Eldritch Horror - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Aftan
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2020, 20:53
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: Aftan »

Kaermorchen pisze: 26 lip 2016, 14:20 mam jeszcze jedno pytanie:

Jeśli na jednym polu znajduje się potężny potwór i kilka zwykłych potworów to badacz, który się tam znajduje w fazie spotkań najpierw musi spotkać zwykłe potwory a dopiero później potężnego potwora czy może od razu spotkać potężnego potwora ?

chodzi mi o sytuację kiedy przebudzi się Shub-Niggurath - "Rozmnóż potężnego potwora Shub-Niggurath na polu Serce Afryki. Następnie przenieś na to pole wszystkie znajdujące się na planszy potwory Ghule, Kozie pomioty i Mroczne Młode.".

Nie rozumiem takiego działania jeśli od razu mogę spotkać Shub-Niggurath ?

Rozumiem że badacz zginie przy którymś z kolejnych zwykłych potworów ale przedwieczny zostanie i tak pokonany i będzie zwycięstwo z poświęceniem jednego badacza ? po co w takim razie przesuwać wszystkie ww potwory z całej planszy ?
W dodatku Zaginiona Wiedza, jest opisana nowa zasada, że najpierw musimy pokonać zwykłe potwory zanim pokonamy potężnego. My trak gramy.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: KOSHI »

Pogłoska Drzwi do Tunoelli.Efekt rozrachunku każe przemieszczać stos bram. Tylko zakrytych czy plus odrzucone? Bo jeśli tylko zakryte to nie bardzo rozumiem po co. Chyba Akachi może podglądać jaka brama jest u góry ale to jest szansa jeden na ileś tam, że gra się tak poskłada. Bardziej sensownie jest dla mnie, że odrzucone wracają i mogą się otworzyć jeszcze raz dosyć szybko.
nolify
Posty: 242
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 29 times
Been thanked: 100 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: nolify »

Odrzucone nie wracają. Jest napisane, że mamy randomize the gate stack i tyle. Tekst karty musiałby wyraźnie nakazać coś w stylu shuffle discarded gates to gate stack.

Jest więcej efektów, które pozwalają grać z odkrytą wierzchnią bramą. Np. czar Find Gate https://eldritchhorror.fandom.com/wiki/Find_Gate

I całkiem nieprzypadkowo obie karty (pogłoska, o której mówisz i czar, o którym ja wspominam) pochodzą z tego samego dodatku.
Pewnie tak autorzy wpadli na pomysł tej karty mitów :) Hej, wymyślmy coś co skontruje czar, który właśnie wprowadzamy.
ZygfrydAdam1
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2022, 11:43
Has thanked: 3 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: ZygfrydAdam1 »

Dwa dodatki wprowadzają Talie Spotkań w Ruinach: Tajemnicze Ruiny i Maski Nyarlathotepa. Talie z obu dodatków maja takie same rewersy. Czy te talie należy ze sobą połączyć?
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 105
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: Koslaz »

Ja mam wszelkie takie talie rozłączone. W każdej z instrukcji jest napisane, żeby używać ich tylko przy odpowiednim prologu/przedwiecznym, zatem uznałem je jako oddzielne "mechaniki".

EDIT
Jednak się myliłem.
To set up the Mystic Ruins Encounter deck, shuffle _all_ Mystic Ruins Encounter cards into a single deck.

Regardless of expansion, they're are the same card type and get shuffled into the same deck.

Thanks for playing!
~ Nikki Valens
Źródło
agipacz
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2020, 16:55
Has thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: agipacz »

Hej,
można wydać wskazówkę, żeby przerzucić kość za każdym razem kiedy chcemy czy musimy czekać, aż jakiś efekt karty na to pozwoli?
nolify
Posty: 242
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 29 times
Been thanked: 100 times

Re: Eldritch Horror - zasady

Post autor: nolify »

Możesz wydawać wskazówki na przerzuty kości za każdym razem kiedy chcesz.
ODPOWIEDZ