The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Palmer »

mat_eyo pisze:Namiestnik Gondoru - wyczerp namiestnika gondoru. Chodzi oczywiście o samą kartę, nie o bohatera, który ma ją przypisaną?
Tak, tapujesz tylko kartę Namiestnik Gondoru
Awatar użytkownika
Lekt
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:15
Kontakt:

Re: PAK - Polski Projekt Autorskich Kart WP LCG

Post autor: Lekt »

RUNner pisze:widać że niezłe z was "władki"

Witajcie,
Przyznam szczerze, iż nikt nigdy nie nazwał mnie "władkiem", ale dzięki :)
Osobiście jestem zatwardziałym gwiezdnowojennym nerdem, a LOTR traktuję jako odskocznię, aby nie zwariować od nadmiaru Mocy i świecących mieczy.
RUNner pisze:Niestety większość tych kart jest zbyt przegięta (wiem że jest to wasz celowy zabieg) i nie nada się do rozgrywki.
Owszem trudno dyskutować z faktem, iż karty są bardzo dopakowane, czasem nawet nazbyt - posiadają mocne akcje oraz współczynnik uprawniających ich wykonanie nad efektem kart z talii Spotkań i Wyprawy, ale... taki właśnie był zamysł. Większość (na razie 95%) ma znaczek unikatowości albo wyraźne zaznaczenia, że w talii może być tylko jedna taka karta. Gro z wymyślonych przez nas kart miała być i jest neutralna, gdyż postawiliśmy na uniwersalizm. To tylko gra i każdy może kombinować z doborem kart. Stąd nie zgadzam się z Twoim zarzutem, iż nasze karty, z którym zbudowalibyśmy tylko i wyłącznie talie znacząco uprościłoby grę.
Specjalnie stworzyliśmy ich tyle, aby każdy znalazł dla siebie coś odpowiedniego, a nic nie stoi na przeszkodzie, aby narzucić sobie granicę np. 5-10 kart w całego projektu PAK w talii.
Ja gram na 50-kilka kart, nigdy nie liczę ich do sztuki, czasem rozkładam scenariusz na "dwie ręce", a ostatnio ułożyłem nawet po 4 talie z każdej strony stołu i usiłowałem ogarnąć temat, grając jak na turnieju szachowym bez krzeseł... niestety poległem przy próbie skumania wszystkich kombosów kart z 4 stref przy 12 bohaterach i ponad 200 kartach we wszystkich taliach :)
RUNner pisze:Widać gołym okiem że macie spory potencjał i niezłomność, ale ja bym waszą energię skierował w przygotowywanie ciekawych scenariuszy bo tego nigdy za wiele!
Raz jeszcze dzięki za dobre słowo. Świetnie się bawię przy wymyślaniu nowych kart, obecnie urodziła się kolejna setka i mamy zamiar ostatecznie zamknąć projekt na liczbie 200-250. Docelowo najwięcej czasu zajmuje babranie się z wyszukiwaniem grafik - istna gehenna.
Scenariusz popełni mój projektowy przyjaciel Corran - "Fala z Umbaru" - dyskusja toczy się od 3 ostatnich postów
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?p=94872#94872
Mnie robienie scenariuszy wybitnie nie podpada, gdyż nie znam, aż tak dobrze uniwersum LOTR, aby poważyć się na wydanie swojej wersji przygód, pomysły są, ale wolę robić kolejne karty.

Wkrótce pojawią się pierwsze karty strefowe dla każdej z 4 podstawowych oraz gdzieś w odmętach podświadomości błąka się cała seria Beorningów, zatem będzie się działo.
A na zachętę dodam tylko, iż będzie również nowy bohater - Radagast Bury!
Zapraszam do dyskusji i zaglądania na forum Galaktyki.
" - Pola Rohanu? Pola Rohanu, powiadasz. Dobra to dla nas nowina."
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: godpuppet »

Na Wolnym Ogniu - ze Starcia u stóp Samotnej Skały

tekst: Zabij wszystkich bohaterów, do których dołączone są karty "Pochwycony!". Następnie wtasuj Na Wolnym Ogniu z powrotem do talii spotkań.

Zgodnie z FAQ, jeśli efekt przed słowem "Następnie" nie zostanie wykonany, nie zajdzie też ten po tym słowie.

Jak jest w przypadku, gdy nie ma kart "Pochwycony" na stole? Zabijam 0 bohaterów i wtasowuję kartę, czy też odrzucam ją bez żadnego efektu?

Np. W call of Cthulhu efekty rozdzielone kropką traktowało się jako oddzielne i kartę należałoby wtasować - tak też gram, ale mam wątpliwości.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 344 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

Moim zdaniem: wtasowujesz.
Gdyby było inaczej to karta, przy braku kart "Pochwycony" w grze, miałaby pewnie mroczną falę.

Zgodnie z FAQ należy najpierw prawidłowo rozegrać warunek sprzed wyrazu "najpierw", żeby wprowadzić drugą czynność. Dotyczy to raczej innych kart (np. Gildor Inglorion).
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: godpuppet »

też tak myślę. Poza tym to odrobinę utrudnia grę, a trudne=dobre :)
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Olgierdd »

Zgadza się, karta wraca do talii nawet jeśli nie ma w grze karty "Pochwycony!".
If a card effect uses the word “then,” then the preceding
effect must resolve successfully for the subsequent
dependent effect to resolve.


W polskim FAQ zabrakło zwrotu "dependent", dlatego może to być nieco mylące. W kacie "Na wolnym ogniu", efekt po "następnie" nie jest zależny od pierwszego zdania.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 575 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Wczoraj rozpocząłem przygodę w cyklu Przeciwko Cieniowi, czyli Obawy Namiestnika. I tak się zastanawiam, czy na kartach wyprawy 1B i 2B można umieszczać punkty postępu zdobyte w wyniku powodzenia wyprawy, czy tylko po zbadaniu aktywnego obszaru? Niby nie jest zakazane umieszczanie punktów postępu po wyprawie, ale jak wiadomo w tej grze diabeł tkwi w szczegółach. ;)
edit: Oczywiście nie doczytałem dokładnie. Jeśli aktywny obszar opuszcza grę to należy położyć na karcie wyprawy 1 żeton zasobów, a nie postępu! I karta wyprawy zostaje zaliczona tylko wtedy gdy na niej umieści się 4 zasoby! Czytanie, czytanie i jeszcze raz czytanie ze zrozumieniem! :D
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Pieczyx
Posty: 1
Rejestracja: 28 paź 2012, 09:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Pieczyx »

Hej!

Pytanie odnośnie karty "Namiestnik Gondoru"

Tekst mówi, żeby wyczerpać Namiestnika Gondoru aby uzyskać 2 jednostki pieniężne, ale czy mam tu wyczerpać Bohatera czy dodatek?

Drugie pytanie, czy ten dodatek może zostać dołączony do dowolnego Bohatera ( z dowolnej strefy wpływów)?

I pytanie ostatnie, czy istnieje jakiś limit ilości kart jakie można mieć maksymalnie na ręce?? Czy można mieć ich nieograniczoną ilość?? Bo grając talią na Biblie i Beravorze i mając na stole 2-3 drawujących sprzymierzeńców można w jednej turze dobrać nawet do 9 kart :P


Z góry dzięki za info
Matrin
Posty: 55
Rejestracja: 07 sty 2013, 11:58

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Matrin »

1. Wyczerpujesz dodatek.
2. Tak, do dowolnego.
3. Nie ma limitu.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

Dwa szybkie pytania:
1. Czy mogę zagrywać moje dodatki na karty współgracza (wydaje mi się, że jedynie jeśli pozwala na to karta)?
2. Czy Aragorn z Kamieniem Celebriany daje mi:
a) dwa zasoby, jeden woli drugi ducha
b) jeden zasób woli, lub ducha
c) jeden zasób woli
d) inne, jakie? :P
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: zioombel »

Możesz zagrywać dodatki na karty wspolgracza. Dostajesz symbol zasobów, a nie zasób, tzn., że zasobami tego bohatera możesz płacić za karty z symbolem ducha.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

Jeszcze pytanko:
1. Kartę "Szybki atak" (czy jakoś tak - pozwala zaatakować przeciwnika) mogę zagrać w dowolnej fazie rundy na stworzenie, które jest ze mną w zwarciu?
2. W przypadku, gdy podczas fazy spotkań dwa stwory mają taki sam poziom zagrożenia mogę wybrać tego, który wejdzie w zwarcie ze mną?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 344 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

1 Chodzi pewnie o "Szybkie uderzenie" - jest to Wydarzenie, nie obłożone graniczeniami względem faz, więc możesz je zagrać w każdym okienku akcji podczas dowolnej fazy.
2 Podczas fazy spotkań najpierw każdy gracz może (ale nie musi) wejść w zwarcie z tylko jednym, ale za to dowolnym (bez względu na jego wartość zagrożenia) wrogiem.
Potem wykonujesz testy zwarcia i musisz wejść w zwarcie z każdym wrogiem spełniającym warunek i żadnym innym.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

Właśnie o testy zwarcia chodzi.
Przykładowo mój poziom zagrożenia to 35, a na stole pojawiły się dwa stworzenia z poziomem zagożenia 30, oba spełniają warunek (mają niższy poziom zagrożenia niż mój) - które z nich wejdzie w zwarcie ze mną? Mogę wybrać jedno z nich, czy jeśli dwa mają taki sam poziom to oba wejdą w zwarcie?
Bo instrukcja mówi:
Wróg o najwyższym koszcie zwarcia, który jest równy lub niższy od poziomu zagrożenia gracza, wchodzi w zwarcie z tym graczem – jego kartę należy przesunąć ze strefy przeciwności i umieścić przed tym graczem.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: zioombel »

Oba wejdą z Tobą w zwarcie - jeśli grasz solo. A jeśli z drugą osobą i ta osoba spełnia warunek zagrożenia to wejdzie do niej. Jeśli ma niższe zagrożenie niż wróg to i tak obaj wchodzą do Ciebie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 575 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Każdy wróg o poziomie zagrożenia niższym lub równym zagrożeniu gracza, wejdzie z nim w zwarcie automatycznie w fazie zwarcia. Faza zwarcia w praktyce wygląda tak:
1. Począwszy od Pierwszego Gracza, każdy gracz może dobrowolnie wejść w zwarcie z JEDNYM wrogiem, o dowolnym koszcie zwarcia.
2. Wykonuje się testy zwarcia zaczynając od Pierwszego Gracza. Wybieramy wroga o najwyższym koszcie zwarcia. Porównujemy koszt zwarcia wroga z poziomem zagrożenia Pierwszego Gracza. Jeśli koszt zwarcia jest równy lub niższy od poziomu zagrożenia gracza, wróg wchodzi z nim zwarcie. Jeśli koszt zagrożenia wroga jest wyższy, wtedy pozostaje on w strefie przeciwności, a my bierzemy do testu kolejnego wroga wedłu kosztu zwarcia, itd. Procedurę tę powtarzamy do momentu aż Pierwszy Gracz wejdzie w zwarcie z jednym wrogiem. Może się zdarzyć że żaden wróg nie wejdzie w zwarcie z graczem.
Kolejny gracz przeprowadza testy opisane w punkcie 2. Później test przeprowadza znowy Pierwszy Gracz, itd.
Przykład:
Pierwszy Gracz ma poziom zagrożenia równy 31, a drugi gracz 26. W strefie przeciwności jest czterech wrogów o kosztach zwarcia: 35, 31, 28, 25. Żaden z graczy nie chciał wejść dobrowolnie w zwarcie wg procedury z punktu 1, więc zgodnie z punktem 2, Pierwszy Gracz wejdzie w zwarcie z wrogami 31 i 28, a drugi gracz z wrogiem 25. Wróg 35 na razie pozostanie w strefie przeciwności.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

Dzięki, ale akurat to rozumiem, chodzi mi o trochę inną sytuację.
Żeby się upewnić postaram się rozpisać na przykładzie ;)

GraczA ma 40 zagrożenia i jest pierwszym graczem, graczB ma 40 zagrożenia i jest graczem drugim.
W strefie przeciwności są dwa stwory z poziomem zagrożenia 25, w fazie testów zwarcia:
a) wchodzę (graczA) w zwarcie z jednym ze stworów - wybieram z którym, drugi wchodzi w zwarcie z graczemB
b) wchodzę (graczA) w zwarcie z jednym ze stworów - nie wybieram z którym, jest to pierwszy od lewej/pawej/reguluje to jakaś zasada, drugi wchodzi w zwarcie z graczemB
c) w tym samym momencie wchodzą ze mną w zwarcie oba potwory
d) inne, jakie?

Chodzi głównie o to, czy jeśli ma wejść tylko jeden z nich w zagrożenie z graczem pierwszym to czy ten gracz może wybrać stwora.

e: Mam nadzieję, że w miarę jasno wyjaśniłem o co mi chodzi, jak coś zawsze możecie dopytać :P
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 344 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

Nie ma fazy testów zwarcia, tylko faza spotkań, która jest podzielona na dwa kroki: dobrowolnego wejścia w zwarcie oraz z testów zwarcia.
Zatem na Twoim przykładzie rozpiszę dla całej fazy:

Możliwość 1:
- A wchodzi w zwarcie dobrowolnie z pierwszym wybranym dowolnym wrogiem,
- następnie B wchodzi w zwarcie dobrowolnie z pierwszym wybranym dowolnym wrogiem (tu: tym drugim).

Możliwość 2:
- A wchodzi dobrowolnie w zwarcie z pierwszym wybranym dowolnym wrogiem,
- B nie wchodzi dobrowolnie w zwarcie,
- A wykonuje test zwarcia i wchodzi w zwarcie z drugim wrogiem.

Możliwość 3:
- A nie wchodzi dobrowolnie w zwarcie,
- B wchodzi w zwarcie dobrowolnie z wybranym dowolnym wrogiem,
- A wykonuje test zwarcia i wchodzi w zwarcie z drugim wrogiem.

Możliwość 4:
- A nie wchodzi dobrowolnie w zwarcie,
- B nie wchodzi dobrowolnie w zwarcie,
(!)- A wykonuje test zwarcia i wchodzi w zwarcie - dwaj wrogowie spełniają warunek, ale instrukcja mówi, że wchodzi się po teście w zwarcie z jednym wrogiem, więc gracz wybiera*, który to będzie wróg,
- B wykonuje test zwarcia i wchodzi w zwarcie z drugim wrogiem.

* ewentualnie pierwszy gracz rozstrzyga - według zasady z FAQ
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

TomB pisze:więc gracz wybiera*, który to będzie wróg,
* ewentualnie pierwszy gracz rozstrzyga - według zasady z FAQ
I o to mi chodziło!
Dzięki :)
paralelizm
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: paralelizm »

witam
dopiero co zakupiłem grę, więc z góry przepraszam, jeśli odpowiedzi na moje pytania okażą się oczywiste ;) w tej chwili próbuję rozegrać pierwszą partię solo i chciałem zapytać, czy w sytuacji, jeśli przydzielone do Wyprawy postacie zostaną zniszczone na skutek odkrycia Wzroku Nekromanty (akurat pechowo dwie tury pod rząd podeszła właśnie ta karta zrzucając mi Gimliego i Thalina) to podczas kroku rozpatrywania Wyprawy siłę woli przydzielonych postaci liczy się jako 0, czy po prostu pomija się wtedy ten etap?
"trucizna w małych dawkach jest najlepszym lekarstwem"
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: wojo »

Etap wyprawy nigdy nie jest pomijany (nawet jak nie przydzielisz do niej nikogo to jest normalnie rozgrywany). W Twoim przykładzie siła woli Twoich postaci wynosi 0 i jest porównywana z zagrożeniem w strefie przeciwności.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
paralelizm
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: paralelizm »

dzięki :) ale i tak właśnie zauważyłem, że źle zagrałem, bo przydzielając obrażenia ze Wzroku Nekromanty popatrzyłem na cyfrę przy tarczy a nie na tę większą, czerwoną poniżej :roll: a jak się ma karta podstępu Schwytany w Sieć do odpowiedzi ze Starej Leśnej Drogi? mogę ewentualnie przygotować do końca fazy lub rundy postać do której podłączony jest ten stan a potem i tak muszę ją wyczerpać w fazie Odpoczynku? i czy wykorzystując Szybkie Uderzenie mogę zaatakować wroga znajdującego się w Strefie Przeciwności czy musi on być ze mną najpierw w zwarciu?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2013, 14:04 przez paralelizm, łącznie zmieniany 1 raz.
"trucizna w małych dawkach jest najlepszym lekarstwem"
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 575 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

paralelizm pisze:a jak się ma karta podstępu Schwytany w Sieć do odpowiedzi ze Starej Leśnej Drogi? mogę przygotować do końca fazy lub rundy postać do której podłączony jest ten stan a potem i tak muszę ją wyczerpać w fazie Odpoczynku?
W fazie odpoczynku nie będziesz musiał przygotowywać postaci która ma na sobie sieć i jest przygotowana za sprawą Starej Leśnej Drogi. Chyba że w fazie walki ją wyczerpiesz do obrony lub ataku, to wtedy możesz takiego bohatera przygotować jeśli wydasz 2 zasoby z jego puli. Schwytany w Sieć to bardzo kłopotliwa karta i potrafi napsuć sporo krwi i bardzo ogranicza bohatera.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Yavi »

Postać nie wyczerpuje się w fazie Odpoczynku a jedynie nie przygotowuje się.
Jeśli masz wyczerpaną postać Schwytaną w Sieć i przygotujesz ją za pomocą Starej Leśnej Drogi, to pozostaje ona przygotowana do momentu, kiedy sam ją wyczerpiesz np. idąc na wyprawę, lub wyczerpie ją jakaś karta :)
paralelizm
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: paralelizm »

a co z pytaniem o Szybkie Uderzenie? ;)
"trucizna w małych dawkach jest najlepszym lekarstwem"
ODPOWIEDZ