Strona 3 z 6

Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 01 gru 2014, 09:13
autor: Andy
Coen pisze:Jeśli żaden nie wybrał prymasa, to prymasem zostaje osoba ostatnia na torze kolejności
"Ostatni będą pierwszymi", jak mówi Pismo ;)

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 03 gru 2014, 00:58
autor: Maaro78
Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 03 gru 2014, 09:12
autor: Andy
Nie znajduję w regułach niczego, co by zabraniało takiej akcji.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 03 gru 2014, 09:14
autor: ozy
Maaro78 pisze:Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Można.
Część kart zabrania używania ich akcji w rozebranych prowincjach, ale to jest na nich wprost napisane (np. Podskarbi).

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 03 gru 2014, 18:08
autor: Maaro78
Dziękuje za odpowiedź.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 10:24
autor: arturpe
Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?

Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?

Dzięki z góry.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 10:46
autor: Andy
arturpe pisze:Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji
Dlaczego? http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/
:)

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 12:00
autor: eltadziko
arturpe pisze:Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?

Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?

Dzięki z góry.
1. Tak, kary są wtedy tylko dla posiadaczy posiadłości. Jak nic tam nie masz, nie musisz się martwić (byleby nie dopuścić do trzech rozbiorów na raz ;)).
2. Wszyscy tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji. Gracz, który rzucił najmniejszą kartę traci dwie posiadłości TYLKO w prowincji, której dotyczy konflikt (w pozostałych prowincjach traci normalnie po jednej posiadłości).

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 12:25
autor: mat_eyo
Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 15:33
autor: Lord Voldemort
mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)
Dobra uwaga.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 16:31
autor: rastula
Lord Voldemort pisze:
mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)
Dobra uwaga.


ale kara usunięcia po jednej posiadłości w lokacji konfliktu dotyczy zawsze wszystkich obecnych graczy (nie ma tego na karcie - to się dzieje z automatu) - kara po prawej stronie karty dotyczy gracza zagrywającego najniższą kartę...


dobrze rozumiem

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 16:35
autor: mat_eyo
Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 19:35
autor: arturpe
No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 19:38
autor: eltadziko
arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.

Prawa strona karty konfliktu zawsze pokazuje karę za przegranie, nic nie jest dodawane automatycznie. Gracz z najniższą kartą ma po prostu tę karę podwojoną.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 20:02
autor: mat_eyo
eltadziko pisze:
arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 20:09
autor: rastula
mat_eyo pisze:Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.


wydaje mi się że masz rację: w instrukcji stoi:
Najazd

W Prowincji w kolorze karty Konfliktu
i w ewentualnych innych Prowincjach, których herby są również wskazane na tej karcie, każdy gracz traci po 1 Posiadłości (o ile ją tam posiada). Ponadto gracz, który zagrał w tym Konflikcie kartę Familii
o najmniejszej łącznej Sile, traci 1 dodatko- wą Posiadłość w Prowincji w kolorze karty Konfliktu (o ile ją tam posiada).

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 20:13
autor: eltadziko
mat_eyo pisze:
eltadziko pisze:
arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.
A, faktycznie :P Byłem pewien, że posiadłości traci się tylko w przypadku Najazdu, ale wydawało mi się, że przypadek utraty kart praw jest analogiczny do utraty posiadłości.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 20:16
autor: mat_eyo
Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 04 gru 2014, 20:18
autor: eltadziko
mat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedł :D

Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 05 gru 2014, 03:21
autor: janekb
eltadziko pisze:
mat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedł :D
Bo w pudełku nie miałeś większej ilości tych znaczników :-P

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 09 gru 2014, 20:24
autor: Widelec
Czy jeśli na koniec gry w jakiejś prowincji jest rozbiór, to posiadłości z tej prowincji liczymy do majątku przy ustalaniu zwycięzcy?

Co dzieje się z lennem jeśli przegramy konflikt?

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 09 gru 2014, 20:44
autor: mat_eyo
Posiadłości znajdujące się w prowincji objętej rozbiorem wliczają się w majątek gracza.

Po przegraniu konfliktu w prowincji, w której ktoś ma lenno jest ono tracone.


Ja z kolei mam pytanie odnośnie karty Ordynacja. Czy można się nią bronić przed kartą Podskarbiego? Co się wtedy dzieje? Gracz zagrywający kartę podskarbiego dostaje posiadłość w wybranej prowincji, a ja mogę usunąć posiadłość z wybranej przez siebie prowincji?

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 11 gru 2014, 10:01
autor: ozy
Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 11 gru 2014, 10:44
autor: zakwas
ozy pisze:Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.
To źle graliśmy... ;)

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

: 12 gru 2014, 01:08
autor: yanoo
Czy w przypadku przegranego konfliktu Czarnych chmur bądź Sejmu niemego jest jakaś dodatkowa kara dla tego, kto dał kartę o najmniejszej sile?