Strona 4 z 5

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 25 mar 2019, 17:41
autor: japanczyk
Ciekawa rzecz:
https://www.gry-online.pl/newsroom/nowe ... ry/z21be19

wg. GOLa prawa równiez do stworzenia gry planszowej rpzejda do the Dust w 2024 roku, w takim wypadku Inkwizytor od RedImpa jeśli wyjdzie to poza jednym drukiem go pewnie nie zobaczymy

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 25 mar 2019, 23:49
autor: czeczot
Jak ty to policzyłeś? Prawa przejdą w 2024 roku a mamy 2019. Czyli za 5 lat i w tym czasie ma być jeden druk? Za 5 lat to o tej grze prawie nikt nie będzie pamietam a jak gra okaże sukcesem to dodruk można robić co pól roku czyli może ich być 10.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 26 mar 2019, 13:09
autor: KonradT
W liście otwartym Piekara wspomina o możliwości powstania gier mobilnych ale nic nie wspomina o grach planszowych. Czyżby The Dust nie chciało zrobić planszówki?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 27 mar 2019, 10:45
autor: RedImp
Pracujemy intensywnie nad grą.
Obecnie wygląda to jak interaktywne opowiadanie nad planszą. Testowany scenariusz ma ponad 320 tyś. znaków ze spacjami a to wszystko przez swoją nieliniowość.

Podstawowe założenia obecnego scenariusza:
- kooperacja, lecz gracze chodzą i wykonują akcje osobno,
- wiedza o wskazówkach czy odkrytych lokacjach może być przekazana między graczami tylko, kiedy ich postacie spotykają się (akcja graczy). Jest to specjalna akcja, w której gracze uzupełniają swoje karty postaci o informacje posiadane przez innego gracza. Jest to także moment, kiedy gracze powinni rozmawiać o prowadzonym śledztwie i ustalać dalsze ruchy.
- skrypty budowane są w taki sposób, aby można było zapytać niezależne postacie o praktycznie każdą posiadaną wskazówkę, dlatego ważne jest, aby gracze wymieniali się zdobyta wiedzą,
- obszar śledztwa w tym scenariuszu to plan wsi składający się z plansz, które mogą być aktualizowane,
- teksty gry zostały podzielone na „Księgę aktywnego gracza” (pytania i akcje, które gracz czyta na głos) oraz „Księgę śledztwa” (odpowiedzi i opisy działań gracza, które czyta inny gracz). Księga śledztwa jest podzielona na trzy części tak, aby każdy z graczy nieaktywnych miał księgę z daną pulą skryptów. Wtedy każdy gracz jest zaangażowany podczas tury innego gracza. Oddzielenie pytań/działań od odpowiedzi/opisów powoduje to, że gracze nieaktywni nie wiedza, o co mógł pytać gracz aktywny.
- śledztwo może zakończyć się w dwóch opcjach:

1 opcja: jeden z graczy uruchamia skrypt .99 na niezależnej postaci, który jest aresztowaniem w imieniu Świętego Officjum. Pozostali gracze maja jedną akcję w dowolnej lokacji. W ten sposób mogą kogoś też aresztować lub dowiedzieć się jeszcze czegoś.

2 opcja: kończy się czas wyznaczony przed grą.

Na końcu gracze uzupełniają raport dla Jego Ekscelencji Gersarda, biskupa Hez-hezronu.

W przypadku zakończenia opcją 1 gracze zaznaczają w nim, kogo aresztowali oraz decydują, co robią z aresztowanymi. Mają do dyspozycji odesłanie do Hezu celem dalszego śledztwa przez inkwizytorów biskupa lub kwalifikowane przesłuchania na miejscu. W zależności od aresztowanych postaci oraz decyzji, co z nimi robią gracze odczytują skrypty zakończenia.

W przypadku zakończenia opcją 2 gracze zaznaczają w nim osoby podejrzane do dalszej obserwacji przez Inkwizytorium i odczytują skrypty zakończenia powiązane z ich wyborem.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 27 mar 2019, 11:38
autor: Largo
Brzmi bardzo ciekawie :-) na kiedy planowany jest start kampanii/druk/wydanie?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 27 mar 2019, 16:18
autor: Pepek90
Ciekawie. Czy przedstawiony zarys scenariusza będzie zawsze taki sam? Jak "po sznurku" tak samo będzie rozwiązywana zagadka w danym scenariuszu? Czy w jednej rozgrywce tego samego scenariusz zbrodnię popełni Sir Mieszczuch, a innym razem Don Pachołek ? W jaki sposób gra będzie "regrywalna" ?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 28 mar 2019, 06:38
autor: keldorn
Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 28 mar 2019, 07:49
autor: japanczyk
keldorn pisze: 28 mar 2019, 06:38 Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.
Ale czy to źle?
Paragrafówka, o ile dobrze napisana, to ciekawy koncept w grach planszowych. Tyle, że sprzedaż pewnie będzie umiarkowana, a gra bedzie zyla na rynku wtórnym.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 28 mar 2019, 09:56
autor: Nidhogg
Model sprzedaży jak w Times story
Chcesz nową przygodę kupujesz dodatek.

Ciekawą opcją było by też że gracze są inkwizytorami wewnętrznego kręgu + mordimer. W tym wypadku mordimer musi przeżyć i jest postacią z "najsłabszym" zdolnościami. Dzięki temu byłyby dodatkowe możliwości jak studia dusz, przesłuchanie demonów, czy nawet motyw zdrajcy.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 28 mar 2019, 10:37
autor: keldorn
japanczyk pisze: 28 mar 2019, 07:49
keldorn pisze: 28 mar 2019, 06:38 Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.
Ale czy to źle?
Paragrafówka, o ile dobrze napisana, to ciekawy koncept w grach planszowych. Tyle, że sprzedaż pewnie będzie umiarkowana, a gra bedzie zyla na rynku wtórnym.
Ja ogolnie nie mam nic do gier paragrafowych. Ba nawet sam jestem fanem pod warunkiem ze jest naprawde dobrze zrobione. I tu w tej mechanice paragrafowej widze duzy potencjal. Np podczas przesłuchań. Zagrywanie kart które przedstawiaja jakies tortury czy metody przesłuchania, dodatkowo połączone np z rzutem kościa (cos podobnego jak w TWoM). Proba utrzymania przesłuchiwanego przy zyciu... Podróze do nieświata... Jak nie spitolą mechaniki to klimatu bedzie mega...

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 06 kwie 2019, 15:19
autor: RedImp
Wnioski z ostatnich testów scenariusza:
1. Gra planszowa przypomina połączenie gry paragrafowej z RPG.
2. Prosta mechanika wykonywania akcji.
3. Możliwość zapytania, o każdą zdobytą w grze wskazówkę oferuje coś, czego nie miały inne gry tego typy. Gracze muszą rozsądnie wybierać, o co pytają daną osobę, aby nie tracić cennego czasu.
4. To, że tylko jeden gracz w danym momencie ma księgę z pytaniami likwiduje efekt lidera, bo tylko aktywny gracz widzi, o co może zapytać kogoś i jakie akcje może podjąć w lokacji.
5. Obecny scenariusz zostanie podzielony na dwie części, które powinny zapewnić łącznie ok. 8h rozrywki.
6. Gracze muszą od początku być świadomi, iż gra sama ich nie doprowadzi do szczęśliwego finału i nie mają, co liczyć, że posiadając jakąś wskazówkę odblokują coś automatycznie. To ich własna analiza zdobytych wskazówek w połączeniu z informacjami w czytanych tekstach powinna przybliżyć graczy do wyjaśnienia sprawy.
7. Chodzenie osobno dodaje klimatu i realności grze. Pomimo, że to kooperacja gdzie gracze słyszą, czego dowiedział się inny gracz (w końcu czytają na głos odpowiedzi niezależnych postaci oraz opisy wydarzeń) i to, że rozmawiają ze sobą pomiędzy turami nie daje im z automatu możliwości posługiwania się tą wiedzą. Muszą spotkać się ich postacie fizycznie na planszy (wymagana akcja gracza), aby wymienić między swoimi postaciami zdobytą wiedzę ( zapisują to na kartach gracza), o którą będą mogli już odpytywać mieszkańców wioski oraz wchodzić do lokacji znanych wcześniej tylko innym graczom.
8. Początkowo wydawało się, że gra ma duży downtime (czytanie sporej ilości tekstu na głos), lecz po analizie tego tematu doszliśmy do wniosku, że to taki typ gry, w którym gracze obcują z fabułą śledztwa i spłycanie jej przez zmniejszenie obszerności opisów czy obcinanie wielowątkowości nie ma sensu.

Działamy dalej i trzymajcie kciuki. :twisted:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 07 kwie 2019, 08:30
autor: Ardel12
Będzie możliwość zagrania w prototyp na Pyrkonie? Albo innej imprezie w blizszym czasie?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 10 kwie 2019, 14:37
autor: RedImp
Ardel12 pisze: 07 kwie 2019, 08:30 Będzie możliwość zagrania w prototyp na Pyrkonie? Albo innej imprezie w blizszym czasie?
Wszystko zależy czy wyrobimy się z krótkim scenariuszem. Scenariusz, który planowaliśmy na Pyrkon rozrósł się do 8h rozgrywki a więc odpada. :twisted:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 10 kwie 2019, 14:38
autor: RedImp
"Czarne płaszcze tańczą"
Taki mały sneak peek z ostatnich testów prototypu.
Obrazek

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 11 kwie 2019, 09:00
autor: bax1985
:twisted:
I portfel ucierpi
Czekam czekam

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 29 kwie 2019, 22:01
autor: Largo
Udało się komuś ograć prototyp na Pyrkonie o ile takowy był i chciałby podzielić się wrażeniami?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 29 kwie 2019, 23:33
autor: Gambit
Largo pisze: 29 kwie 2019, 22:01 Udało się komuś ograć prototyp na Pyrkonie o ile takowy był i chciałby podzielić się wrażeniami?
Mi się udało chwilę zagrać. To co napiszę to totalnie pierwsze wrażenia z niepełnego scenariusza. Gra będzie dla ludzi, którzy uwielbiają rozbudowane gry paragrafowe, z RPGowym (mocnym) sznytem. Pierwsze odczucie to skrzyżowanie Detektywa z Time Stories (przy czym z Time Stories jest tam głównie mechaniczny element mapy). Reszta to bardzo, bardzo, bardzo rozbudowany Detektyw z możliwością rozdzielenia grupy, aby każdy równolegle badał inne tropy. To nie będzie gra dla każdego, ale ja jestem niesamowicie zajarany. Uwielbiam książki o Mordimerze, uwielbiam mocny RPGowy "feeling". Potężna dawka czytania może zmęczyć, ale da się to przeżyć. Scenariusz, który graliśmy niby wyglądał na prosty, ale ciągle stawiał jakieś ciekawe kwestie. Chcę więcej!

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 30 kwie 2019, 07:34
autor: Largo
Dzięki Gambit za opinię. Już za sam temat gra była u mnie kupiona na 99%, a teraz to już na pewno muszę ją mieć :-) Pangea, Inkwizytor i jeszcze kilka innych gier po drodze. Eh ciężki rok się szykuje :-P Oby tylko moja żona nigdy nie sprzedała moich gier za cenę, za którą powiedziałem, że je kupiłem :P

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 30 kwie 2019, 07:39
autor: Muad'Dib
@Gambit

Jak oceniasz regrywalność na podstawie tego co zobaczyłeś?

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 30 kwie 2019, 07:59
autor: Gambit
Muad'Dib pisze: 30 kwie 2019, 07:39 @Gambit

Jak oceniasz regrywalność na podstawie tego co zobaczyłeś?
Na ten moment wygląda to na nieco bardziej regrywalne od Detektywa. Co prawda zasada, że po pierwszym przejściu scenariusza już dużo wiemy i potrafimy omijać ślepe zaułki nadal istnieje, ale mam wrażenie, że w Inkwizytorze będzie więcej treści i więcej możliwości niż w Detektywie, co przełoży się na więcej możliwości dla graczy w kwestii zakończenia sprawy (aresztowania winnych), większej liczby zakończeń i większej liczby ewentualnych powtórzeń. No chyba, że za pierwszym podejściem okażecie się asami Świętego Oficjum, to już nie będzie takiego ciśnienia na rozegranie scenariusza ponownie. Takie sa moje odczucia po zobaczeniu ułamka tego co będzie w grze.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 30 kwie 2019, 11:26
autor: ozy
Też miałem okazję zagrać na Pyrkonie. Szykuje się świetna RPGowa, planszowa paragrafówka w świecie Inkwizytora. Fajne mechaniczne twiściki pozwalają prowadzić wspólne śledztwo, ale nie dzielić się z resztą kluczowymi tropami. Od razu spada zaufanie przy stole i robi się klimat z kart powieści. Dużo tekstu do czytania, ale i odgrywania postaci - NPCów, naszego bohatera. Opowieść o wiele głębsza niż w Time Stories, a mechanika jeszcze prostsza.

Czy jest regrywalna - mam wątpliwości. Ale wiem że w pudle ma być dość contentu na długie godziny grania. Ja nie mam potrzeby przechodzenia gier po kilka razy by wykryć wszystkie tropy, ale jak ktoś tak lubi, to pewnie +10 do regrywalności sobie doda. ;)

Podsumowując - na pewno kupię, bo to będzie idealne na wieczorne pogrywanie z Żonką.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 30 kwie 2019, 13:13
autor: michaldz1
RedImp pisze: 06 kwie 2019, 15:19
3. Możliwość zapytania, o każdą zdobytą w grze wskazówkę oferuje coś, czego nie miały inne gry tego typy. Gracze muszą rozsądnie wybierać, o co pytają daną osobę, aby nie tracić cennego czasu.
4. To, że tylko jeden gracz w danym momencie ma księgę z pytaniami likwiduje efekt lidera, bo tylko aktywny gracz widzi, o co może zapytać kogoś i jakie akcje może podjąć w lokacji.

Działamy dalej i trzymajcie kciuki. :twisted:
Mam dwa pytania.
1. Czy w pudełku jest wszystko co potrzebne do gry? Czy jest na przykład apka do gry potrzebna?
2. Czy są elementy gry których nie da się skserować przed grą a niszczą się w rozgrywce? (np karty postaci, jakieś bloczki odpowiedzi itd.)

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 01 maja 2019, 12:47
autor: Veto
michaldz1 pisze: 30 kwie 2019, 13:13 Mam dwa pytania.
1. Czy w pudełku jest wszystko co potrzebne do gry? Czy jest na przykład apka do gry potrzebna?
2. Czy są elementy gry których nie da się skserować przed grą a niszczą się w rozgrywce? (np karty postaci, jakieś bloczki odpowiedzi itd.)
1. Apka zabiłaby klimat "średniowiecza" - autor stanowczo się wzbrania przed takim rozwiązaniem.
2. Nie.

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 29 sie 2019, 11:33
autor: Muad'Dib
Trafiłem dziś na taką informację, czy ktoś coś wie na ten temat? Faktycznie RedImp zrezygnował z crowdfundingu w przypadku tej gry?

https://www.solitairetimes.net/post/inquisitor

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

: 29 sie 2019, 11:36
autor: japanczyk
Muad'Dib pisze: 29 sie 2019, 11:33 Trafiłem dziś na taką informację, czy ktoś coś wie na ten temat? Faktycznie RedImp zrezygnował z crowdfundingu w przypadku tej gry?

https://www.solitairetimes.net/post/inquisitor
Na to wyglada, bo gra ma być na Essen w sprzedaży