Strona 1 z 36

Mage Wars / Mage Wars Arena (Bryan Pope, Benjamin Pope)

: 05 gru 2012, 18:01
autor: 77rpm
Zakładam bo nie widziałem tematu. Co o niej powiecie ?
http://boardgamegeek.com/boardgame/101721/mage-wars
Obrazek


Szukam aktualnie nowej karcianki, jestem w 99% zdecydowany na Netrunnera, aż do dziś, gdzie trafiłem na tą pozycję. Czekam na więcej opinii i informacji o niej.

Re: Mage Wars

: 05 gru 2012, 22:18
autor: shivetay
ja w sumie tez się podłącze...mozliwe, że budżet planszówkowy jeszcze wytrzyma te 200kilkadziesiąt złotych. Gra opinie zbiera całkiem pozytywne:)..


recenzja z oceną

Re: Mage Wars

: 05 gru 2012, 22:25
autor: BartP
W moim przypadku odpada, ponieważ wymaga oddanych graczy. Zarówno ty jak i Twój przeciwnik musicie być na podobnym poziomie wtajemniczenia. Musicie wcześniej przygotować talie sobie (czy też tomy magii). Jeśli jeden z graczy zrobi to za obu, to ten drugi będzie musiał tak czy siak sporo ogarniać, żeby szybko przejrzeć i zrozumieć, co dla niego zawczasu przygotowano. No i w każdym momencie gry ma się dostęp do całej talii. Super motyw dla ludzi rozumiejących grę, dla pozostałych za duży wybór chyba. I w zasadzie taki jest mój problem z grą - raczej nie pogram ot tak z kumplem po 15 minutach tłumaczenia zasad.

Re: Mage Wars

: 06 gru 2012, 09:53
autor: tajemniczy_padalec
BartP pisze:W moim przypadku odpada, ponieważ wymaga oddanych graczy. Zarówno ty jak i Twój przeciwnik musicie być na podobnym poziomie wtajemniczenia. Musicie wcześniej przygotować talie sobie (czy też tomy magii). Jeśli jeden z graczy zrobi to za obu, to ten drugi będzie musiał tak czy siak sporo ogarniać, żeby szybko przejrzeć i zrozumieć, co dla niego zawczasu przygotowano. No i w każdym momencie gry ma się dostęp do całej talii. Super motyw dla ludzi rozumiejących grę, dla pozostałych za duży wybór chyba. I w zasadzie taki jest mój problem z grą - raczej nie pogram ot tak z kumplem po 15 minutach tłumaczenia zasad.
Mam za sobą już ładnych parę partii i co do jednego, masz absolutną rację z przeczuciami: 15 minut tłumaczenia zasad to same podstawy. Wszystkie słowa kluczowe i pojęcia wytłumaczone w słowniczku trzeba potem sprawdzać jeszcze w czasie gry. Z taliami jest jednak nieco inaczej: w instrukcji są cztery przykładowe, które sprawdzają się na początek, więc nie trzeba zacząć od siedzenia i móżdżenia nad takimi, które będą działać. Ogólne strategie są raczej proste.

Oczywiście, Mage Wars jest akurat taką grą, która zyskuje z doświadczeniem, więc tutaj również nie ma się co spierać - ale czerpać z niej przyjemność można zacząć już przy pierwszej partii. Znacznie pomaga przy tym wcześniejsza znajomość CCG/LCG - osoby w miarę ograne w karciankach bardzo szybko odnajdują się w MW.

Inna sprawa, że jednak wrażenia z gry w Mage Wars nie są zupełnie równoważne z karciankami. Tej grze równie blisko do nich jak do Summoner Wars. Aspekt "przestrzenny" jest w niej równie ważny jak karty, które gramy w danej turze - czasem nawet ważniejszy.

Re: Mage Wars

: 13 gru 2012, 23:22
autor: ja_ak
Jeżeli chodzi o wykonanie to trochę się zawiodłam. Elementów jest dość sporo, tego podważyć nie można, ale mogły być wykonane nieco dokładniej/lepiej (obrazki na rewersach żetonów przesunięte, karty cienkie, okładki spellbook'ów nierówne).

Sama gra, jak dla mnie, rewelacja i rekompensuje wszelkie niedociągnięcia wydania. Dużo kombinowania jak tu najskuteczniej uśmiercić maga przeciwnika. Ogromnym plusem jest wyeliminowanie losowego dociągu kart co daje duże pole do popisu.
Księgi czarów okazały się bardzo fajnym posunięciem pozwalającym lepiej wczuć się w klimat.

Pierwsze gry mogą dążyć do nieskończoności, zasad, reguł i regułek naprawdę sporo, wielokrotne wertowanie instrukcji nieuniknione. Docenić grę można dopiero po względnym poznaniu mechaniki i kart.
Szkoda tylko, że gra się dość długo bo nie zawsze można ( a nawet przeważnie nie można) rozegrać rewanżu.

Jeżeli lubicie konfrontację i dość dużą dawkę myślenia nad planszą to polecam.

Re: Mage Wars

: 03 mar 2013, 09:39
autor: conus
MW jest już w top 100 na bgg :)


edit: Moja pierwsza 10 na bgg
na dniach powinien być już dostępny dodatek
juz mam - w piatek testy dwoch nowych magów


Forcemaster vs. Wizz
FM zaatakował od razu, razem z niewielkim wsparciem stalkera z niewidzialnością.
W wytrzymał napór i przeszedł do kontrataku wsparty głównie hydrą i gorgoną, przez chwile wydawało się że wygra ale enchantmenty FM zrobiły swoje. Fajna wyrównana bitwa, do samego końca nie wiadomo było kto zwycięży.

Drugi pojedynek Warlorda z Priestess. był zdecydowanie bardziej jednostronny. W zaatakował od początku starając się wywrzeć presję na P, która powoli budowała przewagę. Nie udało się - nawet Iron Golem (który był zbyt powolny) nie był wstanie pomóc osamotnionemu W zaatakowanemu przez Gray Angela i Legendarnego bohatera wspieranego przez napakowaną Enchantami S.

Fajny dodatek dwóch nowych magów, z W sprawiającym wrażenie słabszego, chociaż to pewnie wina gracza nie ogarniającego jego decku. Nie było zbyt wiele czasu na zapoznanie się z kartami.

Re: Mage Wars

: 09 mar 2013, 14:25
autor: zbajszek
Ktoś we Wrocku grywa, albo chce pograć? Bo moja kopia leży raz używana, a ostatnio mam problemy znaleźć 1 osobę do gry, która by lubiła takie klimaty i której język nie przeszkadza za bardzo :/.

Re: Mage Wars

: 11 mar 2013, 08:35
autor: conus
Po piątkowym graniu z kumplami syn męczył mnie o zagranie z nim w MW, trochę nie za bardzo miałem ochotę – bałem się, że nie poradzi sobie ( z jego znajomością angielskiego nie jest najlepiej – uczy się i uczy a wszystko jak krew w piach), ale ostatecznie uległem i rozegraliśmy jeden pojedynek.
Wykorzystałem zasady dla apprentice mode, do którego decki znajdują się w instrukcji ver. 2.0 I ku mojemu zaskoczeniu grało się naprawdę super. Wprowadziliśmy tylko część czarów i kilka enchant. żeby nie mącić za bardzo w głowie i sprawdziło się idealnie.
Gra jest do ogarnięcia dla 11 latka (ogranego to fakt), nawet z bardzo słabą znajomością ang. – oczywiście ilość kart była ograniczona, ale i tak było naprawdę wystarczająco dużo kombinowania i zastanawiania się, co i w jakiej kolejności zrobić.
Całą niedziele męczył mnie o kolejny pojedynek.

edit: no i stało sie - młody zlomotal mi skórę, aż miło było popatrzeć. Na koniec rozmazal mnie na ścianie areny.

Re: Mage Wars

: 14 mar 2013, 16:19
autor: Bohr
Witam,

Mam za sobą pierwsze 4 pojedynki(grałem 12h godzin non stop)...gra naprawdę bardzo klimatyczna, i w gruncie rzeczy dość prosta (zasady są dość proste....jedynie dużo jest traitów które trzeba zapamiętać/przypominać). Obecność kostek, jak dla mnie rewelacja....podobny początek (przynajmniej u nas tak to wyglądało od drugiej gry) - zapewnienie sobie zwiększenia many.
Nie wiem czy to już było zmęczenie, (ale chyba też), czy brak jakiejś ciekawszej taktyki (i to chyba też) ale przy czwartej grze przy dość ciekawym początku, doszło do wojny pozycyjnej.....w sumie stanęliśmy naprzeciwko siebie i walczyliśmy strzelając i przywołując na bieżącą potwory.......mam nadzieje że to tylko taki nasz wypadek czy nieumiejętność gry, bo jak myślę że każda gra miałaby się tak kończyć to trochę nudno.....Jak u was to wygląda?

Na razie gra i tak dostaje bardzo wysoką ocenę (sądzę że 7,5 - 8 jestem w stanie na razie dać.......zobaczymy co dalej)

Re: Mage Wars

: 14 mar 2013, 16:56
autor: conus
Każdy z magów premiuje inny typ rozgrywki, oczywiście „dynamika” zależy od kart, które wstawi się do decku. Najbardziej statyczni wydają mi się Wiz z Pr grający na deckach z instrukcji. WL też musi swoje przeczekać, ale jeżeli już mu się pozwoli zbudować przewagę bardzo trudno go powstrzymać. Niektórych z magów po prostu nie stać na czekanie.

edit: podobno... za bgg :)
- następne dodatki to Druid&Necro, potem Paladyn&Iluzjonista
- nowy typ maga Archmage - mogący walczyć na równi z 3 zwykłymi
- nowy typ rozgrywki Dungeon - scenariusze wymagające współpracy od graczy
- zupełnie nowy typ kreatur, Swarm - odporny na zwykle ataki, bardzo wrażliwy na Zone dmg

edit:
jezeli chcielibysie zagrac w trzy osoby - polecam wariant w ktorym wygrywa sie tylko w sytuacji pokonania maga kontrolowanego przez gracza siedzacego z lewej - moze byc ew. ten z prawej ale tylko w sytuacji jezeli ta zasada obowiazuje wszystkich grajacych :).

na bgg juz 63 pozycja -wyglada na to ze uda sie dostac do top 50

Re: Mage Wars

: 01 maja 2013, 14:21
autor: schizofretka
zbajszek pisze:Ktoś we Wrocku grywa, albo chce pograć? Bo moja kopia leży raz używana, a ostatnio mam problemy znaleźć 1 osobę do gry, która by lubiła takie klimaty i której język nie przeszkadza za bardzo :/.
Może ktoś w Warszawie ma taki problem? Chętnie pomogę! Albo może któryś z runnerów by chiał spróbować czegoś bardziej skomplikowanego?

Re: Mage Wars

: 09 maja 2013, 00:59
autor: rustoja
@schizofretka:
chetnie umowie sie na jakies granie w MW w najblizszym czasie, na razie gralem tylko z przeciwnikami, ktorym sam musialem zlozyc ksiege, ale gra i tak wydaje sie wysmienita.

Re: Mage Wars

: 09 maja 2013, 10:46
autor: schizofretka
No ja też jeszcze nie grałem, więc z jakiejś predefiniowanej musiałbym korzystać.

Re: Mage Wars

: 09 maja 2013, 11:23
autor: Wallenstein
Czy ktoś wie, jakie karty wchodzą w skład promo kitsów? Czy są to duplikaty z Core Seta czy może nowe wzory, i w jakich ilościach?

Re: Mage Wars

: 09 maja 2013, 12:07
autor: conus
zawartość promo
http://boardgamegeek.com/thread/973339/op-kit-contents

karty z 2
http://www.boardgamegeek.com/image/1657346/mage-wars
z kart w 1
nowy jest tylko GALADOR - ma być w nowym dodatku (jest jeszcze heal z podstawki i dispel - z pamięci bo nie mam teraz możliwości sprawdzić)
http://www.boardgamegeek.com/thread/972 ... at-is-next

edit:
nie wiem jakie karty beda w kolejnych dodatkach

Re: Mage Wars

: 09 maja 2013, 15:11
autor: Wallenstein
Dzięki.

Czy wiadomo czy karty z 2 będę w jakimś kolejnym dodatku (jak Galador)?

Re: Mage Wars

: 11 maja 2013, 10:10
autor: zbajszek
Tak z ciekawości, czy w naszym kraju są gdzieś w ogóle organizowane OP w Mage Wars? Na jakiejś stronie przeczytałem że w Szczecinie mają jakieś turnieje (domyślam się że w ramach OP), ale gdzieś jeszcze są organizowane/są plany je organizować?

Re: Mage Wars

: 04 cze 2013, 13:20
autor: conus
Wallenstein pisze:Dzięki.

Czy wiadomo czy karty z 2 będę w jakimś kolejnym dodatku (jak Galador)?

karty z najnowszego dodatku
http://www.boardgamegeek.com/thread/976 ... ers/page/1

Re: Mage Wars

: 09 cze 2013, 21:23
autor: Pasza26
Czy ktoś z Warszawy lub najbliższych okolic miałby ochotę zagrać w MW? Grę kupiłem niedawno i zagrałem raptem dwa razy, no i jakoś potem nie było okazji.

Re: Mage Wars

: 10 cze 2013, 10:12
autor: conus
schizofretka chciał zagrać i jest z wawy
...

Re: Mage Wars

: 16 cze 2013, 22:13
autor: Pasza26
Dzieki conus, rozmawialem z nim juz o tym... Wyglada na to ze w Warszawie Mage Wars nie jest grane :( A w Szczecinie juz czwarty turniej rozegrali w poprzedni weekend:(

Re: Mage Wars

: 19 cze 2013, 08:34
autor: Pasza26
Conus a ty już nie grywasz w MW?

Próbowaliście gry w 3 osoby? Instrukcja w podstawce wydaje się opisywać tylko wariant multi dla 4 osób. Kombinuje jak by tu ustawić 3 gracza, tak aby żaden z graczy nie ucierpiał na start z powodu nierównego ułożenia.

Re: Mage Wars

: 19 cze 2013, 09:21
autor: conus
conus: do tablicy - czasem pojawia sie w najgorszych koszmarach
niestety nie mam ostatnio czasu na granie - pozostaje mi czytanie instrukcji w kiblu albo w dordze do pracy i oczywiście przegladanie forum "w godzinach"

najnowszy dodatek ma być 28.06
co do gry w 3 osoby jest info pare postów wcześniej

dogadamy sie na pw :) - lipiec ma byc łaskawszy

Re: Mage Wars

: 24 cze 2013, 08:03
autor: Wosho
Ostatnio sie zainteresowalismy ze znajomym, ktos gra w Wawie?

Re: Mage Wars

: 24 cze 2013, 20:28
autor: Pasza26
Wosho pisze:Ostatnio sie zainteresowalismy ze znajomym, ktos gra w Wawie?
Ooo, no to robi się coraz więcej chętnych do grania w okolicy... Jeśli chcesz to możemy umówić się przy okazji jakiś cyklicznych spotkań w barach jeśli chodzicie.