Strona 1 z 11

Hannibal Barkas (Gry Leonardo)

: 08 sty 2007, 01:51
autor: raj

: 08 sty 2007, 23:52
autor: psborsuk
No no, gra zapowiada się bardzo ciekawie.
Bardzo pozytywna jest postawa twórców "Nie spieszymy się z oddawaniem jej do druku bez kompleksowych betatestów i zebrania wielu opinii od graczy.". To może wyjść grze tylko na dobre. Czyżby była to polska gra na miarę np. GoT czy WotR :D ?
Czekam z niecierpliwością!

: 09 sty 2007, 00:00
autor: Mały brzydki pędrak
To raczej będzie gra porównywalna estetyką i klimatem do produktów amerykańskiej firmy GMT. A z tej stajni wychodzą najciekawsze pozycje historyczne. Ponad rok przeróbek i testów świadczą znakomicie o autorze.

: 09 sty 2007, 00:12
autor: psborsuk
Pisząc o GoT czy WotR miałem na myśli duże ilości fanów. A wizualnie również nie mam jej nic do zarzucenia, choć to wersja testowa jeszcze. Poczekamy, zobaczymy, ale już teraz jestem bardzo pozytywnie nastawiony.

: 14 sty 2007, 13:35
autor: raj
http://www.planszowki.gildia.pl/gry/han ... i_testowej
Powinno was zaciekawic - mala relacja z rozgrywki. :)

: 14 sty 2007, 13:43
autor: starlift
Jezu, wrzuciles ten link w co najmniej 3 tematy (na raz). Litosci.

: 14 sty 2007, 13:53
autor: raj
No i co?
Nie pasuje do ktoregos z nich (w Bonaparte uzasadnilem dlaczego tam wrzucilem)?
IMHO pasuje do kazdego, a nikt nie musi sledzic wszystkich trzech. Jesli Ty to robisz to przeciez wystarczy ze raz wejdziesz (albo i wcale jesli nie jestes zainteresowany) a pozostale dwa linki zignorujesz...
Jesli jestem w bledzie i zrobilem cos zlego to oczywiscie moderzy moga usunac te posty.

: 14 sty 2007, 14:10
autor: starlift
Wiesz, zeby zobaczyc co jest w danym temacie musze go przeczytac. Wchodze, a tam trzeci taki sam Twoj post. IMHO wystarczy link w temacie, ktory dotyczy rzeczy. Zaraz napisze recke Jungle Speeda i zaspamuje linkami wszystkie tematy o grach zrecznosciowych, dla dzieci i o tematyce indianskiej. Wydaje mi sie ze po to sa watki, zeby tresc byla dobrze podzielona.

: 14 sty 2007, 14:14
autor: raj
Przykro mi ze zmarnowałeś przeze mnie 1 minute swojego czasu. Bardzo za to przepraszam i obiecuje na przyszłość tego nie robić.

A powazniej - rozumiem twoje stanowisko i normalnie czegos takiego nie robie, tym razem jednak tak mi wyszlo. Zaraz sie chyb a wezme i cos skasuje.

: 14 sty 2007, 17:19
autor: AvantaR
BTW. Gildia padla, czy tylko u mnie nie dziala?

: 14 sty 2007, 17:29
autor: raj
przejsciowe chwilowe... zajrzyj za jakis czas
niestety nasz obecny serwer nie daje sobie rady z ogladalnoscia, wiec w ciagu najblizszego miesiaca bedziemy go zmieniali...

: 15 sty 2007, 10:14
autor: Dani
Mały brzydki pędrak pisze:To raczej będzie gra porównywalna estetyką i klimatem do produktów amerykańskiej firmy GMT.
Klimatem raczej tak. Estetyką to już bije na głowe produkcje GMT (przynajmniej patrząc na to co na razie pokazali). Cóż, wiadomo, że GMT to klasa i choć ich gry wyglądają nieraz jak potworki to mechanika i grywalność jest u nich najważniejsza. Co do Hannibala to tak jak pisałem na stronce, mam nadzieję, że wyjdzie z tego dobra gra, porządnie przetestowana i przede wszystkim grywalna również dla dwóch graczy.

: 15 sty 2007, 13:22
autor: MacDante
Ha, nie miałem okazji podzielić się wrażeniami z jednej z rozgrywek w Hannibala, gdzie moja SŁONIOWA ARMIA i ich HEROICZNA szarża doszczętnie rozgromiły RZYMSKIE LEGIONY, a chore kurtyzany zdziesiątkowały legionistów w koszarach czekających na wyprawę przez zarażenie ich śmiertelną chorobą.

To tak na wstępie jakie mam wrażenia.

Gra może być naprawdę Wielką strategią na miarę rynku międzynarodowego. Jest tam wszystko czego prawdziwy strateg i laik potrzebuje aby dobrze się bawić i przyjemni spędzić czas.

Zalety:
- Perfekcyjnie zrównoważona ekonomia uzależniająca dochód z miast i wydatków na ciągle opłacanych żołnierzy.
- Tu jest wszystko, od wypraw lądowych i podbijania bogu winnych tubylców, po oblężenia TWIERDZ i podróże Śródziemnomorskie.

Wada przyszłościowa gry:
Jest tylko jeden szkopuł w grze. Gra nie może iść w jednym kierunku. Gdyż z wypowiedzi wielu grających i twórcy wnioskuję iż Każdy z grających oczekuje od gry czegoś innego, a Twórcy chcą zrobić grę uniwersalną i prostą. I tak:

- Grupa STRATEGÓW lubiących Ciężkie pozycje chce rozbudowanych zasad i innych rozwiązań w walce, jakiś taktyk, może nawet wpływu pogody na ruchy wojsk, morale za bitwy system doświadczenia dla dowódców, rozwiązania podróży morskich, może nawet mianowanie dowódców za zasługi, może dodatkowe karty globalnych zjawisk wpływających na wszystkich na planszy.

- EUROGRACZE (dla których ta pozycja też może być dopasowana) chcą uproszczenia zasad eliminację zapisów dla nich zbędnych.

Dla mnie Uniwersalna gra pasująca do upodobań wszystkich to gra nijaka i w efekcie obawiam się, że jeżeli gra pójdzie w uniwersalizm lub zbyt wielie uproszczenie (lub na odwrót) że może się nie spodobać żadnej z tych grup. Bo albo będzie czegoś w niej brakowało albo czegoś za dużo.

Proponuję aby twórcy poszli w jednym ważnym kierunku. Zrobili zasady PODSTAWOWE (dla EUROGRACZY i LAIKÓW) oraz ZAAWANSOWANE ZASADY dla STRATEGÓW.

Wtedy każdy szanujący się gracz sam będzie wiedział czego od gry oczekiwać i jak do niej podejść czy do luźnej rozgrywki, czy zrobi z tego KAMPANIĘ przeciwko WSZYTSKIEMU CO SIĘ RUSZA NA PLANSZY.


Ja mimo wszystko obawiam się, iż zostanę jednym z posiadaczy tej gry bo mimo nie pasujących mi zasad zawsze będę mógł je zmienić :)

: 15 sty 2007, 15:12
autor: robert-wg
Łatwo popaść w zaszufladkowanie ale spróbuję odpowiedzieć na posta MacDante-go. Gra jednak jest strategią i taką miała od początku być. Nie chciałbym iśc za bardzo w strone eurogier, bo sam kocham wojskowość i historię wojskowości, a w eurogry gram wtedy, gdy na wojenne nie mam czasu bądź ekipy do grania.

Zdradzę pewien sekret. Jeśli gra się przyjmie, planuję dodatek do gry, mogący być samodzielną grą o wojnach Macedońsko-Rzymskich w którym byłoby min:
- dodatkowa plansza z terenami dzisiejszej Grecji, dołączana do obecnej
- dodatkowe państwa z osobnymi taliami: Związek Achajski i Związek Etolski, Piraci z Rodos i może coś jeszcze
- dodatkowe typy jednostek: weterani oraz wojska narodowe takie jak lekka jazda numidyjska, falanga macedońska
- bitwy na mapie taktycznej

Nawet zagorzali stratedzy będą dopieszczeni. Ale to wszystko na razie plany. Zobaczymy, czy gra się spodoba.

: 15 sty 2007, 17:09
autor: ragozd
- bitwy na mapie taktycznej - to moznaby od razu dac w podstawowej wersji jako rozszezenie dla chetnych. Strona czy dwie wiecej, a wzbogaci rozgrywke.

: 14 maja 2007, 16:09
autor: robert-wg
Witam pod długiej przerwie. Prace nad grą cały czas trwają i wchodzą już w ostatni etap. Na strona gildii ukazała porcja grafiki.

http://www.planszowki.gildia.pl/news/20 ... al_grafiki

: 14 maja 2007, 16:49
autor: kuki
osobiście preferuję nieco prostszą grafikę ale muszę przyznać, że jest naprawdę nieźle

: 30 sie 2007, 13:37
autor: Odi
Widzę, że można już zamawiać Hannibal na stronie Wargamera. Z niecierpliwością czekam na udostępnienie instrukcji....:)

: 27 wrz 2007, 10:31
autor: moonman
po przeczytaniu relacji z beta testów, obejrzeniu obrazków itd.. napaliłem się na tę grę - ale jakoś mam opory żeby zamówić taniej w preorderze

niestety należę do sceptyków jeśli chodzi o rodzime produkcje - ale tu ogromnym plusem jest długi okres testów itd...

kilka pytań pomocnych w podjęciu decyzji:
- jak ta gra "chodzi" na dwie oraz trzy osoby (bo przeważnie tak będzie grana)
- czy jest już gdzieś instrukcja do poczytania?
- jak gra wypadła na Polach Chwały 2007 (czy faktycznie jest łatwo przyswajalna, czy została entuzjastycznie przyjęta)
- no i w końcu czy tej grze bliżej do eurogry czy zaawansowanych gier strategicznych?


TIA

: 27 wrz 2007, 13:07
autor: robert-wg
moonman pisze:- jak ta gra "chodzi" na dwie oraz trzy osoby (bo przeważnie tak będzie grana)
Gra dobrze się skaluje i nie ma specjalnie znaczenia czy grasz w 2 czy w 5.
moonman pisze:- czy jest już gdzieś instrukcja do poczytania?
Już właściwie jest, ale edytor zgłosił masę poprawek i jest poprawiana. Mam nadzieję, że już w przyszłym tygodniu będzie opublikowana na stronach wydawnictwa.
moonman pisze:- jak gra wypadła na Polach Chwały 2007 (czy faktycznie jest łatwo przyswajalna, czy została entuzjastycznie przyjęta)
Pola Chwały zaczynają się w piątek 28 września. Pewnie będą relacje.
moonman pisze:- no i w końcu czy tej grze bliżej do eurogry czy zaawansowanych gier strategicznych?
Gdzieś po środku. Gra jest o wojnie i na pewno nie jest eurogrą. Jednak mechanika jest na tyle uproszczona, że nie ma zbyt wielu tabelek i modyfikatorów. Do tego dochodzi specyfika kart oraz możliwośc zagrywania tzw. Efektów w dowolnym momencie gry, co wprawadza dużo dynamiki. W przepisach są zasady zaawansowane w których gra zawiera aspekty ustroju rzymskiego, dokonywania spustoszeń i inne.

: 27 wrz 2007, 13:32
autor: Andy
Co prawda nie byłem testerem gry, ale robiłem adiustację tekstu instrukcji, więc tylko parę słów w znanych mi kwestiach.
moonman pisze: - czy jest już gdzieś instrukcja do poczytania?
Jak wyżej - będzie niebawem. Co do samej instrukcji, to jest ona według mnie jedną z najlepiej skonstruowanych i napisanych instrukcji do polskich gier. Na dodatek jest piękna graficznie, ilustrowana czytelnymi przykładami i w ogóle "przyjemna w kontakcie".
- czy faktycznie jest łatwo przyswajalna
Instrukcja pozwala wejść w grę "z marszu" - nie widzę żadnych problemów z opanowaniem przepisów nawet przez takiego ignoranta w sprawach starożytności jak ja.
- no i w końcu czy tej grze bliżej do eurogry czy zaawansowanych gier strategicznych?
Jako miłośnika historii (tej nowszej) i gier wojennych, dysponującego ograniczonym czasem na granie, coraz bardziej ciągną mnie gry o interesującej mnie tematyce, ale stosunkowo proste i możliwe do rozegrania w sensownym czasie (ostatnio np. "The First World War" Phalanxa i "Duel in the Dark" Pilot Games). Nie podejmuję się etykietkowania tych gier i przesądzania, po której stronie niewyraźnej granicy między eurogrami a "prawdziwymi" strategiami wojennymi znajdują się te pozycje. Podobnie z Hannibal Barkas: mam wrażenie, że gra w równym stopniu może przyciągać wyznawców obu obrządków. :wink: Nieskomplikowana mechanika gry (w tym rozstrzygania walk) wiąże się w niej z całkiem przyjemną "głębią" historyczną i wieloma "smaczkami" przypisanymi poszczególnym stronom konfliktu. Wszystko to w atrakcyjnej i stylowej formie plastycznej, miłej oku każdego gracza, bez względu na przynależność organizacyjną. :wink:

: 27 wrz 2007, 15:39
autor: ragozd
Jesli masz watpliwosci - poczekaj na reakcje na PCh. Przedsprzedaz bedzie jeszcze na pewno kilka dni po - pytanie tylko czy zalapiesz sie wtedy przed dodrukiem ;)

: 27 wrz 2007, 20:43
autor: Jarzynek
Ile czasu zajmuje rozgrywka przy 2 graczach, a ile przy 3? I czy był rozważany wariant "dwóch ( kilku ) na jednego"?

: 27 wrz 2007, 21:11
autor: robert-wg
Jarzynek pisze:Ile czasu zajmuje rozgrywka przy 2 graczach, a ile przy 3? I czy był rozważany wariant "dwóch ( kilku ) na jednego"?
Gra trwa ok. 3 godzin, niezaleznie od liczby graczy, choć to wartość uśredniona i są możliwe odchylenia w obie strony, szczególnie jak natrafimy na "myślicieli" albo hurra-optymistów :lol: . System Punktów Zwycięstwa jest elastyczny i można go dostosowywać do posiadanego przez graczy, wolnego czasu. Wartości wymaganych PZ ze scenariuszy są wartościami sugerowanymi. Oczywiście, gdy zdobędzie się Rzym lub Kartaginę, gra definitywnie się kończy.

Testowaliśmy taki wariant: 2 na 1, ale się nie sprawdził, bo ten co grał sam, paradoksalnie miał przewagę :) . We 3, jeden gra Rzymem, drugi Kartaginą, a trzeci Syrakuzami. W 5 po dwóch gra Rzymem i Kartaginą.

: 28 wrz 2007, 10:40
autor: Odi
Prawdę mówiąc nie mogę się tej instrukcji doczekać....

Najciekawsze jest to, że przeczytałem o Hannibalu chyba wszystkie opinie jakie się ukazały w necie, i - na dobrą sprawę - może w jednej-dwóch był postawiony jakiś marginalny zarzut

A opinii było sporo i pisanych przez różne osoby

Wychodzi na to, że Robert stworzył GRĘ IDEALNĄ :D
Oby :)