Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Re: Sid Meier's Civilization
Naprawdę najpierw wypada zrozumieć grę i mechanizmy jakie nią rządzą a potem dopiero ruszać z jakąś krucjatą w sprawie zasad.
To zdecydowanie lepiej świadczy o czyjejś inteligencji. Póki co nie wystawiasz jej bowiem dobrej oceny.
Kulturze zresztą też niebardzo.
To zdecydowanie lepiej świadczy o czyjejś inteligencji. Póki co nie wystawiasz jej bowiem dobrej oceny.
Kulturze zresztą też niebardzo.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Sid Meier's Civilization
Miałem przeczucie już po pierwszym poście, kolejnymi tylko potwierdził. Inteligentromeck pisze:Myślę, że pora przestać Cię karmić.
Re: Sid Meier's Civilization
Jak już nauczysz się grać to zauważysz, że ekonomicznie lub militarnie w tej grze wygrywa się w 7-10 tur, technologicznie do 10 to się tylko ruskie mogą zbliżyć. Więc poczekaj sobie z balansowaniem aż tych partii zrobisz trochę więcej.
Re: Sid Meier's Civilization
Dołożone karty uatrakcyjniają grę.muker pisze:Jak już nauczysz się grać to zauważysz, że ekonomicznie lub militarnie w tej grze wygrywa się w 7-10 tur, technologicznie do 10 to się tylko ruskie mogą zbliżyć. Więc poczekaj sobie z balansowaniem aż tych partii zrobisz trochę więcej.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:33 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Sid Meier's Civilization
W sobotę był po pierwszej partii i nie ogarniał podstaw, a w niedzielę grał już wszystkimi nacjami i ulepsza grę. Rzeczywiście geniusz
Moja rada: kup sobie kolego Robinsona. Dużo lepiej chodzi solo niż Civka.
Moja rada: kup sobie kolego Robinsona. Dużo lepiej chodzi solo niż Civka.
Re: Sid Meier's Civilization
Robinson to dno. Wolę cywilizacyjne zdecydowanie. Faktycznie, zauważ, że dni mało, ale grając non stop, dzień noc, da się - to że nie umiesz, nie znaczy, że innym się nie chce. Warto nie negować tego. Ulepszam tylko lekko, też weź poprawkę.sqb1978 pisze:W sobotę był po pierwszej partii i nie ogarniał podstaw, a w niedzielę grał już wszystkimi nacjami i ulepsza grę. Rzeczywiście geniusz
Moja rada: kup sobie kolego Robinsona. Dużo lepiej chodzi solo niż Civka.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.
Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Sid Meier's Civilization
On po prostu potrzebujesz 10 lat na przeczytanie 30 stron instrukcji, dlatego mierzy innych swoją miarą. Pozostaje współczuć. Dziękuję też za pogratulowanie mi talentu. Zawsze wkładam maksimum pasji. Jakby co odpowiem co do wątpliwości na temat zasad.Maxxx76 pisze:Romeck, przyznaj, że po prostu zazdrość Cię zżera
Re: Sid Meier's Civilization
Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
Re: Sid Meier's Civilization
Sztuką jest bowiem ustąpić, by nie podować powstania frustracji u tych, którzy mają mniej efektywne sposoby radzenia sobie z nią. Dlatego zdecydowałem się na złagodzenie dyskusji, na zdrowie niektórym "dyskutantom". Kierowałem się szczytnym celem, poza tym znając dobrze zasady nie chcę dubkować treści poruszonych już w innych wątkach.muker pisze:Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
Re: Sid Meier's Civilization
Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.muker pisze:Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
Re: Sid Meier's Civilization
Nie ma też sensu żadnych monet dokładać na inwestycje - ma się technologie, to się z nich korzysta, a nie marnuje monet na fikcyjne inwestycje. Taka uwaga.
-
- Posty: 1897
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Sid Meier's Civilization
+1 Miszcz!romeck pisze:Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.
Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
Ad. pierwszy akapit - tak i nawet jest to w instrukcji, ale miło, że do tego doszedłeś.sidmeier pisze: Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.
Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
Ad. drugi akapit - chciałem podyskutować, ale kompletnie nie rozumiem coś napisał. Widać za tępym dla Twej retoryki.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: Sid Meier's Civilization
A proszę, miszczu. Umożliwię dyskusję. Przecież to jasne do zrozumienia. Jest napisane, że nie wolno z dwóch miast zbierać młotków do akcji miejskiej w turze - ok, jest to jasne. Ale punkty wymiany handlowej można - też jasne. W takim razie, co ze znacznikami kultury? Np. mam dwa miasta i w każdym po 5 kolumn (np. na skutek wielkich ludzi i budynków) - czy jak się poświęcam wtedy w akcji miejskiej kulturze, to liczę znaczniki kultury w 2 miastach (vide: jak w przypadku pkt wymiany handlowej) czy tylko w jednym mieście (vide jak przy młotkach)?Szaweł pisze:+1 Miszcz!romeck pisze:Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.
Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
Ad. pierwszy akapit - tak i nawet jest to w instrukcji, ale miło, że do tego doszedłeś.sidmeier pisze: Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.
Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
Ad. drugi akapit - chciałem podyskutować, ale kompletnie nie rozumiem coś napisał. Widać za tępym dla Twej retoryki.
Skłaniam się raczej ku opcji nr 2, bo za dużo znaczników kultury by się dostawało przy poświęcaniu na rzecz kultury (np. ktoś ma w dwóch miastach łącznie 10 znaczników, to dostaje 10 znaczników + 1 za poświęcenie - nieco dużo, jak na mój gust). No ale to polemiczne.
Re: Sid Meier's Civilization
Plus: czy mając np. 2 generałów, ale w 2 miastach, to w dowolnej bitwie liczy się aż +8 do ataku? Czy tylko jednego generała (+4) wolno doliczyć do danej bitwy?
A jak mam 3 generałów w 2 miastach, to +12 czy tylko +8 z jednego miasta?
A jak mam 3 generałów w 2 miastach, to +12 czy tylko +8 z jednego miasta?
Re: Sid Meier's Civilization
Polecam też koniecznie nie dawać kart technologii każdemu graczowi na starcie, tylko ustawić jedną pulę podzieloną na kategorie technologii (I-V) i losowo ciągnąć z puli w fazie badań, a nie że każdy ma po tyle samo takich samych kart, to monotonne. Jeden ma pecha, wylosuje coś mniej przydatnego, drugi np. 2 karty filozofii i szansa na dwóch wielkich ludzi z surowców. Jest dużo ciekawiej. Czyli w technologii: 19 kart (podstawa 6, a nie 5), plus karty nie przydzielane na starcie, tylko ogólne dla wszystkich graczy, wtedy różnicuje się technologie. Ja jestem odkrywcą tej zasady, ale pozwalam ją stosować z powodzeniem, bo przydaje uroku rozgrywce.
Re: Sid Meier's Civilization
Dalej nie rozumiesz zasad.
Może zapytaj współgraczy jeśli takowi są dając im wcześniej instrukcję do poczytania ?
Prosto odpowiem
Młotki - Miasto produkuje miasto musi produkować samo. Akcja produkcji.
Handel - miasto dostarcza punkty handlu cywilizacji. - jakbyś tego nie liczył to wyjdzie tyle samo. Nie ma akcji - zbierasz automatycznie
Kultura - każde miasto zbiera sobie samo. Akcja poświęcam się kulturze. Akcja miasto = miasto daje.
Generałowie dają bonus który się kumuluje.
Koszary oraz Akademia wojskowa też się kumuluje. Premie z generałów i koszar/akademii się kumulują.
Jak są inne bonusy to też się kumulują.
A pomysł z technologiami jest nie dość, że idiotyczny i pozbawiający grę fajnego elementu to jeszcze psuje kilka technologii, kilka taktyk oraz cywilizacji.
Może zapytaj współgraczy jeśli takowi są dając im wcześniej instrukcję do poczytania ?
Prosto odpowiem
Młotki - Miasto produkuje miasto musi produkować samo. Akcja produkcji.
Handel - miasto dostarcza punkty handlu cywilizacji. - jakbyś tego nie liczył to wyjdzie tyle samo. Nie ma akcji - zbierasz automatycznie
Kultura - każde miasto zbiera sobie samo. Akcja poświęcam się kulturze. Akcja miasto = miasto daje.
Generałowie dają bonus który się kumuluje.
Koszary oraz Akademia wojskowa też się kumuluje. Premie z generałów i koszar/akademii się kumulują.
Jak są inne bonusy to też się kumulują.
A pomysł z technologiami jest nie dość, że idiotyczny i pozbawiający grę fajnego elementu to jeszcze psuje kilka technologii, kilka taktyk oraz cywilizacji.
Re: Sid Meier's Civilization
Ignorowałem do tej pory i tak też podejrzewam jak mówisz. Ale muszę przyznać rzadko z takim trollowaniem mam do czynienia a na tym forum to już całkiem bym się nie spodziewał. Stąd odpowiedź.romeck pisze:Dabi, ten człowiek to wkręt. Szkoda czasu. Moderatorzy udają, że tego nie widzą.
Moderacja natomiast już dawno powinna tutaj zadziałać.
Re: Sid Meier's Civilization
Dabi pisze:Dalej nie rozumiesz zasad.
Może zapytaj współgraczy jeśli takowi są dając im wcześniej instrukcję do poczytania ?
Prosto odpowiem
Młotki - Miasto produkuje miasto musi produkować samo. Akcja produkcji.
Handel - miasto dostarcza punkty handlu cywilizacji. - jakbyś tego nie liczył to wyjdzie tyle samo. Nie ma akcji - zbierasz automatycznie
Kultura - każde miasto zbiera sobie samo. Akcja poświęcam się kulturze. Akcja miasto = miasto daje.
Generałowie dają bonus który się kumuluje.
Koszary oraz Akademia wojskowa też się kumuluje. Premie z generałów i koszar/akademii się kumulują.
Jak są inne bonusy to też się kumulują.
A pomysł z technologiami jest nie dość, że idiotyczny i pozbawiający grę fajnego elementu to jeszcze psuje kilka technologii, kilka taktyk oraz cywilizacji.
Blaznisz się, nie zrozumiales w ogóle moich kwestii! Prócz generała, bo tu pomogles. Pełną kumulacja, zgoda. Ale pytania o kulturę nie zrozumiales. Tlumaczylem juz: nie ma zasady ze każde miasto ma swój ruch, anulowalem ja, czyni chaos, zabija balans, downtime czyni nieznosnym. Akcja miejska jedno miasto tylko może, nawet jak masz 3! Może dlatego nie zrozumiales pytania o kulture mojego.
Co do kart technologi, ja uważam ze to dobra innowacją i tak gramy. Opcja podstawowa czyni gre schematyczna, pomijajac juz łatwość wygranej !(gramy na 19 kart w piramidzie). Trolowanie zarzucając lysemu, sam widzisz ze nic sensownego do polemiki nie wnosi. Gram na niewielu modyfikacjach, ale to jest ciekawsze. Polecam, nawet. tym mniej kumatym z was.
Re: Sid Meier's Civilization
Póki co to ma charakter niekomercyjny, na potrzeby urozmaicenia gry w gronie znajomych, ewentualnie rekomendacji dla was i innych.rzaba pisze:obgadałeś juz z Wilsonem zarys następnego dodatku? co planujecie?
A czy jak wygrywam walkę z pionkiem wroga i go kasuję, to czy ten pionek znika do końca gry, czy zaś rywal może go zbudować w akcji miejskiej potem normalnie?
Waham się, jak to rozwiązać, mając różne argumenty.