Terra Mystica (J. Drögemüller, H. Ostertag)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Terra Mystica (J. Drögemüller, H. Ostertag)
Według mnie bardzo dobra gra duża ilość kombinowania, rozwój swojej rasy. Jest trochę klimatu fantasy ( każda rasa inna).
I to co mi nie przeszkadza w zasadzie brak negatywnej interakcji.
A jak wasze wrażenia ?
I to co mi nie przeszkadza w zasadzie brak negatywnej interakcji.
A jak wasze wrażenia ?
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Kilka wrażeń: http://planszowyswiat.pl/terra-mystica- ... -klimatem/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- piton
- Posty: 3409
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1149 times
- Been thanked: 626 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Z racji planowanego polskiego wydania mam pytanie do posiadaczy/graczy
- czy gra jest zależna językowo w jakimś stopniu? chodzi mi o to czy tłumaczenie to będzie kilka zdań na kartach (żetonach itp.) + instrukcja
- jaka jest jakość angielskiego(zagranicznego) wydania - elementy plansze itd.?
(Mimo wszystko mam obawy przed zakupem w ciemno polskiej wersji )
- do jakiego tytułu Terra jest podobna? (no zdanie Tycjana znam )
a wspomniany na wstępie brak negatywnej interakcji dla mnie jest dużym minusem
Dzięki
- czy gra jest zależna językowo w jakimś stopniu? chodzi mi o to czy tłumaczenie to będzie kilka zdań na kartach (żetonach itp.) + instrukcja
- jaka jest jakość angielskiego(zagranicznego) wydania - elementy plansze itd.?
(Mimo wszystko mam obawy przed zakupem w ciemno polskiej wersji )
- do jakiego tytułu Terra jest podobna? (no zdanie Tycjana znam )
a wspomniany na wstępie brak negatywnej interakcji dla mnie jest dużym minusem
Dzięki
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- pan_satyros
- Posty: 6128
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Gra jest tak zależna jak Smallworld - tzn. w języku obcym jest tylko nazwa rasy na planszy gracza. Powiedzmy w eng masz Witches w Pl będą Wiedźmy itd.piton pisze: - czy gra jest zależna językowo w jakimś stopniu? chodzi mi o to czy tłumaczenie to będzie kilka zdań na kartach (żetonach itp.) + instrukcja
Zasadniczo wysoka - plansza solidna, masa dobrze pomalowanego drewna, grube kartonowe plansze graczy w stylu Agricoli (tyle, że lepiej wykończone), dobrej jakości żetony - w moim wypadku nieco krzywo wybite + część wyprasek miałem matową, a część lekko połyskliwą. http://boardgamegeek.com/thread/872797/ ... em-deja-vupiton pisze: - jaka jest jakość angielskiego(zagranicznego) wydania - elementy plansze itd.?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Terra Mystica
Gra jest niezależna językowo. Jedyne napisy występują jako nazwy frakcji na planszach graczy np. Giganten/Giants http://boardgamegeek.com/image/1435190/terra-mystica
Ja mam takie właśnie niemiecko-angielskie wydanie - dwie instrukcje, a na planszach graczy nazwy frakcji w 2 językach. Z jakości wykonania jestem bardzo zadowolony. Solidne plansze, grube żetony, drewniane elementy są równe i mają jednolity kształt i kolor. Niczego chyba nie mogę się przyczepić. Generalnie - bardzo solidna produkcja.
Ja nie mam pojęcia do jakiej gry przyrównać TM. Dużo osób wskazuje na podobieństwa do Hansa Teutonica, ale ja niestety HT nie znam, więc się nie wypowiem.
Ja mam takie właśnie niemiecko-angielskie wydanie - dwie instrukcje, a na planszach graczy nazwy frakcji w 2 językach. Z jakości wykonania jestem bardzo zadowolony. Solidne plansze, grube żetony, drewniane elementy są równe i mają jednolity kształt i kolor. Niczego chyba nie mogę się przyczepić. Generalnie - bardzo solidna produkcja.
Ja nie mam pojęcia do jakiej gry przyrównać TM. Dużo osób wskazuje na podobieństwa do Hansa Teutonica, ale ja niestety HT nie znam, więc się nie wypowiem.
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 188 times
Re: Terra Mystica
Na bgg już są informację o zaawansowanych pracach nad dodatkiem, więc do jakości wydania i erraty dochodzi jeszcze kwestia czy/kiedy dodatek pl się pojawi
Ale z drugiej strony możecie zapłacić 80zł mniej to macie za swoje
A na brak interakcji bym nie narzekał. Może nie da się spalić zabudowań rywali, ale można podbierać limitowane akcje specjalne, żetony bonusów czy osiedlać się żeby blokować ekspansje przeciwników
Ale z drugiej strony możecie zapłacić 80zł mniej to macie za swoje
A na brak interakcji bym nie narzekał. Może nie da się spalić zabudowań rywali, ale można podbierać limitowane akcje specjalne, żetony bonusów czy osiedlać się żeby blokować ekspansje przeciwników
Ostatnio zmieniony 17 sty 2013, 00:20 przez Palmer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Terra Mystica
Dziś po pierwszej rozgrywce mam ochotę na więcej więc źle nie jest A powiedziałbym że bardzo dobrze.
Fajne euro. Brak negatywnej interakcji mi nie przeszkadzał. Ja więcej nie napiszę bo musiałbym jeszcze pograć.
Co do podobieństwa do HT... Średnio je widzę...
A wersja PL... Wolałbym TM w języku angielskim i wydanie polskie innej ZALEŻNEJ językowo gry ale cóż... Jeśli wydadzą PL to pewnie kupię PL
Fajne euro. Brak negatywnej interakcji mi nie przeszkadzał. Ja więcej nie napiszę bo musiałbym jeszcze pograć.
Co do podobieństwa do HT... Średnio je widzę...
A wersja PL... Wolałbym TM w języku angielskim i wydanie polskie innej ZALEŻNEJ językowo gry ale cóż... Jeśli wydadzą PL to pewnie kupię PL
Re: Terra Mystica
Interakcja występuje od momentu, kiedy pierwszy gracz wybierze kim chce grać, ponieważ znając w przybliżeniu możliwości i mocne oraz słabe strony danej frakcji, kolejni gracze mogą (i powinni) się ustosunkować.piton pisze: a wspomniany na wstępie brak negatywnej interakcji dla mnie jest dużym minusem
Przykładowo, w ostatniej grze kolega wybrał Swarmlingi (Rybołaki ), więc ja zdecydowałem się na Darklingi, m/in. dlatego, że tereny domowe obu ras sąsiadują ze sobą na kole przekształcania terenu. Przez większość rozgrywki udawało mi się skutecznie blokować i spowalniać jego rozwój, dzięki czemu wygrałem, pomimo tego, że kolega dzięki brawurowej ostatniej turze i rozwiniętej flocie i tak miał najdłuższe osiedle.
Jak wspomnieli przedmówcy, podbieranie sobie akcji specjalnych, bądź kart bonusowych, też ma duże znaczenie. Tor religii, kluczowy w końcowej punktacji, jest ciągłym wyścigiem.
Zresztą, jeżeli już postawisz Sanktuarium za czterech robotników i 10 złotych to nie będziesz chciał żeby ktoś Ci je zniszczył .
Re: Terra Mystica
Witam,
Ja do tej pory grałem raz i powiem szczerzę, że nie podeszła mi ta gra chociaż obecnie po kilku tygodniach od gry mam bardziej pozytywne odczucia i chętnie kupię i pogram.
Moim zdaniem można grać z nastawieniem na negatywną interakcje ale również przyjemne może być spokojna budowanie swojej cywilizacji w pogoni za punktami ostatecznymi, co kto lubi . Ja mam zamiar wprowadzić grę na stół rodzinny i raczej kombinować niż "atakować" .
Ja do tej pory grałem raz i powiem szczerzę, że nie podeszła mi ta gra chociaż obecnie po kilku tygodniach od gry mam bardziej pozytywne odczucia i chętnie kupię i pogram.
Moim zdaniem można grać z nastawieniem na negatywną interakcje ale również przyjemne może być spokojna budowanie swojej cywilizacji w pogoni za punktami ostatecznymi, co kto lubi . Ja mam zamiar wprowadzić grę na stół rodzinny i raczej kombinować niż "atakować" .
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Terra Mystica
też zastanawiam się nad zakupem pod kątem rozgrywki 2-osobowej
ktoś coś może napisać od rozgrywce 2-osobowej?
ktoś coś może napisać od rozgrywce 2-osobowej?
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 188 times
Re: Terra Mystica
Ja gram głównie w 2 osoby i nie narzekam. Przy czym trzeba brać poprawkę na to, że nawet w gry 3-5 gram na 2 osoby
W grze mamy dwa mechanizmy skłaniające graczy do budowania się obok siebie, więc nie ma się co bać o to, że każdy będzie grał sobie:
- budowanie osad handlowych jeśli sąsiadują z rywalem jest tańsze, a wierzcie, że nawet 1 kasy może robić różnicę i decydować czy spasujesz czy będziesz mógł zrobić jeszcze 4 akcje ( bo np. zbudowana osada pozwoli ci na powstanie miasta, miasto da Ci robotników, których rzucisz gdzieś indziej itp. )
- jak rywal stawia obok nas mamy opcję produkcji many, z którą jest jak powyżej, 1 jej punkt może decydować o pasie albo kolejnych ruchach.
Słabiej jest z walką na torach kultów i punktacją za sieć zabudowań, ale mam pomysł na delikatne home rulsy w tych kwestiach.
Przy okazji pytanie co do zasad. Czy punktowanie finałowe za sieć zabudowań interpretujecie tak, że jeden gracz może zapunktować dwa razy jeśli ma dwa duże, niezależne miasta ? Czy po prostu każdy ma opcję zapunktować tylko raz i bierzemy pod uwagę tylko najlepsze miasto każdego z graczy ?
Opcja nr 2 jest raczej poprawna, ale to wtedy grając na 3 graczy nieważne jak słabo pobudujesz te 6vp i tak wpadnie.
W grze mamy dwa mechanizmy skłaniające graczy do budowania się obok siebie, więc nie ma się co bać o to, że każdy będzie grał sobie:
- budowanie osad handlowych jeśli sąsiadują z rywalem jest tańsze, a wierzcie, że nawet 1 kasy może robić różnicę i decydować czy spasujesz czy będziesz mógł zrobić jeszcze 4 akcje ( bo np. zbudowana osada pozwoli ci na powstanie miasta, miasto da Ci robotników, których rzucisz gdzieś indziej itp. )
- jak rywal stawia obok nas mamy opcję produkcji many, z którą jest jak powyżej, 1 jej punkt może decydować o pasie albo kolejnych ruchach.
Słabiej jest z walką na torach kultów i punktacją za sieć zabudowań, ale mam pomysł na delikatne home rulsy w tych kwestiach.
Przy okazji pytanie co do zasad. Czy punktowanie finałowe za sieć zabudowań interpretujecie tak, że jeden gracz może zapunktować dwa razy jeśli ma dwa duże, niezależne miasta ? Czy po prostu każdy ma opcję zapunktować tylko raz i bierzemy pod uwagę tylko najlepsze miasto każdego z graczy ?
Opcja nr 2 jest raczej poprawna, ale to wtedy grając na 3 graczy nieważne jak słabo pobudujesz te 6vp i tak wpadnie.
Re: Terra Mystica
Według BGG każdy gracz punktuje tylko raz:Palmer pisze: Przy okazji pytanie co do zasad. Czy punktowanie finałowe za sieć zabudowań interpretujecie tak, że jeden gracz może zapunktować dwa razy jeśli ma dwa duże, niezależne miasta ? Czy po prostu każdy ma opcję zapunktować tylko raz i bierzemy pod uwagę tylko najlepsze miasto każdego z graczy ?
Opcja nr 2 jest raczej poprawna, ale to wtedy grając na 3 graczy nieważne jak słabo pobudujesz te 6vp i tak wpadnie.
http://www.boardgamegeek.com/thread/881 ... g-question
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Terra Mystica
Nie wiem skąd te wątpliwości, przecież instrukcja jednoznacznie wskazuje, że punkty są dla gracza z największą liczbą połączonych obiektów, dla gracza z drugą pod względem wielkości liczbą itd.
•The player with the highest number of
connected Structures gets 18 Victory points.
•The player with the second highest number of
connected Structures gets 12 Victory points.
•The player with the third highest number of
connected Structures gets 6 Victory points.
Re: Terra Mystica
A jak jest z setupem i ciężkością rozgrywki? Przytłacza mnie mnogość elementów, po dobrze przyjętym "Na chwałę Rzymu" i "Navegadorze" nie będzie to zbyt trudna gra? Można ją pod tym względem jakkolwiek porównywać z Zamkami Burgundii (w które nie grałem ale są w planach)?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Terra Mystica
Grałem zarówno w Zamki Burgudii no i oczywiście w Terrę Mysticę, która ukaże się już w Marcu Jeżeli chodzi o setup, przynajmniej w moim odczuciu, zdecydowanie szybciej idzie rozłożenie i rozpoczęcie gry w Terrę Mysticę. Oczywiście mówię to z punktu widzenia kogoś kto już rozegrał kilka partii, bo za pierwszym razem faktycznie zajmuje to trochę czasu. Podobna sytuacja jest w Zamkach Burgundii, przy czym tam jest naprawdę sporo elementów które trzeba wylosować i dopiero w tedy ułożyć na planszy. Ogólnie myślę, że można się spokojnie zmieścić w 10-15 minutach max na rozłożenie, a przy mniejszej ilości graczy nawet krócej. Jeżeli natomiast chodzi o stopień skomplikowania zasad, w porównaniu do Zamków Burgundii to Terra jest bardziej złożona, ale mniej skomplikowana, że tak to nazwę. Łatwiej ją również wytłumaczyć i właściwie po pierwszej kolejce gra idzie bardzo sprawnie i nowi gracze raczej nie zadają zbyt wielu pytań.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Terra Mystica
+1
Ja tylko powiem, że mam nadzieję, że jakość wydania będzie porównywalna do oryginału. A jeżeli dodatkowo TM sprawdzi się w partiach 2-os. to już widzę pudełko u siebie
Ja tylko powiem, że mam nadzieję, że jakość wydania będzie porównywalna do oryginału. A jeżeli dodatkowo TM sprawdzi się w partiach 2-os. to już widzę pudełko u siebie
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Terra Mystica
Jakość będzie taka sama jak wersja Angielsko/NiemieckaRyu pisze:+1
Ja tylko powiem, że mam nadzieję, że jakość wydania będzie porównywalna do oryginału. A jeżeli dodatkowo TM sprawdzi się w partiach 2-os. to już widzę pudełko u siebie
- Zet
- Posty: 1352
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 159 times
Re: Terra Mystica
Dobrze kojarzę, że jedynym tekstem na elementach gry są nazwy ras?
Jeśli tak, to nie powinno być zbyt rażące połączenie polskiej podstawki i angielsko - niemieckiego dodatku?
Jeśli tak, to nie powinno być zbyt rażące połączenie polskiej podstawki i angielsko - niemieckiego dodatku?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Terra Mystica
Raczej tak, szczególnie, że podczas gry właściwie w ogóle nie zwraca się uwagi na tekst, bo większość operacji jest opisana obrazkami. Na planszy nie ma w ogóle tekstu, na żetonach również, tylko instrukcja i nazwy ras.Zet pisze:Dobrze kojarzę, że jedynym tekstem na elementach gry są nazwy ras?
Jeśli tak, to nie powinno być zbyt rażące połączenie polskiej podstawki i angielsko - niemieckiego dodatku?
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Terra Mystica
a jak z rozgrywką w Terra Mystica w 2 osoby? - działa?Przemek Bard.pl pisze:Grałem zarówno w Zamki Burgudii no i oczywiście w Terrę Mysticę, która ukaże się już w Marcu Jeżeli chodzi o setup, przynajmniej w moim odczuciu, zdecydowanie szybciej idzie rozłożenie i rozpoczęcie gry w Terrę Mysticę. Oczywiście mówię to z punktu widzenia kogoś kto już rozegrał kilka partii, bo za pierwszym razem faktycznie zajmuje to trochę czasu. Podobna sytuacja jest w Zamkach Burgundii, przy czym tam jest naprawdę sporo elementów które trzeba wylosować i dopiero w tedy ułożyć na planszy. Ogólnie myślę, że można się spokojnie zmieścić w 10-15 minutach max na rozłożenie, a przy mniejszej ilości graczy nawet krócej. Jeżeli natomiast chodzi o stopień skomplikowania zasad, w porównaniu do Zamków Burgundii to Terra jest bardziej złożona, ale mniej skomplikowana, że tak to nazwę. Łatwiej ją również wytłumaczyć i właściwie po pierwszej kolejce gra idzie bardzo sprawnie i nowi gracze raczej nie zadają zbyt wielu pytań.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Terra Mystica
the_ka pisze:a jak z rozgrywką w Terra Mystica w 2 osoby? - działa?Przemek Bard.pl pisze:Grałem zarówno w Zamki Burgudii no i oczywiście w Terrę Mysticę, która ukaże się już w Marcu Jeżeli chodzi o setup, przynajmniej w moim odczuciu, zdecydowanie szybciej idzie rozłożenie i rozpoczęcie gry w Terrę Mysticę. Oczywiście mówię to z punktu widzenia kogoś kto już rozegrał kilka partii, bo za pierwszym razem faktycznie zajmuje to trochę czasu. Podobna sytuacja jest w Zamkach Burgundii, przy czym tam jest naprawdę sporo elementów które trzeba wylosować i dopiero w tedy ułożyć na planszy. Ogólnie myślę, że można się spokojnie zmieścić w 10-15 minutach max na rozłożenie, a przy mniejszej ilości graczy nawet krócej. Jeżeli natomiast chodzi o stopień skomplikowania zasad, w porównaniu do Zamków Burgundii to Terra jest bardziej złożona, ale mniej skomplikowana, że tak to nazwę. Łatwiej ją również wytłumaczyć i właściwie po pierwszej kolejce gra idzie bardzo sprawnie i nowi gracze raczej nie zadają zbyt wielu pytań.
Działa, ale sporo zależy od tego, jak gracze rozłożą się na początku gry. Jeżeli rozłożą się po zupełnie przeciwnych stronach mapy to gra traci odrobinę uroku, jednak po jednej takiej partii prawdopodobnie gracze grając w 2 osoby, będą osiedlać się bliżej siebie Oczywiście zależy też od taktyki i rasy którą wybierzemy, bo czasami takie rozstawienie może zadziałać na naszą korzyść. Generalnie (przynajmniej według mnie) im więcej graczy i ciaśniej na mapie tym lepiej
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Potwierdzam. Raz specjalnie rozłożyliśmy nasze startowe domki daleko do siebie i było zdecydowanie trudniej coś wykombinować, dramatu nie było, ale brak pkt. magi za rozbudowę przeciwnika było czuć.Przemek Bard.pl pisze:...jednak po jednej takiej partii prawdopodobnie gracze grając w 2 osoby, będą osiedlać się bliżej siebie
Ogólnie w TM bardzo dobrze gra się w 2 osoby.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Terra Mystica
Jako że już rozegrałem 3 partie w TM mogę się uważać za specjalistę ( ) dlatego chciałbym poruszyć kwestię balansu poszczególnych ras. Mówię od razu - instrukcji nie czytałem i bazuję na tym co mi przekazali inni a możliwe jeszcze że w międzyczasie mój mózg miał wolne i coś pomieszał ale wracając do tematu... Mam wrażenie (tak, jako specjalista mogę tak mówić ;P ) że poszczególne rasy nie są sobie równe... O wiele prościej i łatwiej można zdobywać punkty korzystając z ras punktujących na planszy jak:
- DWARVES - armia bajka. Oczywiście nimi nie grałem ale bez problemu widać gdzie należy zyskiwać punkty. Potrzebujemy duuużo białych i jedziemy z domkami zyskując maaasę punktów.
- ENGINEERS - byle szybko do mostów. Stawiamy 3 i jest dobrze bo punktujemy za każdym razem...
- SWARMLINGS - nie punktują na planszy ale mają tyle zasobów że nie da się czegoś w międzyczasie nie wymyślić. Są silni i już.
- CHAOS MAGICIANS - nie punktują na planszy ale mają takie możliwości że bardzo chętnie ich kiedyś wypróbuję. Bardzo fajne comba być tu mogą
- ALCHIMISTS - kasa, kasa, kasa.... Da się na to grać
- DARRKLINGS - punkty za ludka do zmiany terenu. Prosta rasa.
- HALFINGS - jak wyżej... Za zmianę terenu punkcik... A więc byle szybko do transformingu za 1 kostkę i jedziemy...
- FAKIRS - jeszcze się bronią tymi 4 punktami...
a już poniżej jest wg mnie dużo gorzej...
- NOMADS - bronią się3 domkami. Fajnie... Ale co dalej...?
- MERMALDS - statek +1 i tyle... Wg mnie niewiele...
- GIGANTS - armia żart...
- CULTISTS - armia żart 2
- WITCHES - ujdą ale szału nie ma. Domek za postawionego Strongholda jeszcze jest w miarę OK
- AUREN - średnio...
Ja wiem że tak głupie teksty można pisać tylko po kilku partiach bo pewnie po kilkunastu/kilkudziesięciu będę sam się śmiał z tego co napisałem. Niemniej wątpliwości się pojawiły. Pytanie takie: czy tylko ja myślę podobnie czy macie partie w których obalacie to co napisałem (szczerze w to wierzę). Śmiało piszcie żebym się uspokoił Grę i tak kupię (żona po 1 partii przyznała że fajna) więc luzik...
A co do gry 2-os. mam troszkę inne zdanie. Gra traci niestety. Nie mówię, że jest źle (bo nie jest) ale porównując ją do partii 4-os. to w sumie nie ma co porównywać. Większa walka o każdy [cm] planszy. Walka o wpływy większa. Jest zdecydowanie lepiej choć dwuosobowa partia zła nie jest. Z żoną na 100% będę grał
- DWARVES - armia bajka. Oczywiście nimi nie grałem ale bez problemu widać gdzie należy zyskiwać punkty. Potrzebujemy duuużo białych i jedziemy z domkami zyskując maaasę punktów.
- ENGINEERS - byle szybko do mostów. Stawiamy 3 i jest dobrze bo punktujemy za każdym razem...
- SWARMLINGS - nie punktują na planszy ale mają tyle zasobów że nie da się czegoś w międzyczasie nie wymyślić. Są silni i już.
- CHAOS MAGICIANS - nie punktują na planszy ale mają takie możliwości że bardzo chętnie ich kiedyś wypróbuję. Bardzo fajne comba być tu mogą
- ALCHIMISTS - kasa, kasa, kasa.... Da się na to grać
- DARRKLINGS - punkty za ludka do zmiany terenu. Prosta rasa.
- HALFINGS - jak wyżej... Za zmianę terenu punkcik... A więc byle szybko do transformingu za 1 kostkę i jedziemy...
- FAKIRS - jeszcze się bronią tymi 4 punktami...
a już poniżej jest wg mnie dużo gorzej...
- NOMADS - bronią się3 domkami. Fajnie... Ale co dalej...?
- MERMALDS - statek +1 i tyle... Wg mnie niewiele...
- GIGANTS - armia żart...
- CULTISTS - armia żart 2
- WITCHES - ujdą ale szału nie ma. Domek za postawionego Strongholda jeszcze jest w miarę OK
- AUREN - średnio...
Ja wiem że tak głupie teksty można pisać tylko po kilku partiach bo pewnie po kilkunastu/kilkudziesięciu będę sam się śmiał z tego co napisałem. Niemniej wątpliwości się pojawiły. Pytanie takie: czy tylko ja myślę podobnie czy macie partie w których obalacie to co napisałem (szczerze w to wierzę). Śmiało piszcie żebym się uspokoił Grę i tak kupię (żona po 1 partii przyznała że fajna) więc luzik...
A co do gry 2-os. mam troszkę inne zdanie. Gra traci niestety. Nie mówię, że jest źle (bo nie jest) ale porównując ją do partii 4-os. to w sumie nie ma co porównywać. Większa walka o każdy [cm] planszy. Walka o wpływy większa. Jest zdecydowanie lepiej choć dwuosobowa partia zła nie jest. Z żoną na 100% będę grał
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 188 times
Re: Terra Mystica
Ja bym przemieszał trochę Twoja listę, więc chyba nie jest tak źle
W dół:
- INŻYNIEROWIE - jak nie wejdą płytki bonusowe z robotnikami oraz z dużą kasą to szału nie ma
- ALCHEMICY - kasy zawsze brakuje, więc wg mnie też są słabi
W górę:
- NOMADZI - burza piaskowa to przecież jedna z lepszych superakcji, nie muszą inwestować w łódź żeby mieć3 miasta
- WITCHES - darmowa chatka, jak wyżej nie potrzebują łódki, punkty za miasta to jakieś 10-15vp dodatkowe na koniec
- GIGANCI - darmowa zmiana terenu jak u nomadów, mam wrażenie że produkują dużo many ( jedyna rasa która byłem w stanie spokojnie pokonać Swarmlingsów )
- AUREN - +2 w kultach w odpowiednim momencie może być kluczowy
W dół:
- INŻYNIEROWIE - jak nie wejdą płytki bonusowe z robotnikami oraz z dużą kasą to szału nie ma
- ALCHEMICY - kasy zawsze brakuje, więc wg mnie też są słabi
W górę:
- NOMADZI - burza piaskowa to przecież jedna z lepszych superakcji, nie muszą inwestować w łódź żeby mieć3 miasta
- WITCHES - darmowa chatka, jak wyżej nie potrzebują łódki, punkty za miasta to jakieś 10-15vp dodatkowe na koniec
- GIGANCI - darmowa zmiana terenu jak u nomadów, mam wrażenie że produkują dużo many ( jedyna rasa która byłem w stanie spokojnie pokonać Swarmlingsów )
- AUREN - +2 w kultach w odpowiednim momencie może być kluczowy