Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: AiS »

woytas pisze:Pytania do starych wyjadaczy, którzy grali scenariusz "Volkare Quest" z Lost Legion.

1.
Jestem atakowany przez Volkare. Postanawiam, że bronię się w pełni, więc wykorzystuję swoją następną turę. W trakcie walki Volkare traci 2 razy więcej żetonów niż jest graczy, więc tym samym traci on swoją najbliższą turę. Rozumiem, że w takim przypadku, następną turę po walce rozgrywam ja, a Volkare w tym czasie zbiera się z ziemi po laniu. Mam rację?

2.
Volkare wylosował czerwoną kartę akcji i zaatakował mnie. Wybieram pełną obronę. W źródle znajduje się czerwona mana, którą Volkare przerzuca, ale kiedy to robi?:
a) jeszcze przed walką i oddaje manę w innym kolorze z której będę mógł skorzystać
b) mana ta jest dla mnie zablokowana i Volkare przerzuca ją na koniec tury (po walce)
c) inna możliwość?

Mam nadzieję, że niczego nie namieszałem.
Ad.1
Patrząc na żetony kolejności w rundzie wyglądałoby to tak:
V-Volkare, G-Gracz, N-żeton kolejności odkryty, X - żeton kolejności zakryty

a1) bitwa (atak Volkare): atak na gracza, gracz broni się "w pełni" V:N G:X
a2) bitwa (V traci 2x liczba graczy jednostek) V:X G:X
b) tura gracza:odwrócenie żetonu V:X G:N
c) tura Volkare:odwrócenie żetonu V:N G:N
d) tura gracza: standardowa tura
e) tura Volkare (jeżeli nie zostanie ponownie obity :-)

Ad.2
Volkare w swojej turze:
a) ciągnie kartę ze swojej talii i jeżeli nie była to karta rany to następnie
b) przerzuca kość w kolorze karty (lub złotą jeżeli nie ma w danym kolorze - tylko za dnia) i oddaje ją do źródła - będziesz z niej mógł skorzystać
c) wykonuje akcję zależną od koloru karty (ruch/atak/ruch x2/atak w odl.2)
Jest to pokazane na karcie pomocy.

Inna sprawa, że Volkare ma swoją kość many, którą rzuca na początku walki, określając swoje dodatkowe zdolności ataku. Z tej kości Gracz nie może jednak korzystać.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 174 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Czyli obyło się bez pomyłek. Dzięki :D
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight PL

Post autor: Sokoov »

Mam pytanko
Czy jeśli dobieram kartę zaawansowa akcji, a moja talia jest już pusta, to czy karta zaawansowana leci na stos kart odrzuconych, czy dobieram ja na rękę?
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: AiS »

Sokoov pisze:Mam pytanko
Czy jeśli dobieram kartę zaawansowa akcji, a moja talia jest już pusta, to czy karta zaawansowana leci na stos kart odrzuconych, czy dobieram ja na rękę?
Generalnie jeżeli zdobywasz kartę akcji zaawansowanej (np. z awansu bohatera lub kupioną) to odkładasz ją na wierzch swojej talii. Jeżeli Twoja talia jest już pusta to tworzysz tym samym 1-kartową "talię" do dobierania (zostajesz takim Salomonem ;-) )

Jeżeli zdobywasz kartę z zagrania innej karty akcji zaaw. np. Training to w zależności który efekt odpaliłeś bierzesz nową kartę na rękę lub odrzucasz na discard - zgodnie z instrukcjami z karty.
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kal-El83 »

Małe pytanie (nie wiem ale chyba nie znalazlem tego w instrukcji):
Czy jesli w czasie fazy blokowania odpuszczam i przyjmuje łomot to w czasie przydzielania ran, jak juz przydziele jednej z mojej jednostek to nie bede mogl jej juz wykorzystać w czasie ataku ??

Mi sie wydaje ze nie bede mogl ale wole sie upewnic ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: kaszkiet »

Nie możesz korzystać z umiejętności ranionej jednostki, więc jest jak piszesz.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight PL

Post autor: Sokoov »

Na niektórych kartach jest tekst "wzmocnij ulepszone działanie karty akcji...". Tyczy się to tylko podstawowych kart akcji, czy zaawansowanych również?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Sokoov pisze:Na niektórych kartach jest tekst "wzmocnij ulepszone działanie karty akcji...". Tyczy się to tylko podstawowych kart akcji, czy zaawansowanych również?
Domyślnie dotyczy to również kart akcji zaawansowanych.

Ale np.: w zdolności Shapeshift Braevalara jest napisane: "One Basic Action Card that gives...". W takim przypadku oczywiście zdolność dotyczy tylko kart akcji podstawowych.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: arturpe »

A czy jeśli zdenerwuje rozwscieczonego wroga i nie mam szans na pokonanie go, a jedynie blokowanie, czy po walce polegającej na zablokowaniu jego ataku mogę przejść na pole, na które zamierzałem? Jest to bezpieczny obszar. Po prostu to kolejne pole stykajace się z orkami.
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kal-El83 »

Wkurzy sie jeszcze bardziej i uderzy ze zdwojona siła :twisted:
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: arturpe »

W to nie wątpię, ale pytam poważnie :) Czy wynikiem walki zawsze jest win-lose czy może da się blokować i olewać ataki, kończyć walkę i iść dalej. Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w instrukcji :)
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kal-El83 »

Szczerze mówiąc ciekawe pytanie, ale ...
Skoro kończysz ruch na polu przyległym do wroga a walki nie przegrywasz (co wiązałoby się z przymusowym wycofaniem) to zostajesz na tym polu ...
W nowej rundzie ruszasz się dalej a skoro sąsiadujesz i ruszysz się na kolejne przyległe pole to znowu rusza taki zaciekły na Ciebie ...
Tak to widzę.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: arturpe »

Dzięki. Co do wycofania to w przypadku wściekłych zostajesz po prostu na swoim polu, ponieważ walczysz z przyleglego. Ale tak, faktycznie porażka uniemozliwilaby podróż.

Ok. Taką regułę będę uskutecznial :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Walka jest Twoją akcją w turze. A poruszanie się jest dozwolone wyłącznie przed akcją.

Nie ma tu znaczenia czy wroga pokonasz, czy nie.
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kal-El83 »

pinata pisze:Walka jest Twoją akcją w turze. A poruszanie się jest dozwolone wyłącznie przed akcją.

Nie ma tu znaczenia czy wroga pokonasz, czy nie.
Dokładnie to miałem na myśli. Dzięki za doprecyzowanie ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: arturpe »

pinata pisze:Walka jest Twoją akcją w turze. A poruszanie się jest dozwolone wyłącznie przed akcją.

Nie ma tu znaczenia czy wroga pokonasz, czy nie.
Okej. Faktycznie, walka z orkami zatrzymuje ruch, który po walce niezależnie od wyniku nie jest kontynuowany. Dzięki.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ixi24 »

Czy przy ataku z dystansu są liczone odporności wrogów?

Np; wróg ma wytrzymałość 4 i odporność na ogień to wystarczy zaatakować z dystansu 4 i się go zabija ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

ixi24 pisze:Czy przy ataku z dystansu są liczone odporności wrogów?

Np; wróg ma wytrzymałość 4 i odporność na ogień to wystarczy zaatakować z dystansu 4 i się go zabija ?
Odporności wrogów działają również w fazie ataku z dystansu.

Gdy wróg ma wartość zbroi 4 i odporność na ogień, to aby go zabić, musisz mieć atak z dystansu:
- fizyczny/lodem/zimnym ogniem -> 4
albo:
- ogniem -> 8
albo:
- odpowiednią kombinację powyższych
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

a prościej żeby nie kombinować:

tak, atak z dystansu 4 zabije tego przeciwnika :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Tony23 pisze:tak, atak z dystansu 4 zabije tego przeciwnika :)
Ale nie ogniem - a bardzo możliwe, że ixi24 o to pytał.

W końcu po coś pisał o tej odporności.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

Istnieje też możliwość, że źle zinterpretował odporności i myślał, że wrogów odpornych na ogień skutecznie rani się tylko lodem (spotkałem się już kilka razy z taką pomyłką) ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

nie no jasne że tak, chciałem tylko odpowiedzieć na jego konkretne pytanie bez żadnej nadinterpretacji: czy wystarczy zaatakowac z dystansu 4 ? :)

pamiętam, że to co na początku mnie zastanawiało, to myślałem sobie, że skoro wróg ma odpornośc na ogień i lód to musi być naprawdę silny i zwykły atak (fizyczny) nie może na niego działać. Co jest oczywiście nieprawdą
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ixi24 »

Tak tak wszystko jasne dzięki za szybką odpowiedź ;)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ixi24 »

Mam kilka pytań po wczorajszej 5 godzinnej grze :) :

1. W czasie szturmu miasta niszczę dwóch wrogów i zostaje jeden. Cofam się na pole sprzed szturmu. Dostaje ranę na rękę za wycofanie?

2. Przy odkrywaniu nowych terenów mogę odkryć jeden, a później ja lub ktoś inny może odkryć kolejne teren w górę mapy? Czy trzeba odkrywać tereny w poprzek np; mapa klinowa najpierw trzy potem, cztery itp; ?

3. Karta dyplomacja. Te dwa wpływu użyte z tej karty można zagrać też jako blok w walce czy tylko kolejne karty z wpływem ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight PL

Post autor: Sokoov »

ixi24 pisze:Mam kilka pytań po wczorajszej 5 godzinnej grze :) :

1. W czasie szturmu miasta niszczę dwóch wrogów i zostaje jeden. Cofam się na pole sprzed szturmu. Dostaje ranę na rękę za wycofanie?
Rany dostajesz tylko za obrażenia od wroga. Nie dostajesz rany za samo przegranie szturmu.
ixi24 pisze: 2. Przy odkrywaniu nowych terenów mogę odkryć jeden, a później ja lub ktoś inny może odkryć kolejne teren w górę mapy? Czy trzeba odkrywać tereny w poprzek np; mapa klinowa najpierw trzy potem, cztery itp; ?
?
Z tego co pamiętam, to odkrywając zielony teren (wiejski), musi on graniczyć przynajmniej z jednym terenem, a ten graniczny musi graniczyć z dwoma. Co do terenów miejskich, zawsze musi graniczyć z przynajmniej dwoma odkrytymi kawałkami. Jest to opisane w instrukcji.
ixi24 pisze: 3. Karta dyplomacja. Te dwa wpływu użyte z tej karty można zagrać też jako blok w walce czy tylko kolejne karty z wpływem ?
Z tego co wiem, to w tej konkretnej turze cały wpływ może zostać użyty jako blok.
ODPOWIEDZ