Jak Summoner Wars

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
drakula
Posty: 74
Rejestracja: 13 cze 2013, 19:57
Lokalizacja: Gryfino/Szczecin

Jak Summoner Wars

Post autor: drakula »

Co myślicie o Summoner Wars. Ja chciałbym sobie to kupić i nie wiem czy się opłaca?Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Odp: Jak Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Moim zdaniem tak :)
Awatar użytkownika
jet_set_willy
Posty: 27
Rejestracja: 29 paź 2012, 11:50
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: jet_set_willy »

Uważam, że zdecydowanie warto, mimo iż nie przepadam za klimatem fantasy. Gdyby szukać odniesień wśród gier komputerowych to mi SW przypominają bitwy z serii Heroes of Might & Magic albo potyczki ze stareńkiego Archona. Jeśli nie jesteś do tej gry przekonany to na początek proponuję zakup jednego z dwu dostępnych zestawów startowych - wydatek niewielki, a na pewno pozwoli zorientować się czy gra Ci się podoba. Mnie osobiście przekonuje w niej krótki czas pojedynczego pojedynku (tak z pół godziny na partię) podczas którego jest naprawdę sporo kombinowania na planszy. Element losowości oczywiście występuje (rozstrzyganie skuteczności ataków za pomocą rzutów kostkami), ale w mojej ocenie raczej rzadko ma on decydujący wpływ na wynik partii. Zresztą szczęście sprzyja lepszym ;-)
Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdr
Awatar użytkownika
meshuggah717
Posty: 102
Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: meshuggah717 »

Nie wiem jak jesteście się w stanie wyrobić z partią w pół godziny. Dobre potyczki trwają u mnie nieraz nawet do 1,5h :wink:
Awatar użytkownika
jet_set_willy
Posty: 27
Rejestracja: 29 paź 2012, 11:50
Has thanked: 36 times
Been thanked: 3 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: jet_set_willy »

Dobrym porównaniem są w tej sytuacji szachy - można rozegrać partię w 10 minut, a można i w kilka godzin. U mnie krótki czas związany jest pewnie z tym, że gram ze stałym partnerem na razie wyłącznie w jeden z zestawów startowych. No i traktujemy grę jako przyjemny relaks połączony ze spożyciem herbaty lub innych napojów o podobnym zabarwieniu. Dodam tylko, że raczej nie kończy się na jednej partii. Pozdr.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: rattkin »

Czy się opłaca, to zależy od ceny po jakiej kupisz. Czy warto? Tak, warto. To dobrze zbalansowana gra pseudokarciana, z bardzo uproszczoną mechaniką, która czyni grę przyswajalną, lecz wciąż ciekawą.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: mig »

Kupuj śmiało. Z zastrzeżeniem, że gra dedykowana jest na 2 osoby, a tryby 3-4 osobowe to trochę dodatek na siłę (u nas niemiłosiernie wydlużało to rozgrywki)...
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: nanautzin »

Podłączę się do tematu.
Jaki starter najlepiej na początek i dlaczego? Głównie chodzi o to, żeby kobiecie podpasowało. Nie chodzi o ilustracje, bo z tego co widziałem to wszędzie są tragiczne ;) Raczej zależy mi na balansie stron i "ciekawych" umiejętnościach.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

nanautzin pisze:Podłączę się do tematu.
Jaki starter najlepiej na początek i dlaczego? Głównie chodzi o to, żeby kobiecie podpasowało. Nie chodzi o ilustracje, bo z tego co widziałem to wszędzie są tragiczne ;) Raczej zależy mi na balansie stron i "ciekawych" umiejętnościach.
http://pelnapara.znadplanszy.pl/tag/summoner-wars/
Na naszym blogu znajdziesz sporo informacji o tej serii.

W kolejnych miesiącach przeczytasz o każdym dodatku, jaki pojawi się w sprzedaży.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: nanautzin »

Czytałem :) Nie zmienia to jednak mojego problemu ;) Ciągle nie wiem czy wybrać Krasnoludy Gildii Vs Jaskiniowe Gobliny czy Elfy Feniksa vs Tundrowe Orki ;) Jakaś rada popartą doświadczeniem z gier?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: sirias »

Gobliny są najbardziej inne z tych czterech, więc jeśli ktoś chce większej asymetrii rozgrywki to wybrałbym gobliny vs krasnoludy, jeśli asymetria ma być mniejsza (losowość vs pewne obrażenia) to orki vs elfy.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Popieram - Jeśli chcemy troszkę łatwiejszych do opanowania talii, to raczej ELfy-ORki, jeśli chcemy nieco większego wyzwania to Gobliny-Krasnoludy, a to ze względu na specyficzną taktykę Goblinów, która na różne sposoby (bardziej niż pozostałe 3) modyfikuje standardowe zasady gry. Ale nie jest to jakaś wielce trudna nacja - wymaga jedynie delikatnie większego i dokładniejszego poznania. Ale za to wydaje mi się też, że dla początkującego w goblino- krasiowym starterze pojedynki będą od początku nieco bardziej wyrównane. W orkowym trzeba najpierw trochę pograć elfami, żeby stały się równorzędnym przeciwnikiem. Aczkolwiek w tych kwestiach jest tyle opinii ilu graczy ;-)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

nanautzin pisze:Czytałem :) Nie zmienia to jednak mojego problemu ;) Ciągle nie wiem czy wybrać Krasnoludy Gildii Vs Jaskiniowe Gobliny czy Elfy Feniksa vs Tundrowe Orki ;) Jakaś rada popartą doświadczeniem z gier?
Masz rację - w mojej recenzji brakuje notki dla niezdecydowanych pomiędzy zestawami. Obserwując spore zainteresowanie SW dodam odpowiednią sekcję do tekstu.
A odnośnie dyskusji - popieram Krawisza.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Moim zdaniem Gobliny są jedną z łatwiejszych frakcji do grania, w której komba włączają się "same". Jest to też, moim zdaniem, najsilniejsza talia ze wszystkich w Summoner Wars (choć nie wybitnie silniejsza od innych) i dlatego niezbyt ją lubię :)
Za to chyba nigdy nie grałem pojedynku Gobliny-Krasnoludy i może w tym zestawieniu wygląda to trochę inaczej.
Z powyższego powodu z dwóch starterów polecam Elfy-Orki i najlepiej jeszcze jakąś pojedynczą talię dodatkową.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Odp: Jak Summoner Wars

Post autor: mckil »

Krwawisz pisze:[...]Aczkolwiek w tych kwestiach jest tyle opinii ilu graczy ;-)
Podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Dodam tylko iż osobiście wole starter krasnoludy vs gobliny.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: adalbert »

To są naprawdę indywidualne preferencje.
Można się najpierw zapytać, który klimat bardziej mi leży (orki, elfy itd.). Jeżeli wszystko mi jedno, to krótka charakterystyka poszczególnych nacji startowych wygląda, moim zdaniem, tak:
Elfy - słabość w obronie, ale precyzja w zadawaniu obrażeń
Orki - nieokiełznana siła (czyli losooowość)
Gobliny - działanie w masie
Krasnoludy - umiejętności defensywne + zagrożenie dla murów przeciwnika.

Orki i elfy wydają mi się nieco bardziej bezproblemowi w graniu - tacy właśnie podstawowi (co absolutnie nie znaczy, że niefajni), idealni na początek (i nie tylko).
Po prawdzie, najlepiej mieć do dyspozycji wszystkie cztery frakcje (ja mam to szczęście, że sam posiadam Goblin/Krasnoludy, a kolega Orki/Elfy).
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: sirias »

Czy ja wiem, czy lepiej mieć 4 ze starterów, czy 2 ze startera + 2 osobne (koszty zbliżone)? Zasadniczo jak się prześledzi rozwój kart, to im późniejsza talia tym wymaga więcej kombinacji/myślenia/doświadczenia (szczególnie to widać przy plugastwie i najemnikach).
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: nanautzin »

Dziękuje wszystkim za rady. Zamówiłem elfy i orki :) Mam nadzieje, że spodoba sie dziewczynie. Jak nie to zostaje zawsze kolega ;) A jakie dodatkowe talie najlepiej dokupić na start?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

nanautzin pisze:Dziękuje wszystkim za rady. Zamówiłem elfy i orki :) Mam nadzieje, że spodoba sie dziewczynie. Jak nie to zostaje zawsze kolega ;) A jakie dodatkowe talie najlepiej dokupić na start?
Najemnicy - korzystają z mocy Murów (czerpią z nich magię, mogą wystawiać jednostki płacąc ranami muru , mogą murami szkodzić przeciwnikowi)
Straż przednia - defensywna talia z możliwością leczenia się
Upadłe Królestwo - zombie, które się potrafią wskrzeszać (moim zdaniem dosyć słaba talia bez Reinforcements Pack, za to z nim jest już równorzędna z innymi - nie wiem jednak czy dodatkowe jednostki wyszły już po polsku)
Elfy Dżungli - bardzo mobilna talia z dość silnymi jednostkami
Płaszcze - ciekawa talia oparta na skradaniu się i podstępie, ale dosyć chimeryczna i niestety nieco słabsza od innych. Lubię nią grać, ale raczej częściej przegrywam niż wygrywam.
Plugastwo - bardzo ciekawa talia, z ogromną różnorodnością zmutowanych jednostek. W talii są bardzo słabe commony, które później jednak można mutować nadając im nowe zdolności i zwiększając ich siłę. W polskim wydaniu niestety jest kilka błędów wpływających na sens działania kart.

Wybierz co Ci odpowiada, ale jeśli miałbym polecić coś konkretnego, to w tej kolejności - Elfy Dżungli, Najemnicy, Straż Przednia.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Jak Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Potwierdzam "fajność" Najemników (tylko w raziec zego sprawdź w wątku o zasadach działenie Furii Godszomu).
Przy Upadłeym Królestwie należy pamiętać, że wydłuża grę, jest jakieś takie mroczne, choć jednocześnie bardzo ciekawe. Wstępnie potwierdzam, że ta frakcja może nieco częściej przegrywać niż wygrywać.
ODPOWIEDZ