Strona 1 z 3

FireFly the game

: 17 sty 2014, 16:48
autor: Karit
Po przeczytaniu instrukcji i angielskiego faqa mam ciągle jeszcze parę wątpliwości:

1. Kontakt z The Alliance Cruser w instrukcji jest opisany tak:
If, any time you are in the same Sector as the Alliance Cruiser, you must resolve the Alliance Contact event

Na samej karcie jest napisane:
Resolve immediately for Outlaw Ship in Alliance Cruiser Sector

Czyli musze to rozpatrywać zawsze jak na nich trafię czy tylko jak jestem Outlaw Ship?

2. Rozumiem ze jedynym sposobem pozbycia sie Warrantu jest odwiedzenie sektora z Alliance Cruiser i rozpatrzenie spotkania?

3. Majac Warrant ktory dostalem w ramach robienia pracy dla np. Ammon Duul dalej moge byc Solid z np. Badgerem
(Jedynym wyjatkiem jest Harken)?

4. Jak moge zdobywac kontrabande czy cargo, aby potem nimi handlowac z Solid kontaktami?

5. Czy moge przenosić, a jeśli tak to kiedy, żetony pomiędzy Cargo holdem i Stashem?

Re: FireFly the game

: 05 lut 2014, 13:17
autor: Gambit
Karit pisze:Po przeczytaniu instrukcji i angielskiego faqa mam ciągle jeszcze parę wątpliwości:
Odpowiedzi trochę późno, ale mam nadzieję, że lepiej późno niż wcale
Karit pisze:1. Kontakt z The Alliance Cruser w instrukcji jest opisany tak:
If, any time you are in the same Sector as the Alliance Cruiser, you must resolve the Alliance Contact event

Na samej karcie jest napisane:
Resolve immediately for Outlaw Ship in Alliance Cruiser Sector

Czyli musze to rozpatrywać zawsze jak na nich trafię czy tylko jak jestem Outlaw Ship?
Graliśmy tak, że rozpatruje się to dla Outlaw Ship, bo w zasadzie dla legalnych, jedynym złym działaniem tej karty o ile pamiętam jest Full Stop.
Karit pisze:2. Rozumiem ze jedynym sposobem pozbycia sie Warrantu jest odwiedzenie sektora z Alliance Cruiser i rozpatrzenie spotkania?
Jeśli dobrze pamiętam, to nie. Są chyba inne karty (na przykład Misbehave), które pozwalają pozbyć się Warrantów. Ale w 100% pewien nie jestem.
Karit pisze:3. Majac Warrant ktory dostalem w ramach robienia pracy dla np. Ammon Duul dalej moge byc Solid z np. Badgerem
(Jedynym wyjatkiem jest Harken)?
Tak.
Karit pisze:4. Jak moge zdobywac kontrabande czy cargo, aby potem nimi handlowac z Solid kontaktami?
Zdobywasz to dzięki eventom pojawiającym się na kartach Nawigacji, zarówno w przestrzeni Sojuszu, jak i Reaverów.
Karit pisze: 5. Czy moge przenosić, a jeśli tak to kiedy, żetony pomiędzy Cargo holdem i Stashem?
W zasadzie w dowolnym momencie, jednak nie w trakcie rozstrzygania eventu, czy innej karty. Na przykład masz kontrabandę w ładowni i nagle dostajesz kartę, która pozbawia Cię kontrabandy, która jest poza Stashem. Nie możesz wtedy na szybko przewalić rzeczy do Stashu. Pech.

Re: FireFly the game

: 02 kwie 2014, 17:40
autor: mig
Mam wątpliwość co do kart Nawigacji Scrapper Ambush i A Rouge Trader: czy niepowodzenie testu powoduje zabicie całej załogi czy jej jednego członka (sfmormułowanie "a crew")?

Re: FireFly the game

: 02 kwie 2014, 17:54
autor: Gambit
Jednej osoby.

Re: FireFly the game

: 02 kwie 2014, 19:25
autor: Curiosity
Gambit pisze:
Karit pisze:
Karit pisze:1. Kontakt z The Alliance Cruser w instrukcji jest opisany tak:
If, any time you are in the same Sector as the Alliance Cruiser, you must resolve the Alliance Contact event

Na samej karcie jest napisane:
Resolve immediately for Outlaw Ship in Alliance Cruiser Sector

Czyli musze to rozpatrywać zawsze jak na nich trafię czy tylko jak jestem Outlaw Ship?
Graliśmy tak, że rozpatruje się to dla Outlaw Ship, bo w zasadzie dla legalnych, jedynym złym działaniem tej karty o ile pamiętam jest Full Stop.
Dla "legalnych" nie ma żadnego zastosowania, nawet Full Stopa nie ma. Na samej górze jest napisane, że jej efekt rozpatruje się TYLKO dla Outlaw Ship.
Karit pisze:2. Rozumiem ze jedynym sposobem pozbycia sie Warrantu jest odwiedzenie sektora z Alliance Cruiser i rozpatrzenie spotkania?
Jeśli dobrze pamiętam, to nie. Są chyba inne karty (na przykład Misbehave), które pozwalają pozbyć się Warrantów. Ale w 100% pewien nie jestem.
Jeśli jesteś Solid z Badgerem, to możesz za 1000 kredytów pozbyć się Warrenta.

Re: FireFly the game

: 02 kwie 2014, 19:58
autor: mig
@Gambit - Dzięki:)

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 09:38
autor: mig
Kolejna porcja wątpliwości (być może wydumanych, ale wolę się upewnić, przed zagraniem;):
1. Gdy mam na statku ładunek mogę zrealizować zlecenie dostawy bez pobierania towarów z pierwszej planety?
2. Realizacja zlecenia w którym mogę ładować pasażerów/uciekinierów do woli: mogę wyładować na docelowej planecie więcej niż ich zabrałem (miałem jakichś już wcześniej na pokładzie)?
3. Czy zawsze należy karty zleceń/wyposażenia brać w pierwszej kolejności z odkrytych kart odrzuconych? Jeśli jest tam sam crap, mogę od razu losować mimo, że na stosie odrzuconych leżą karty?
4. Muszę za jedną kartę wyposażenia zapłacić, nawet jak żadnej nie wezmę?
5. Po odejściu członka załogi (niezadowolony) gdzie on ląduje? Na stosie kart odrzuconych na "macierzystej" planecie czy w miejscu gdzie się pożegnaliśmy? ;) Czy mogę go ponownie zatrudnić?
6. Utrata reputacji "podczas realizacji zlecenia" oznacza utratę w trakcie całego czasu kiedy dane zlecenie jest aktywne, czy w momencie kiedy wykonuję konkretną akcję związaną z tym zleceniem (np. dobieram karty naruszenia prawa realizując to zlecenie)?

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 09:48
autor: Cyberpuncur
1-2. Trzymając się zasad, cargo to cargo, pasażer to pasażer więc teoretycznie tak w obu punktach, ale patrząc na to logicznie i sensownie, to powinno się mimo wszystko robić zadanie od początku do końca wg mnie.
3. Możesz wziąc dowolną kombinację 3 kart do rozpatrzenia albo zakrytych albo odkrytych. 3 zakryte jak najbardziej i z tego wybrać 2 które można kupić.
4. Nie musisz kupować jeśli nie chcesz.
5. Wraca na planetę/stację macierzystą i można go ponownie zatrudnić normalnie.
6. Nie bardzo rozumiem pytanie, generalnie przy stracie reputacji z tego co pamiętam zadanie automatycznie kończy się porażką i są reperkusje różne zależnie od kontaktu (u Niski najgorsze).

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 09:57
autor: kwiatosz
1. W sumie obojętne, bo to bez sensu - nadmiarowy towar możesz sprzedać, a zlecenie i tak aktywujesz na planecie załadunku. Stąd - obstawiam, że musisz ładować (i tak nigdy się nie opłaca nie załadować).
2. Tak.
3. Oglądanie odrzuconych to bonus dla Ciebie - bo najpierw oglądasz czy tam coś jest, a później dobierasz do trzech z zakrytych. Jak najbardziej po obejrzeniu możesz pociągnąć 3 zakryte karty.
4. Nie rozumiem skąd ten pomysł, płacisz za kupione rzeczy tylko.
5. Ląduje na macierzystej, możesz go ponownie zatrudnić.
6. Jeżeli masz w obszarze aktywnych zadań zlecenie od czlowieka, z którym jesteś solid, to w momencie dostania warranta taki solid spada - czyli masz aktywne zadanie dla Patience i Amon Duula, dostajesz warrant=>spada Ci solid z Patience i Amonem jeżeli takie miałeś.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 10:37
autor: mig
@Cyberpuncur, kwiatosz - dzięki!
Wątpliwości co do brania kart losowo wzięły się z tego fragmentu polskiej wersji instrukcji "Przejrzyj stos kart odrzuconych i wybierz do 3 dowolnych kart do rozpatrzenia. Jeśli na stosie kart odrzuconych są mniej niż 3 karty, dobierz niejawnie brakujące karty z nowego stosu.", a dotyczące konieczności zapłaty za 1 przedmiot z tego że z "możesz" w mojej głowie zrobiło się "musisz" :oops:

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:09
autor: Curiosity
kwiatosz pisze:czyli masz aktywne zadanie dla Patience i Amon Duula, dostajesz warrant=>spada Ci solid z Patience i Amonem jeżeli takie miałeś.
Nie.
To nie jest tak, że za jakiegokolwiek Waranta spada Ci solid ze Zleceniodawcą. Na przykład Warranty złapane z Talii Nawigacji oznaczają jedynie to, że stajesz się Outlaw Ship. Żeby stracić Zlecenie i przestać być Solid, musisz dostać Warranta z kart naruszenia Prawa (Aim to Misbehave) z tego zlecenia. Czyli w praktyce nigdy nie spadnie Ci solid jeśli robisz tylko legalne misje. Jeszcze raz powtarzam: na Warrant Tokeny z innych źródeł możesz gwizdać :mrgreen:

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:23
autor: Curiosity
mig pisze:3. Czy zawsze należy karty zleceń/wyposażenia brać w pierwszej kolejności z odkrytych kart odrzuconych? Jeśli jest tam sam crap, mogę od razu losować mimo, że na stosie odrzuconych leżą karty?
Moim zdaniem musisz wybierać Zlecenia z discardu.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:32
autor: kwiatosz
Curiosity pisze:
kwiatosz pisze:czyli masz aktywne zadanie dla Patience i Amon Duula, dostajesz warrant=>spada Ci solid z Patience i Amonem jeżeli takie miałeś.
Nie.
To nie jest tak, że za jakiegokolwiek Waranta spada Ci solid ze Zleceniodawcą. Na przykład Warranty złapane z Talii Nawigacji oznaczają jedynie to, że stajesz się Outlaw Ship. Żeby stracić Zlecenie i przestać być Solid, musisz dostać Warranta z kart naruszenia Prawa (Aim to Misbehave) z tego zlecenia. Czyli w praktyce nigdy nie spadnie Ci solid jeśli robisz tylko legalne misje. Jeszcze raz powtarzam: na Warrant Tokeny z innych źródeł możesz gwizdać :mrgreen:
Na pewno? W instrukcji stoi: "Contacts do not like it when someone working for them gets tagged by the Alliance. If you receive a Warrant while working a Job for a Contact, any reputation with that Contact is lost along with any and all benefits for being Solid."
Teoretycznie jest to w rozdziale "working a job", ale "crew jumping ship" też jest w tym rozdziale, a tak naprawdę załoga w dowolnym momencie kontaktu z innym statkiem może zostać podkupiona - z tego biorę interpretację, że "working a job" to nie tylko akcja, ale generalnie posiadanie joba aktywnego.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:33
autor: Curiosity
Na pewno. Na BGG była o tym dyskusja.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:40
autor: kwiatosz
Tak, znalazłem dyskusję. Ok, to sporo ułatwia w scenariuszach, gdzie trzeba mieć solidy :) Reputację z Harkenem traci się w dowolnym momencie otrzymania warrant, a inne nie.
Co prawda autor w dyskusji się chyba nie wypowiadał, ale pasuje mi taka interpretacja :)

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 12:48
autor: Cyberpuncur
Curiosity pisze:
mig pisze:3. Czy zawsze należy karty zleceń/wyposażenia brać w pierwszej kolejności z odkrytych kart odrzuconych? Jeśli jest tam sam crap, mogę od razu losować mimo, że na stosie odrzuconych leżą karty?
Moim zdaniem musisz wybierać Zlecenia z discardu.
Jeszcze uściślając ten punkt, w instrukcji napisali, że masz przejrzeć discard pile i z niego wybierać 3, ale za każdą kartę poniżej 3, możesz dobrać kartę zakrytą. Czyli jeśli wybierasz z discarda 0, to możesz dobrać 3 zakryte i z nich rozpatrywać 2. I nie ma tu znaczenia ile jest kart w discard pile. Mogą być 2 karty, może być 15.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:02
autor: mig
Więc podsumowując wątek Solidności:
Żeby stracić status "Solidnego" z kimś trzeba dostać Warrant Issue. Warrant Issue nie może być z talii Nawigacji, tylko z talii Naruszeń Prawa. Żeby skutecznie likwidował Solidność z jakimś Zleceniodawcą trzeba go (Warrant) dostać realizując dla tego zleceniodawcy Zlecenie (czyli wyciągając karty naruszenia prawa dla realizacji Zlecenia właśnie tego Zleceniodawcy). Więc jeśli mam aktywne zlecenia od Badgera, Patience i Duul i dostanę Warrant realizując zadanie Duula, to tracę status Solidnego jedynie u Duula a u Badgera i Patience nadal jestem spoko kolo :) Tak?

A z tymi Zleceniami/Wyposażeniem z discardu? Można brać losowo jak się chce, czy trzeba najpierw zczyścić discard?

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:07
autor: Cyberpuncur
Tak, jak robisz zadanie dla Badgera i z karty Aim to Misbehave dostajesz Warrant to tracisz reputację tylko u niego, bo został on powiązany z tym zadaniem, które się nie udało. Pozostałe kontakty są nieruszone (wyjątek Amon Duul, znaczy Harken, jak Kwiatosz pisze).

Jak wyżej napisałem, według zasad można brać albo z discard pile albo zakryte, suma ma być 3 (do rozpatrzenia) i 2 z tego możesz zatrzymać.

Cytat z zasad:
"As with buying from a Supply deck, you may Consider 3 Job Cards - but you may only accept 2 of those Jobs. Look through the entire discard pile first and choose up to 3 Job Cards to consider. For each card less then 3 that you Consider from the discard pile, you may draw 1 card from the Contact Deck."

Nie ma napisane, że musisz brać najpierw discard pile, tylko żeby najpierw tam sprawdzić czy nie ma czegoś co chcesz.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:10
autor: kwiatosz
Nie Amona tylko Harkena.

Co do discardu zasada jest jedna - wybierasz co chcesz i uzupełniasz do trzech kart na ręku z zakrytej talii, kupujesz max 2.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:26
autor: Curiosity
kwiatosz pisze:Co do discardu zasada jest jedna - wybierasz co chcesz i uzupełniasz do trzech kart na ręku z zakrytej talii, kupujesz max 2.
Nie kłócę się, bo ten wariant jest nawet łatwiejszy :) Nie twierdze, że moja interpretacja jest najlepsiejsza ;)
Instrukcja ma niestety parę niedomówień...

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:40
autor: mig
Szczerze mówiąc ciesze się, że ta interpretacja, póki co, zdobywa przewagę, bo wybieranie z discardu wydawało mi się dość ograniczające :)

Ale mam jeszcze kolejne pytania ;)

7. Karta A Rival Crew - czy efekt drugiej opcji (tylko połowa zapłaty) liczony jest tylko gdy karta Rival Crew jest ostatnią kończącą zadanie, czy również jeśli np. musimy dociągnąć dwie karty a tą wyciągnęliśmy jako pierwszą?

8. Czy po nieudanej próbie wykonania zlecenia nielegalnego ciągnie się wszystkie karty naruszeń prawa od nowa od nowa, czy tylko tyle ilu jeszcze nie udało się zrobić? A jeśli tyle ile zostało, to co z kartą na której "polegliśmy"? Na discard czy podchodzimy do niej ponownie?

9. Karta A Vote of no confidence - czy chodzi o całą załogę jaką posiadamy czy tylko o tych, którzy realizują dane zadanie?

10. Czy lekarz żeby leczyć musi być w grupie wykonującej zadanie, czy może również użyć zdolności kiedy spokojnie grzeje d... na statku w czasie realizacji zadania?

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:44
autor: kwiatosz
Tutaj w instrukcji jest "Look through the entire discard pile first and choose up to 3 Job Cards to consider. For each card less then 3 that you Consider from the discard pile, you may draw 1 card from the Contact Deck". Poprzednio mój cytat zaprzeczał mojej interpretacji, teraz powinno być lepiej ;)

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:49
autor: Cyberpuncur
ad 7. Ja grałem, że to po prostu działało na daną robotę, nie ważne kiedy zostało dociągnięte.
ad 8. Jak Ci się nie uda przynajmniej 1 Misbehave czyli Attempt Botched to zaczynasz zabawę od nowa.
ad 10. Z tego co pamiętam, nie musi być w grupie zadaniowej, może być na statku, gdzieś ktoś to tłumaczył, że rannego delikwenta się zaciąga na statek, gdzie jest leczony dopiero.

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 13:54
autor: Curiosity
kwiatosz pisze:Tutaj w instrukcji jest "Look through the entire discard pile first and choose up to 3 Job Cards to consider. For each card less then 3 that you Consider from the discard pile, you may draw 1 card from the Contact Deck". Poprzednio mój cytat zaprzeczał mojej interpretacji, teraz powinno być lepiej ;)
Jak pisałem, kwestia interpretacji. Warto poruszyć to na BGG :)
mig pisze:7. Karta A Rival Crew - czy efekt drugiej opcji (tylko połowa zapłaty) liczony jest tylko gdy karta Rival Crew jest ostatnią kończącą zadanie, czy również jeśli np. musimy dociągnąć dwie karty a tą wyciągnęliśmy jako pierwszą?
Jeęli zdecydujesz się wybrać tę opcję, to niezależnie od kolejności dobierania kart, masz połowe zapłaty
8. Czy po nieudanej próbie wykonania zlecenia nielegalnego ciągnie się wszystkie karty naruszeń prawa od nowa od nowa, czy tylko tyle ilu jeszcze nie udało się zrobić? A jeśli tyle ile zostało, to co z kartą na której "polegliśmy"? Na discard czy podchodzimy do niej ponownie?
Po nieudanej próbie (Attemp Botched) musisz od nowa rozpatrzeć tyle kart Misbehave, ile jest na karcie Zlecenia.
10. Czy lekarz żeby leczyć musi być w grupie wykonującej zadanie, czy może również użyć zdolności kiedy spokojnie grzeje d... na statku w czasie realizacji zadania?
Uważam, że może być na statku. Na tę myśl naprowadził mnie np. jeden z Ship Upgrade, który daje Ci bonusy do testów. Tego przecież ze sobą na robotę nie zabierzesz ;)

Re: FireFly the game

: 04 kwie 2014, 14:00
autor: kwiatosz
Fabularnie też bym obstawiał, że lekarz na statku leczy - okazuje się to dużo łatwiejsze do przeprowadzenia w ambulatorium niż np. w barze, w którym postać dostała kosę ;)