho pisze: Pierwsze wrażenie po otwarciu pudełka jest takie. O rany jak brzydkie rysunki, jaka mała plansza, jak mało elementów.
Jako dystybutor gier Ystari, będę może posądzona o brak obiektywizmu, ale nie mogę zgodzić się z Pancho, ponieważ gra nabiera rumieńców, nie po otwarciu pudełka, ale dopiero po rozgrywce.

Grałam i to wielokrotnie, gra naprawdę wciąga poprzez swoją prostotę zasad, szybkość rozgrywki i ciekawe, innowacyjne rozwiązania dotyczące mechaniki gry. Strona wizualna gry nie jest najważniejsza, tak jak jest to w przypadku gier Days of Wonder, a jej ocenianie to już kwestia gustu. De gustibus non disputandum
Gra stawia na łatwość reguł, szybkość, błyskotliwość i spryt graczy i jest minimalistyczna, jeśli chodzi o zawartość pudełka.
A wysoka ocena 7.6/10 w serwisie BoardGameGeek mówi sama za siebie, i wielu uważa, że to bardzo dużo jak na grę mało rozreklamowaną.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Dziwne, że się nie zgadzasz ze mną bo właśnie dokładnie coś takiego sugerowałem w mojej wypowiedzi. Oprawa wizualna nie rzuca na kolana, ale mechanika zapowiada bardzo ciekawą rozgrywkę i grę.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Też miałem takie wrażenia po przeczytaniu zasad - niezbyt dużo elementów ale zapowiada się ciekawa rozgrywka. To już cierpliwie czekam. Dzięki Pancho :D
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

Tak, wszystko się zgadza jesli chodzi o mechanikę gry, ale mnie chodziło raczej o porównywanie Mykerinosa do gier, których twórcy mocno zainwestowali w grafikę, w ilość elementów itd. i przez to m.in. kosztują one 2 razy więcej. I tylko w tym punkcie się nie mogę zgodzić, bo uważam, że to zupełnie inny rodzaj gry, takiej, która stawia na minimalizm.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Nie chodziło mi o bezpośrednie porównywanie. Po prostu ostatnio grałem w gry "wypaśne" graficznie. Stąd Mykerinos był szokiem :) Nie mniej nie da się zupełnie ignorować wyglądu w grach. Nie ważne jaki byłby. Strona wizualna to też element, który wpływa na jakość rozgrywki.

Na przykład Caylusa uważam również za dość brzydkiego, z mizerną oprawą graficzną. I w tej kwestii nic go nie ratuje. Natomiast gra i tak jest genialna, a opisy pomocnicze na planszy świetnie opracowane z merytorycznego punktu widzenia.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

I tu kroi się temat na osobny post, dotyczący oprawy wizualnej gier.

Przede wszystkim wiele zależy od mechaniki. Czym bardziej skomplikowana, czym więcej reguł, tym potrzeba więcej żetonów, znaczników, kart itp. Czasem istnieją także pewne elementy, które można dodać, ale nie są konieczne. Mykerinos wygląda na grę mającą po prostu mało elemetów, co nie znaczy, że nieciekawą. Podana w przykładzie Goa, ma więcej elementów, ale nie zgodzę się, że są one dodane na siłę - po prostu są potrzebne do gry. Od strony wizualnej gra jest moim zdaniem bardzo dobra, ale nie przesadzona graficznie - i to lubię.
Przesadzona wydaje mi się za to Cleopatra and the Society of Architects, gra wizualnie przypomina klocki a nie planszówkę. Ale cóż - kwestia gustu.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Catelyn
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2006, 14:05

Post autor: Catelyn »

Cieszy mnie to, że doszliśmy do kompromisu. Myślę, że Mykerinos po prostu kontynuuje dobrą tradycję Caylusa. A specyficzna strona wizualna tych gier stała sie wręcz ich znakiem rozpoznawczym.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2006, 17:54 przez Catelyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Zgadza się, z daleka widać że to od Ystari :wink: Mnie osobiście wygląd Caylusa całkiem przypadł do gustu - chociaż nie mówię, że jest to najpiękniejsza gra jaką widzialem. Przede wszystkim elementy sprawiają wrażenie solidnych, a grafika i rysunki mają swój klimat.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Caylus wykonany jestem dobrze - jedyne co bym poprawil to grafiki domkow, bo te niestety troche kuleja. Wiadomo, ze zamiast drewanianych klockow mozna by dac figurki robotnikow itd. itp. Pytanie tylko po co? Aby podniesc cene? ;)

Jak polacy zaczna wydawac gry chocby na takim poziomie jak Caylus to ja bede zadowolony (chodzi mi o wyglad, bo o mechanike nawet nie marze).

Pozdrawiam :)
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Post autor: draco »

Po pierwszej rozgrywce mam wrażenie, że Pan Brązowy ma mniejszą siłę niż pozostali mecenasi. Posiadanie dwóch nie ma najmniejszego sensu, o ile nie zamierzamy mocno popsuć planów przeciwnikom, co raczej wyjdzie nam na złe. Co wy na to?
ODPOWIEDZ