Gra euro dla ameritrashowca

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Gra euro dla ameritrashowca

Post autor: Olgierdd »

Nie przepadam za grami euro. Po paru latach zabawy z planszówkami mój gust zdecydowanie odchylił się w stronę gier, w których wizytówką jest klimat, emocje i oprawa, a nie zgrabna, elegancka i nieco przysuszona mechanika.

Jednak mimo to chciałbym posiadać w mojej kolekcji dobrego reprezentanta gatunku euro. Takiego, którego sam bym mógł zaproponować na wieczorze planszówkowym, zamiast być demokratycznie przymuszanym ;)

Niestety jestem prawie komplentnie zielony w tym temacie (nie czytam euro recenzji oraz tematów tu i na BGG)

Moje wymagania:
- najważniejsza rzecz: gra musi podobać się ameritraszowcom, czyli przede wszystkim musi działać na wyobraźnię (klimat i ładne wykonanie).
- tematyka dowolna, jednak jeśli ktoś pamięta słynną recenzję Vasco da Gama popełnioną przez Toma Vasela, to powiem, że podobnie reaguję na gry o renesansie.
- ilość graczy dowolna.
- odpadają gry mocno zależne językowo, niewydane po polsku (mogą być gry z małą ilością angielskiego lub takie, gdzie można na bierząco tłumaczyć napisy wszystkim graczom)
- nie interesują mnie gry skrajnie mózgożerne i lekkie przerywniki.
- czas gry do 2 godzin (maks 2,5)
- absolutnie nie przeszkadzają mi gry losowe

gry, które można pominąć (mam/znam):
- Agricola
- 7 Cudów
- Steam
- Puerto Rico
- Wysokie Napięcie
- Factory Manager
- Caylus
- Władcy Podziemi
- Pupile Podziemi
- K2
- Świat Dysku
- Alien Frontiers

z góry dziękuję za jakąś sugestię
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Gra euro dla ameritrashowca

Post autor: KubaP »