Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Myślę, że pora przestać Cię karmić.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Dabi »

Naprawdę najpierw wypada zrozumieć grę i mechanizmy jakie nią rządzą a potem dopiero ruszać z jakąś krucjatą w sprawie zasad.
To zdecydowanie lepiej świadczy o czyjejś inteligencji. Póki co nie wystawiasz jej bowiem dobrej oceny.

Kulturze zresztą też niebardzo.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sqb1978 »

romeck pisze:Myślę, że pora przestać Cię karmić.
Miałem przeczucie już po pierwszym poście, kolejnymi tylko potwierdził. Inteligent :)
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: muker »

Jak już nauczysz się grać to zauważysz, że ekonomicznie lub militarnie w tej grze wygrywa się w 7-10 tur, technologicznie do 10 to się tylko ruskie mogą zbliżyć. Więc poczekaj sobie z balansowaniem aż tych partii zrobisz trochę więcej.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

muker pisze:Jak już nauczysz się grać to zauważysz, że ekonomicznie lub militarnie w tej grze wygrywa się w 7-10 tur, technologicznie do 10 to się tylko ruskie mogą zbliżyć. Więc poczekaj sobie z balansowaniem aż tych partii zrobisz trochę więcej.
Dołożone karty uatrakcyjniają grę.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 01:33 przez sidmeier, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sqb1978 »

W sobotę był po pierwszej partii i nie ogarniał podstaw, a w niedzielę grał już wszystkimi nacjami i ulepsza grę. Rzeczywiście geniusz :)
Moja rada: kup sobie kolego Robinsona. Dużo lepiej chodzi solo niż Civka.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Mam już odpowiedzi.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

sqb1978 pisze:W sobotę był po pierwszej partii i nie ogarniał podstaw, a w niedzielę grał już wszystkimi nacjami i ulepsza grę. Rzeczywiście geniusz :)
Moja rada: kup sobie kolego Robinsona. Dużo lepiej chodzi solo niż Civka.
Robinson to dno. Wolę cywilizacyjne zdecydowanie. Faktycznie, zauważ, że dni mało, ale grając non stop, dzień noc, da się - to że nie umiesz, nie znaczy, że innym się nie chce. Warto nie negować tego. Ulepszam tylko lekko, też weź poprawkę.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.

Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Maxxx76 »

Romeck, przyznaj, że po prostu zazdrość Cię zżera :-D
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Maxxx76 pisze:Romeck, przyznaj, że po prostu zazdrość Cię zżera :-D
On po prostu potrzebujesz 10 lat na przeczytanie 30 stron instrukcji, dlatego mierzy innych swoją miarą. Pozostaje współczuć. Dziękuję też za pogratulowanie mi talentu. Zawsze wkładam maksimum pasji. Jakby co odpowiem co do wątpliwości na temat zasad.
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: muker »

Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

muker pisze:Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
Sztuką jest bowiem ustąpić, by nie podować powstania frustracji u tych, którzy mają mniej efektywne sposoby radzenia sobie z nią. Dlatego zdecydowałem się na złagodzenie dyskusji, na zdrowie niektórym "dyskutantom". Kierowałem się szczytnym celem, poza tym znając dobrze zasady nie chcę dubkować treści poruszonych już w innych wątkach.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

muker pisze:Kurczę chciałem coś odpisać, wziąć sobie popcorn i popatrzeć w którą stronę topic pójdzie, a tu Sid wszystko wyedytował i nie ma się jak odnieść do tego.
Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.

Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Nie ma też sensu żadnych monet dokładać na inwestycje - ma się technologie, to się z nich korzysta, a nie marnuje monet na fikcyjne inwestycje. Taka uwaga.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Szaweł »

romeck pisze:Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.

Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
+1 :mrgreen: Miszcz!
sidmeier pisze: Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.

Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
Ad. pierwszy akapit - tak i nawet jest to w instrukcji, ale miło, że do tego doszedłeś.

Ad. drugi akapit - chciałem podyskutować, ale kompletnie nie rozumiem coś napisał. Widać za tępym dla Twej retoryki.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Szaweł pisze:
romeck pisze:Człowiek dokonał rzeczy niebywałej: w ciągu ok. doby nauczył się czytać ze zrozumieniem i wertować internet w poszukiwaniu potrzebnych informacji, aby następnie rozegrać kilkadziesiąt długich i zróżnicowanych partii, przeanalizować je i wprowadzić poprawki do gry. Przebił tym wielomilionową społeczność graczy, że o autorach i testerach nie wspomnę, bo i po co. Zupełnie przez przypadek stał się przy tym pośmiewiskiem lokalnej społeczności forumowej, która nie zrozumiała i nie doceniła jego wielkości, ale przecież niemal każdy geniusz i wizjoner spotyka się na początek z niezrozumieniem i drwinami. No, z tą różnicą, że geniusze chętniej czytają i lepiej rozumieją przeczytaną treść. Ale to drobiazg przecież.

Typuję, że to albo kiepski żart z okazji nadchodzącego 1. kwietnia, albo narodziny gwiazdy.
+1 :mrgreen: Miszcz!
sidmeier pisze: Jednak można blokować wielkiego człowieka innym pionkiem/wozem.

Ale zastanawiam się nad kolejnymi innowacjami. Raczej jak mamy dwa miasta to znaczniki kultury na obrzeżach dają w turze tylko bonus z jednego miasta - bo zakaz wykonywania dwóch akcji miejskich w jednej turze, nawet jak się ma 2 miasta jest oczywisty i nie podlega dyskusji dla balansowania gry - czyli tak samo jak przy młotkach (jedno miasto produkuje) a inaczej niż przy wymianie handlowej (oba mogą produkować).
Ad. pierwszy akapit - tak i nawet jest to w instrukcji, ale miło, że do tego doszedłeś.

Ad. drugi akapit - chciałem podyskutować, ale kompletnie nie rozumiem coś napisał. Widać za tępym dla Twej retoryki.
A proszę, miszczu. Umożliwię dyskusję. Przecież to jasne do zrozumienia. Jest napisane, że nie wolno z dwóch miast zbierać młotków do akcji miejskiej w turze - ok, jest to jasne. Ale punkty wymiany handlowej można - też jasne. W takim razie, co ze znacznikami kultury? Np. mam dwa miasta i w każdym po 5 kolumn (np. na skutek wielkich ludzi i budynków) - czy jak się poświęcam wtedy w akcji miejskiej kulturze, to liczę znaczniki kultury w 2 miastach (vide: jak w przypadku pkt wymiany handlowej) czy tylko w jednym mieście (vide jak przy młotkach)?

Skłaniam się raczej ku opcji nr 2, bo za dużo znaczników kultury by się dostawało przy poświęcaniu na rzecz kultury (np. ktoś ma w dwóch miastach łącznie 10 znaczników, to dostaje 10 znaczników + 1 za poświęcenie - nieco dużo, jak na mój gust). No ale to polemiczne.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Plus: czy mając np. 2 generałów, ale w 2 miastach, to w dowolnej bitwie liczy się aż +8 do ataku? Czy tylko jednego generała (+4) wolno doliczyć do danej bitwy?

A jak mam 3 generałów w 2 miastach, to +12 czy tylko +8 z jednego miasta?
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Polecam też koniecznie nie dawać kart technologii każdemu graczowi na starcie, tylko ustawić jedną pulę podzieloną na kategorie technologii (I-V) i losowo ciągnąć z puli w fazie badań, a nie że każdy ma po tyle samo takich samych kart, to monotonne. Jeden ma pecha, wylosuje coś mniej przydatnego, drugi np. 2 karty filozofii i szansa na dwóch wielkich ludzi z surowców. Jest dużo ciekawiej. Czyli w technologii: 19 kart (podstawa 6, a nie 5), plus karty nie przydzielane na starcie, tylko ogólne dla wszystkich graczy, wtedy różnicuje się technologie. Ja jestem odkrywcą tej zasady, ale pozwalam ją stosować z powodzeniem, bo przydaje uroku rozgrywce.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Dabi »

Dalej nie rozumiesz zasad. :roll:

Może zapytaj współgraczy jeśli takowi są dając im wcześniej instrukcję do poczytania ?

Prosto odpowiem
Młotki - Miasto produkuje miasto musi produkować samo. Akcja produkcji.

Handel - miasto dostarcza punkty handlu cywilizacji. - jakbyś tego nie liczył to wyjdzie tyle samo. Nie ma akcji - zbierasz automatycznie

Kultura - każde miasto zbiera sobie samo. Akcja poświęcam się kulturze. Akcja miasto = miasto daje.

Generałowie dają bonus który się kumuluje.
Koszary oraz Akademia wojskowa też się kumuluje. Premie z generałów i koszar/akademii się kumulują.

Jak są inne bonusy to też się kumulują. :)

A pomysł z technologiami jest nie dość, że idiotyczny i pozbawiający grę fajnego elementu to jeszcze psuje kilka technologii, kilka taktyk oraz cywilizacji.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Dabi, ten człowiek to wkręt. Szkoda czasu. Moderatorzy udają, że tego nie widzą.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Dabi »

romeck pisze:Dabi, ten człowiek to wkręt. Szkoda czasu. Moderatorzy udają, że tego nie widzą.
Ignorowałem do tej pory i tak też podejrzewam jak mówisz. Ale muszę przyznać rzadko z takim trollowaniem mam do czynienia a na tym forum to już całkiem bym się nie spodziewał. Stąd odpowiedź.

Moderacja natomiast już dawno powinna tutaj zadziałać. :|
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

Dabi pisze:Dalej nie rozumiesz zasad. :roll:

Może zapytaj współgraczy jeśli takowi są dając im wcześniej instrukcję do poczytania ?

Prosto odpowiem
Młotki - Miasto produkuje miasto musi produkować samo. Akcja produkcji.

Handel - miasto dostarcza punkty handlu cywilizacji. - jakbyś tego nie liczył to wyjdzie tyle samo. Nie ma akcji - zbierasz automatycznie

Kultura - każde miasto zbiera sobie samo. Akcja poświęcam się kulturze. Akcja miasto = miasto daje.

Generałowie dają bonus który się kumuluje.
Koszary oraz Akademia wojskowa też się kumuluje. Premie z generałów i koszar/akademii się kumulują.

Jak są inne bonusy to też się kumulują. :)

A pomysł z technologiami jest nie dość, że idiotyczny i pozbawiający grę fajnego elementu to jeszcze psuje kilka technologii, kilka taktyk oraz cywilizacji.

Blaznisz się, nie zrozumiales w ogóle moich kwestii! Prócz generała, bo tu pomogles. Pełną kumulacja, zgoda. Ale pytania o kulturę nie zrozumiales. Tlumaczylem juz: nie ma zasady ze każde miasto ma swój ruch, anulowalem ja, czyni chaos, zabija balans, downtime czyni nieznosnym. Akcja miejska jedno miasto tylko może, nawet jak masz 3! Może dlatego nie zrozumiales pytania o kulture mojego.

Co do kart technologi, ja uważam ze to dobra innowacją i tak gramy. Opcja podstawowa czyni gre schematyczna, pomijajac juz łatwość wygranej !(gramy na 19 kart w piramidzie). Trolowanie zarzucając lysemu, sam widzisz ze nic sensownego do polemiki nie wnosi. Gram na niewielu modyfikacjach, ale to jest ciekawsze. Polecam, nawet. tym mniej kumatym z was.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: rzaba »

obgadałeś juz z Wilsonem zarys następnego dodatku? co planujecie?
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: sidmeier »

rzaba pisze:obgadałeś juz z Wilsonem zarys następnego dodatku? co planujecie?
Póki co to ma charakter niekomercyjny, na potrzeby urozmaicenia gry w gronie znajomych, ewentualnie rekomendacji dla was i innych.

A czy jak wygrywam walkę z pionkiem wroga i go kasuję, to czy ten pionek znika do końca gry, czy zaś rywal może go zbudować w akcji miejskiej potem normalnie?

Waham się, jak to rozwiązać, mając różne argumenty.
ODPOWIEDZ