1. Brak cyferek oznacza jedną sztukę. Czyli w tym przykładzie do zbudowania siekiery wymagany jest odkryty kafelek gór oraz 1 drewno, a do masztu - stworzona lina oraz 1 drewno i 1 skóra.
2. Tak, otrzymasz ponownie 2 punkty determinacji.
Nie wiem jak w wersji PL - mam edycję Gra Roku i w instrukcji nie ma takiego zapisu, ale w najnowszej edycji ENG na stronie siódmej jest taki oto paragraf, który jasno wskazuje, że punkty się należą:
"Each character in play has 1 personal Invention assigned to them. This Invention
can be built only by that character (following the usual rules, see page 18), but
other characters are allowed to assist. If the Invention is built successfully, the
character immediately gains 2 Determination tokens and places them in
their reserve. The card is flipped to the Item side, moved to the board and
treated like a normal Item thereafter. Should it be flipped back by an effect,
it is placed next to the Character sheet again; if it is rebuilt, the character
gains 2 Determination tokens again."
3. Dociągasz karty tak długo aż trafisz na skarb i rozpatrujesz tylko ten skarb.
4. W tym akurat przypadku sprawa jest jasna: zioła z karty scenariusza działają tak, jak jest napisane na karcie scenariusza Czyli: możesz za ich pomocą wyleczyć jedną ranę. Na karcie scenariusza nie ma podanych żadnych dodatkowych warunków.
Ja nie gram w Nemesisa ;P