Strona 1 z 1

Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

: 31 sie 2012, 09:51
autor: Rumcajs
Witam
Jakiś czas temu zakupiłem grę "Sherwood Forest" głównie ze względu na tematykę gdyż mój syn uwielbia wszytko co ma związek z Robin Hoodem. Niestety podczas czytania instrukcji zarówno angielskiej jak i polskiej pojawiło się kilka nieścisłości albo niedopowiedzeń. Na chwilę obecną mamy taki problem:
W instrukcji jest napisane, że po skutecznym napadzie zagrane karty są odrzucane do puli kart zużytych, jeśli do napadu nie doszło banici czekają na kolejny konwój a karty wyposażenia (te zadeklarowane i wyłożone z ręki) pozostają w grze. Co się dzieje z kartami wyposażenia jeśli nie przejedzie obok tej kryjówki już żaden konwój i skończy się runda? Zostaną odrzucone, czy wrócą na rękę?

Dziękuje za pomoc

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

: 19 sty 2013, 22:53
autor: Arawis
Nie wiem czy to jeszcze w ogóle aktualne :? , ale dopiero znalazłam Twój post, bo dziś wzięłam się za metodyczne rozkminianie Sherwood celem grania z moimi szkolnymi dzieciakami. W sumie to możesz chyba sam wybrać bardziej pasującą Ci opcję.. takie chyba były zamierzenia autora gry - przynajmniej na to wskazuje jedna z recenzji, a ku ścisłości kawałek Jedna gra w dwóch odsłonach - tutaj: http://spiellust.net/2009/06/sherwood-f ... obina.html

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

: 08 maja 2013, 17:15
autor: puchacz
Pytania odnośnie instrukcji:

1) Czy mając na ręku 3 karty ekwipunku można odrzucić ekwipunek nie wykorzystując go? Tu chodzi głównie o karty specjalne przykładowo 2 zmiany kierunku szeryfa.
2) Przykład: gra 3 graczy A,B i C. Gracz C musi iść do kościoła ponieważ ma więcej niż 5 worków przy sobie. Nową turę rozpoczyna gracz A, a następnie zagrywa gracz B. Gracz C zagrał wszystkie swoje pionki do podczas planowania napadu z graczem A i potem z graczem B. Czy musi w takim razie 1 pionka sobie zostawić na obowiązkową wizytę w kościele?
3) Zmiana kierunku jazdy konwoju (obojętne z pieniędzmi czy szeryfa) może jedynie dojść do skutku na skrzyżowaniu. Tzn. konwój nie może nie wyjechać w ogóle w trasę?
4) Jeśli informator zagwarantuje 2 worki złota i położy na planszy jako przybicie sojuszu, a pewne wypadki spowodują, że napad nie dojdzie do skutku. Gracz z którym zawarto sojusz zabiera 2 worki złota informatora tak czy siak?
5) Jeśli informator gwarantuje 2 worki złota a w konwoju było ich 6, czy musi podzielić się po równo czy daje 2 worki obiecane a 4 zabiera dla siebie??

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

: 04 cze 2013, 14:41
autor: puchacz
Jako, że post pisany dosyć dawno, a się zawieruszył. Ponawiam pytanie odnośnie wątpliwości