Witam!
Nie linczujcie mnie za złe miejsce wstawienia tego tematu ale na prawdę nie widziałem gdzie go utworzyć!
Już wyjaśniam o chodzi: prowadzimy w Kępnie Klub Gier Planszowych https://www.facebook.com/pages/Planszos ... 8814828674 no i chcemy pozyskać troszkę nowych graczy więc postanowiliśmy wyjść z naszą inicjatywą do szkół (gimnazjów i średnich), ale żeby wszystko miało ręce i nogi to chcemy uderzyć do dyrektorów i im przedstawić i pokazać nasze hobby. No w końcu to nasze hobby ma walory edukacyjne prawda? Więc od tej strony chcemy ich "zaatakować" i wypisaliśmy sobie dość dużo podpunktów czego uczą gry ale zwracam się do Was o pomoc bo może o czymś zapomnieliśmy albo coś powinniśmy zmienić.
Podaję nasze argumenty:
Przede wszystkim jest to świetny sposób na spotkania z przyjaciółmi czy rodziną.
Są alternatywą dla komputera, TV i internetu gdyż wymuszają (wymagają) spotkań z innymi ludźmi.
Są ponadczasowe.
Integrują ludzi, różne pokolenia. Ludzie zupełnie się nie znający mogą siąść do stołu i razem świetnie się bawić!
Działają relaksacyjnie - gdy wciągniemy się w grę nie myślimy o sprawach codziennej szarości.
Czego uczą gry planszowe:
- planowania,
- strategicznego myślenia,
- liczenia w pamięci,
- spostrzegawczości,
- zręczności,
- pamięć,
- współpracy (kooperacji),
- zdrowej rywalizacji - dobrego zachowania norm w grupie ludzi (nie będę walił ręką w stół wśród nieznajomych;),
- dystansu do swojej osoby (godzenie się z porażką, a jak coś nie wyjdzie starać się, żeby kolejny raz zagrać lepiej),
- języków obcych - często gry mają słowa lub zdania w innym języku a w połączeniu z obrazkami to zostaje nam w pamięci,
- poznawania świata, historii itp.
- historii - szereg gier edukacyjnych mówiących o II WŚ czy czasach PRLu,
- świata - pokazujące inne cywilizacje (dawne i te współczesne), ich budowle, ich życie oraz nawet jednostki militarne,
- przyrody - gdzie poznajemy faunę i florę z naszego świata
To wszystko co my mamy, jeżeli komuś wpadnie coś do głowy to prosimy o dołożenie kolejnych podpunktów które pomogą nam poszerzyć zakres działania gier planszowych:)
Pozdrawiamy!
P.S. Prośba do Admina, jeżeli zna inne miejsce na ten temat proszę o przesunięcie go:)
Czego/Co uczą gry Planszowe?
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Czego/Co uczą gry Planszowe?
Wg mnie granie daje:
- pokazanie ważności wspólnego spędzania czasu wolnego od obowiązków
- zwiększanie kontaktów interpersonalnych
- rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej
- rozwijanie koncentracji, uwagi i spostrzegawczości
- rozwijanie umiejętności liczenia, budowania strategii
- nauka analitycznego myślenia, rozwijanie kreatywności
- kształtowanie umiejętności współzawodnictwa zgodnie z zasadami fair play
- oswajanie dziecka z koniecznością podejmowania decyzji
- nauka zasad komunikacji
- nauka wygrywania i radzenia sobie z niepowodzeniem
- przekazywanie, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy
widzę to na przykładzie mojego 9 letniego syna, z którym gramy od około 3 lat i widzę jak się rozwija i jak go nie ciągnie do gier na konsolach, chociaż gra w nie również.
- pokazanie ważności wspólnego spędzania czasu wolnego od obowiązków
- zwiększanie kontaktów interpersonalnych
- rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej
- rozwijanie koncentracji, uwagi i spostrzegawczości
- rozwijanie umiejętności liczenia, budowania strategii
- nauka analitycznego myślenia, rozwijanie kreatywności
- kształtowanie umiejętności współzawodnictwa zgodnie z zasadami fair play
- oswajanie dziecka z koniecznością podejmowania decyzji
- nauka zasad komunikacji
- nauka wygrywania i radzenia sobie z niepowodzeniem
- przekazywanie, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy
widzę to na przykładzie mojego 9 letniego syna, z którym gramy od około 3 lat i widzę jak się rozwija i jak go nie ciągnie do gier na konsolach, chociaż gra w nie również.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Czego/Co uczą gry Planszowe?
- rozwijają wyobraźnię
- wzbogacają słownictwo
(wszelkie gry z mocnym naciskiem na otoczkę fabularną, gry skojarzeniowe typu Dixit, gry z funkcją "narratora" typu Posiadłość Szaleństwa, oraz gry typowo narracyjne typu Winter Tales)
- wzbogacają słownictwo
(wszelkie gry z mocnym naciskiem na otoczkę fabularną, gry skojarzeniowe typu Dixit, gry z funkcją "narratora" typu Posiadłość Szaleństwa, oraz gry typowo narracyjne typu Winter Tales)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Czego/Co uczą gry Planszowe?
Mnie gry nauczyły blefować i oszukiwać ale też współpracować;)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Czego/Co uczą gry Planszowe?
Trochę argumentów powinno być w tym temacie Jak zachęcić do gry w planszówki
Powtórzę cześć argumentów
7) Podobno też gry rozwijają odporność emocjonalną Twojego dziecka - jeszcze nie przeanalizowałem kompletnie tego artykułu ale taki argument padł.
8 ) Zalety gier planszowych dla dzieci
9)
10) Tutaj zaś ciekawe opracowanie na ten temat http://033dni.blogspot.com/2013/10/20-c ... szowe.html
Powtórzę cześć argumentów
7) Podobno też gry rozwijają odporność emocjonalną Twojego dziecka - jeszcze nie przeanalizowałem kompletnie tego artykułu ale taki argument padł.
8 ) Zalety gier planszowych dla dzieci
9)
źródło ProglobalGry planszowe rozwijają zainteresowania i osobowość. Pozwalają ćwiczyć koncentrację i przyswajają wiedzę. Szlifują zdolności przestrzenne, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową. Uczą myślenia i działania w zespole, znaczna część gier wymaga interakcji miedzy uczestnikami gry. Gry planszowe zapewniają odpowiednią dozę intelektualnej rozrywki, połączoną z niemała dawka śmiechu i wygłupów. No i chyba najważniejsze -integrują .
10) Tutaj zaś ciekawe opracowanie na ten temat http://033dni.blogspot.com/2013/10/20-c ... szowe.html
Praca zespołowa - wprost niezbędne we wszystkich grach kooperacyjnych. W zasadzie tylko wtedy, gdy drużyna działa jak monolit mamy szansę na zwycięstwo.
Optymalizacja działań/strategia - w grach, w których zwycięstwo można osiągnąć na więcej niż jeden sposobów, wciąż dokonujemy kalkulacji. Czy lepiej iść tą czy inną drogą? Czy trwać przy pierwotnym wyborze, czy może sytuacja na planszy wymaga, byśmy spróbowali czegoś innego? Z kolei gry, w których między poszczególnymi postaciami / stronami konfliktu są znaczące różnice, trzeba sobie zadać pytanie: jakie są moje mocne i słabe strony? Jak zrobić najlepszy użytek z pierwszych i zminimalizować te drugie?
Mechanizmy rynkowe - w zależności od stopnia złożoności gry mamy tu sporo różnych tematów. Od prostych zakupów i licytacji, po symulację popytu i podaży i ceny reagujące na to jak wiele produktów jest na rynku oraz jak są popularne. Witamy w świecie gier ekonomicznych.
Zarządzanie zasobami - Mamy z tym do czynienia właściwie w każdej grze, gdzie jakieś zasoby występują. Uczymy się oszczędzać i dbać o to, by mieć stały przychód surowców, które są dla nas najważniejsze.
Zarządzanie czasem - Często warto rozplanować sobie działania by zdążyć zrobić wszystko co chcemy, wybudować odpowiednie budynki, zająć terytoria, wykonać zadania, za które dostaniemy punkty zwycięstwa. Kiedy możemy sobie pozwolić na przygotowania, a kiedy musimy przeznaczyć każdą akcję w coś konstruktywnego, by nie zostać w tyle? Jak dostać się do strategicznego miejsca na mapie, zanim zrobi to przeciwnik?
Wyobraźnia przestrzenna - Nieodzowna w grach, w których coś budujemy lub próbujemy dopasować jakieś wzorce. Świetnym przykładem jest Trio, w którym dopasowujemy układ pionków na planszy do jednej z ułożonych wokół planszy kart. Fizycznie nie dotykami ich, ale możemy je sobie wyobrazić i w myślach „obracać”.
Spostrzegawczość - W wielu grach chodzi o to, by dostrzec coś szybciej niż inni gracze. Znaleźć wzorzec (jak we wspomnianym wyżej Trio), parę takich samych symboli (Dobble) czy zestaw trzech kart, które będą spełniać określone założenia (Set).
Refleks - Zwykle, gdy już coś zauważymy trzeba jak najszybciej zareagować. Położyć kartę na odpowiednim stosie, powiedzieć jakieś słowo, złapać za drewniany totem.
Pamięć - A czasami zwyczajnie trzeba zapamiętywać pewne rzeczy. Ot, chociażby układ ścian w Magicznym Labiryncie, lub wypowiedziane przez poprzednika sylaby w Uga Buga.