Strona 25 z 104

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 12:25
autor: ozy
Tak, to kod kolorystyczny komponentów, a nie przepisów w instrukcji. :)
gajus21 pisze: 09 maja 2018, 08:02 Czy orientuje się ktoś czy termin wydania SCYTHE jest potwierdzony? Na razie dalej widnieje "maj".
Tak, wysyłki w maju, tak jak planowaliśmy. Szczegółowe terminy zależą od celników. :D

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 13:59
autor: Szaweł
ozy pisze: 09 maja 2018, 12:25 Szczegółowe terminy zależą od celników. :D
A nie od grubości koperty przypadkiem? ;)

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 14:25
autor: rabitto
Grubość koperty wpłynęła na to, że to będzie maj 2018 a nie 2019 :D

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 14:58
autor: Kisun
"Aby ułatwić korzystanie z tej instrukcji podczas gry, oznaczyliśmy tekst na
kilka różnych sposobów" a już ponizej w Kolorystycznym oznaczeniu komponentow jest napisane: "loh to...gra, posiadająca wiele aspektów (nie napisali komponentow). Dla ułatwienia podzieliliśmy je (aspekty - bo to kontynuacja myśli z poprzedniego zdania) na 4 różne kategorie i powiązaliśmy komponenty gry (wreszcie o nich mowa) z kolorami. Każdy kolor reprezentuje inny aspekt gry" No kurde, cała treść ewidentnie dotyczy instrukcji.
Jeżeli nie to niech ktoś mi wyjaśni jakie to są te (kilka) sposoby oznaczania tekstu? Poza pogrubieniem i symbolem. Nie jest napisane że kolor każdego z komponentów został ustalony według jego działania. Już widzę że będzie 100 pytań do i bez faq i dłubania w BGG się nie obejdzie. No szkoda.
A nawet jeżeli to jakie komponenty mają takie kolory? Figurki nie, może karty?

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 15:15
autor: Szaweł
Tytuł drugiego akapitu to KOLORYSTYCZNE OZNACZENIE KOMPONENTÓW. Nie 'słów', 'wyrażeń', 'aspektów' tylko 'komponentów'. Gra posiada wiele aspektów (ruch, przygody, kontrola, potwory......) zsumowanych i podzielonych na 4 kategorie. Żeby łatwiej było Ci grać, KOMPONENTY odpowiadające danej grupie aspektów będą w danym kolorze.

Niżej masz kolejny akapit stanowiący o tym, że "W instrukcji oraz na innych materiałach w grze pojawiają się słowa wydrukowane wytłuszczoną czcionką (...) Niektóre terminy gry są powiązane z symbolami." i w końcu, że wszystkie 'słowa klucze', 'terminy' i 'symbole' są na końcu instrukcji. Jeśli już naprawdę miałbym się do czegokolwiek przyczepić, to może pierwszy akapit powinien być za drugim, lub jakkolwiek przed trzecim bo bardziej odnosi się do samej instrukcji a nie komponentów.

Wiesz co, jak bym tego nie czytał, to nie chce mi mózg zinterpretować tego po Twojemu jako, że już się w nim zakodowało co jest do czego. Może odłóż instrukcję i spójrz na nią później - jak czasem się zatnę przy jakiejś instrukcji, odkładam ją i wracam później i nagle okazuje się, że wszystko jest przejrzyste i czytelne tylko ja wcześniej za każdym razem pomijałem jedno słowo/zdanie/akapit - zupełnie nieumyślnie, po prostu bania się zafiksowała na jakimś szczególe i nie chciała go puścić w innej wersji.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 16:08
autor: Acererak
Kisun pisze: 09 maja 2018, 14:58 "Aby ułatwić korzystanie z tej instrukcji podczas gry, oznaczyliśmy tekst na
kilka różnych sposobów" a już ponizej w Kolorystycznym oznaczeniu komponentow jest napisane: "loh to...gra, posiadająca wiele aspektów (nie napisali komponentow). Dla ułatwienia podzieliliśmy je (aspekty - bo to kontynuacja myśli z poprzedniego zdania) na 4 różne kategorie i powiązaliśmy komponenty gry (wreszcie o nich mowa) z kolorami. Każdy kolor reprezentuje inny aspekt gry" No kurde, cała treść ewidentnie dotyczy instrukcji.
Jeżeli nie to niech ktoś mi wyjaśni jakie to są te (kilka) sposoby oznaczania tekstu? Poza pogrubieniem i symbolem. Nie jest napisane że kolor każdego z komponentów został ustalony według jego działania. Już widzę że będzie 100 pytań do i bez faq i dłubania w BGG się nie obejdzie. No szkoda.
A nawet jeżeli to jakie komponenty mają takie kolory? Figurki nie, może karty?
Wszystko jest napisane w zdaniu, które przytaczasz:
Dla ułatwienia podzieliliśmy je na 4 różne kategorie i powiązaliśmy komponenty gry (karty, żetony, arkusze) z kolorami.
Chociaż rozumiem że akapit powyżej może wprowadzać lekkie zamieszanie, to został on jednak doprecyzowany później. Kolorystykę tę dobrze widać np na kartach pokazanych na stronie 12 (której numer uciekł nawiasem mówiąc). Czerwona część karty dotyczy walki z potworami, a niebieska zarządzania hoplitami. Chodzi o to, że wiesz który komponent dotyczy których zasad w instrukcji (w ten sposób wiesz gdzie w razie wątpliwości szukać i to jest to ułatwienie nauki zasad i korzystania z instrukcji) i tyle a nie że kolor mówi czego dotyczą zasady.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 16:30
autor: rastula

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 17:30
autor: Kisun
Dziękuję za wyjaśnia. Nadal nie wiem na jakich komponentach tych kolorów szukać. Na razie wspomniano o kartach. Plansze graczy, może plansza główna, mają też oznaczenia kolorystyczne nawiązujące do tego podziału? Żetony? Ale skoro to takie oczywiste, to przepraszam że śmiałem pytać.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 18:29
autor: Acererak
Kisun pisze: 09 maja 2018, 17:30 Dziękuję za wyjaśnia. Nadal nie wiem na jakich komponentach tych kolorów szukać. Na razie wspomniano o kartach. Plansze graczy, może plansza główna, mają też oznaczenia kolorystyczne nawiązujące do tego podziału? Żetony? Ale skoro to takie oczywiste, to przepraszam że śmiałem pytać.
W zdaniu które zacytowałem jest przecież napisane o jakie komponenty chodzi, ale żem cierpliwy człek to wprost napiszę:
(karty, żetony, arkusze)
W sumie nawet kostka też do tego pasuje bo jest czerwona :V

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 22:15
autor: Kisun
Ok, przyjmuje taką interpretację, dziękuję. Ja jednak opisał bym ten podział kolorów komponentów troszkę inaczej. Na pewno nie między informacją o instrukcji która jest nad, a informacją o pogrubieniach itp (też dotyczącymi instrukcji) która jest zaraz pod, tymi nieszczęsnymi kolorami.
Swoją drogą nie zaszkodziło by jednak, pozaznaczać odpowiadające im (tym aspektom ;) teksty instrukcji np kolorowymi ramkami czy nawet lekko podkolorowanym tłem. Było by jeszcze czytelniej i łatwiej znaleźć właściwe treści.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 maja 2018, 22:42
autor: adalbert
Mam pytanie odnośnie do kampanii Lincolna na KSie. Jak wpływa dodanie opcjonalnych gier ze stajni PSC/Worthington na koszt wysyłki?

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 10 maja 2018, 08:25
autor: BartP
Re Lincoln: czy gra będzie miała normalną dystrybucję w Polsce, czy tylko rozsyłacie KS-a? Innymi słowy, czy muszę wspierać teraz, czy mogę zaczekać i kupić w sklepie po polsku?

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 10 maja 2018, 09:44
autor: ozy
Lincoln trafi do normalnej dystrybucji (jesienią). Wersja z KS będzie po prostu nieco bogatsza.

Pozostałe gry PSC nie wpłyną znacząco na koszt przesyłki, dodadzą nam je do głównego transportu i podeślemy wraz z Lincolnem.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 10 maja 2018, 12:23
autor: rastula
ozy pisze: 10 maja 2018, 09:44 Lincoln trafi do normalnej dystrybucji (jesienią). Wersja z KS będzie po prostu nieco bogatsza.

Pozostałe gry PSC nie wpłyną znacząco na koszt przesyłki, dodadzą nam je do głównego transportu i podeślemy wraz z Lincolnem.
hmmm, to troszeczkę staje się bardziej atrakcyjne ( albo groźne dla kieszeni ;)...

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 10 maja 2018, 21:11
autor: DarkSide
Wiem, że to marzenie ściętej głowy, ale czy nie dałoby się zrobić jakiegoś dwupaku wraz z "AuZtralią" coby przyoszczędzić na przesyłce? :roll: Termin wydaje się podobny w przypadku obu tytułów.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 11 maja 2018, 08:25
autor: ozy
DarkSide pisze: 10 maja 2018, 21:11 Wiem, że to marzenie ściętej głowy, ale czy nie dałoby się zrobić jakiegoś dwupaku wraz z "AuZtralią" coby przyoszczędzić na przesyłce? :roll: Termin wydaje się podobny w przypadku obu tytułów.
Za wcześnie by to ocenić. Jeśli się będzie dało, to zrobimy. Ale to zupełnie inni wydawcy, producenci i harmonogramy, zatem trudno coś takiego teraz obiecać.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 12 maja 2018, 07:47
autor: scolman
scolman pisze: 06 maja 2018, 12:52
karawanken pisze: 02 maja 2018, 19:31 https://stonemaiergames.com/games/my-little-scythe/

Pytanie brzmi: Kiedy?
Przyłączę się do tego pytania - Kiedy wydacie po polsku - My Little Scythe?
Czyli już postanowione? :)
[/quote]

Jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi - czy potwierdzone jest wydanie gry My Little Scythe, po polsku?
A jeśli tak, to kiedy?
Nie wiem, czy czekać na rodzimą wersję, czy też kupić angielską?

Pozdrawiam

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 14 maja 2018, 18:04
autor: ozy
Myślę, że warto jeszcze chwilę poczekać, wszak cierpliwość jest towarzyszką mądrości. ;)

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 14 maja 2018, 18:08
autor: scolman
ozy pisze: 14 maja 2018, 18:04 Myślę, że warto jeszcze chwilę poczekać, wszak cierpliwość jest towarzyszką mądrości. ;)
Dziękuję za rozsądną radę :)

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 15 maja 2018, 09:09
autor: wirusman
ozy pisze: 08 maja 2018, 15:01 Polska instrukcja LoH już online: http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/
Witam, czy macie już przetłumaczony faq na język polski?

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 15 maja 2018, 15:11
autor: ozy
wirusman pisze: 15 maja 2018, 09:09
ozy pisze: 08 maja 2018, 15:01 Polska instrukcja LoH już online: http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/
Witam, czy macie już przetłumaczony faq na język polski?
Nie, jeszcze jesteśmy przed premierą. :)

Co tam było wiadomo używaliśmy już podczas tłumaczenia, no ale to było kilka miesięcy temu.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 15 maja 2018, 17:17
autor: Acererak
ozy pisze: 15 maja 2018, 15:11
Nie, jeszcze jesteśmy przed premierą. :)
Tylko ten... ponoć w tym tygodniu mają rozpocząć się wysyłki polskiej wersji do backerów ;) Fajnie by było grać przed premierą sklepową normalnie, z polskim FAQ od razu więc miło by było, gdybyście zdążyli z tłumaczeniem :)

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 18 maja 2018, 16:05
autor: Nidhogg
Dla ułatwienia podzieliliśmy je na 4 różne kategorie i powiązaliśmy komponenty gry (karty, żetony, arkusze) z kolorami.
Pozwolę sobie podążyć temat.
W wspomnianych kolorowych ramkach mamy takie terminy jak "region" (żółta ramka) i "terytorium" (niebieska ramka) jednak później w instrukcji używane są terminy "region" oraz "kraina". Czym jest "terytorium" wspomniane w niebieskiej ramce?
Jest to region, kraina czy może jest to termin określający te dwa terminy równocześnie?

W instrukcji przy opisie nagród za zadanie jest
Gracz umieszcza swojego bohatera na mapie, w regionie z żeto-
nem zadania. W tej turze bohater wykonać podstawowej akcji ruchu.
W drugim zdaniu brakuje może / nie może.
No właśnie bohater może czy nie może wykonać akcji ruch? Zakładam że nie może.

Jeszcze przy nagrodach za polowanie
w nagrodę wybiera artefakt przypisany do tego potwora albo ka-
płana/neutralny artefakt wynikający z zadanych ran (tylko podczas tego
polowania)
Czy znacznik"/" oznaczyć "albo" czy "oraz"? Zakładam że albo i po udanym polowaniu dobieram jedną z 3 dostępnych akcji?

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 29 maja 2018, 08:49
autor: ozy
1. Terytorium - to nie definicja, tylko opis - chodzi o aspekt terytorialny.
2. Nie może - to była jego akcja ruchu.
3. Nagrody za polowanie - alternatywnie każda z nich.

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 04 cze 2018, 11:27
autor: warlock
Drodzy i szanowni, czy prawdą są popyrkonowe plotkI, że przymierzacie się do wydania nowej edycji Brassa po polsku w 2019 r. ? :). A jeśli tak, to raczej mamy się szykować na Lancashire, czy Birmingham? :)