Magia i Miecz - który dodatek?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Shogman
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Shogman » 04 gru 2011, 17:45

Witam :wink:
Postanowiłem zakupić jakiś dodatek do gry Talisman: Magia i Miecz
Tutaj pojawia się pytanie - który?
Piszcie swoje propozycje wraz z wyjaśnieniem

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Bobrowy
Posty: 5
Rejestracja: 04 lis 2011, 11:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Bobrowy » 04 gru 2011, 20:02

Na pewno warto wszystkie małe karciane :wink: "Żniwiarza","Panią Jeziora"i "Królową Lodu". Powód prosty, masa dodatkowych kart przygód kolejno 90, 72, 84 sztuki. Oczywiście nowe zaklęcia 26, 16, 20, poszukiwacze w każdym zestawie 4. Karty w tych dodatkach są bardziej wymagające niż te z podstawki, gdy sie z nimi gra od razu widać różnicę. Z tych trzech dodatków najlepszy jest "Żniwiarz". Postać śmierci krążąca po krainach i zagrażająca poszukiwaczom dodaje grze napięcia. Oprócz tego ten dodatek wprowadza opcjonalne karty "zadań czarownika", bardzo udana opcja.

Co do do dużych dodatków z planszami, "Góry" i "Podziemia" to tez warto je mieć, zwłaszcza w sytuacji jeśli gramy z wieloma graczami. Dodatkowa przestrzeń rozładowuje tłok na planszy. Do obu plansz jest bardzo duża ilość kart przygód "Góry" 142, "Podziemia" 128. "Góry" to dodatek, lajtowy dobrze zbalansowany z reszta gry, ot dodatkowa kraina gdzie chodzi się po cenne kamienie i walczy z przeciętnymi przeciwnikami. "Podziemia" to prawdziwa droga przez piekło, :twisted: cała fura wrogów i to silnych. Wejście tam na początku gry to pewna śmierć. Ale później jest na kim natrzaskać siły i mocy. Kto co lubi. :) W "Górach" dostajemy 6 nowych poszukiwaczy a w "Podziemiach" 5.

P.S.

W styczniu powinny być już w sklepach "Smoki" :wink:
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"

Awatar użytkownika
Shogman
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Re: Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Shogman » 04 gru 2011, 21:48

A o co chodzi w tych kartach zadań Czarownika? :wink:

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2700
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock

Re: Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Pierzasty » 05 gru 2011, 05:48

Karty zadań czarownika zastępują tabelkę rzutów. Osobiście nie przepadam.

Co do dodatków, to ktoś robi graczy w balona i zupełnie mi się to nie podoba. Albo w pudełku jest coś oprócz kart, albo mamy dobre figurki, nigdy jedno i drugie naraz. Figurki postaci z Podziemi i Gór wyglądają żałośnie.

Polecam Żniwiarza, wchodzi parę faktycznie ciekawych postaci i Śmierć-przeszkadzajka, co cokolwiek uatrakcyjnia grę. Potem Podziemia (Góry są zbyt proste i dają tylko więcej tego samego).

Tak w ogóle to w którym dodatku wchodzi ten słynny "zły los", którym ponoć można przeszkadzać innym graczom? Słyszałem, że w Sacred Pool, ale w instrukcji nic takiego nie widziałem. Coś pominąłem?

Awatar użytkownika
Shogman
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Re: Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Shogman » 05 gru 2011, 21:31

Tak żeby nie spamować kolejnymi tematami, jakie dodatki kupić do gry Carcassonne?

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2700
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock

Re: Magia i Miecz - który dodatek?

Post autor: Pierzasty » 05 gru 2011, 22:52

Spamuj tematami, bo tak to inni później nie znajdą odpowiedzi.

ODPOWIEDZ