Tezeusz - problemy z zasadami.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Tezeusz - problemy z zasadami.
W każdej grze są zawarte jakieś "kruczki" i zawiłości, które mogą powodować u graczy wątpliwości interpretacji zasad. Nie inaczej jest w Tezeuszu.
Moje pytanie jest następujące: załóżmy że w jednym sektorze są 3 moje jednostki i jedna jednostka przeciwnika. W sektorze jest zainstalowane Stanowisko Bojowe. Wywołałem pomniejszy szturm. Zakładam że każda moja jednostka ma w zasięgu ataku wrogą jednostkę. Ile obrażeń zadam? 6?
Moje pytanie jest następujące: załóżmy że w jednym sektorze są 3 moje jednostki i jedna jednostka przeciwnika. W sektorze jest zainstalowane Stanowisko Bojowe. Wywołałem pomniejszy szturm. Zakładam że każda moja jednostka ma w zasięgu ataku wrogą jednostkę. Ile obrażeń zadam? 6?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Zadajesz 6 obrażeń. Moje pytanie: Jeśli ruszając jednostką przeciwnika (np. za pomocą Kontroli) aktywuje Pomniejszy Szturm, to ta jednostka strzela normalnie i punkty zarabia przeciwnik, tak?RUNner pisze:załóżmy że w jednym sektorze są 3 moje jednostki i jedna jednostka przeciwnika. W sektorze jest zainstalowane Stanowisko Bojowe. Wywołałem pomniejszy szturm. Zakładam że każda moja jednostka ma w zasięgu ataku wrogą jednostkę. Ile obrażeń zadam? 6?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Wydaje mi się że poruszona jednostka aktywuje szturm w danym pomieszczeniu, ale strzelają Twoje jednostki w tym pomieszczeniu.Peter128 pisze:Moje pytanie: Jeśli ruszając jednostką przeciwnika (np. za pomocą Kontroli) aktywuje Pomniejszy Szturm, to ta jednostka strzela normalnie i punkty zarabia przeciwnik, tak?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Strona 10, Pomniejszy Szturm
"Uwaga 2: Jeśli wykonujesz ruch jednostką przeciwnika (np. za pomocą kart Kontrola, Porwanie albo Nagonka) i zatrzymując ją zapełnisz sektor, to ty wywołujesz Pomniejszy Szturm, mimo że poruszasz jednostką przeciwnika, a nie własną".
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dokładnie. Portal to potwierdził.RUNner pisze:Wydaje mi się że poruszona jednostka aktywuje szturm w danym pomieszczeniu, ale strzelają Twoje jednostki w tym pomieszczeniu.Peter128 pisze:Moje pytanie: Jeśli ruszając jednostką przeciwnika (np. za pomocą Kontroli) aktywuje Pomniejszy Szturm, to ta jednostka strzela normalnie i punkty zarabia przeciwnik, tak?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Furan
- Posty: 1532
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 201 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Pytanie o pomniejszego obcego:
Co z aktywacją sektora jeśli pomniejszy obcy zginie tuż po wejściu do sektora (np. od miny) albo do niego nie dotrze (zaskwierczał w płomieniach)?
Co z aktywacją sektora jeśli pomniejszy obcy zginie tuż po wejściu do sektora (np. od miny) albo do niego nie dotrze (zaskwierczał w płomieniach)?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Temporum
(S) Temporum
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Wtedy nie aktywuje sektora, skoro zatrzymał się na pułapce.Rochwald pisze:Pytanie o pomniejszego obcego:
Co z aktywacją sektora jeśli pomniejszy obcy zginie tuż po wejściu do sektora (np. od miny) albo do niego nie dotrze (zaskwierczał w płomieniach)?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Taki dylemat:
Przesuwam się do Hali Technicznej. W tym sektorze mogę użyć akcji przesunięcia obcej jednostki.
Jeśli się tam przesunę i będą tam jeszcze 3 inne pionki to co wykonuje się wcześniej? Mały Szturm czy Przesunięcie?
Przesuwam się do Hali Technicznej. W tym sektorze mogę użyć akcji przesunięcia obcej jednostki.
Jeśli się tam przesunę i będą tam jeszcze 3 inne pionki to co wykonuje się wcześniej? Mały Szturm czy Przesunięcie?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Pomniejszy szturm jest niejako ostatnią fazą ruchu, więc będzie rozpatrywany przed innymi akcjami, (ale za pułapkami).
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
@ Curiosity
Przesunięcie obcej jednostki - dzięki zainstalowanej karcie, tak?
Kolejność jest dokładnie taka:
RUCH -> ewentualne wypchnięcie w Kosmos -> ewentualne Pułapki -> ewentualny Pomniejszy Szturm -> FAZA KART AKCJI (czyli tutaj byłoby przesunięcie jednostki przeciwnika dzięki jakiejś karcie), poszczególne Akcje kart Akcji w dowolnej kolejności, według wyboru gracza -> FAZA AKCJI SEKTORA -> FAZA KART OCZEKUJĄCYCH.
Oczywiście, jeśli któraś Akcja kart czy sektora spowoduje ponownie RUCH, to sekwencja "ewentualne wypchnięcie w Kosmos -> ewentualne Pułapki -> ewentualny Pomniejszy Szturm" dotyczy również tego dodatkowego RUCHU, odbywającego się już poza normalną FAZĄ RUCHU.
Przesunięcie obcej jednostki - dzięki zainstalowanej karcie, tak?
Kolejność jest dokładnie taka:
RUCH -> ewentualne wypchnięcie w Kosmos -> ewentualne Pułapki -> ewentualny Pomniejszy Szturm -> FAZA KART AKCJI (czyli tutaj byłoby przesunięcie jednostki przeciwnika dzięki jakiejś karcie), poszczególne Akcje kart Akcji w dowolnej kolejności, według wyboru gracza -> FAZA AKCJI SEKTORA -> FAZA KART OCZEKUJĄCYCH.
Oczywiście, jeśli któraś Akcja kart czy sektora spowoduje ponownie RUCH, to sekwencja "ewentualne wypchnięcie w Kosmos -> ewentualne Pułapki -> ewentualny Pomniejszy Szturm" dotyczy również tego dodatkowego RUCHU, odbywającego się już poza normalną FAZĄ RUCHU.
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
@ RUNner
"Moje pytanie jest następujące: załóżmy że w jednym sektorze są 3 moje jednostki i jedna jednostka przeciwnika. W sektorze jest zainstalowane Stanowisko Bojowe. Wywołałem pomniejszy szturm. Zakładam że każda moja jednostka ma w zasięgu ataku wrogą jednostkę. Ile obrażeń zadam? 6?"
Dokładnie tak, KAŻDY Atak każdej jednostki w tym sektorze jest wzmocniony o 1, więc łącznie będzie to 6 ran w tej sytuacji.
Gdyby Stanowisko bojowe miało na sobie żeton Ulepszenia, 3 Marinesów zadałoby w tej sytuacji przeciwnikowi 9 ran.
Gdyby natomiast 1 ulepszony Marine wykonał Szturm mając w zasięgu swoich ataków 3 przeciwników i mając w tym sektorze zainstalowane Stanowisko Bojowe z 1 żetonem Ulepszenia, również zadałby łącznie 9 ran.
"Moje pytanie jest następujące: załóżmy że w jednym sektorze są 3 moje jednostki i jedna jednostka przeciwnika. W sektorze jest zainstalowane Stanowisko Bojowe. Wywołałem pomniejszy szturm. Zakładam że każda moja jednostka ma w zasięgu ataku wrogą jednostkę. Ile obrażeń zadam? 6?"
Dokładnie tak, KAŻDY Atak każdej jednostki w tym sektorze jest wzmocniony o 1, więc łącznie będzie to 6 ran w tej sytuacji.
Gdyby Stanowisko bojowe miało na sobie żeton Ulepszenia, 3 Marinesów zadałoby w tej sytuacji przeciwnikowi 9 ran.
Gdyby natomiast 1 ulepszony Marine wykonał Szturm mając w zasięgu swoich ataków 3 przeciwników i mając w tym sektorze zainstalowane Stanowisko Bojowe z 1 żetonem Ulepszenia, również zadałby łącznie 9 ran.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
A ja mam pytanie odnośnie karty pułapki obcych - Macki. Jakie jest jej działanie? Zwłaszcza w przypadku 3-krotnego upgradu?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
@ Peter128
"Moje pytanie: Jeśli ruszając jednostką przeciwnika (np. za pomocą Kontroli) aktywuje Pomniejszy Szturm, to ta jednostka strzela normalnie i punkty zarabia przeciwnik, tak?"
Jeśli to my poruszymy jednostką przeciwnika tak, że zapełni ona sektor, Szturm należy do nas.
Np. taka sytuacja:
Gram Szarakami, poruszam swoją jednostkę i zatrzymuję się w sektorze, gdzie stoją już dwie moje jednostki. Czyli mam tu 3 swoje jednostki. I jest tu zainstalowana karta Kontrola z 1 żetonem Ulepszenia.
Dzięki Kontroli poruszam jednostkę przeciwnika - akurat tak, że zatrzymuje się w sektorze, gdzie stoi moja trójka (ulepszonych) Szaraków. Zapełnienie sektora wywołuje Pomniejszy Szturm - ale to jest MÓJ Szturm, więc zadaję temu przeciwnikowi 3 rany (oczywiście w przypadku Szaraków to 3 Punkty Danych).
Ale jako że karta Kontroli jest ulepszona, ponownie ją aktywuję i poruszam inną jednostkę przeciwnika - i załóżmy, że znowu udaje mi się poruszyć ją tak, że staje w pomieszczeniu z moją trójką Szaraków i jednym przeciwnikiem. Po pierwsze, jako że sektor już był zapełniony, następuje Wypchnięcie w Kosmos - i to ja decyduję, kto zostaje wypchnięty. Wypycham stojącą tu już wcześniej jednostkę przeciwnika i na jej miejsce staje nowa jednostka przeciwnika. I znowu mamy MÓJ Pomniejszy Szturm, czyli kolejne 3 PD.
Gdyby była tam jeszcze Komora, to dostałbym oczywiście 2x po 6 PD. Gdyby Komora była ulepszona choćby jednym żetonem, to dostałbym 2x po 9 PD. I tak dalej.
"Moje pytanie: Jeśli ruszając jednostką przeciwnika (np. za pomocą Kontroli) aktywuje Pomniejszy Szturm, to ta jednostka strzela normalnie i punkty zarabia przeciwnik, tak?"
Jeśli to my poruszymy jednostką przeciwnika tak, że zapełni ona sektor, Szturm należy do nas.
Np. taka sytuacja:
Gram Szarakami, poruszam swoją jednostkę i zatrzymuję się w sektorze, gdzie stoją już dwie moje jednostki. Czyli mam tu 3 swoje jednostki. I jest tu zainstalowana karta Kontrola z 1 żetonem Ulepszenia.
Dzięki Kontroli poruszam jednostkę przeciwnika - akurat tak, że zatrzymuje się w sektorze, gdzie stoi moja trójka (ulepszonych) Szaraków. Zapełnienie sektora wywołuje Pomniejszy Szturm - ale to jest MÓJ Szturm, więc zadaję temu przeciwnikowi 3 rany (oczywiście w przypadku Szaraków to 3 Punkty Danych).
Ale jako że karta Kontroli jest ulepszona, ponownie ją aktywuję i poruszam inną jednostkę przeciwnika - i załóżmy, że znowu udaje mi się poruszyć ją tak, że staje w pomieszczeniu z moją trójką Szaraków i jednym przeciwnikiem. Po pierwsze, jako że sektor już był zapełniony, następuje Wypchnięcie w Kosmos - i to ja decyduję, kto zostaje wypchnięty. Wypycham stojącą tu już wcześniej jednostkę przeciwnika i na jej miejsce staje nowa jednostka przeciwnika. I znowu mamy MÓJ Pomniejszy Szturm, czyli kolejne 3 PD.
Gdyby była tam jeszcze Komora, to dostałbym oczywiście 2x po 6 PD. Gdyby Komora była ulepszona choćby jednym żetonem, to dostałbym 2x po 9 PD. I tak dalej.
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
@ RUNner
"A ja mam pytanie odnośnie karty pułapki obcych - Macki. Jakie jest jej działanie? Zwłaszcza w przypadku 3-krotnego upgradu?"
Macki "pożerają" punkty Ruchu przeciwnika, który porusz się PRZEZ sektor z Mackami.
Macki z 3 żetonami Ulepszeń (spora inwestycja jak na Macki!) "pożerają" łącznie 4 dodatkowe punkty Ruchu przeciwnika.
Normalnie wchodząc w sektor zużywamy zawsze 1 punkt Ruchu.
Np. mamy planszę KORYTARZE -> CENTRUM KONTROLI -> GNIAZDO OBCYCH -> HALA TECHNICZNA -> DOK ROZŁADUNKOWY
Przykładowo startuję z KORYTARZY i mam wykonać Ruch o 4 sektory:
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt] -> GNIAZDO OBCYCH [1 punkt] -> HALA TECH. [1 punkt] - DOK ROZŁ. [1 punkt, zatrzymuję się]. Łącznie zużyłem 4 punkty Ruchu.
I teraz drugi przykład, to samo, ale w CENTRUM KONTROLI są zainstalowane Macki:
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt + 1 za Macki] -> GNIAZDO OBCYCH [1 punkt] -> HALA TECH. [1 punkt, zatrzymuję się]
Trzeci przykład, w CENTRUM KONTROLI są zainstalowane Macki z 3 żetonami Ulepszeń (łącznie "pożerają" 4 punkty Ruchu):
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt + 4 za Macki, zatrzymuję się, bo nie mam już punktów Ruchu, żeby iść dalej].
Najważniejsze, to zwrócić uwagę, że Macki "pożerają" punkty Ruchu gdy przeciwnik przechodzi PRZEZ sektor z nimi.
Bo gdy rozpoczyna Ruch z sektora z Mackami, nie zwraca na nie uwagi, po prostu wychodzi.
Jeśli zaś miałby wejść do sektora z Mackami ostatnim punktem Ruchu, to również nie zwraca na nie uwagi, po prostu zatrzyma się w sektorze z Mackami, choćby leżała tam góra żetonów Ulepszeń. Wejść do sektora z Mackami można zawsze bez problemu, wyjść również, ale PRZEJŚĆ jest trudno.
"A ja mam pytanie odnośnie karty pułapki obcych - Macki. Jakie jest jej działanie? Zwłaszcza w przypadku 3-krotnego upgradu?"
Macki "pożerają" punkty Ruchu przeciwnika, który porusz się PRZEZ sektor z Mackami.
Macki z 3 żetonami Ulepszeń (spora inwestycja jak na Macki!) "pożerają" łącznie 4 dodatkowe punkty Ruchu przeciwnika.
Normalnie wchodząc w sektor zużywamy zawsze 1 punkt Ruchu.
Np. mamy planszę KORYTARZE -> CENTRUM KONTROLI -> GNIAZDO OBCYCH -> HALA TECHNICZNA -> DOK ROZŁADUNKOWY
Przykładowo startuję z KORYTARZY i mam wykonać Ruch o 4 sektory:
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt] -> GNIAZDO OBCYCH [1 punkt] -> HALA TECH. [1 punkt] - DOK ROZŁ. [1 punkt, zatrzymuję się]. Łącznie zużyłem 4 punkty Ruchu.
I teraz drugi przykład, to samo, ale w CENTRUM KONTROLI są zainstalowane Macki:
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt + 1 za Macki] -> GNIAZDO OBCYCH [1 punkt] -> HALA TECH. [1 punkt, zatrzymuję się]
Trzeci przykład, w CENTRUM KONTROLI są zainstalowane Macki z 3 żetonami Ulepszeń (łącznie "pożerają" 4 punkty Ruchu):
KORYTARZ [nie zużywam Punktów Ruchu, bo stąd ruszam] -> CENTRUM KONTR. [1 punkt + 4 za Macki, zatrzymuję się, bo nie mam już punktów Ruchu, żeby iść dalej].
Najważniejsze, to zwrócić uwagę, że Macki "pożerają" punkty Ruchu gdy przeciwnik przechodzi PRZEZ sektor z nimi.
Bo gdy rozpoczyna Ruch z sektora z Mackami, nie zwraca na nie uwagi, po prostu wychodzi.
Jeśli zaś miałby wejść do sektora z Mackami ostatnim punktem Ruchu, to również nie zwraca na nie uwagi, po prostu zatrzyma się w sektorze z Mackami, choćby leżała tam góra żetonów Ulepszeń. Wejść do sektora z Mackami można zawsze bez problemu, wyjść również, ale PRZEJŚĆ jest trudno.
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
@ Rochwald:
"Pytanie o pomniejszego obcego:
Co z aktywacją sektora jeśli pomniejszy obcy zginie tuż po wejściu do sektora (np. od miny) albo do niego nie dotrze (zaskwierczał w płomieniach)?
Wtedy nie aktywuje sektora, skoro zatrzymał się na pułapce."
Dokładnie tak. Jeśli zginął w FAZIE RUCHU (Pułapki), to pozostałe FAZY przepadły i tura Obcych się skończyła.
"Pytanie o pomniejszego obcego:
Co z aktywacją sektora jeśli pomniejszy obcy zginie tuż po wejściu do sektora (np. od miny) albo do niego nie dotrze (zaskwierczał w płomieniach)?
Wtedy nie aktywuje sektora, skoro zatrzymał się na pułapce."
Dokładnie tak. Jeśli zginął w FAZIE RUCHU (Pułapki), to pozostałe FAZY przepadły i tura Obcych się skończyła.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Jeśli zakończyłem ruch w Hali Technicznej i mogę zrobić dodatkową turę, to czy mogę w tym ruchu przesunąć pion z kosmosu do wolnego pokoju?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Portal Games
- Posty: 1358
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 272 times
- Kontakt:
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Czyli trzy pioruny (u ulepszonych Marines i Obcych) oznaczają osobne Ataki (po jednym w każdym z kierunków), a nie jeden Atak w kilku kierunkach (bo w instrukcji jest liczba pojedyncza)?Portal Games pisze:[...]Gdyby natomiast 1 ulepszony Marine wykonał Szturm mając w zasięgu swoich ataków 3 przeciwników i mając w tym sektorze zainstalowane Stanowisko Bojowe z 1 żetonem Ulepszenia, również zadałby łącznie 9 ran.
Czy jednostka, która została schwytana w Chwytak, odpala pozostałe pułapki (Miny, SO, Pożar, Gniazdo, Pasożyta, Zasadzkę, Kamery, Degenerację), skoro nie robi NIC, w tym nie aktywuje drugiego Chwytaka?
Czy może zostać wypchnięta w kosmos? Jeśli tak to czy wtedy jest już zablokowana do końca gry (gdyż pole Kosmosu nie jest sektorem i nie można jej uwolnić)?
Czy może zostać poruszona przez innego gracza (Nagonka, Porwanie), na tych kartach nie ma nic o Ruchu, ale w opisie Pomniejszego Szturmu są wymienione jako przykład wykonania ruchu jednostką przeciwnika?
Czy podczas poruszania cudzej jednostki mogę wykorzystać kartę Bonusu Przejście (tyczy się to zwłaszcza Kontroli)?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Bardzo ciekawe pytania, na które chętnie bym odpowiedział ale lepiej niech zrobi to Portal
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Czy jeżeli karta daje mi bonusowe obrażenia przy szturmie np. Ukryty u obcych liczy się to też do małego szturmu?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Z instrukcji:xel4 pisze:Czy jeżeli karta daje mi bonusowe obrażenia przy szturmie np. Ukryty u obcych liczy się to też do małego szturmu?
...Pomniejszy Szturm: rozpatruje się go identycznie jak normalny Szturm, ale tylko w obrębie tego jednego sektora, do którego weszła czwarta jednostka.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Ja miałem wczoraj sporną sytuację. Chodziło o kartę Naukowców - Kamerki.
Otóż dwóch z czterech graczy twierdziło, że Kamerki podbite Żetonem +1 "zarabiają" za każdego przeciwnika 3 POLA na karcie, a nie 3 punkty. Różnica jest o tyle istotna, że pola są opisane jako: 2, 3, 4, 5, 6 i chcąc przesunąć wskaźnik o 3 punkty dostajemy 3, a chcąc przesunąć o 3 pola dostajemy od razu 4.
Dla mnie są to ewidentnie 3 punkty (kładziemy token kamerek na polu z cyfrą 3), ale dla dwóch osób oczywiste było, że mają to być 4 punkty (za token przesunięty o 3 pola).
Otóż dwóch z czterech graczy twierdziło, że Kamerki podbite Żetonem +1 "zarabiają" za każdego przeciwnika 3 POLA na karcie, a nie 3 punkty. Różnica jest o tyle istotna, że pola są opisane jako: 2, 3, 4, 5, 6 i chcąc przesunąć wskaźnik o 3 punkty dostajemy 3, a chcąc przesunąć o 3 pola dostajemy od razu 4.
Dla mnie są to ewidentnie 3 punkty (kładziemy token kamerek na polu z cyfrą 3), ale dla dwóch osób oczywiste było, że mają to być 4 punkty (za token przesunięty o 3 pola).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Z instrukcji:Curiosity pisze:Ja miałem wczoraj sporną sytuację. Chodziło o kartę Naukowców - Kamerki.
Otóż dwóch z czterech graczy twierdziło, że Kamerki podbite Żetonem +1 "zarabiają" za każdego przeciwnika 3 POLA na karcie, a nie 3 punkty. Różnica jest o tyle istotna, że pola są opisane jako: 2, 3, 4, 5, 6 i chcąc przesunąć wskaźnik o 3 punkty dostajemy 3, a chcąc przesunąć o 3 pola dostajemy od razu 4.
Dla mnie są to ewidentnie 3 punkty (kładziemy token kamerek na polu z cyfrą 3), ale dla dwóch osób oczywiste było, że mają to być 4 punkty (za token przesunięty o 3 pola).
Nie ma nic o polach tylko o punktach Kamer, które w czasie wykonywania Akcji (sczytywania danych) zamieniane są w stosunku 1:1 na Punkty Danych....należy żeton ten przesunąć o odpowiednią liczbę zdobytych punktów Kamer.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
No i Ty miałeś rację. Normalnie bez podbicia przecież przesuwasz nie o 2 "dwa pola", tylko zdobywasz 2 punkty (przesuwasz z 0 na 2, a nie na 3) i analogicznie jest z kartą ulepszoną. Nie ma pola o wartości 1, bo nigdy żeton na nie nie trafia, więc z projektu graficznego wyleciało jak mniemam, bo było za ciasnoCuriosity pisze:Ja miałem wczoraj sporną sytuację. Chodziło o kartę Naukowców - Kamerki.
Otóż dwóch z czterech graczy twierdziło, że Kamerki podbite Żetonem +1 "zarabiają" za każdego przeciwnika 3 POLA na karcie, a nie 3 punkty. Różnica jest o tyle istotna, że pola są opisane jako: 2, 3, 4, 5, 6 i chcąc przesunąć wskaźnik o 3 punkty dostajemy 3, a chcąc przesunąć o 3 pola dostajemy od razu 4.
Dla mnie są to ewidentnie 3 punkty (kładziemy token kamerek na polu z cyfrą 3), ale dla dwóch osób oczywiste było, że mają to być 4 punkty (za token przesunięty o 3 pola).
Joliet Jake na BGG