Moja pierwsza nowoczesna gra planszowa...

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Moja pierwsza nowoczesna gra planszowa...

Post autor: gafik »

Miałem po ostatnich zakupach gier przemyślenia odnośnie samych zakupów, jak i impulsów, nadziei, rozczarowań i spełnionych oczekiwań.

W tego typu (nowoczesne) gry gram od ok 1998 roku, jednak były to "nieplanszowe" karcianki kolekcjonerskie, a typowo planszowe (czyli z fizyczną planszą) gry ewoluowały sobie obok mnie :? Ciekawe, że umknęły mojej uwadze aż do ok 2010 roku, kiedy to mój "stary-dobry" znajomy (obecnie rednacz ;) ) - wiedząc, że namiętnie gram CCG - zaprosił mnie na spotkanie, które sam organizował... Przybyłem, zobaczyłem i... jakiś taki osowiały stamtąd wyszedłem, nie zagrawszy w nic :roll: Wtedy z zaskoczeniem stwierdziłem, że plansza to może być coś innego niż Euro-Monkey-Byznes... :shock: Autentycznie, taka mi do głowy myśl wtedy przyszła!

Jednak, myśli tej jeszcze rok zajęło, znim pokonała twardą skorupę stereotypu, pokrywającą kilkoma warstwami mą korę... :(

No i wreszcie pewnego dnia (dokładnie w lipcu 2011), w pracy, podsłuchałem jak koleżanki coś o "Duble..., dyble..., czy doble..." do siebie szczebioczą... i coś mi w głowie jakby zaświtało! (Teraz wiem, że to ta "myśl" w końcu - po rocznym błądzeniu, jak kornik pod korą - przewierciła się do ośrodka odpowiedzialnego, za kojarzenie...) No więc podszedłem do tych koleżanek, i porozmawiałem... Przy okazji poznałem kilka nowych słów: Dobble, Carcassonne, Fasolki, Osadnicy z Catanu, Zeglaże stamtąd oraz Miasta i Rycerze również stamtąd...