Blueprints (Yves Tourigny)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- KubaP
- Posty: 5830
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 404 times
Blueprints (Yves Tourigny)
Szybka, kościana gra o budowaniu budynków na podstawie projektów architektonicznych.
Link do BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/140933/blueprints
Link do recenzji na Games Fanatic: http://www.gamesfanatic.pl/2014/01/01/b ... zbudowano/
Link do BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/140933/blueprints
Link do recenzji na Games Fanatic: http://www.gamesfanatic.pl/2014/01/01/b ... zbudowano/
- gafik
- Posty: 3645
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 118 times
Re: Blueprints
Tak, od miesiąca sobie ostrzę na nią zęby
Ale tyle wydatków innych jest, ze nie mogę się zdecydować
Tutaj ---> Ciekawy tekst o zastosowaniu tej gry jako narzędzie w szkoleniach zespołów projektowych
Ale tyle wydatków innych jest, ze nie mogę się zdecydować
Tutaj ---> Ciekawy tekst o zastosowaniu tej gry jako narzędzie w szkoleniach zespołów projektowych
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Blueprints
Polecam wideo recenzję Blueprints na naszym blogu Ciekawe Gry.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Blueprints
zapraszam na oficjalną stronę poslkiego wydania, gdzie znaleźć można oczywiście instrukcję:)
http://factorycube.com/gra/Blueprints/O-grze
http://factorycube.com/gra/Blueprints/O-grze
- sztefyn
- Posty: 687
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 18:00
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Blueprints
A ile toto będzie kosztować?Krwawisz pisze:zapraszam na oficjalną stronę poslkiego wydania, gdzie znaleźć można oczywiście instrukcję:)
http://factorycube.com/gra/Blueprints/O-grze
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Blueprints
O, no proszę.
A modyfikowaliście punkty za "acziwmenty"? Bo ich równy rozkład jest największą bolączką tej gry. Z tego co pamiętam designer miał gdzieś spisane faktyczne wartości "pod spodem", tylko uprościł je w ostatecznej wersji. Z tymi modyfikacjami jest już trochę lepiej.
W miarę dobra gra, ale trochę brakuje wpływu na pool kostek do wyboru. Jeśli ktoś akurat wyciągnie przezroczystą i wyrzuci 6, to bierze od razu, no questions asked. I nikt z tym nic nie mógł zrobić. Ostatecznie przeważnie wygrywa ten, komu pozwolono zbierać kostki jednego koloru (bo nie zauważono). A często nawet i przeszkadzać nie bardzo się da.
A modyfikowaliście punkty za "acziwmenty"? Bo ich równy rozkład jest największą bolączką tej gry. Z tego co pamiętam designer miał gdzieś spisane faktyczne wartości "pod spodem", tylko uprościł je w ostatecznej wersji. Z tymi modyfikacjami jest już trochę lepiej.
W miarę dobra gra, ale trochę brakuje wpływu na pool kostek do wyboru. Jeśli ktoś akurat wyciągnie przezroczystą i wyrzuci 6, to bierze od razu, no questions asked. I nikt z tym nic nie mógł zrobić. Ostatecznie przeważnie wygrywa ten, komu pozwolono zbierać kostki jednego koloru (bo nie zauważono). A często nawet i przeszkadzać nie bardzo się da.
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Blueprints
Gdyby ktoś chciał poczytać sobię o tym, z czym się ten cały Blueprints je, to w linku poniżej znajdzie krótki przewodnik
BLUEPRINTS - Jak grać?
ps. gra już w sklepach jakby kto pytał
BLUEPRINTS - Jak grać?
ps. gra już w sklepach jakby kto pytał
- Neoptolemos
- Posty: 1965
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 839 times
Re: Blueprints
Działa, skaluje się nieźle. Przy czym ja swój egzemplarz ograłem tak z ~10 razy i sprzedałem, Blueprints jest fajne, ale trochę mi się dublowało w kolekcji np. z Sagradą.
Re: Blueprints (Yves Tourigny)
Rzeczywiście jest to (malutki, skromny i starszy o chyba 4 lata) krewny przebojowej Sagrady, a jednak sprawa mi więcej frajdy.
Co mnie frapuje, bo to gra nieco niedopracowana:
- tablica punktów za budynek jest do 50. Najwyższy osiągalny - statystycznie może raz na sto partii - wynik to 42.
- talia "projektów architektonicznych" ma 24 kart, tyle że 90% z nich niewiele się różni, jest banalnie prosta w wykonaniu. W tym punkcie przewaga Sagrady jest jednoznaczna.
- tekturowe zasłonki wyglądają fikuśnie. Ale rezygnacja z ich stosowania (na szczęście) podnosi poziom trudności.
Podsumowując: niepozorna świetna gra. Czy ktoś może polecić coś podobnego o stawianiu budynków itp. (pomijając odległe Santorini) ?
Co mnie frapuje, bo to gra nieco niedopracowana:
- tablica punktów za budynek jest do 50. Najwyższy osiągalny - statystycznie może raz na sto partii - wynik to 42.
- talia "projektów architektonicznych" ma 24 kart, tyle że 90% z nich niewiele się różni, jest banalnie prosta w wykonaniu. W tym punkcie przewaga Sagrady jest jednoznaczna.
- tekturowe zasłonki wyglądają fikuśnie. Ale rezygnacja z ich stosowania (na szczęście) podnosi poziom trudności.
Podsumowując: niepozorna świetna gra. Czy ktoś może polecić coś podobnego o stawianiu budynków itp. (pomijając odległe Santorini) ?
Grosz coś? grej tukej: https://www.facebook.com/groups/heks.mi ... lanszowych
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Blueprints (Yves Tourigny)
Zerknij też na odległe ale ciekawe Taluva Knizii
Edit: No tak nie Knizi tylko.... Innny hmmmm o jest Merkle
Edit: No tak nie Knizi tylko.... Innny hmmmm o jest Merkle
Ostatnio zmieniony 08 lip 2021, 13:04 przez vinnichi, łącznie zmieniany 2 razy.
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1115 times
- Been thanked: 1282 times
Re: Blueprints (Yves Tourigny)
To ja tego podobieństwa do Sagady nie dostrzegałem aż do teraz. Nadal uważam, że podobieństwo kończy się tylko na drafcie kości a sposób wykorzystania i feeling rozgrywki jest kompletnie różny. Sagrada polega na drafcie kości ale w celu ułożenia na własnej planszy obwarowanej wymaganiami kolorów i wartości. Blueprints polega również na drafcie kości ale przede wszystkim obserwacji rywali. To czy się wpisujemy w naszą planszę ma drugorzędne znaczenie. Istotą tej gry jest maksymalizacja punktów za nagrody i tytuły a więc obserwujemy co robią rywale i albo znajdujemy niszę albo próbujemy ich pozbawić tytułu wykorzystując w tym celu preferowany kolor kości.
Jak dla mnie Blueprints jest dużo lepsze od Sagrady. W ogóle bardzo lubię Blueprints z uwagi na dużą interakcję czego Sagrdadzie z kolei kompletnie brakuje. Blueprints to taki mój ulubiony wakacyjny tytuł. Z uwagi na małe pudełko i łatwe zasady zawsze idzie na stół na wyjazdowym urlopie. Sagrade poznałem dopiero co, ale już czuję że długo nie zostanie w mojej kolekcji z uwagi na miałkość decyzji.
Jak dla mnie Blueprints jest dużo lepsze od Sagrady. W ogóle bardzo lubię Blueprints z uwagi na dużą interakcję czego Sagrdadzie z kolei kompletnie brakuje. Blueprints to taki mój ulubiony wakacyjny tytuł. Z uwagi na małe pudełko i łatwe zasady zawsze idzie na stół na wyjazdowym urlopie. Sagrade poznałem dopiero co, ale już czuję że długo nie zostanie w mojej kolekcji z uwagi na miałkość decyzji.
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Blueprints (Yves Tourigny)
Dokładnie, zupełnie inny poziom decyzyjności i współzawodnictwa. Aspekt cenowy też wypada zdecydowanie na korzyść Blueprints. Sagrada miała być ładna, kolorowa i ogólnie friendly jako gra familijna po niedzielnym obiadku. Chyba się udało.seki pisze: ↑08 lip 2021, 12:32 To ja tego podobieństwa do Sagady nie dostrzegałem aż do teraz. Nadal uważam, że podobieństwo kończy się tylko na drafcie kości a sposób wykorzystania i feeling rozgrywki jest kompletnie różny. Sagrada polega na drafcie kości ale w celu ułożenia na własnej planszy obwarowanej wymaganiami kolorów i wartości. Blueprints polega również na drafcie kości ale przede wszystkim obserwacji rywali. To czy się wpisujemy w naszą planszę ma drugorzędne znaczenie. Istotą tej gry jest maksymalizacja punktów za nagrody i tytuły a więc obserwujemy co robią rywale i albo znajdujemy niszę albo próbujemy ich pozbawić tytułu wykorzystując w tym celu preferowany kolor kości.
Jak dla mnie Blueprints jest dużo lepsze od Sagrady. W ogóle bardzo lubię Blueprints z uwagi na dużą interakcję czego Sagrdadzie z kolei kompletnie brakuje. Blueprints to taki mój ulubiony wakacyjny tytuł. Z uwagi na małe pudełko i łatwe zasady zawsze idzie na stół na wyjazdowym urlopie. Sagrade poznałem dopiero co, ale już czuję że długo nie zostanie w mojej kolekcji z uwagi na miałkość decyzji.
Gram, więc jestem.