Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

espresso pisze:
RedImp pisze:
Gra Wstępna pisze: 1. Czy Faun może przemienić zasoby, gdy gracz nie posiada już fizycznie wolnych kostek zasobów?
Faun nie przemienia zasobów tylko zamienia podmienia wpływu przeciwnika na swój - tylko w regionie zdominowanym przez Callo gdzie jest Faun.
Ale znaczniki wpływów są limitowane, prawda? Jak skończą mi się kostki wpływów, to nie mogę użyć zdolności Fauna?
Dokładnie. Możesz użyć tylko tyle ile masz dostępne( 20 szt. na całą grę) - ważne jest aby ich dużo nie zblokować w polu akcji Nr 0.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nidhogg pisze:Witam

Po pierwszej rozgrywce mam dwa pytania co do "Czynienia"

1. Czy zasada:
Zwiększ znacznik Martwego Śniegu o +1, poświęć wybraną liczbę żetonów
czynnika M tylko z jednego poziomu na twojej karcie postaci
, by przywołać
jednostki specjalne (każda jednostka wymagała poświęcenia 1 żetonu
Czynnika M) do regionu/regionów, w którym posiadasz już wpływy.
określa że za pomocą jednej akcji "Czynienia" mogę przywołać tylko jednostki z jednego poziomu i jeśli chce przywołać w jednej rundzie jednostki 3 i 1 poziomu to muszę wykorzystać dwie akcje na czynienie?
Tak.
Nidhogg pisze: 2. Czy jeśli moja reputacja jest na poziomie najniższym (-9) to czy mogę dalej wykonywać akcje "Czynienia", która wymaga obniżenia reputacji? W sumie nie mam gdzie już spaść poniżej i mogę "bezkarnie" (oczywiście bacząc na znacznik martwego śniegu) przywoływać jednostki by wykonać osobisty cel.
Nie możesz spaść niżej i czynisz ile chcesz. :twisted: Taka sytuacja jest błędem gracza, bo dajesz luz od wizyty Vuko innym graczom a sam grasz pod dużą presją z ryzykiem, że przegrasz na Martwy Śnieg.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:Nie znalazłem w instrukcji, pytam: czy Cierń van Dykena generuje punkt przewagi w regionie? Podstawkę ma, logicznym się wydaje, ale informacji znaleźć nie mogę...

Nidhogg pisze: 2. Czy jeśli moja reputacja jest na poziomie najniższym (-9) to czy mogę dalej wykonywać akcje "Czynienia", która wymaga obniżenia reputacji? W sumie nie mam gdzie już spaść poniżej i mogę "bezkarnie" (oczywiście bacząc na znacznik martwego śniegu) przywoływać jednostki by wykonać osobisty cel.
O tym już gdzieś czytałem w wątku crowdfundingowym PLO - tak to działa. :)
Cierń jest tylko oznaczeniem regionu, do którego trzeba przesuwać Uroczyska. Nie daje żadnych bonusów.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

espresso pisze: Dla upewnienia się: czy Cierń może wchłonąć więcej niż jedno uroczysko w jednej turze? I tym samym, czy dwa uroczyska mogą znajdować się w tym samym regionie (przeniesione przez Szczurzego Grajka w dwóch kolejnych turach lub przez dwóch Grajków w tej samej turze)?
Tak.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nidhogg pisze:
Czy w regionie, w którym dwóch graczy ma jednakową ilość wpływów (czyli nikt nie dominuje regionu):
- ktoś otrzymuje punkty? Ile? (za drugie miejsce?)
- ktoś otrzymuje zasoby? Ile?
- nikt niczego nie otrzymuje? (duża kara za remis)
Nie ma takiej możliwości by ktoś nie był pierwszy w dominacji. Jeśli dwóch graczy ma po tyle samo wpływów w regionie i po tyle samo wpływów w przyległych regionach to według instrukcji (strona 13: remis w dominacji) wygrywa gracz z lepszą reputacją.
Zgadza się.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
Jeszcze jedno:

Gdzie w instrukcji jest określenie tego do kogo przychodzi Vuko, jeżeli jest remis na torze reputacji? Gdzieś o tym czytałem ,a teraz nie mogę znaleźć, a nie pamiętam kolejności żetonów na tym torze - czy nie jest odwrócona względem kolejności kolejność jego rozpatrywania w przypadku remisu?
Str. 7

"Na torze reputacji mamy odwrotną sytuacją i gracz, którego znacznik znajduje
się na dole stosu ma najlepszą reputację."
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

krecilapka pisze:
Ja widzę z kolei ataki jako wątpliwe miejsce w podręczniku. Ktoś ambitnie czytający po swojemu (a mam takiego gracza), jeśli dokona założenia, że jednostka z ikoną czachy może wykonać w jednej turze dowolną ilość ataków byle to opłacić złotem, to ciężko będzie. Jakoś nie znalazłem zdania które jednoznacznie stwierdzałoby, że jedna czacha to możliwość jednego ataku. Jedynie przykład narysowanej jednostki 3 poziomu z dwoma czachami - co sugeruje, że ta jednostka będzie mogła napadać dwukrotnie.
"4. Atak – gracz deklarujący atak musi za niego zapłacić dwa żetony
złota (gracz może opłacić atak tylko raz na turę). Wszystkie jednostki
specjalne gracza na planszy posiadające tę zdolność wykonują ataki.
Gracz może atakować dowolnie wybrane znaczniki wpływów oraz
jednostki specjalne znajdujące się w regionie z jednostką atakującą.
- 1 atak zabija 1 znacznik wpływu lub jednostkę specjalną 1 poziomu
- 2 ataki zabiją 2 znacznik wpływu lub jednostkę specjalną 2 poziomu
- 3 ataki zabiją 3 znaczniki wpływu lub jednostkę specjalną 3 poziomu"


Ataki gracz może odpalić tylko raz. Dwie czachy to dwie rany jakie gracz możesz zadać jednostką w regionie.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Z pokorą przyjmujemy informację spapranej instrukcji :oops:
Przepraszamy.
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: trabiniu »

Jeszcze jedno pytanko:

czy jeżeli gracz dorzuci swój znacznik akcji na jakieś pole - np. żarłoczna góra, czy czynienie; to czy ma OBOWIĄZEK wykonania akcji ? Chodzi mi o to czy można dokładać znaczniki akcji ale z nich nie korzystać a jedynie blokować możliwości innym graczom w celu utrudnienia życia :) ?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

trabiniu pisze:Jeszcze jedno pytanko:

czy jeżeli gracz dorzuci swój znacznik akcji na jakieś pole - np. żarłoczna góra, czy czynienie; to czy ma OBOWIĄZEK wykonania akcji ? Chodzi mi o to czy można dokładać znaczniki akcji ale z nich nie korzystać a jedynie blokować możliwości innym graczom w celu utrudnienia życia :) ?
Można blefować. :)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Proszę o doprecyzowanie: czy można ruszyć się dwa razy tym samym znacznikiem wpływów/tą samą jednostką płacąc dwie złote monety?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
trabiniu pisze:Jeszcze jedno pytanko:

czy jeżeli gracz dorzuci swój znacznik akcji na jakieś pole - np. żarłoczna góra, czy czynienie; to czy ma OBOWIĄZEK wykonania akcji ? Chodzi mi o to czy można dokładać znaczniki akcji ale z nich nie korzystać a jedynie blokować możliwości innym graczom w celu utrudnienia życia :) ?
Można blefować. :)
Potwierdzam.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:Proszę o doprecyzowanie: czy można ruszyć się dwa razy tym samym znacznikiem wpływów/tą samą jednostką płacąc dwie złote monety?
Tak. Można ruszyć się o dwa obszary.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

espresso pisze:
farmer pisze:
espresso pisze: Dla upewnienia się: czy Cierń może wchłonąć więcej niż jedno uroczysko w jednej turze? I tym samym, czy dwa uroczyska mogą znajdować się w tym samym regionie (przeniesione przez Szczurzego Grajka w dwóch kolejnych turach lub przez dwóch Grajków w tej samej turze)?
Moim zdaniem można wchłonąć więcej uroczysk - nic w przepisach tego nie zabrania.
Tak właśnie grałam. Wątpliwość pojawiła się, ponieważ na str. 13 jest informacja, że zdolności specjalne aktywują się tylko raz na turę w każdym regionie (dwa Drakkary w tym samym regionie nie mogę porwać dwóch znaczników wpływów, tylko jeden).
Na pewno tak jest? Mam właśnie taką sytuację i nie wiemy co zrobić. W instrukcji nie ma wyraźnie napisanego, że tylko raz na turę w regionie można aktywować zdolność... :(

Czy w regionie z Cierniem można przed wchłonięciem uroczyska pobrać Czynnik M? Bo jak tak, to przegięcie chyba... ;)

Oraz: ustalamy kto ma przewagę - Fiolsfin drakkar plus dwa znaczniki, van Dyken dwa znaczniki wpływów. Fiolsfin pierwszy, van Dyken drugi. Drugi pkt. na str. 13. - zdolności specjalne, Drakkar wywozi znacznik. Pkt. Trzeci pobieranie zasobów wg. kolejności. Ale - van Dyken ma w tym momencie tylko jeden znacznik wpływów i brak dominacji nad neutralnymi, a był przyporządkowany jako drugi do kolejki (wg. instrukcji robi się to przed akcją specjalną, czyli "wywozem"). Co teraz? ;>
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: trabiniu »

jeszcze jedno:

str. 15 zamknięcie regionu przez Callo.

jeżeli w momencie dominacji w danym obszarze mamy już jeden znacznik koszmaru, figurkę Fauna i figurkę Koszmaru, czy gracz zielony posiadający tam dominację może uruchomić zdolność specjalną Koszmaru, dokładając drugi znacznik koszmaru i zamknąć Faunem region (w jednej fazie dominacji). Co się wtedy stanie z figurką Koszmaru ? pytam bo w instrukcji wyraźnie mowa, iż podczas zamykania regionu, wszystkie jednostki specjalne będące w nim - giną (oprócz Fauna który zostaje uwięziony ale mordowanie głównej jednostki to mi się fabularnie kupy nie trzyma :) ). Tymczasem na filmie https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g , wyraźnie widać iż Koszmar został przesunięty do sąsiedniego regionu.

Czy to nie jest aby pomyłka w druku ? Odbudowanie jednostki 3 poziomu jest trudne, jeśli nie niemożliwe gdy gracze odpowiednio podkręcą licznik śniegu...
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: trabiniu »

zakwas pisze: Czy w regionie z Cierniem można przed wchłonięciem uroczyska pobrać Czynnik M? Bo jak tak, to przegięcie chyba... ;)
my graliśmy tak, że van Dyken pobierał dodatkowy czynnik M
zakwas pisze: Oraz: ustalamy kto ma przewagę - Fiolsfin drakkar plus dwa znaczniki, van Dyken dwa znaczniki wpływów. Fiolsfin pierwszy, van Dyken drugi. Drugi pkt. na str. 13. - zdolności specjalne, Drakkar wywozi znacznik. Pkt. Trzeci pobieranie zasobów wg. kolejności. Ale - van Dyken ma w tym momencie tylko jeden znacznik wpływów i brak dominacji nad neutralnymi, a był przyporządkowany jako drugi do kolejki (wg. instrukcji robi się to przed akcją specjalną, czyli "wywozem"). Co teraz? ;>
van Dyken został klasycznie wydymany, tzn. pozbawiony udziału w podziale łupów i nie dostanie nic :)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

trabiniu pisze:jeszcze jedno:

str. 15 zamknięcie regionu przez Callo.

jeżeli w momencie dominacji w danym obszarze mamy już jeden znacznik koszmaru, figurkę Fauna i figurkę Koszmaru, czy gracz zielony posiadający tam dominację może uruchomić zdolność specjalną Koszmaru, dokładając drugi znacznik koszmaru i zamknąć Faunem region (w jednej fazie dominacji). Co się wtedy stanie z figurką Koszmaru ? pytam bo w instrukcji wyraźnie mowa, iż podczas zamykania regionu, wszystkie jednostki specjalne będące w nim - giną (oprócz Fauna który zostaje uwięziony ale mordowanie głównej jednostki to mi się fabularnie kupy nie trzyma :) ). Tymczasem na filmie https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g , wyraźnie widać iż Koszmar został przesunięty do sąsiedniego regionu.

Czy to nie jest aby pomyłka w druku ? Odbudowanie jednostki 3 poziomu jest trudne, jeśli nie niemożliwe gdy gracze odpowiednio podkręcą licznik śniegu...
My graliśmy tak, że Koszmar ginął i można było zrobić obie akcje w jednej turze. Ma to o tyle sens, że poświęcając jednostkę (drogą zresztą, bo 3pkt. reputacji) masz możliwość wykonania w jednej turze całej akcji.


Jestem po dwóch partiach, mózg zlasowany, kłótni o zasady czasem więcej niż grania, ale gra mi się podoba przez swoją złożoność i nieszablonowość każdej tury. A jeszcze nie grałem ze scenariuszami Vuko! :shock:
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Cin »

trabiniu pisze:van Dyken został klasycznie wydymany, tzn. pozbawiony udziału w podziale łupów i nie dostanie nic
Wg mnie nie.
Instrukcja podaje dokładnie:
1.Ustalamy dominację i kolejność graczy w regionie
2.Dominujący gracz może odpalić zdolności specjalne
3.Podział zasobów i ewentualne przyznanie punktów zwycięstwa
Pomiędzy punktem 2. a 3. nie ma mowy o ponownym ustalaniu kolejności, więc ja rozumiem, że nadal obowiązuje ta z pkt 1. i według niej dostajemy zasoby/punkty.

Jeśli powyższe jest prawdą to pozostaje pytanie - co się dzieje, gdy w pkt 2. region zostanie zamknięty?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Cin pisze:
trabiniu pisze:van Dyken został klasycznie wydymany, tzn. pozbawiony udziału w podziale łupów i nie dostanie nic
Wg mnie nie.
Instrukcja podaje dokładnie:
1.Ustalamy dominację i kolejność graczy w regionie
2.Dominujący gracz może odpalić zdolności specjalne
3.Podział zasobów i ewentualne przyznanie punktów zwycięstwa
Pomiędzy punktem 2. a 3. nie ma mowy o ponownym ustalaniu kolejności, więc ja rozumiem, że nadal obowiązuje ta z pkt 1. i według niej dostajemy zasoby/punkty.

Jeśli powyższe jest prawdą to pozostaje pytanie - co się dzieje, gdy w pkt 2. region zostanie zamknięty?
Gdy region zostaje zamknięty sprawa jest prosta, bo opisana na końcu instrukcji - znaczniki wpływów się rozpraszają, region jest zamknięty w trakcie drugiego punktu i od tej pory tylko Callo może czerpać z niego punkty w fazie dominacji, która jest punktowana, więc automatycznie odpada kolejny podpunkt z podziałem zasobów. Gorzej jest w przytoczonej przeze mnie sytuacji z Drakkarami.
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: grymir »

Pytanko w sumie instrukcja opisuje to jasno ale ; Zaatakowane jednostki NIE oddają swoimi atakami automatycznie muszą się także opłacić aby wykonać 'kontratak' oczywiście o ile nie przeszła kolejka zaatakowanego {trochę tu miesza przykład który pewno ilustruje całą rundę walki }. Czy ja to dobrze rozumie ?
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Tak, ataki trzeba opłacić i decydujesz o tym w kolejności z toru inicjatywy. :)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze: Na pewno tak jest? Mam właśnie taką sytuację i nie wiemy co zrobić. W instrukcji nie ma wyraźnie napisanego, że tylko raz na turę w regionie można aktywować zdolność... :(
Str. 13
"Jednostki specjalne i zdolności specjalne: Zdolności specjalne jednostek
w fazie dominacji działają tylko raz w jednym regionie.
[Przykład] Dwa Lodowe Drakkary w jednym regionie nie kradną dwóch znaczników
wpływów."

Cierń nie jest jednostką specjalną. Wchłonięcie uroczyska do Ciernia nie podlega powyższej zasadzie. Możesz wchłonąć tyle uroczysk ile znajduje się w regionie z Cierniem(tylko uroczyska, które były przesunięte do regionu z Cierniem w poprzedniej turze) - oczywiście musisz dominować region.
zakwas pisze: Czy w regionie z Cierniem można przed wchłonięciem uroczyska pobrać Czynnik M? Bo jak tak, to przegięcie chyba... ;)
Nie można. Tak samo jest z przesuwaniem żetonu uroczyska przez Szczurzego Grajka. Jeśli przesuwasz żeton do regionu z Cierniem to nie masz już możliwości zabrania darmowego Czynnika M w tym regionie (bo nie ma już żetonu uroczyska). [/quote]
zakwas pisze:Oraz: ustalamy kto ma przewagę - Fiolsfin drakkar plus dwa znaczniki, van Dyken dwa znaczniki wpływów. Fiolsfin pierwszy, van Dyken drugi. Drugi pkt. na str. 13. - zdolności specjalne, Drakkar wywozi znacznik. Pkt. Trzeci pobieranie zasobów wg. kolejności. Ale - van Dyken ma w tym momencie tylko jeden znacznik wpływów i brak dominacji nad neutralnymi, a był przyporządkowany jako drugi do kolejki (wg. instrukcji robi się to przed akcją specjalną, czyli "wywozem"). Co teraz? ;>
Str. 13
"Niezależna nacja reprezentowana przez duży brązowy znacznik:
oznacza stawiany graczom opór przez mieszkańców regionu. Gracz, który
posiada tylko jeden wpływ w regionie, w którym znajduje się znacznik niezależnej
nacji nie otrzymuje z regionu żadnych zasobów oraz punktów."

Van Dyken nie otrzymuje z regionu zasobów i punktów.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

trabiniu pisze:jeszcze jedno:

str. 15 zamknięcie regionu przez Callo.

jeżeli w momencie dominacji w danym obszarze mamy już jeden znacznik koszmaru, figurkę Fauna i figurkę Koszmaru, czy gracz zielony posiadający tam dominację może uruchomić zdolność specjalną Koszmaru, dokładając drugi znacznik koszmaru i zamknąć Faunem region (w jednej fazie dominacji). Co się wtedy stanie z figurką Koszmaru ? pytam bo w instrukcji wyraźnie mowa, iż podczas zamykania regionu, wszystkie jednostki specjalne będące w nim - giną (oprócz Fauna który zostaje uwięziony ale mordowanie głównej jednostki to mi się fabularnie kupy nie trzyma :) ). Tymczasem na filmie https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g , wyraźnie widać iż Koszmar został przesunięty do sąsiedniego regionu.

Czy to nie jest aby pomyłka w druku ? Odbudowanie jednostki 3 poziomu jest trudne, jeśli nie niemożliwe gdy gracze odpowiednio podkręcą licznik śniegu...
Koszmar ginie, jeśli następuje zamkniecie regionu. Gracz musi unikać tego jak ognia - jeśli takie coś ma zaistnieć to tylko przy zamknięciu drugiego obszaru.
Fabularnie Koszmar nie jest jednostką tylko oddziaływaniem na mieszkańców przez Bolesną Panią. Kiedy do regionu przychodzi Faun i zamykany jest region to dba on oto, aby w tym regionie był spokój ( chroni mieszkańców przed złym snem ich Pani - śpiewanie pieśni, etc.)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

trabiniu pisze:
zakwas pisze: Czy w regionie z Cierniem można przed wchłonięciem uroczyska pobrać Czynnik M? Bo jak tak, to przegięcie chyba... ;)
my graliśmy tak, że van Dyken pobierał dodatkowy czynnik M
Źle. Tak nie można!
zakwas pisze: Oraz: ustalamy kto ma przewagę - Fiolsfin drakkar plus dwa znaczniki, van Dyken dwa znaczniki wpływów. Fiolsfin pierwszy, van Dyken drugi. Drugi pkt. na str. 13. - zdolności specjalne, Drakkar wywozi znacznik. Pkt. Trzeci pobieranie zasobów wg. kolejności. Ale - van Dyken ma w tym momencie tylko jeden znacznik wpływów i brak dominacji nad neutralnymi, a był przyporządkowany jako drugi do kolejki (wg. instrukcji robi się to przed akcją specjalną, czyli "wywozem"). Co teraz? ;>
van Dyken został klasycznie wydymany, tzn. pozbawiony udziału w podziale łupów i nie dostanie nic :)[/quote]

Dokładnie ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
trabiniu pisze:jeszcze jedno:

str. 15 zamknięcie regionu przez Callo.

jeżeli w momencie dominacji w danym obszarze mamy już jeden znacznik koszmaru, figurkę Fauna i figurkę Koszmaru, czy gracz zielony posiadający tam dominację może uruchomić zdolność specjalną Koszmaru, dokładając drugi znacznik koszmaru i zamknąć Faunem region (w jednej fazie dominacji). Co się wtedy stanie z figurką Koszmaru ? pytam bo w instrukcji wyraźnie mowa, iż podczas zamykania regionu, wszystkie jednostki specjalne będące w nim - giną (oprócz Fauna który zostaje uwięziony ale mordowanie głównej jednostki to mi się fabularnie kupy nie trzyma :) ). Tymczasem na filmie https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g , wyraźnie widać iż Koszmar został przesunięty do sąsiedniego regionu.

Czy to nie jest aby pomyłka w druku ? Odbudowanie jednostki 3 poziomu jest trudne, jeśli nie niemożliwe gdy gracze odpowiednio podkręcą licznik śniegu...
My graliśmy tak, że Koszmar ginął i można było zrobić obie akcje w jednej turze. Ma to o tyle sens, że poświęcając jednostkę (drogą zresztą, bo 3pkt. reputacji) masz możliwość wykonania w jednej turze całej akcji.


Jestem po dwóch partiach, mózg zlasowany, kłótni o zasady czasem więcej niż grania, ale gra mi się podoba przez swoją złożoność i nieszablonowość każdej tury. A jeszcze nie grałem ze scenariuszami Vuko! :shock:
Proponujemy przez przynajmniej 4 gry nie grac w wariancie zaawansowanym - jak gracze oswoją się z mechaniką można wprowadzać zmienny system kolejności pól akcji i w kolejnych rozgrywkach scenariusze Vuko.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 11:56 przez RedImp, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ