Strona 24 z 25

Re: Summoner Wars

: 05 wrz 2016, 09:04
autor: Corran
Zamrożenie pozostaje. Chcąc je zdjąć z mutacji, też trzeba zapłacić.

Re: Summoner Wars

: 10 wrz 2016, 11:43
autor: dejmieno
Cześć,

Od niedawna jestem posiadaczem summoner wars master set i po pierwszej rozgrywce mam kilka pytań.

1. Zdolności obszarowe np. gdy pisze "maksymalnie 3 pola od jednostki" lub "wszystkie jednostki w odległości 3 pól". Jak jest liczona odległość? Wyłącznie 3 pola po liniach prostych, czy po skosie 3 pola również?
2. Czy, jednostka może wykonać atak specjalny np. Kurs burze piaskową i później jeszcze wykonać zwykły atak?
3. Jak działa karta uczony w talii krasnoludów gildii? Każdy uczony nie może zadawać obrażeń? Rozumiem, że działa tylko jako wsparcie, tzn. gdy przylega z wrogą jednostką to moja jednostka, która atakuję ją, może dodać plus 1 do ataku, gdy wydamy pkt. magii? :?:

Re: Summoner Wars

: 12 wrz 2016, 09:08
autor: Corran
1. Jeśli nie jest napisane "w linii prostej" (jak np. u Vargatów ma Brutal), to licząc ilość pól można "robić zakręty". Przy czym nie liczymy na skos, a np. 2 pola do przodu + 1 w lewo (dla odległości 3 pól).
2. Jeśli zdolność jest opisana jako "zamiast atakować" lub "zamiast normalnego ataku" (np. Ognisty Smok u Elfów Feniksa, albo, pozostając przy Vargatach, ale dla jednostki z rozszerzenia: Mag Burzy), to taki efekt zastępuje zwykły atak, czyli wykorzystuje jeden z trzech ataków i nie można tą jednostką zaatakować dodatkowo w zwykły sposób (a jeśli zaatakuje się normalnie, to nie można wykorzystać zdolności). Jeśli natomiast akcja jest opisana tak jak u Kruska, to jest to dodatkowa zdolność niezależna od ataku. Na koniec fazy ruchu możesz coś wykonać, więc nie jest to ani zamiast ruchu, ani zamiast ataku.
3. Pewnie chodzi o Uczonego z Krasnoludów Głębinowych. Ogólnie dobrze rozumiesz jego zdolność. Jeśli zapłacisz za nią 1 pkt magii, to atakując kogoś, kto sąsiaduje z jakimś Uczonym dodajesz sobie jedną kość do ataku (zawsze jedną, nawet jak obok jest więcej uczonych). Przy czym atakując kimkolwiek, więc także tym Uczonym :) (sam sobie także zmienia atak z zera na 1).

Re: Summoner Wars

: 12 wrz 2016, 21:50
autor: ko2a
Corran pisze:1. Jeśli nie jest napisane "w linii prostej" (jak np. u Vargatów ma Brutal), to licząc ilość pól można "robić zakręty". Przy czym nie liczymy na skos, a np. 2 pola do przodu + 1 w lewo (dla odległości 3 pól).
2. Jeśli zdolność jest opisana jako "zamiast atakować" lub "zamiast normalnego ataku" (np. Ognisty Smok u Elfów Feniksa, albo, pozostając przy Vargatach, ale dla jednostki z rozszerzenia: Mag Burzy), to taki efekt zastępuje zwykły atak, czyli wykorzystuje jeden z trzech ataków i nie można tą jednostką zaatakować dodatkowo w zwykły sposób (a jeśli zaatakuje się normalnie, to nie można wykorzystać zdolności). Jeśli natomiast akcja jest opisana tak jak u Kruska, to jest to dodatkowa zdolność niezależna od ataku. Na koniec fazy ruchu możesz coś wykonać, więc nie jest to ani zamiast ruchu, ani zamiast ataku.
3. Pewnie chodzi o Uczonego z Krasnoludów Głębinowych. Ogólnie dobrze rozumiesz jego zdolność. Jeśli zapłacisz za nią 1 pkt magii, to atakując kogoś, kto sąsiaduje z jakimś Uczonym dodajesz sobie jedną kość do ataku (zawsze jedną, nawet jak obok jest więcej uczonych). Przy czym atakując kimkolwiek, więc także tym Uczonym :) (sam sobie także zmienia atak z zera na 1).
Odnosnoe glebinowych. Jesli jeden uczony stoi obok przeciwnika to ma sile 1?

Wysłane z mojego GT-S6310 przy użyciu Tapatalka

Re: Summoner Wars

: 13 wrz 2016, 09:29
autor: dejmieno
Z tego co pisał Corran i co jest napisane w instrukcji, wnioskuję że uczony może atakować o wartości 1 jeśli zapłaci jeden punkt magii. Ale samo przyleganie do wrogiej jednostki nie wystarczy żeby mógł atakować.

Re: Summoner Wars

: 13 wrz 2016, 11:43
autor: grabol
Jeżeli masz przynajmniej jednego Uczonego na polu bitwy, to możesz wydać jeden punkt magii. Wówczas każda twoja jednostka sąsiadująca z kartą, z którą sąsiaduje Uczony ma atak większy o jeden, łącznie z tym uczonym. Niezależnie ilu uczonych sąsiaduje z kartą, atak zawsze jest zwiększony tylko o jeden. Np. zapłaciłeś jeden punkt magii i trzech Twoich uczonych sąsiaduje z jedną wrogą jednostka, każdy uczony ma wtedy atak o wartości jeden. Jeżeli jedną z Twoich jednostek w powyższym przykładzie byłby powiedzmy górnik, mógłby zaatakować z siłą dwa. Dodatkowo jeżeli wydałeś jeden punkt magii i możesz zaatakować tylko jednym uczonym, to atakuje on z siłą jeden. Samo jego sąsiedztwo z wrogą jednostką umożliwia mu zwiększenia ataku. Chyba inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć.

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 09:08
autor: Bowman
Dawno nie grałem i podczas wczorajszej rozgrywki trochę się zakręciłem. Zdolność "Rozkaz" Dowódcy (II talia Górskich Vargantów) pozwala na atak 4 jednostkami?

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 09:09
autor: Kasper
Nie. Limit jednostek które atakują to 3. Limit ataków może być różny. Zatem raz na turę po ataku tym Dowódcą kontrolowana przez Ciebie jednostka znajdująca się w odległości 2 pól od tego Dowódcy może natychmiast wykonać atak. Jednostka ta wlicza się do limitu 3 na turę. Gdybyś miał dwóch Dowódców oddziałujących na jakąś jednostkę mógłbyś zaatakować nią 3 razy (Raz atak jednostki i dwa razy bonusy od Dowódców). Zdolność ta jest podobna do „Lidera Hordy” Sniksa.

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 09:24
autor: Corran
Kasper pisze:Nie. Limit jednostek które atakują to 3. Limit ataków może być różny. Zatem raz na turę po ataku tym Dowódcą kontrolowana przez Ciebie jednostka znajdująca się w odległości 2 pól od tego Dowódcy może natychmiast wykonać atak. Jednostka ta wlicza się do limitu 3 na turę. Gdybyś miał dwóch Dowódców oddziałujących na jakąś jednostkę mógłbyś zaatakować nią 3 razy (Raz atak jednostki i dwa razy bonusy od Dowódców). Zdolność ta jest podobna do „Lidera Hordy” Sniksa.
Pomijając, że Lider Hordy jest u Dzikusa, to mam wrażenie, że coś namieszałeś w tej odpowiedzi. Rzeczywiście zdolność Dowódcy działa analogicznie do Lidera Hordy, ale ta analogia polega na tym, że można wykonać dodatkowy atak niezależny od limitu trzech ataków na turę. Jak się dobrze postarać, to teoretycznie można w jednej turze wykonać nawet 6 ataków dzięki zdolności Dowódców (trzech różnych Dowódców jako ataki z limitu i po każdym z nich inna jednostka może wykonać ekstra atak nie wliczany do limitu - nawet zawsze ta sama jeśli jest w odpowiedniej odległości od wszystkich Dowódców i sama nie jest Dowódcą). Podobnie, dzięki zdolności Aspiranta, można w fazie ruchu przesunąć dodatkowe jednostki (pomijając zdolność summonera, który może też poprzesuwać coś dodatkowego ze swojej zdolności) przekraczając w ten sposób standardowy limit ruchów na turę.

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 10:04
autor: Kasper
Masz rację Dzikusa nie Sniksa. Bowman zapytał czy dzięki zdolności Rozkaz można zaatakować 4 jednostkami. Moim zdaniem Odpowiedź brzmi NIE. Limit atakujących jednostek to 3 na turę. Ilość ataków natomiast nie jest ograniczona. W podanym przez Ciebie przykładzie mogłoby atakować 6 jednostek. Swoją odpowiedź opieram na pytaniu i odpowiedzi z FAQ 3.0

1.0.0.12
Jeśli zdolność nadaje jednostce możliwość kilkukrotnego ataku (takie jak Furia, Szybki Atak czy Natarcie) to czy te dodatkowe ataki liczą się do mojego limitu 3 atakujących jednostek w turze?
Nie. Zasady odnoszą się do limitu trzech atakujących JEDNOSTEK w turze, a nie liczby wykonywanych przez nie ataków.

Ale oczywiście mogę się mylić.

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 10:29
autor: Corran
Myślę, że zacytowana odpowiedź z FAQ odnosi się wprost do pytania, gdzie chodziło o Furię itp. i w zasadzie najważniejsze w niej jest to, że można wykonać więcej ataków, a nie ograniczenie ilości atakujących jednostek.
Zresztą przecież każda zdolność w jakiś sposób łamie zasady ogólne, więc również ilość atakujących może zostać zmieniona przez efekty kart. Zdolność Dowódcy łamie zasadę limitu ataków w turze zarówno jeśli chodzi o ilość samych ataków, jak i ilość atakujących. Co prawda brakuje mi tutaj tekstu w rodzaju "nawet jeśli już w tej turze atakował" (wydaje mi się, że gdzieś było takie sformułowanie), ale moim zdaniem tak właśnie należy interpretować tę zdolność.

Skoro jednak mamy różne zdanie na ten temat, to może ktoś jeszcze się wypowie?

Re: Summoner Wars

: 05 paź 2016, 10:52
autor: Kasper
Zgadzam się z Tobą, że zdolności łamią zasady ogólne ale tak jak zauważyłeś bark tu pewnego sformułowania. Zwróć też uwagę, że są wydarzenia (Jaskiniowe Gobliny) które pozwalają na przekroczenie limitu 3 jednostek ale wyraźnie jest to tam napisane.
Liczę, że ktoś się jeszcze wypowie.

Re: Summoner Wars

: 06 paź 2016, 10:01
autor: Rumcajs
Nie uważam się, za jakiegoś eksperta ale wydaje mi się, że w Summoner Wars:
- jest limit poruszających się/atakujących jednostek - 3 jednostki
- nie ma limitu ilości poruszeń/ataków jednej jednostki.
Poza tym zgodnie z instrukcją 3.0:
Podczas tej fazy możesz poruszyć maksymalnie 3 Jednostkami....Żadna Jednostka nie może być poruszona więcej niż raz w trakcie tej samej Fazy Ruchu, chyba że Karta Wydarzeń bądź Specjalna Zdolność Jednostki wskaże inaczej.

Atakować możesz maksymalnie trzema swoimi Jednostkami, znajdującymi się na Polu Bitwy...Żadna Jednostka nie może zaatakować więcej niż raz na turę, chyba że Karta Wydarzeń bądź Specjalna Zdolność Jednostki mówi inaczej. Jeśli Karta Wydarzeń bądź Specjalna Zdolność pozwala danej Jednostce zaatakować kilka razy w ciągu tej samej tury, Jednostka ta wciąż liczy się jako jedna z trzech mogących zaatakować w tej turze (niezależnie od liczby wykonanych przez nią ataków, nadal możesz atakować dwiema kolejnymi Jednostkami).

Tak więc myślę, że atakować/poruszać się mogą 3 jednostki, wielokrotną ilość razy dzięki Kartą Wydarzeń bądź Zdolnością Specjalnym, chyba, że Wydarzenia albo Zdolności zwiększają limit poruszających/atakujących jednostek np. Atak Motłochu; Bezwzględne Natarcie.

Re: Summoner Wars

: 06 paź 2016, 11:06
autor: Bowman
A może jest tak, że Karty Wydarzeń/Zdolności Specjalne z założenia łamią nie tylko limit ilości poruszeń/ataków jednej jednostki, ale także limit poruszających się/atakujących jednostek.

Re: Summoner Wars

: 06 paź 2016, 13:56
autor: Kasper
Na pewno tak jest, że Karty Wydarzeń/Zdolności Specjalne łamią nie tylko limit ilości poruszeń/ataków jednej jednostki, ale także limit poruszających się/atakujących jednostek - patrz chociażby cytowany wcześniej Atak Motłochu, Bezwzględne Natarcie bądź zdolność Zwiadowcy Elfów Cienia, ale jest to tam doprecyzowane a w przypadku Dowódcy czy Aspiranta nie bardzo. Tak jak napisał Corran brak czegoś w rodzaju "nawet jeśli już w tej turze....".

Re: Summoner Wars

: 22 paź 2016, 13:05
autor: onimusha
Dopiero mam pierwszą rozgrywkę za sobą, wątek długi i nie wiem czy to było... Może to głupie pytanie ale...''doadaj 1 do wartości ataku'', tzn. dodaj kostkę czy 1+ do wyrzuconych oczek?

Re: Summoner Wars

: 22 paź 2016, 13:42
autor: syd3r
onimusha pisze:Dopiero mam pierwszą rozgrywkę za sobą, wątek długi i nie wiem czy to było... Może to głupie pytanie ale...''doadaj 1 do wartości ataku'', tzn. dodaj kostkę czy 1+ do wyrzuconych oczek?
Zerknij do instrukcji na Wygląd Kart Jednostek :) Wartość ataku to wielka liczba w lewym górnym rogu karty. Więc ''dodaj 1 do wartości ataku'' oznacza zwykle dodanie jednej kostki.

Re: Summoner Wars

: 22 paź 2016, 13:56
autor: onimusha
Tak też grałem - ale chcialem się upewnić.

Re: Summoner Wars

: 18 sty 2017, 14:46
autor: Owlord
Rozkaz dowódcy nie liczy się do limitu ataków.

Re: Summoner Wars

: 11 lut 2017, 13:24
autor: Bowman
Jednostka: Czychacz. Kiedy przywołujesz tego Czychacza, wydaj 1 punkt magii o ile to możliwe, chyba że kontrolujesz Jednostkę z innym Symbolem Frakcji.
Jak rozumieć ten zapis?
Kiedy przywołuję Czychacza i nie mam punktów magii to mogę go przywołać za darmo czy w ogóle nie mogę? (jest napisane: "o ile to możliwe")
Jeśli kontroluję Jednostkę z symbolem innej Frakcji przywołuje za darmo?

Re: Summoner Wars

: 14 lut 2017, 09:09
autor: Corran
Dobrze rozumiesz.
Jeśli nie masz magii, to możesz wystawić za darmo.
Jeśli masz jednostkę z innym symbolem, to też nic nie płacisz. Przy czym Jaskiniowe Plugastwo, to także inny symbol (mimo, że "jaskiniowe").

Re: Summoner Wars

: 22 sie 2017, 19:44
autor: szyimon
Pytanie do frakcji Plugastwo i ich mutacji.

W momencie kiedy przeciwnik niszczy jednostkę zmutowana to rozumiem, że trafia ona do jego stosu magii...
Co się dzieje z podstwową jednostką plugastwa, która znajdowała się pod mutacją?
Pozostaje na polu bitwy?
Podejrzewam i tak właśnie graliśmy, że również zostaje zniszczona, ale gdzie trafia?
Do kart odrzuconych, czy do stosu magii przeciwnika?

Re: Summoner Wars

: 22 sie 2017, 22:21
autor: _Jarek_
Jeśli nie jest wyraźnie powiedziane inaczej (jak np. na zdolnościach z wydarzeń u Piaskowych Płaszczy), to wszystkie karty spod zabitej jednostki trafiają razem z nią na magię gracza, który spowodował zniszczenie.

Re: Summoner Wars

: 07 paź 2017, 12:08
autor: kaszkiet
Dazzall pisze:Dzień dobry

Mam pytanie początkującego o SW Master Set. Grę kupiłem dla syna ale wciągnęła również mnie na dobre.
Dopiero ją poznajemy i mam trzy pytania (przeszukałem forum ale nie znalazłem na nie odpowiedzi):
1. dobieranie kart - jeśli wśród dobieranych kart są karty wydarzeń, to czy one muszą zostać użyte, czy można z nich (tak jak z jednostek) budować stos magii? Czyli czy można je odrzucić w fazie budowania magii?
2. instrukcja mówi, że kart na stosie magii nie można przemieszać. Tak jak są układane, tak muszą zostać (acz można sobie je podejrzeć). Dlaczego tak jest? Jaki jest tego cel, że nie można ich tasować?
3. Elfy Cienia - karta W ciemności: "Wybierz przeciwnika. Jeśli masz mnie Jednostek na polu bitwy od niego, wybierz do 2 Podstawowych Jednostek pod jego kontrolą...." Jak to rozumieć? Mniej Jednostek wszelakiego typu? Czy mam wybrać przeciwnika w sensie typu jednostki przeciwnika i sprawdzić, czy tego typu mam mniej niż przeciwnik?
1. Możesz na magię zrzucić dowolne karty, które masz na ręku.
2. Może to mieć znaczenie. Np. przeciwnik może Ci zabrać karty ze stosu magii, później je wydać na przywołanie swoich jednostek, a następnie jakąś swoją zdolnością może nimi manipulować gdy już znajdą się na jego cmentarzu (nie pamiętam czy tak w polskiej wersji nazywa się discard). Jednocześnie przeciwnik pozbawia Ciebie konkretnych kart, które później sam mógłbyś w jakiś sposób pobrać z powrotem ze swojego cmentarza (np. Mountain Vargath mogą wyszukiwać wydarzenia ze stosu doboru i cmentarza).
3. Jednostka to najszersza kategoria - zawiera jednostki podstawowe, czempionów, Mistrza Przywołań. Po prostu liczysz ile masz wszystkich jednostek - jeśli mniej, możesz odpalić kartę.

Re: Summoner Wars

: 07 paź 2017, 12:26
autor: Dazzall
Dziękuję.
W punkcie 3 zmyliło mnie to sformułowanie: "Wybierz przeciwnika."